Én kérdeztem meg, de inkább itt csevegjünk, h az Árokra tudsz hozni belőle?
Most épp nem tudok vásárolni tőled és kettőt vennék, egyet a régi, a böszme gépbe, egyet meg a laposba.
Azt kérlek írd ki ide, hátha mást is érdekel, a turbók verzióját, mert pl a SpeedDOS-ból is van 2.0, 3.0 és mondjuk fogalmam sincs, h ha a 1541-ben 2.0-s SpeedDOS van, azt kezeli (visszafelé kompatibilis vele) a 3.0-s verzió?
Szia! Kellene, csak annyi változás lenne, hogy az én speeddos-om kellene bele. (már megszoktam). Küldj egy email címet, ott beszéljük meg a részleteket.
És a csávót (aki gondolom finoman lehülyézett, pedig bizonyos mellékhatások eredményeként épp csak hogy működött a "szarja") felhomályosítottad már a dologról?
A leírás szerint F5 kapcsolja be az autostartot. F1-gyel meg indítási címet lehet adni. Azt nem írja, hogy ha nem adsz meg címet, akkor hová ugrik. Ésszerű lenne, ha run-ra ugrana. Gondolom, azért érkezel monitorba, mert brk-ra fut valahol.
A "tape messiás 1.0" programot használnám kazettás turbo-nak. Gyermekkoromban is minden játékom ezzel volt mentve, ezért szeretném ezzel.
Olyan gondom van, hogy amikor betöltök floppy-ról egy játékot 1001-tól kezdődően és elmentem a programmal, akkor az autostart valahogy nem állítódik be. Gondolom nekem kellene, de nem tudom hogyan és mire csináljam.
Betöltve a játékot ugyanis rögtön a monitor fogad. Kilépve és run-al viszont indul a játék.
A következőket csinálom a TapeMessiás 1.0-ban:
- load"jateknev",8
- HELP (>002b alatt megnézem a kezdő- és végcímet. Ez szépen megváltozik a játék címeire)
Belenéztem a Slipstreambe is, de másodperceken belül idegeimre ment a hangzás és a látvány is, úgyhogy inkább maradok a madaras tutiságnál (a korábban említett klasszikusokon kívül).
Most ha jól veszem ki a szavaidból, akkor saját, külön sw-rel kezeli a 1551-et, igaz? Tehát nem úgy, mint pl a Star Commander, amiben Joe Forster/STA összerakta a turbóját, a lemezkezelőjét és semmilyen külső extra hw nem kell hozzá - eltekintettem az X/A/E/M/P 1541 kábeltől.
"Amikor -ha jól emlékszem- a valamelyik SD-IEC verzió simán "tudja" a TCBM busz protokolt és röhögve emulál "gyári" 1551et is(a kommunikáció részét, nyilván nem az egész drive-ot), egy darab SD kártyáról töltessz, mentessz, a paddle-t beledugva, saját segédprogramok, agyrémek nélkül"
Ilyet csak IEC-ATA kolléga saját 1551SD (vagy SD1551?) eszköze tud. Az rám vár, hogy ennek a támogatását beemeljem a normál SD2IEC kódba, de mostanában a hobbimra nem jut idő.
Azt azért értitek, hogy mekkora szerencsétlenség ez?
Igazából sok köze nincs az 1551hez vagy a szabványos TCBM kommunikációhoz.
Legalábbis nekem az jött le ,hogy
1. kösd rá a paddle-t az arduinora.
(azok ugye sima TIA portok, ennyi erővel lehetne a pluszi user porton is ez)
2. Töltsd föl az arduinora a barkács szoftvert, amit NEM assemblyben írtak, hanem az arduino saját óvoda környezetében
3. Ugyan ott az USB de nem AZT nem tudjuk(?!?) kezelni, hanem egy soros usb átalakítóval lógasd a pc-re az arduinot.
4. Használj PC oldalon _is!_ SPÉCI programot, tehát nem egy mittudomén totalcommander vagy akármi kiforrott 20éves "laplink" soros átviteli protokol, nem. Saját kód oda is.
5. A pluszi romjában ott a szabványos 1551 kezelés, ja nem, ahhoz lassú(?!) az arduino, illetve lassúra tudtuk megírni, ezért saját protokolhoz tölts be(!) egy saját egyedi programot a plusziba _is_!
6. Na ha ennyit szívtál, soros átalakító+arduino+leberhelt paddle, akkor relative "gyorsan" tudsz egy halál egyedi saját protokollal adatot átvinni..
7. Csak én nem vágom ez az egész cirkusz mire meg miért "jó"?!?
Amikor -ha jól emlékszem- a valamelyik SD-IEC verzió simán "tudja" a TCBM busz protokolt és röhögve emulál "gyári" 1551et is(a kommunikáció részét, nyilván nem az egész drive-ot), egy darab SD kártyáról töltessz, mentessz, a paddle-t beledugva, saját segédprogramok, agyrémek nélkül
Nos, ez a CRT alapvetően picit bugos, mert a $065E-re szánt SEI utasítást ($78) már nem másolja át a ROM-ból. A patch-elt verzió pont az ezért felelős BNE utasítást cseréli le helyesen egy BPL-re.
Innentől az, hogy megy-e a cucc, csak attól függ milyen a startup RAM minta (vagy maradék adatrész) van a gépben. Ha nem $00 (BRK) van ott, ami a YAPE-ben a default, akkor akár még működhet is. Mivel a VICE-ban alapértelmezés szerint $FF van ott, ezért ott ennek ellenére működik. De ezt a YAPE-ben is be lehet állítani és akkor már ott megy az eredeti CRT is.
Alapból egyébként nekem nem ment VICE-ban sem, csak ha a CRT méretét 16384 byte-ra egészítettem ki (mondjuk ez csak az emulátor háklija).
A Yape fejlesztőjétől kérdezném meg, hogy az alábbi mellékletben https://data.hu/get/10328588/2games.rar szereplő két fájl közül miért csak az egyik működik a yape emulátorban C2L-be CRT-nek betöltve. A winvice-ba megy mindkettő. Az eredti fájl a 2games.CRT. Nagy lelkesedéssel letöltöttem és nyomás yape-ba, de nem ment. Mondom magamba milyen hülye ember ad közre olyan programot, ami nem működik. Írtam is neki, hogy jó lenne ha ellenőrizné a programot mielőtt leközli. Írja vissza, hogy az bíz működik cartridge-ban eredeti vas-on is és WinVice alatt is. Jól beégettem magam! :-D Valóban a Yape bugos?
A 2games_WORK.CRT javított, BSz kijavította, megy Yape-ba és WinVice alatt is. Azt meg hogy? :-)