A leírás szerint F5 kapcsolja be az autostartot. F1-gyel meg indítási címet lehet adni. Azt nem írja, hogy ha nem adsz meg címet, akkor hová ugrik. Ésszerű lenne, ha run-ra ugrana. Gondolom, azért érkezel monitorba, mert brk-ra fut valahol.
A "tape messiás 1.0" programot használnám kazettás turbo-nak. Gyermekkoromban is minden játékom ezzel volt mentve, ezért szeretném ezzel.
Olyan gondom van, hogy amikor betöltök floppy-ról egy játékot 1001-tól kezdődően és elmentem a programmal, akkor az autostart valahogy nem állítódik be. Gondolom nekem kellene, de nem tudom hogyan és mire csináljam.
Betöltve a játékot ugyanis rögtön a monitor fogad. Kilépve és run-al viszont indul a játék.
A következőket csinálom a TapeMessiás 1.0-ban:
- load"jateknev",8
- HELP (>002b alatt megnézem a kezdő- és végcímet. Ez szépen megváltozik a játék címeire)
Belenéztem a Slipstreambe is, de másodperceken belül idegeimre ment a hangzás és a látvány is, úgyhogy inkább maradok a madaras tutiságnál (a korábban említett klasszikusokon kívül).
Most ha jól veszem ki a szavaidból, akkor saját, külön sw-rel kezeli a 1551-et, igaz? Tehát nem úgy, mint pl a Star Commander, amiben Joe Forster/STA összerakta a turbóját, a lemezkezelőjét és semmilyen külső extra hw nem kell hozzá - eltekintettem az X/A/E/M/P 1541 kábeltől.
"Amikor -ha jól emlékszem- a valamelyik SD-IEC verzió simán "tudja" a TCBM busz protokolt és röhögve emulál "gyári" 1551et is(a kommunikáció részét, nyilván nem az egész drive-ot), egy darab SD kártyáról töltessz, mentessz, a paddle-t beledugva, saját segédprogramok, agyrémek nélkül"
Ilyet csak IEC-ATA kolléga saját 1551SD (vagy SD1551?) eszköze tud. Az rám vár, hogy ennek a támogatását beemeljem a normál SD2IEC kódba, de mostanában a hobbimra nem jut idő.
Azt azért értitek, hogy mekkora szerencsétlenség ez?
Igazából sok köze nincs az 1551hez vagy a szabványos TCBM kommunikációhoz.
Legalábbis nekem az jött le ,hogy
1. kösd rá a paddle-t az arduinora.
(azok ugye sima TIA portok, ennyi erővel lehetne a pluszi user porton is ez)
2. Töltsd föl az arduinora a barkács szoftvert, amit NEM assemblyben írtak, hanem az arduino saját óvoda környezetében
3. Ugyan ott az USB de nem AZT nem tudjuk(?!?) kezelni, hanem egy soros usb átalakítóval lógasd a pc-re az arduinot.
4. Használj PC oldalon _is!_ SPÉCI programot, tehát nem egy mittudomén totalcommander vagy akármi kiforrott 20éves "laplink" soros átviteli protokol, nem. Saját kód oda is.
5. A pluszi romjában ott a szabványos 1551 kezelés, ja nem, ahhoz lassú(?!) az arduino, illetve lassúra tudtuk megírni, ezért saját protokolhoz tölts be(!) egy saját egyedi programot a plusziba _is_!
6. Na ha ennyit szívtál, soros átalakító+arduino+leberhelt paddle, akkor relative "gyorsan" tudsz egy halál egyedi saját protokollal adatot átvinni..
7. Csak én nem vágom ez az egész cirkusz mire meg miért "jó"?!?
Amikor -ha jól emlékszem- a valamelyik SD-IEC verzió simán "tudja" a TCBM busz protokolt és röhögve emulál "gyári" 1551et is(a kommunikáció részét, nyilván nem az egész drive-ot), egy darab SD kártyáról töltessz, mentessz, a paddle-t beledugva, saját segédprogramok, agyrémek nélkül
Nos, ez a CRT alapvetően picit bugos, mert a $065E-re szánt SEI utasítást ($78) már nem másolja át a ROM-ból. A patch-elt verzió pont az ezért felelős BNE utasítást cseréli le helyesen egy BPL-re.
Innentől az, hogy megy-e a cucc, csak attól függ milyen a startup RAM minta (vagy maradék adatrész) van a gépben. Ha nem $00 (BRK) van ott, ami a YAPE-ben a default, akkor akár még működhet is. Mivel a VICE-ban alapértelmezés szerint $FF van ott, ezért ott ennek ellenére működik. De ezt a YAPE-ben is be lehet állítani és akkor már ott megy az eredeti CRT is.
Alapból egyébként nekem nem ment VICE-ban sem, csak ha a CRT méretét 16384 byte-ra egészítettem ki (mondjuk ez csak az emulátor háklija).
A Yape fejlesztőjétől kérdezném meg, hogy az alábbi mellékletben https://data.hu/get/10328588/2games.rar szereplő két fájl közül miért csak az egyik működik a yape emulátorban C2L-be CRT-nek betöltve. A winvice-ba megy mindkettő. Az eredti fájl a 2games.CRT. Nagy lelkesedéssel letöltöttem és nyomás yape-ba, de nem ment. Mondom magamba milyen hülye ember ad közre olyan programot, ami nem működik. Írtam is neki, hogy jó lenne ha ellenőrizné a programot mielőtt leközli. Írja vissza, hogy az bíz működik cartridge-ban eredeti vas-on is és WinVice alatt is. Jól beégettem magam! :-D Valóban a Yape bugos?
A 2games_WORK.CRT javított, BSz kijavította, megy Yape-ba és WinVice alatt is. Azt meg hogy? :-)
Látod, valakinek otthon szöget ütött a fejébe, ha már nincs printer portja, USB-n is meg lehetne csinálni! És tessék!
Az arcom leszakadt, amikor elolvastam a kis ismertetőt.
Ahogy látom, a kapcsolási rajzból, nem az összes kivezetés kell a 1551 CRTG-ből, vagy valamit nem értek, pl a D0-D7 be sincs kötve.
A bal alsó sarokban, az USB-s panelen mit jelent az SDA és az SCL?
Azért durva, h 4x-es sebesség növekedést tudott elérni, ami azért is érdekes, mert emlékeim szerint, úgy 300byte/s-mal tölt a 1541, igaz, sorosan. Párhuzamosan 170kbyte-ot 8,3mp alatt beránt, ez úgy 72x-es(!!!) sebesség növekedés.
Na most, a 1551 már kapásból 6x-an tölt, ezt még megfejelte 4x-es sebességgel, vagyis elérte az Action WarpLoader 24-25x-ös sebességét, de még ezt is tudja fokozni! Ez azért durva! Azt hiszem nincs más hátra, mint egy jó kis párhuzamosított 1541 vs 1551 sebesség mérésnek, de szvsz a 1551 is tud 72x-en tölteni. Biztosan van valamilyen teljes oldalas másoló 1551-re, mely a 256kbyte-ra bővített Plus/4-en tud 10mp alatt benyalni egy teljes lemezoldalt. Ugye?
Hát már csak a printer portos változat maradt hátra! :-D
Hát sudbí rilizd, legalább az Árok Party-n kerüljön bemutatásra, ne má' emu alatt nézzem!(Vagy visszavésem floppy-ra és akkor eredeti hw-n a nosztalgia kedvéért.) Hajrá!
A nép egy befejezetlen demó kiadására biztatja Murphy/GS^EXD-t a Plus4worldön. Kérjük itt is mindannyian, hogy adja ki! siz kalléga szerint – aki már látott belőle ezt-azt – igen ütős darab.
Volt még egy kisebb nekilendülés január közepén játék ügyben a P4W fórumon. Valaki látszólag Ghosts 'n Goblins remake-et akart csinálni 16-osra, de valahogy elült a mozgolódás. Lehet ebből sem lesz semmi.
Hát, ezt ilyen határozottan én semmiképpen sem merném kijelenteni. Annyi igaz, hogy alap dologokban nem vagyok teljesen elveszve, és ilyen apróbb "trükköket" is kidolgoztam magamnak. Az igazán komoly dolgok – mint például a Botticelli patch, amit tanárnéni kedvence dobott össze néhány hónapja – jelentősen túl vannak az én szintemen. Egyébként meg nincs mit, használd egészséggel! ;)
Emulátorral. Az utolsó partban beléptem a YAPE monitorába (Alt+M). Megkerestem hol olvassa a billentyűzetet (H1000 FD00 30 FD). $7200-nál volt a rutin, ami $7300 utáni címeken levő rutinokat hívogatott, hogy átállítsa a lejátszót. Ezekből kiderült, hogy a Dynamix (Kinetix) zene $4000-tól van a memóriában, a Browbeat (Babylon) pedig $8000-tól. Elkezdtem nézni a disassembly-t (D8000) addig, amíg nyilvánvalóan már nem a zenerutin kódterületében jártam. Ez abból érezhető, hogy sűrű sorokban elkezdenek feltünedezni "illegális" utasítások. Innentől memdump módban folytattam (M), és kiválasztottam egy bájt sorozatot (7d 04 80 04 7b 04 80 54 04 8c 0c 0c 0c 0c 0f ff). Ezt Total Commanderben ráeresztettem a HVSC-re, hogy keressük meg azt a .sid-et, amelyik tartalmazza. A keresés pedig kidobta a Babylont, amit már csak ellenőrizni kellett egy SID lejátszóban.