Keresés

Részletes keresés

xabi75 Creative Commons License 13 órája 0 0 101851


Köszönöm a segítséget!

Szép estét!

Üdvözlettel:

Cs.

Előzmény: alkotasu (101850)
alkotasu Creative Commons License 15 órája 0 0 101850

Közben megkérdeztem modellező barátomat, akinek kémiai ismeretei is vannak bőséggel. Teflonos szilikonzsírt és műszerész szilikonolajat ajánlott. Még egy lehetséges beszerzési forrást is linkelt:

 

http://www.szilikontermekek.hu/szilikon-kenoanyag/szilikonzsir/teflonos-szilikonzsir?vmcchk=1

 

http://www.szilikontermekek.hu/szilikonolaj?vmcchk=1

 

Mivel nagy kiszerelésben is kaphatók, ezért én a Fuggerth mozdonyba is ilyet kennék/tennék. Az anyagot - hasonlóan a gyári kenéshez - nem sajnálnám a mozdonytól, hacsak nem akarod sűrűn szétszedni, újra zsírozni/olajozni.

 

(Azért ezek messze nem 5000 Ft/5 g árúak, mint a ROCO gyári kenőcse/olaja.)

Előzmény: xabi75 (101849)
xabi75 Creative Commons License 27 órája 0 0 101849


Alkotásu, köszönöm az infókat!

Lenne még egy kérdés: Fuggerth gépekhez milyen zsírt/olajat használjak karbantartáshoz?

Köszönettel:

Cs.

Előzmény: alkotasu (101848)
alkotasu Creative Commons License 1 napja 0 0 101848

Attól függ mihez...

 

A ROCO mozdonyokhoz célszerű a saját olaját/zsírját használni, nagyon tartós - nagyon lassan szárad ki, cserébe rohadt drága.

 

A régi PIKO, Gützold, Kleinbahn, stb. egyszerűen szétszedhető, karbantartható mozdonyokhoz elég lehet a lítiumbázisú zsír és műszerolaj keveréke. Hátránya, hogy sűrűbben kell tisztítani, cserélni a kenőanyagot, cserébe olcsó.

Ezt a trutymákot szoktam még használni kocsik csapágyaihoz is.

 

Próbálkoztam még műszerolajat szilikonzsírral is keverni, de azok nem keverednek igazán.

 

Állítólag létezik teflonos szilikonzsír is, ilyenem nem volt még, de azt sem tudom, hogy milyen olaj jó hozzá hígítási célból.

Előzmény: xabi75 (101844)
z.kabai Creative Commons License 1 napja -1 0 101847

Üdvözöllek!

 

A kérdezett Trost: Modellvasút c. könyvben nincs ilyen leírás.

 

z.kabai

Előzmény: ZésZoli (101846)
ZésZoli Creative Commons License 1 napja 0 0 101846

Sziasztok!

 

Szeretnék érdeklődni egy könyvről, amit gyerekkoromban olvastam talán a nyolcvanas évek végén.

 

Volt benne egy leírás egy egyszerű terepasztal elrendezésről, melyhez oldalakon keresztül meg volt adva egy lehetséges játék a megadott szerelvényekkel, a hozzá tartozó menetrendekkel. 

 

Tudnátok segíteni, melyik lehet ez a könyv?

 

Nem a Linzbauer, nem a Trost Vasútmodellezés, és nem a Károly Imre könyv. A Trost Modellvasút esetleg?

 

Üdv.

nazareth Creative Commons License 2 napja 0 0 101845

Igen, a különböző gyártók régen is kúpos kerekeket csináltak, holott a "klasszikus" NEM 310 ezt nem írta elő. A NEM 311.1 vette át a kúposságot az NMRA-tól.

Előzmény: alkotasu (101842)
xabi75 Creative Commons License 3 napja 0 0 101844


Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen olajat/zsírt használtok mozdonyok karbantartásához?

Műszerolaj (pl. ami varrógépekhez jó)? Milyen zsírt (lithium vagy nem lithium bázisút)?

Üdv.

Cs.

Baltássy Creative Commons License 4 napja 0 0 101843

Nagyon köszönöm az újabb információkat!

Mivel a Te elérhetőséged nincs megadva az adatlapodon, kérlek írj egy levelet, mert - ha megengeded - szeretném Veled felvenni a kapcsolatot. Az én e- mail címem publikus.

Előzmény: vasúttörténet (101841)
alkotasu Creative Commons License 4 napja 0 0 101842

"Modellvasúti berkekben a kerekek nem így működnek (bár a NEM311.1 szerinti kerekek már kúposak), mert irreálisan szűk ívekbe kényszerítjük a kocsikat."

 

Nem csak a NEM szabványú kerekek kúposak, a régi fém PIKO, és Schicht is kúpos. (A műanyagot nem néztem meg.)

Előzmény: nazareth (101832)
vasúttörténet Creative Commons License 4 napja 0 0 101841

  Mint ahogy azt előttem helyesen írták ez a jabloneci (Jablonec nad Nisou) Gewis fémalkatrész és műanyag műveknél készült (nem hivatalos név fordítás). Eddig kétféle kivitelben láttam (csomagolás). Tudtommal nem volt egyedi azonosítója (típus jelzés)**, de a belső dobozokon pecsételéssel és a trafón volt felirat, azon meg netes képen 700-as szám látható, majd egy E betű után a rész egység sorszáma. Kétféle csomagolással láttam képeket (az egyik bár lehet nincs köze a beltartalomhoz) a csíkos karton dobozos, amiben minden egy kis saját dobozban van és a másik egy absztrakt felhő mintás dobozban, amiben a mozdony és a két vagon egy sablon dobozban van külön.
  Nekem van egy eredeti készletem* belőle, de az elmúlt másfél évtizede nem volt kedvem átnézni működés szempontjából, mivel elsősorban a magyar vasúttörténethez kapcsolódó dolgokat gyűjtöttem, bele értve a játék és modell vasutakat is. A helyzetem megváltozása miatt mindenem el van dobozolva, de decemberben előveszem és némi érintésvédelmi ellenőrzés és mechanika karbantartás (kenés) után majd megjáratom végre. Akkor tudok pontosabb információt adni, de nekem 3-12V váltakozó feszültség rémlik 3 sínes rendszerben. Viszont voltak példányok amiket később átalakítottak, tehát mozdonyt ellenőrizni kell.
  A készlet a németeknél a Trix-Express találkozókon szokott felbukkanni. A neten találni róla német nyelvű infót.

 

* Majdnem teljes a készlet, csak a külső (nekem a csíkos dobozos van) papír karton mállott el és korábban a múltszázadban "celluxozták" így nem volt értelme megtartani, a helyett én készítettem egy praktikus stabil karton dobozt. Nekem az egyik sin modul sérült (erre érdemes oda figyelni, mert azt még bakelit szerű kemény műanyagból gyártották és könnyedén törik már).  A trafóját viszont lágy (hőre lágyuló) műanyagból, ennek megfelelően az már vélhetően a korai életében deformálódott (vagy csak a tárolástól is), bár ezt a készletet alig használták ( a belső karton dobozok még mind hiánytalanul meg vannak)

** Ha gyárilag volt hozzá leírás az sajnos az enyémhez már nincs meg, de a netes képeken sem fordult elő, csak egy gyártói cetli (mint amikor a minőség ellenőr aláírja).

 

Bt.

Előzmény: Baltássy (101838)
Baltássy Creative Commons License 4 napja 0 0 101840

Nagyon köszönöm az információkat, ebből már el tudok indulni.

Előzmény: Cavill (101839)
Cavill Creative Commons License 4 napja 0 0 101839

Szervusz, ez nem biztos, hogy egyszerü lesz, de nem lehetetlen.

 

Ezt a kocsit, ill. a készletet a jabloneci Carl Gewis cég gyártotta. A Gewis az egyike volt a két kora háború utáni cseh gyártónak, amelyek a 00/H0-ás méretben tevékenykedtek. A Gewis a Trix rendszer felé orientálódott, azt nem tudom mennyire lett vele aztán kompatibilis.

 

Tehát a név adott, s leginkább cseh vagy német oldalakon lesz esélyed találni valamit, de persze kerültek ilyenek Magyarországra is, én láttam már itton is ilyet, egyszer.

 

Üdv! S

Előzmény: Baltássy (101838)
Baltássy Creative Commons License 4 napja 0 0 101838

Kollégák,

hozzám került egyik barátom gyermekkori vasútmodell készlete, 1 mozdony, 2 vagon, és a teljes sínkészlet. Sajnos a trafó nincs meg. :-(

Tudna nekem segíteni valaki, hogy beazonosítaná, hogy mi ennek a modellnek a típusa, száma, vagy egyéb azonosítója, valamint, hogy hol lehetne ilyen szerkezeteket beszerezni, (pl. trafó) mert rendbe kellene hoznom, de azt hiszem "donort" kell keresnem.

(Lehet, hogy nem voltam elég szakszerű, de nézzétek el nekem, mert eddig ilyen szerkezetekkel nem foglalkoztam.)

 

  

Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 napja 0 0 101837

"Elsőre ijesztőnek tűnik, de ha jól megfigyeled, még két fontos körülmény is látszik: a "hupli" függőlegesen nincs egy sínszálnyi magasságú, és kb. olyan hosszú, mint a FLIRT első egysége. És ez nagyvasúton extrém pályaegyenletlenségnek számít."

 

Azért ezzel nagyon nem értek egyet, a hupli hossza alig több, mint a videón látható FLIRT forgóvázának tengelytávolsága!

 

Előzmény: nazareth (101832)
Firkaas Creative Commons License 2018.10.30 0 0 101836

Húúú! Ez nagyon jól meg van csinálva!:)A kapcsolónak van valami megnevezése/cikkszáma?Az áram átvezetés is jó ötlet.

Előzmény: róbertke (101826)
Chabs Creative Commons License 2018.10.29 0 0 101835

Koszonom a reszletes leirast, teljesen ertheto/logikus! :) Maga a palya miatt nekem sincs problemam csak probaltam mindig asztalmagassagbol nezni a flexitrack egyeneseket hogy vajon mennyire egyenletesek. Annak ellenere, hogy az en magassagombol szepnek nezett ki, asztalmagassagbol tobbszor kellett utanaigazitani, hogy ott is jol nezzen ki. Bar oszinten - es ez mar teljesen egyeni preferencia - nekem igazan a leharcolt palyaszakaszok tetszenek es azoknak a modellezese. Nincs is jobb mint amikor recseg, ropog minden a szergo alatt. :D

Előzmény: nazareth (101832)
dieselheaven Creative Commons License 2018.10.29 0 3 101834

PIKO Szerge bemutató (DR verzió) https://www.youtube.com/watch?v=Pt6So6bSnvE

nazareth Creative Commons License 2018.10.29 0 0 101833

(Bocs, a FLIRT-es jelenet 5:30-tól van.)

Előzmény: nazareth (101832)
nazareth Creative Commons License 2018.10.29 0 2 101832

Mindenek előtt, valóban, a nagyvasúton is vannak fekszinthibák, esetleg nyomtávbővülések. Viszont ha ezek mértékéről szeretnél rendes képet kapni, akkor egy távolból, nagy közelítéssel felvett videó nagyon elviszi a szemedet. A videón látható "huplik" a perspektivikus rövidülések miatt a valóságban sokméteresek. Ezen a videón pl. megfigyelheted, hogy egy nagyon legatyásodott váltón hogyan robog át egy FLIRT. Elsőre ijesztőnek tűnik, de ha jól megfigyeled, még két fontos körülmény is látszik: a "hupli" függőlegesen nincs egy sínszálnyi magasságú, és kb. olyan hosszú, mint a FLIRT első egysége. És ez nagyvasúton extrém pályaegyenletlenségnek számít.

 

Ami a nagyvasút és modellvasút konkrét összevetését illeti, két fontos dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni:

1.) A nagyvasúti járművek kerekei tengelyenként rugózottak, nyomáskiegyenlítettek, így lényegesen könnyebben veszik a fekszinthibákat, mint a modellvasúti járművek, amelyek tengelyei fixen vannak fogva a forgóvázakban.

2.) Illetve ami ennél sokkal lényegesebb: a nagyvasúton a sínek és a kerekek geometriája úgy van kialakítva, hogy – különlegesen kis ívektől, vagy rossz pályától eltekintve – a kerékpár magától beáll. Azaz a modellel ellentétben nem a nyomkarima tartja a vágányon, nem "mászik fel" a nyomkarima a mindenféle egyenletlenségekre, illesztési hibákra. Modellvasúti berkekben a kerekek nem így működnek (bár a NEM311.1 szerinti kerekek már kúposak), mert irreálisan szűk ívekbe kényszerítjük a kocsikat.

 

Egyébként a fenti két tény ellenére sem ördöngösség olyan pályát összerakni, amin korrektül elgurulgatnak a PVC-waggonok. Ha mégis sok problémád van, akkor ott az alapokkal lehet baj.

Előzmény: Chabs (101830)
Chabs Creative Commons License 2018.10.28 0 0 101831

Elnezest H0ri ez nem kifejezetten neked akart menni csak rossz gombra kattintottam.

 

Egyebkent ha esetleg valakit erdekelne ezt a videot neztem: https://youtu.be/ivpimgExgac

Előzmény: Chabs (101830)
Chabs Creative Commons License 2018.10.28 0 0 101830

Elnezest ha nagyon off-topic a tema de a minap neztem egy video-t YT-on (Bekescsabai vasutforgalom) es azon tunodtem mikozben neztem a videot, hogy mennyit egyengetem meg probalom szintben tartani a palyamat es szinte minden egyes teszteles utan orakat toltok vele, hogy bizonyos helyeken aprolekosan egyengessem a palyat mikozben ahogy a videon latszik a nagyvasut bizonyos szakaszai nagyon leharcoltan neznek ki viszonylag/latszolag nagyobb szintkulonbsegekkel, “godrokkel”, egyenetlensegekkel a sinszalakban. Es megis latszolag nem okoz komolyabb problemat - nem siklanak ki naponta vonatok a sinszal egyenetlensegei miatt. Persze biztos vagyok benne, hogy a nagyvasut fizikaja sokban maskepp mukodik mint a modellvasut. :) Valoszinuleg egy tobb tonnas allomany biztosabban fekszik fel a sinre mint a modellvasut... :)

Előzmény: H0ri60 (101829)
H0ri60 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 101829

Keress meg privátban,nekem van egy profi Slot Car-os ismerősöm Tatabányán!

Előzmény: Dondó (101818)
lacusska Creative Commons License 2018.10.23 0 1 101828

Kedves Nazareth! látom itt problémás a Dremel furó és vidéke. Nos amit   tudnék javasolni: a Lidl nél (nem a reklám helye ) van  egy  12V os kézi akkumlátoros (töltö az árban ) furógép  k 0,5-3,2 mm ig szabályozható fordulattal.  az ár  kb 6000 Ft  nekem nagyon bevált.  a másik lehetőség: Van egy Banggod nevü honlap  ahol  még holt német katonát is lehet kapni. Itt vettem kb 2-3  dollárnyi Ft ér egy olyan készletet ami egy patronbefogóból és 4 vagy 5 db patronból áll, kompletten    még egy imbusz kulcsot is adnak hozzá.  motorja  nincsen , DE  pl selejt nyomtatókban kivétel nélkül van olyan motor ami 5-12 V os (változó) és 2mm es tengelye van  erre lehet feltenni ezt a patron.  legalább olyan jó mint az emiltetett  gyári kézi gép A kis motor fordulatszabályozás megoldható egyszerüen   ha valakinekehhez kell segitség  szivesen segitek.  üdvözlet mindenkinek   Dorner László lacusska

Előzmény: nazareth (101794)
rezgaras Creative Commons License 2018.10.22 0 0 101827

Amikor a német internetes beszerzési forrásokat nézed, ellenőrizd a csomagküldési díjakat is! A megfigyeléseim szerint a németek szinte kizárólag csak DHL-el küldenek külföldre, egy-egy küldemény 14-17 Euró. Ha van Németországban ismerősöd, sokkal olcsóbban jössz ki. Akkor 3,50-nél kezdődnek az árak, de sok bolt bizonyos vásárlási összeg fölött ingyen küld (csak Németországon belül).

Előzmény: Spd981 (101825)
róbertke Creative Commons License 2018.10.21 0 1 101826

Spd981 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 101825

Véleményeteket szeretném kérni, hogy tapasztalatotok szerint melyik német webshop a legolcsóbb Tillig Elite sínrendszer alkatrészeinek rendelése esetében. 

Az új terepasztalomhoz rendelnék 94 db Ti85125 flexisínt, 10 db Ti85344 balos váltót és 14 db Ti85343 jobbos váltót + egyebeket.

Pinnio Creative Commons License 2018.10.18 -1 0 101824

Kellemes vonatozást kívánok Mindenkinek! 

 

Érdeklődnék, utazik-e valaki Selectrix-szel? 

imi972 Creative Commons License 2018.10.18 0 0 101823

Természetesen nincs kőbe vésve a módszer amit alkalmazok, mindenki saját ízlése szerint alakíthatja ki. Nekem ez jól bevált, több mint egy éve így üzemel az asztal. Ár/érték/munkaidő arányban, szerintem, ez a legjobb. Az olvtárs majd eldönti melyiket alkalmazza. Persze a net bugyraiban több féle megoldás is van, a befőttes gumitól kezdve a rugókon át a különböző bowdenes megoldásokig.

Előzmény: _Nyuszi (101821)
nazareth Creative Commons License 2018.10.18 0 0 101822

Nem vagyok otthon a slotcar-világban. A régi "kalapsínek" (tehát olyan vasútmodell-sínek, amelyek sínkoronája egy fordított U-ban hajlított, krómozott vaslemez) esetében a sínradír csak körültekintéssel és mértékkel alkalmazható. A krómozott felületek mechanikai tisztítása mindig macera, mert ha megsérül (vagy csak szimplán elfogy) a bevonat, mehet a kukába az egész miskulancia. Szerintem a slot-car pályákon is valami féle krómozott cucc lehet...

 

Jut eszembe, a sínradír egy rugalmas valami. Ha csak szimplán rányomod a sínre, az útra is le fog érni, azt is végigradírozza és -polírozza :)

Előzmény: Dondó (101820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!