Keresés

Részletes keresés

renesains Creative Commons License 2008.09.16 0 0 1236

Köszönöm szépen a választ. Igen sajna én is erre gondoltam, hogy sajna ez igy nem tuti, jobb lenne, ha rajta volna. Bár több ilyen akasztót is láttam, szám szerint kettőt amire fel voltak akasztva ezek.

Mit gondolsz megpróbáljam? Most olyan kötekedős kedvemben vagyok :)

Köszönöm mégegyszer..

Előzmény: Zitka (1235)
Zitka Creative Commons License 2008.09.16 0 0 1235

Most olvastam el alaposan, és ez a félmondatod esetleg kibúvó lehet nekik:

 

amire fel van akasztva a tetején lévő fogantyúval  azon rossz ár szerepel.

 

Hivatkozhatnak arra, hogy a "hülye vásárlók" rossz helyre akasztották vissza a táskát.

Ha magán a táskán lenne az ár, akkor te lennél a nyerő. Így sajnos eléggé veszett fejsze...

Előzmény: renesains (1233)
Zitka Creative Commons License 2008.09.16 0 0 1234

Persze, hogy van. Ha több ár van feltüntetve, akkor nekik kötelező a legalacsonyabb áron odaadni.

 

Vonatkozó jogszabály:

 

http://tudatosfogyaszto.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=39

 

A fogyasztóvédelmi törvény

1997.évi CLV.

 

Az ár feltüntetése

14. § (1) Az áru fogyasztói forgalombahozatalakor a forgalmazó köteles - külön jogszabályban meghatározottak szerint - a fogyasztót írásban tájékoztatni az eladási árról és az egységárról, illetve a szolgáltatás díjáról.
(2) Az eladási árat, az egységárat és a szolgáltatás díját a Magyar Köztársaság területén érvényes fizetőeszköz szerint meghatározva, egyértelmûen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni.
(3) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói forgalomba hozott áru és szolgáltatás áraként a fogyasztói forgalomban fizetendő árat kell feltüntetni.
(4) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejû feltüntetése esetén az áru eladási árán, vagy a szolgáltatás díján a feltüntetett legalacsonyabb eladási árat vagy szolgáltatási díjat kell érteni.
(5) Az árcímke nem takarhatja el az egyedi csomagoláson jogszabály kötelező előírása szerint elhelyezett fogyasztói tájékoztatót.

Előzmény: renesains (1233)
renesains Creative Commons License 2008.09.16 0 0 1233

Sziasztok,

Kérdésem a következő:

Egy hipermarketben szeretnék venni egy fotóstáskát és rossz árral vam kirakva.

A táskán ugyan nincs ár, de amire fel van akasztva a tetején lévő fogantyúval  azon rossz ár szerepel.

A táska elött 10ezer forintos ár szerepel, de az legalább a duplája kell legyen.

Nem akartam figyelmeztetni Őket, mert hátha el tudnám annyiért hozni ami ki van rakva.

Tehát kérdésem az, hogy van erre valami jogszabály, hogy annyiért kell odaadniuk amennyire ki van rakva?

Köszönöm..

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.15 0 0 1232
Az a helyzet, hogy a kifogásuk hülyeség. Te a forgalmazóval állsz szerződésben, tudomásom szerint neki kell gondoskodni a javításról, tehát a 30 nap rá vonatkozik. Hogy hogyan érvényesíti a szervizzel szemben, az nem a vásárló dolga. Sajnos Abszurdisztánban simán leppatintják az embert ilyenkor, és igazából nincs hová fordulni, mert kötelező érvényű határozatot csak bíróság hozhat ilyen ügyekben is.
Előzmény: Rita70 (1231)
Rita70 Creative Commons License 2008.09.14 0 0 1231
Sziasztok !
Próbáltam megfogadni a tanácsokat, sőt személyesen érdeklődtem, de magas ívben elhajtottak. Közölték, hogy ők csak forgalmazók, akár két hónap is lehet a javítás ideje. Közöltük, hogy akkor szeretnénk elállni a javíttatástól, és kérjük vissza a termék árát, erreigen visszafogottan röhögtek ki. Elkértem a szervíz telefonszámát, és ennyi.
Előzmény: Törölt nick (1230)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.08 0 0 1230
Egy hónap alatt azért a Media Markt is meg szokta javíttatni a dolgokat, pedig ők a dolgozók elmondása szerint is rengeteget ülnek rajtuk. Hívni lehet őket, sürgetni is, de jogkövetkezménye a késésnek nincs.
Előzmény: Zitka (1229)
Zitka Creative Commons License 2008.09.06 0 0 1229

Sajnos nincs szabályozva a fogyasztóvédelmi törvényben a javítás időtartama. Csupán annyit írnak, hogy "törekedniük kell a 15 napon belüli javításra".

Hogy tudja egy mezei átlapolgár bebizonyítani, hogy a szerviz nem törekedett...? :-(

 

Itt a vonatkozó rendelet:

http://www.panaszfal.hu/index.php/topic,26.0.html

 

4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

 

Előzmény: Rita70 (1228)
Rita70 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 1228
Üdvözlet mindenkinek !
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a 08.05-én garanciális javításra beadott láncfűrész miatt lehet-e reklamálni, mert még semmilyen visszajelzést nem kaptam.A neten nem találtam határozott időpontot arra, hogy mennyi az az idő, amíg a javítást végezhetik. Segítségetek előre is köszönöm
Al-FANatikus Creative Commons License 2008.09.05 0 0 1227

Sziasztok!

 

Társasházi problémákkal kapcsolatosan lehet a fogyasztóvédelemhez fordulni?

Pl. ilyenek a problémák:

-  a telepített kapu és sorompó rendszeresen meghibásodik

- a közösképviselet nem mutat hajlandóságot hogy a szolgáltatásokat piaci alapon működtesse (tender és pályáztatás nélküli vállalkozókkal számláztat, illetve a társasházat építtető cég saját leánycége a KK...)

-Félő, hogy mivel a KK vette át átadásnál a társasházat műszakilag, így a garancia lejártával sok -sok csontváz fog kihullani a szekrényből

 

Van valakinek tapasztalata, hogy a pályáztatás ilyen -olyan házkörüli szolgáltatásokra milyen erőforrásokat igényel lakókra nézve? Illetve kötelessége -e a KK.-nak az összes felmerülő költséget állnia ami felmerülhet egy pályáztatásnál? Ugyanez a kérdésem pl. az építésügyi igazságügyi szakértőre vonatkozólag...

 

Köszönöm a segítséget:-)

Wzsó Creative Commons License 2008.08.28 0 0 1226

Köszi, de ott már jártam. Inkább HCV speci. ügyvédet vagy hovafordulási lehetőséget keresek, hátha itt gyakrabban előfordulnak szakavatottabbak.

A másik fórumban kevésbbé halottnak tűnő ügyek visszahozásában tudnak segíteni.

Azért köszönöm: E.

Előzmény: PrintScreen (1225)
PrintScreen Creative Commons License 2008.08.28 0 0 1225
Szomszéd topic, ott vannak a póruljártak, tájékozottak.
Előzmény: Wzsó (1224)
Wzsó Creative Commons License 2008.08.28 0 0 1224

Kedves Fórumozók!

HC-vel kötött /2004/ Supetari ü.jogomból -tőkevesztéssel- hogyan lehet kiszállni? Tehát ha hagyok mindent veszni. Üdv E.

Otto Normalverbraucher Creative Commons License 2008.08.27 0 0 1223

1. Semmilyen ruházati termékre nem vonatkozik a 3 napon belüli csere, kizárólag műszaki termékekre, 3 napon belüli meghibásodás vagy nem-működés esetén.

 

2. Akciós, leértékelt árura csak akkor utasíthatják vissza a reklamációt, ha már eleve ráírták, vagy felhívták a figyelmet arra, hogy a hiba miatt lett leértékelve.

 

Természetesen a törvényes szabályozástól _pozitív_ irányban eltérhet az üzlet - a vevő kedvére. De a trv-nél szigorúbb szabályokat önhatalmúlag nem hozhat, nem írhatja felül a jogszabályt.

 

A másik kérdésedre: nyilván üzletfüggő... Ha nem akarja kicserélni, akkor sem fogja, ha benne van a címke. Akkor aztán jöhet a fenyegetőzés a fogyasztóvédelemmel, amire esetleg megrettennek... Kétesélyes játszma.

Előzmény: HEAVEN (1222)
HEAVEN Creative Commons License 2008.08.27 0 0 1222
Azt szeretném kérdezni, hogy leértékelt árura vonatkozik-e a 3 napon belüli csere, vagy a féléves garancia?
Ugyanis tegnap vásároltam a Duna Plaza egyik női divatüzletében, ahol a próbafülkében is, és a pénztárnál is jól láthatóan elhelyezett táblákon az áll, hogy akciós áru esetén nem fogadnak el reklamációt, nem cserélik ki, és pénzt nem adnak vissza; ami fura, mert ezek a holmik nem tűntek hibásnak, csak egyszerűen a korábbi áron nem tudták eladni.

A másik kérdésem elég hülye kérdés, röhögjetek ki, de mégis megkérdezem.
Ha vásárolok egy ruházati terméket, és a belevarrt címke annyira irritálja a bőrömet, h emiatt nem tudom hordani és ollóval azt eltávolítom, ezzel elveszti-e a termék a garanciát? SZóval utána már nem reklamálhatok, ha rendeltetésszerű használat mellett rövidesen kinyúlik v szétmegy?

Ezek nem életbevágóan fontos v sürgős kérdések, végül is egyik sem aktuális, csak úgy elgondolkodtam rajtuk, köszi h vki válaszol!
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.19 0 0 1221
Erről a bevizsgálásról kellene többet tudni. Ők vizsgálták meg, vagy valami független, esetleg akkreditált labor?
Előzmény: SPety (1220)
SPety Creative Commons License 2008.08.19 0 0 1220
Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem. Vásároltunk egy keret nélküli nagyon drága rövidlátó szemüveget (hiper-szuper lencséket), a keretet mi vittük, tehát gyak. csak a lencséket rakták bele és kb. 2 hónap használat után a lencse jobb felső sarkából kipattant egy darab és végigrepedt, szemüvegszár kiesett. Ezután visszavittük, hogy kérnénk kicserélni mert nem 2 hónap miatt fizettünk 46.000 ft-ot, bevizsgálták és a kereskedő szerint szakszerütlenül használtuk a szemüveget, feszegettük, eltörtük, stb....
10 év szemüveg használat után ez teljességgel kizárt, korábban ilyen nem történt.
Mit lehet tenni ilyenkor???
Közben vettünk ugyanott egy keretes szemüveget is + biztosítást kötöttünk rá, hogy a sógorom addig is tudjon dolgozni.....
Fogyasztóvédelem honlapján olvastam egy békéltető testületi eljárásról, erről mit kell tudni, vagy máshova kell fordulni?

köszi
SPety
alosz Creative Commons License 2008.07.27 0 0 1219

Mi a francot olvasgatnál a szerencsétlen kereskesedő nyomorán?!

Jobb lenne, ha nindenki úgy végezné a munkáját ahogy azt mástól is meg kívánja!

Én mint kerskedő igyekszem a maximumot nyújtani, de én is elvárom pl. egy hivatalnoktól vagy egészségügyi dolgozótól, hogy kedves, segítőkész és udvarias legyen.Pedig általában nem azok.Örömüket lelik abban ha packázhatnak az állampolgárral.Talán ezért fizetjük ŐKET ? Mert az remélem világos,hogy ŐK a MI adónkból kapják afizetésüket.

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.21 0 0 1218
Okosat tanácsolni sajnos nem tudok, de a fogyasztóvédelmi hatóságot felhívni sosem hülyeség.
Előzmény: Wzsó (1217)
Wzsó Creative Commons License 2008.07.21 0 0 1217
Kedves fórumtársak! Segítséget kérnék Tőletek!

Elmondom a storymat:  Mi a kötöttünk 2004 tavaszán egy kétévenkénti Braci üdülési jogot.

A jogot eladó taktikája a következő volt:
Először van egy 26. hetem, mondta a ffi 890000-Ft-ért egy csúcs piros időszakban. Megkötöttük a szerződéseket.
Áthúzott egy másik asztalhoz, mire visszajött azt mondja sajnálja, de azt a hetet közben a másik asztalnál eladták.

De! Van neki egy piros 23.hete. Szerződésmódosítással átvariáltuk a 23 hétre.

  Amikor mentünk haza akkor beszéltünk róla, hogy ez az időpont nem túl jó a férjemnek, mert a munkahelyén nem biztos, hogy adnak neki szabit. Beszéltünk róla, hogy egy őszi sokkal jobban megfelelne, akkor nincs a munkájában akkora hajrá.
Mondtam: jó, intézze. Így lett a piros hetünkből évenkénti Sárga hetünk,+ 100 000.-Ft befizetésével, jelentős járulékos költséggel természetesen. Nem értettem vele egyet, de a férjem nem szeret konfrontálódni, inkább ráfizet.

Az legutolsó módosításon sem a nevem nem úgy szerepel ahogy a személyimbe, és nem én írtam alá.

  Többször próbáltam visszacserélni -szép szóval- kétévenkénti piros hétre, de nem hajlandók, csak ha rá fizetek 700000 Ft-ot.
Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy gyakorlatilag visszaadnánk nekik egy évenkénti ü.jogot, kérek helyette egy szept-okt fordulóján két évenkénti időpontot és még nekem kellene ráfizetni, miután ők hozzájutnak egy kétévenkénti kiadás lehetőséghez.

Egyszer elmentünk a hetünkkel Bracsra gyönyörű, de elég sok a probléma. Ezt nem részletezném

  Abban bízom, hogy az utolsó módosítást meg lehetne támadni valótlan adat /név/ vagy okirathamisítás címen /öt éven belül vagyunk ugye/. De hova forduljak?

Valahol talán a fogyasztóvédelem oldalán van valami békéltetési lehetőség. Érdemes e hozzájuk fordulni egy ilyen társaság ellen, vagy bírósághoz forduljunk egyből? Ahhoz, meg egy jó ügyvéd kellene, de ki az, aki jártas ebben? Valaki tud egy jó fórumot ahol tanácsot tudnak adni, vagy ahova panasszal lehet fordulni? Kösz ha segít valaki: ZS.

sinhead Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1216
Úgy tudom hogy az elállásról szóló törvény ez év fegruárjában lett kihirdetve....
Ismét köszönöm a gyors,és szakszerű tanácsot :-)
S.
Otto Normalverbraucher Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1215

Itt a jogszabály is:

 

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/jogszabaly/jogszab/uzletenkivul/object/Termekbemutatok_370_2004%5B1%5D.pdf

 

3. § (1) Az eladó köteles legkésőbb a szerződés megkötésekor a fogyasztót írásban tájékoztatni a 4. § szerinti jogáról, és annak a személynek a nevéről és címéről, akivel szemben e jogát gyakorolhatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti tájékoztatást keltezéssel kell ellátni. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a szerződés azonosítását lehetővé tévő adatokat.

(3) Ha az eladó az (1) bekezdésben meghatározott kötelezettségének nem tesz eleget, a szerződés semmis.

4. § (1) A fogyasztó nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát a szerződéskötés, vagy ha ez későbbi, az áru kézhezvételének napjától gyakorolhatja.

(3) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt postára adja.

Előzmény: Otto Normalverbraucher (1214)
Otto Normalverbraucher Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1214

Mi ez az új jogszabály 2008-as dátummal...???

Szerintem a 370/2004-es korm. rendelet vonatkozik az üzlethelyiségen kívül folytatott kereskedelemre, tehát úgy van, ahogy leírtad. Ha nem tájékoztatott az elállási jogodról, akkor a szerződés eleve semmis. Pár perce írtam a Zepter topikba a vonatkozó rendeletől.

 

http://www.dolceta.eu/magyarorszag/Mod1/article.php3?id_article=227

Előzmény: sinhead (1212)
Otto Normalverbraucher Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1213
Köszi a megerősítést, hogy nem irogatunk itt hiába.... :-)
Előzmény: mezei.petra (1210)
sinhead Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1212
Szevasztok.
Nemrég írtam egy termékbemutatós "kalandomról".
Éltem az elállási jogommal a termék forgalmazója felé (Medifit kft. Győr).
A múlt héten kaptam egy ügyvédi felszólítást,hogy vagy megveszem az árut,vagy kifizetem a kötbért,vagy beperelnek,melynek vonzatait viselnem kell.
Ha jól olvastam a jogszabályt,akkor a forgalmazónak írásban kellett volne tájékoztatni engem az elállási jogomról.Ellenkező esetben a szerződés semmis.
Egy bibi van : a szerződés a jogszabály kihirdetése előtt (2008.02.24)köttetett.
No most mit tegyek ?
Előre is köszönöm -a nyilván szakszerű,és tárgyilagos választ.
S.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1211
Erre való a civil fogyasztóvédelem. Gratulálok neked az eredményhez, és köszönöm, hogy megosztottad ezt.
Előzmény: mezei.petra (1210)
mezei.petra Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1210

Kedves Index Fórum!

 

Egy éve írtam erre a fórumra.
Tavaly márciusban beázott a fél éves Doxa Style órám, amit az Alaszka MMV Kft. boltjában vásároltam.
Fél évnyi sikertelen küzdelem után, amit azért vívtam, hogy szakszerűen megjavítsák vagy kicseréljék az órámat, feltettem a történetemet a fórumra.

Pár hete megkeresett egy hölgy az Ungaro Swiss Kft-től, aki a fórumról hallotta a történetemet.
Pár napra rá behívtak a boltba, és kicserélték az órámat. :)

 

Szeretnék köszönetet mondani mind a Fórumnak, ami hatékonyabbnak bizonyult, mint a fogasztóvédő szervek összességében, mind az Ungaro Swiss Kft-nek, hogy kicserélték az órát!

 

Mezei Petra

Otto Normalverbraucher Creative Commons License 2008.05.30 0 0 1209

Szerintem ez olyan parasztvakítós indoklás volt az eladó (vagy szerviz) részéről...

Sok olyan vásárló van, aki ettől hanyattesik (ill. meghunyászkodik). Sajnos.

Előzmény: Törölt nick (1208)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.30 0 0 1208
Az indoklás hülyeség. Majdnem minden háztartási elektromos motor szénkefés, mégsem szenvedünk általános halláskárosodásban.
Előzmény: quovadis54 (1206)
Zitka Creative Commons License 2008.05.30 0 0 1207

Ne hagyd magad lerázni! 3 napon belüli meghibásodás esetén kötelező nekik cserélni!!!

 

Jogforrás: 151/2003 Kormányrendelet a jótállásról.

 

Itt a komplett szövege:

http://www.onlineuzlet.hu/common/szavatossag.pdf

 

vonatkozó pont:

 

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Előzmény: quovadis54 (1206)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!