Szia! Kellene, csak annyi változás lenne, hogy az én speeddos-om kellene bele. (már megszoktam). Küldj egy email címet, ott beszéljük meg a részleteket.
És a csávót (aki gondolom finoman lehülyézett, pedig bizonyos mellékhatások eredményeként épp csak hogy működött a "szarja") felhomályosítottad már a dologról?
A leírás szerint F5 kapcsolja be az autostartot. F1-gyel meg indítási címet lehet adni. Azt nem írja, hogy ha nem adsz meg címet, akkor hová ugrik. Ésszerű lenne, ha run-ra ugrana. Gondolom, azért érkezel monitorba, mert brk-ra fut valahol.
A "tape messiás 1.0" programot használnám kazettás turbo-nak. Gyermekkoromban is minden játékom ezzel volt mentve, ezért szeretném ezzel.
Olyan gondom van, hogy amikor betöltök floppy-ról egy játékot 1001-tól kezdődően és elmentem a programmal, akkor az autostart valahogy nem állítódik be. Gondolom nekem kellene, de nem tudom hogyan és mire csináljam.
Betöltve a játékot ugyanis rögtön a monitor fogad. Kilépve és run-al viszont indul a játék.
A következőket csinálom a TapeMessiás 1.0-ban:
- load"jateknev",8
- HELP (>002b alatt megnézem a kezdő- és végcímet. Ez szépen megváltozik a játék címeire)
Belenéztem a Slipstreambe is, de másodperceken belül idegeimre ment a hangzás és a látvány is, úgyhogy inkább maradok a madaras tutiságnál (a korábban említett klasszikusokon kívül).
Most ha jól veszem ki a szavaidból, akkor saját, külön sw-rel kezeli a 1551-et, igaz? Tehát nem úgy, mint pl a Star Commander, amiben Joe Forster/STA összerakta a turbóját, a lemezkezelőjét és semmilyen külső extra hw nem kell hozzá - eltekintettem az X/A/E/M/P 1541 kábeltől.
"Amikor -ha jól emlékszem- a valamelyik SD-IEC verzió simán "tudja" a TCBM busz protokolt és röhögve emulál "gyári" 1551et is(a kommunikáció részét, nyilván nem az egész drive-ot), egy darab SD kártyáról töltessz, mentessz, a paddle-t beledugva, saját segédprogramok, agyrémek nélkül"
Ilyet csak IEC-ATA kolléga saját 1551SD (vagy SD1551?) eszköze tud. Az rám vár, hogy ennek a támogatását beemeljem a normál SD2IEC kódba, de mostanában a hobbimra nem jut idő.
Azt azért értitek, hogy mekkora szerencsétlenség ez?
Igazából sok köze nincs az 1551hez vagy a szabványos TCBM kommunikációhoz.
Legalábbis nekem az jött le ,hogy
1. kösd rá a paddle-t az arduinora.
(azok ugye sima TIA portok, ennyi erővel lehetne a pluszi user porton is ez)
2. Töltsd föl az arduinora a barkács szoftvert, amit NEM assemblyben írtak, hanem az arduino saját óvoda környezetében
3. Ugyan ott az USB de nem AZT nem tudjuk(?!?) kezelni, hanem egy soros usb átalakítóval lógasd a pc-re az arduinot.
4. Használj PC oldalon _is!_ SPÉCI programot, tehát nem egy mittudomén totalcommander vagy akármi kiforrott 20éves "laplink" soros átviteli protokol, nem. Saját kód oda is.
5. A pluszi romjában ott a szabványos 1551 kezelés, ja nem, ahhoz lassú(?!) az arduino, illetve lassúra tudtuk megírni, ezért saját protokolhoz tölts be(!) egy saját egyedi programot a plusziba _is_!
6. Na ha ennyit szívtál, soros átalakító+arduino+leberhelt paddle, akkor relative "gyorsan" tudsz egy halál egyedi saját protokollal adatot átvinni..
7. Csak én nem vágom ez az egész cirkusz mire meg miért "jó"?!?
Amikor -ha jól emlékszem- a valamelyik SD-IEC verzió simán "tudja" a TCBM busz protokolt és röhögve emulál "gyári" 1551et is(a kommunikáció részét, nyilván nem az egész drive-ot), egy darab SD kártyáról töltessz, mentessz, a paddle-t beledugva, saját segédprogramok, agyrémek nélkül
Nos, ez a CRT alapvetően picit bugos, mert a $065E-re szánt SEI utasítást ($78) már nem másolja át a ROM-ból. A patch-elt verzió pont az ezért felelős BNE utasítást cseréli le helyesen egy BPL-re.
Innentől az, hogy megy-e a cucc, csak attól függ milyen a startup RAM minta (vagy maradék adatrész) van a gépben. Ha nem $00 (BRK) van ott, ami a YAPE-ben a default, akkor akár még működhet is. Mivel a VICE-ban alapértelmezés szerint $FF van ott, ezért ott ennek ellenére működik. De ezt a YAPE-ben is be lehet állítani és akkor már ott megy az eredeti CRT is.
Alapból egyébként nekem nem ment VICE-ban sem, csak ha a CRT méretét 16384 byte-ra egészítettem ki (mondjuk ez csak az emulátor háklija).
A Yape fejlesztőjétől kérdezném meg, hogy az alábbi mellékletben https://data.hu/get/10328588/2games.rar szereplő két fájl közül miért csak az egyik működik a yape emulátorban C2L-be CRT-nek betöltve. A winvice-ba megy mindkettő. Az eredti fájl a 2games.CRT. Nagy lelkesedéssel letöltöttem és nyomás yape-ba, de nem ment. Mondom magamba milyen hülye ember ad közre olyan programot, ami nem működik. Írtam is neki, hogy jó lenne ha ellenőrizné a programot mielőtt leközli. Írja vissza, hogy az bíz működik cartridge-ban eredeti vas-on is és WinVice alatt is. Jól beégettem magam! :-D Valóban a Yape bugos?
A 2games_WORK.CRT javított, BSz kijavította, megy Yape-ba és WinVice alatt is. Azt meg hogy? :-)
Látod, valakinek otthon szöget ütött a fejébe, ha már nincs printer portja, USB-n is meg lehetne csinálni! És tessék!
Az arcom leszakadt, amikor elolvastam a kis ismertetőt.
Ahogy látom, a kapcsolási rajzból, nem az összes kivezetés kell a 1551 CRTG-ből, vagy valamit nem értek, pl a D0-D7 be sincs kötve.
A bal alsó sarokban, az USB-s panelen mit jelent az SDA és az SCL?
Azért durva, h 4x-es sebesség növekedést tudott elérni, ami azért is érdekes, mert emlékeim szerint, úgy 300byte/s-mal tölt a 1541, igaz, sorosan. Párhuzamosan 170kbyte-ot 8,3mp alatt beránt, ez úgy 72x-es(!!!) sebesség növekedés.
Na most, a 1551 már kapásból 6x-an tölt, ezt még megfejelte 4x-es sebességgel, vagyis elérte az Action WarpLoader 24-25x-ös sebességét, de még ezt is tudja fokozni! Ez azért durva! Azt hiszem nincs más hátra, mint egy jó kis párhuzamosított 1541 vs 1551 sebesség mérésnek, de szvsz a 1551 is tud 72x-en tölteni. Biztosan van valamilyen teljes oldalas másoló 1551-re, mely a 256kbyte-ra bővített Plus/4-en tud 10mp alatt benyalni egy teljes lemezoldalt. Ugye?
Hát már csak a printer portos változat maradt hátra! :-D
Hát sudbí rilizd, legalább az Árok Party-n kerüljön bemutatásra, ne má' emu alatt nézzem!(Vagy visszavésem floppy-ra és akkor eredeti hw-n a nosztalgia kedvéért.) Hajrá!
A nép egy befejezetlen demó kiadására biztatja Murphy/GS^EXD-t a Plus4worldön. Kérjük itt is mindannyian, hogy adja ki! siz kalléga szerint – aki már látott belőle ezt-azt – igen ütős darab.
Volt még egy kisebb nekilendülés január közepén játék ügyben a P4W fórumon. Valaki látszólag Ghosts 'n Goblins remake-et akart csinálni 16-osra, de valahogy elült a mozgolódás. Lehet ebből sem lesz semmi.