Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 100933

Ha a hangszigetelés fontos, akkor szerintem ágyazatnak keményhab vagy parafa az ideális. Parafára könnyebb ragasztani.

 

Ahogy magad is írtad, a flex síneknél nem triviális az egyenes lefektetése. Pl. a kétoldalas ragasztónál elég nehéz korrigálni, ha egyszer már odaragadt és akkor veszed észre, hogy nem egyenes. Énnekem két módszer jött be. Először lerögzíted az ágyazatot. Annál egy-két milliméteres eltérés nem számottevő. Az egyik módszernél az ágyazat tetejére vonalzóval, óriás körzővel berajzolom a sín két oldalát. Mivel H0-ban a talpfák hossza 30mm, a középvonaltól 15-15mm-re kell a vonalakat húzni. Erre lehet óvatosan ráfektetni a sínt. A másik módszernél, pl. váltóknál vagy bonyolultabb sínvezetésnél megtervezem a nyomvonalat számítógépen, melléhúzom ugyancsak a gépen a 15-15mm-es burkolóvonalat és kinyomtatom ezt a rajzot 1:1-ben vastagabb papírra. A nyomtatók elég pontosan nyomtatnak. A papírból kivágom a 30mm széles kontúrokat és ezt használom sablonnak, amikor berajzolom a sín helyét.

Előzmény: nummus.hu (100931)
Inibelum Creative Commons License 2 napja 0 0 100932

Szia!

 

Én úgy csináltam, hogy lefogattam annyi csavarral, hogy biztosan álljon. Utána ment az ágyazat a szokásos faragasztós, csepegtetős ragasztással. Teljes száradás után kiszedtem a csavarokat és a helyükön pótoltam az ágyazatot. A másik megoldás, hogy ott ahol rétegeltem ment a sín a talpfa két oldalán egy egy 1 mm-es furat és azon keresztül rézhuzallal lekötöttem. Ha kész az  ágyazat a huzalt elvágva alulról  kihúzható és semmi nem látszik nem kell javítgatni. 

Előzmény: nummus.hu (100926)
nummus.hu Creative Commons License 4 napja 0 0 100931

Köszönöm, az utóbbi kivitelezhetőnek hangzik és ilyesmi praktikára gondoltam. A vékonyka kétoldalú ragasztószalag is megfordult a fejemben, hogy ne szoruljon kavics a vágány alá. Gondolom az növelné a zajt. A gyári ágyazat amellett, hogy költséges, vannak apró fenntartásaim vele.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (100929)
Cooper911 Creative Commons License 5 napja 0 0 100930

Köszönöm.

Előzmény: Bende Imre (100921)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 6 napja 0 2 100929

Nevezett vágányokhoz van gyári ágyazat, ám ha ezt nem akarod használni akkor készítesz saját magad. Addig is amíg szárad az általad készített ágyazat a rögzítés megoldható kétoldalú ragasztószalag és gombostűk vagy kis szögek segítségével. Ez utóbbiakat az ágyazat megszáradása után kihúzod és kész is.

Előzmény: nummus.hu (100926)
nazareth Creative Commons License 6 napja 0 2 100928

Az ágyazat bőven megfogja a síneket mindenféle csavar, vagy szög nélkül is.

Előzmény: nummus.hu (100926)
Bakterpartner Creative Commons License 6 napja 0 0 100927

Közben előástam a szerkocsikat itthon és tényleg össze vannak ragasztva, de majd megoldom... Úgy néz ki, sikerült szereznem egy ÖBB 52.6969-est, amiből majd MÁV 520-ast szeretnék készíteni. Mivel más faragni és festeni való is lesz a gépen, így már a szerkocsi sem lesz talán akkora gond. Főleg, hogy van csere alapanyagom.

Előzmény: tumikas (100924)
nummus.hu Creative Commons License 6 napja 0 0 100926


Tudna valaki segíteni abban, hogy a Tillig Elite vágányokat milyen módszerrel lehet megbízhatóan rögzíteni az asztalhoz? Főleg a flexi sínek bonyolultak, mert ott ugyebár nem fix a talpfa helyzete a mellette levőhöz képest. Amiket láttam néhány megoldást, az egész egyszerűen elborzaszt. Rejtett módon szeretném megoldani, nem úgy, hogy egész egyszerűen átfúrom és lecsavarozom vagy egy látszó pánttal lefogatom, mert kavics már nem igazán kerülhet a talpfák tetejére. Vagy nagyon kukacoskodó vagyok? Az aljára ragasszak fel besüllyesztve felfogató füleket és azokat csavarozzam le? 

LengyelP81 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 100925

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni.

Egy ROCO E44 áramköri lapot szeretnék átalakítani (a motor marad az eredeti nagy motor), a fojtótekercset is cserélném. Az újabb modellekben 100uH értékű induktivitást használnak, gondolom nekem is megfelelne ez az érték. Viszont a terhelhetőségével nem vagyok tisztában, 300mA-os elég lenne, vagy 1A körüli kellene inkább?

 

Modernizálok/remotorizálok egy DDR Piko mozdonyt, amibe Motraxx 263 típusú motor kerül, melynek üresjárati áramfelvétele 50mA, és terhelve sem sokkal több. Ebbe a gépbe milyen induktivitású, terhelhetőségű fojtó lehet jó?

 

Egyenlőre DC analóg üzemben használnám a mozdonyokat.

 

Üdv. LPéter

tumikas Creative Commons License 2017.09.17 0 0 100924

Csereszabatosak, csak sajnos a külön kapható tenderek ösze vannak ragasztva a csavarokon kivül. Bár gondolom úgyis át lesz festve.

Előzmény: Bakterpartner (100920)
BorKi Creative Commons License 2017.09.17 0 0 100923

99% hogy a szerkocsik felső része cserélhető. A mozdonyhoz mindegy hogy melyik szerkocsi tartozik.

Előzmény: Bakterpartner (100920)
Bende Imre Creative Commons License 2017.09.16 0 0 100922

Október 7-én Temofeszt miatt marad el.

Előzmény: Bende Imre (100921)
Bende Imre Creative Commons License 2017.09.16 0 0 100921

2017 December 31-ig minden börzeidőpontot itt megtalálsz:

 

www.vasutmodellborze.hu

 

Imre

Előzmény: Cooper911 (100918)
Bakterpartner Creative Commons License 2017.09.16 0 0 100920

Szép napot!

 

    Olyan kérdésem lenne azokhoz, akiknek van Liliput Br52-es modelljük, hogy a szerkocsi kasznija csereszavatos-e más cikkszámú Liliput szerkocsi kasznival? Gondolok itt arra, hogy például a 105215-ös szerkocsijára rátehető-e olyan felsőrész, ami nem kabintenderes, mondjuk a 230991-es szett egyik szerkocsijáról? Vagy, ha ez nem működik, a komplett szerkocsi ugye cserélhető másik Liliput gépével, hisz a mozdonyhoz való csatlakoztatás mindegyik változatnál ugyanaz.

 

    
Képek a netről.

róbertke Creative Commons License 2017.09.15 0 0 100919

Köszi !! :)

Előzmény: nazareth (100917)
Cooper911 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 100918

Köszi. Október 7én is ott lesz?

Előzmény: RhB (100915)
nazareth Creative Commons License 2017.09.15 0 2 100917
Előzmény: róbertke (100916)
róbertke Creative Commons License 2017.09.15 -1 0 100916

4,7 Km hosszú útca melyik részén??

Előzmény: RhB (100915)
RhB Creative Commons License 2017.09.14 0 0 100915

A Fehérvári úton. És 23-án is.

Előzmény: Cooper911 (100914)
Cooper911 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 100914

Szasztok,

Szeptember 30án Budapesten hol lesz a vasutmodell börze?

somytomy Creative Commons License 2017.09.14 0 0 100913

A Railjet persze hogy nem magyar, de azért a magyar vonatkozást nehéz elvitatni tőle. Hogy a különféle paraméterek (jellegzetes megjelenés, előfordulás gyakorisága, rendszeressége) terén hol van a határ, azt passzolom :-)

Előzmény: rezgaras (100912)
rezgaras Creative Commons License 2017.09.14 0 0 100912

Mondjuk "magyar vonatkozáson" nem éppen bármilyen kocsit értenék, ami bejár az országba. Ezen az alapon a Railjet is magyar...

Előzmény: tumikas (100910)
róbertke Creative Commons License 2017.09.14 0 0 100911

Teljesség igénye nélkül: 76460 irányvonatként 15-20 kocsival;76975 gázos kocsi;76921 és 76415 AAE kocsik, sőt a DASCHER egyik logisztikai központja Pilisvörösvárott van; 76938 szénvonatok ; 

A gabonás kocsik most nem játszanak....

Előzmény: rezgaras (100909)
tumikas Creative Commons License 2017.09.13 0 0 100910

Azért ez nem teljesen igaz. Szlovák tekercses kocsikat elég gyakran látni azért.

Előzmény: rezgaras (100909)
rezgaras Creative Commons License 2017.09.13 0 3 100909

Ebben a katalógusban csak annyi magyar vonatkozás van, hogy a "Connected by rail" német mozdony matricáját a magyar "Loc and More" cég készítette.

Előzmény: csibesz2 (100908)
csibesz2 Creative Commons License 2017.09.12 0 1 100908
Előzmény: tumikas (100907)
tumikas Creative Commons License 2017.09.10 0 0 100907

Cikkszáma még van, de a kereskedők sem kapták még meg, legalábbis tegnap este még Ők sem látták. Amúgy hivatalosan azt akarja jelenteni hogy a 2017-ben meghirdetett, az évi főkatalóguson túli plusz megjelenések, illetve a '18-as évre egy kis előrepillantás.

Előzmény: SKL14 (100905)
nummus.hu Creative Commons License 2017.09.10 0 0 100906

Igen, én is ezen aggódom, hogy gyenge az anyaga és a sínkorona sem fog stimmelni, mert egyébként Elite vágányokkal készülne - egyelőre - a dioráma. Csak sajna nem tudom beazonosítani őket cikkszám szerint, mert ha találok is egyet mint kifutott termék eladása link, az lehet akár téves elírás is. Ha sokat találnék egy adott számra, az már megerősítene. Nem járok börzére, de gondolom az új Elite síneket még nem szokták adni-venni használtan. Ahhoz túl jók, hogy valaki váltson róla, felszámolni meg ritkán szoktak minőségi asztalokat. 1-1 kimaradt váltót szeretnék levadászni kedvező áron.

Előzmény: rezgaras (100902)
SKL14 Creative Commons License 2017.09.10 0 0 100905

Bár nem tudok németül csak ez világos: Herbstneuheiten 2017/2018 alá meg Autumn news 2017/2018 (jövő ősz még elég messze van, vagy most mi van?), cikkszám 81820, de még nincs pdf:

 

http://www.roco.cc/en/home/index.html

Előzmény: tumikas (100904)
tumikas Creative Commons License 2017.09.10 0 0 100904

17/18-as Herbstneuheiten nem adtak még ki, a 17es nagykatalógusba pedig nincs.

Előzmény: SKL14 (100903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!