Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 27 órája 0 0 101702

Elsőre azt hittem, a Meja lehet, úgyhogy egy óráig tartott megtalálni, hol is láttam már ilyet:

https://jatekmuzeum.blog.hu/2017/03/24/mikrolin_i_kisvasut

Előzmény: micsodaegysztrovacsek (101701)
micsodaegysztrovacsek Creative Commons License 1 napja 0 0 101701

Sziasztok!
Ki tudja, hogy mi az a Neja?
A válaszokat köszi előre is!

üdv.:Zsolt

róbertke Creative Commons License 2018.08.02 -3 0 101700

Előzmény: Dash 9 (101698)
Fordítókorongos Creative Commons License 2018.08.01 0 0 101699

Szívesen!

Klassz gép,remélem elfér magasságban a téma. 

Előzmény: Dash 9 (101695)
Dash 9 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 101698

Ilyet.

 

Előzmény: róbertke (101697)
róbertke Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 101697

Egy ilyen szépséget? 

Előzmény: Dash 9 (101695)
Dash 9 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 101696

Alkatrészek.

Előzmény: Dash 9 (101695)
Dash 9 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 101695

Köszönöm!

 

Arra vagyok kíváncsi, hogy lehet-e belőle 774-est csinálni? Elférnek-e  az alkatrrészek az alacsonyabb géptér alatt?

Előzmény: Fordítókorongos (101694)
Fordítókorongos Creative Commons License 2018.07.31 0 0 101694

Szia!

Az oldaljárdától a vezetőállás pöcök tetejéig:23,3

a tekercsek tetejéig:25,8 , az elektromos panel legmagasabb pontja a világításpanelok teteje: 26,8mm.

Tudni lehet valamit arról,hogy mire kellenek a méretek? Hajtás készül valami a kaszni alá?

(Csak mert pont egy rokon gépen munkálkodom.)

 

 

Előzmény: Dash 9 (101693)
Dash 9 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 101693

Köszi!

 

A nyák tetején lévő legmagasabb alkatrész teteje és az oldaljárda trepnije közötti magasság érdekelne.

Előzmény: Fordítókorongos (101690)
Brin Creative Commons License 2018.07.31 0 0 101692

Köszönöm

Előzmény: Cooper911 (101691)
Cooper911 Creative Commons License 2018.07.31 -1 0 101691

Itt van egy börze topic ahol lehet hírdetni: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9119466

Az értékét pedig az online piactéren lehet betájolni a Faller és a H0 kulcsszavakra rákeresve.

Előzmény: Brin (101689)
Fordítókorongos Creative Commons License 2018.07.30 0 0 101690

Szia!

Le tudnám mérni, akkor viszont jelöld meg,hogy pontosan meddig mérjem a járdától.

(A Nyáklap aljáig,tetejéig,vagy a felső pöcök  tetejéig mérjem az oldaljárdától)

Most csak ez a képem van róla:

Előzmény: Dash 9 (101688)
Brin Creative Commons License 2018.07.30 0 0 101689

sziasztok

 

elnézést, hogy ide  írok, de hátha valaki tud segíteni

 

hagyaték pakolása közben került elő ez a 3 modell, szerintem terepasztalhoz valók, legalábbis remélem nem tévedek

 

eladnám őket én nem értek hozzá, sem árat se mást nem tudok ezekkel kapcsolatban

 

ha valakit érdekelne kérem írjon a zaragel@gmail.com címre, vagy nekem az is jó ha segítetek hová tehetném fel ahol olyanhoz kerülne aki fel is használná

 

köszönöm

 

Dash 9 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 101688

Sziasztok!

 

Szeretném megkérni, ha valakinek van H0 Roco Dongó modellje, hogy készítsen róla fényképet úgy, hogy a felső burkolat le van véve róla és a mozdony mellett van! Valamint megkérem, hogy a mérje meg a belső berendezések legmagasabb pontját az oldaljárdához képest!

 

Köszönöm a segítséget!

CsRob1 Creative Commons License 2018.07.17 0 0 101687

Köszönöm a segítséget Dimarson2 és csíkos-háTTú . A szigetelőpapucsos megoldás tökéletes lesz. Az egyes szigetelt szakaszok áramellátását kapcsolókkal tervezem megoldani úgy, hogy 1 vágányút ugyanazon a trafóról legyen betáplálva.

Előzmény: CsRob1 (101684)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.07.16 0 0 101686

Mindkét sínszálat ott kell szigetelő papuccsal elválasztani, ahol a két trafó által vezérelt külön részek találkoznak. Egyéb esetben elegendő az egyiket, de az következetes legyen! Tehát, például a Felér eső sínszálat (ovális pálya esetén a külsőt) kell szigetelni.

Beszúrok egy linket, egy lengyel oldalra vezet, de ne zavarjon. Egy régi TT-s füzet, abban sok minden le van írva, sok kérdésedre ott lesz a válasz. Ne zavarjon, hogy TT, az ott leírtak H0-ban is érvényesek!

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=gle1

Előzmény: CsRob1 (101684)
Dimarson2 Creative Commons License 2018.07.15 0 0 101685

Szevasz!

Analog rendszernél mindkét sínszálat célszerű szigetelni adott esetben a megfelelő vonatmozgások miatt. Van hozzá műanyag szigetelő papucs (Piko 55291, pl. itt beszerezhető -> https://vasutmodell.com/piko-55291-szigetelopapucs-24-db).

Ha van mini vágókorongod, akkor az is egy megoldás lehet az adott szakasz leválasztására.

Gondold át, hogy mit szeretnél, milyen forgalmat akarsz lebonyolítani a pályán, tervezd meg az egyes szakaszokat, majd ezt követően végezd el a szakaszolást. Ja, persze a betáplálást, azaz a sínszálak elektromos ellátását is ennek megfelelően végezd el! 

Üdb.

Dim

 

Előzmény: CsRob1 (101684)
CsRob1 Creative Commons License 2018.07.15 0 0 101684

Sziasztok!

PIKO A sínrendszerrel épülő pályán kell szakaszolásokat kialakítani jelenleg analóg rendszeren. Elegendő az egyik sínszálat megszakítani vagy ez később problémák forrása lehet és jobb, ha mindkettőt megszakítom? Milyen megoldást szokás alkalmazni? Létezik a PIKO A sínekhez szigetelt sínösszekötő papucs? 

Előre is köszönöm a segítséget.

 

[fidelio] piltdownman Creative Commons License 2018.07.13 0 1 101683

Fura, a trafókban nincs csapágy, mégis búgnak :)

 

Az EI magos tekercs E része az I-t igyekszik magához vonzani (és megfordítva). Ha a két rész
között hézag van, 100Hz-cel zenél 50Hz-s hálózatnál, ezért kell őket a kengyellel/bilinccsel
összehúzni. Ha trafó lemezek nincsenek egymáshoz összeszorítva, azok külön is zizegnek.
Nagy trafóknál jön a magnetostrikció, zenélhet a cséve is.

A mellékelt példánál maradva: ha satuba van fogva a CD behúzómotorjának forgórésze, és közelítesz hozzá egy laposvasat, miért kezd el búgni? A satu nem változik csapággyá...

Ugyanez az erő húzza be a mágneskapcsolót, relét. 

A satuba fogott forgórész és a laposvas, ha elég közel vannak egymáshoz, igyekeznek összeérni
a tekercsen átfolyó áram hatására. Ha ezt nem engeded meg, a PWM frekvenciájának megfelelő
ütemen próbálkoznak, rezeg a vas, rezeg a satu, zenél a satu alatti asztal, pislogtak az unokák,
és megértették a satu alatti gumilap hatását is.
A motorban muszáj hogy légrés legyen a forgó és az állórész között, különben nem tudna forogni.
Mivel a motor nincs rugalmasan elválasztva a mozdony testétől, az lesugározza a motornak ezt
a zaját, nyilván olyan kis kitöltésű PWM-nél lehet jól hallani, aminél a mozdony még pont nem
indul el. 

 

Előzmény: nazareth (101659)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.07.06 0 0 101682

Nem erről van szó. Bár anno TT-ben kezdtem, majd bizonyos okok miatt H0-ra kezdtem áttérni, de akkoriban sokat kellett "barkácsolni" szakaszolgások meg betápok miatt. Ma ezek már sokkal egyszerűbben mennek. Persze egy jó pákával, heggyel, meg jó kézügyességgel is anno mindent meg lehetett oldani.

Előzmény: nazareth (101681)
nazareth Creative Commons License 2018.07.06 0 1 101681

Hát nem is állította senki, hogy a sarukhoz nem lehet jól forrasztani...

Előzmény: oldmumus_v.2 (101680)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.07.06 0 0 101680

PIKO H0-hoz forgalmaz szerencse olyan sarut amihez jól lehet forrasztani. Ezt a megoldást alkalmaztam.

Előzmény: csíkos-háTTú (101679)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.07.06 0 1 101679

Ha a sínszál, oldalára forrasztod, az látszik, és csúnya, még akkor is én forrasztom.

Igaz, a képeken Marklin miniClub (Z építési nagyság, 1:220) síneket látsz, de H0-ban is érvényes, csak 1:87-ben könnyebb dolgunk van.:-)

Előzmény: Chabs (101675)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2018.07.05 0 0 101678

Ha a papucsokra forrasztasz attól még lehet kontakthiba, ha nem érintkezik rendesen a sínszálhoz. Célszerűbb a sínszál aljára forrasztani a betápot. 

Előzmény: Chabs (101675)
ysenyerkesz Creative Commons License 2018.07.05 0 0 101677

Javítás 

A sín talpra. 

Kicsit kicsi a mobilom kijelzője. 

ysenyerkesz Creative Commons License 2018.07.05 0 0 101676

Nazareth kolléga már leírta, a sín  tálcára. 

Mi is úgy szoktuk. 

Itt a képtárban nézz körül.

gvk-egyesulet.hu

 

 

Előzmény: Chabs (101675)
Chabs Creative Commons License 2018.07.05 0 0 101675

Nem akarok kadekoskodni mert foglmam sincs pontosan milyen fembol van de azt hittem siman a papucsok aljara is szoktak forrasztani?Eleg kemenynek tunnek. De akkor ezek szerint inkabb a sinszalkulso szelere szokas forrasztani? 

Előzmény: ysenyerkesz (101674)
ysenyerkesz Creative Commons License 2018.07.05 0 0 101674

A sin papucsot nem javaslom erre a célra.

Gondolj bele, az egy elég rugalmas anyagból van,de csak addig , amig meg nem melegíted a forrasztással.

Előzmény: Chabs (101673)
Chabs Creative Commons License 2018.07.05 0 0 101673

NYAK-rol tudsz esetleg egy kepet kuldeni, hogy hogy kell ezt a megoldast elkepzelni? :) 

 

Jelenleg a forrasztasokig meg van egy kis munkam a sinekkel: maradt jo par sinek egy elozo probalkozasbol amiket konnyen fel tudtam szedni es eszrevettem, hogy a sinszal festesnel hasznalt festek befolyt a papucsokba... most egyenkent takaritom a sinszalak veget es a papucsokat, hogy ne okozzon problemat... ilyen szempontbol jo otletnek tartom azt, hogy minden sinelemet betapoljak de az rengeteg betapot jelentene, kenytelen leszek a papucsokra is tamaszkodni.

Előzmény: nazareth (101672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!