Köszönöm szépen a választ. Igen sajna én is erre gondoltam, hogy sajna ez igy nem tuti, jobb lenne, ha rajta volna. Bár több ilyen akasztót is láttam, szám szerint kettőt amire fel voltak akasztva ezek.
Mit gondolsz megpróbáljam? Most olyan kötekedős kedvemben vagyok :)
A fogyasztóvédelmi törvény1997.évi CLV.
Az ár feltüntetése
14. § (1) Az áru fogyasztói forgalombahozatalakor a forgalmazó köteles - külön jogszabályban meghatározottak szerint - a fogyasztót írásban tájékoztatni az eladási árról és az egységárról, illetve a szolgáltatás díjáról. (2) Az eladási árat, az egységárat és a szolgáltatás díját a Magyar Köztársaság területén érvényes fizetőeszköz szerint meghatározva, egyértelmûen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni. (3) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói forgalomba hozott áru és szolgáltatás áraként a fogyasztói forgalomban fizetendő árat kell feltüntetni. (4) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejû feltüntetése esetén az áru eladási árán, vagy a szolgáltatás díján a feltüntetett legalacsonyabb eladási árat vagy szolgáltatási díjat kell érteni. (5) Az árcímke nem takarhatja el az egyedi csomagoláson jogszabály kötelező előírása szerint elhelyezett fogyasztói tájékoztatót.
Az a helyzet, hogy a kifogásuk hülyeség. Te a forgalmazóval állsz szerződésben, tudomásom szerint neki kell gondoskodni a javításról, tehát a 30 nap rá vonatkozik. Hogy hogyan érvényesíti a szervizzel szemben, az nem a vásárló dolga. Sajnos Abszurdisztánban simán leppatintják az embert ilyenkor, és igazából nincs hová fordulni, mert kötelező érvényű határozatot csak bíróság hozhat ilyen ügyekben is.
Sziasztok ! Próbáltam megfogadni a tanácsokat, sőt személyesen érdeklődtem, de magas ívben elhajtottak. Közölték, hogy ők csak forgalmazók, akár két hónap is lehet a javítás ideje. Közöltük, hogy akkor szeretnénk elállni a javíttatástól, és kérjük vissza a termék árát, erreigen visszafogottan röhögtek ki. Elkértem a szervíz telefonszámát, és ennyi.
Egy hónap alatt azért a Media Markt is meg szokta javíttatni a dolgokat, pedig ők a dolgozók elmondása szerint is rengeteget ülnek rajtuk. Hívni lehet őket, sürgetni is, de jogkövetkezménye a késésnek nincs.
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Üdvözlet mindenkinek ! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a 08.05-én garanciális javításra beadott láncfűrész miatt lehet-e reklamálni, mert még semmilyen visszajelzést nem kaptam.A neten nem találtam határozott időpontot arra, hogy mennyi az az idő, amíg a javítást végezhetik. Segítségetek előre is köszönöm
Társasházi problémákkal kapcsolatosan lehet a fogyasztóvédelemhez fordulni?
Pl. ilyenek a problémák:
- a telepített kapu és sorompó rendszeresen meghibásodik
- a közösképviselet nem mutat hajlandóságot hogy a szolgáltatásokat piaci alapon működtesse (tender és pályáztatás nélküli vállalkozókkal számláztat, illetve a társasházat építtető cég saját leánycége a KK...)
-Félő, hogy mivel a KK vette át átadásnál a társasházat műszakilag, így a garancia lejártával sok -sok csontváz fog kihullani a szekrényből
Van valakinek tapasztalata, hogy a pályáztatás ilyen -olyan házkörüli szolgáltatásokra milyen erőforrásokat igényel lakókra nézve? Illetve kötelessége -e a KK.-nak az összes felmerülő költséget állnia ami felmerülhet egy pályáztatásnál? Ugyanez a kérdésem pl. az építésügyi igazságügyi szakértőre vonatkozólag...
1. Semmilyen ruházati termékre nem vonatkozik a 3 napon belüli csere, kizárólag műszaki termékekre, 3 napon belüli meghibásodás vagy nem-működés esetén.
2. Akciós, leértékelt árura csak akkor utasíthatják vissza a reklamációt, ha már eleve ráírták, vagy felhívták a figyelmet arra, hogy a hiba miatt lett leértékelve.
Természetesen a törvényes szabályozástól _pozitív_ irányban eltérhet az üzlet - a vevő kedvére. De a trv-nél szigorúbb szabályokat önhatalmúlag nem hozhat, nem írhatja felül a jogszabályt.
A másik kérdésedre: nyilván üzletfüggő... Ha nem akarja kicserélni, akkor sem fogja, ha benne van a címke. Akkor aztán jöhet a fenyegetőzés a fogyasztóvédelemmel, amire esetleg megrettennek... Kétesélyes játszma.
Azt szeretném kérdezni, hogy leértékelt árura vonatkozik-e a 3 napon belüli csere, vagy a féléves garancia? Ugyanis tegnap vásároltam a Duna Plaza egyik női divatüzletében, ahol a próbafülkében is, és a pénztárnál is jól láthatóan elhelyezett táblákon az áll, hogy akciós áru esetén nem fogadnak el reklamációt, nem cserélik ki, és pénzt nem adnak vissza; ami fura, mert ezek a holmik nem tűntek hibásnak, csak egyszerűen a korábbi áron nem tudták eladni.
A másik kérdésem elég hülye kérdés, röhögjetek ki, de mégis megkérdezem. Ha vásárolok egy ruházati terméket, és a belevarrt címke annyira irritálja a bőrömet, h emiatt nem tudom hordani és ollóval azt eltávolítom, ezzel elveszti-e a termék a garanciát? SZóval utána már nem reklamálhatok, ha rendeltetésszerű használat mellett rövidesen kinyúlik v szétmegy?
Ezek nem életbevágóan fontos v sürgős kérdések, végül is egyik sem aktuális, csak úgy elgondolkodtam rajtuk, köszi h vki válaszol!
Tanácsra lenne szükségem. Vásároltunk egy keret nélküli nagyon drága rövidlátó szemüveget (hiper-szuper lencséket), a keretet mi vittük, tehát gyak. csak a lencséket rakták bele és kb. 2 hónap használat után a lencse jobb felső sarkából kipattant egy darab és végigrepedt, szemüvegszár kiesett. Ezután visszavittük, hogy kérnénk kicserélni mert nem 2 hónap miatt fizettünk 46.000 ft-ot, bevizsgálták és a kereskedő szerint szakszerütlenül használtuk a szemüveget, feszegettük, eltörtük, stb.... 10 év szemüveg használat után ez teljességgel kizárt, korábban ilyen nem történt. Mit lehet tenni ilyenkor??? Közben vettünk ugyanott egy keretes szemüveget is + biztosítást kötöttünk rá, hogy a sógorom addig is tudjon dolgozni..... Fogyasztóvédelem honlapján olvastam egy békéltető testületi eljárásról, erről mit kell tudni, vagy máshova kell fordulni?
Mi a francot olvasgatnál a szerencsétlen kereskesedő nyomorán?!
Jobb lenne, ha nindenki úgy végezné a munkáját ahogy azt mástól is meg kívánja!
Én mint kerskedő igyekszem a maximumot nyújtani, de én is elvárom pl. egy hivatalnoktól vagy egészségügyi dolgozótól, hogy kedves, segítőkész és udvarias legyen.Pedig általában nem azok.Örömüket lelik abban ha packázhatnak az állampolgárral.Talán ezért fizetjük ŐKET ? Mert az remélem világos,hogy ŐK a MI adónkból kapják afizetésüket.
Kedves fórumtársak! Segítséget kérnék Tőletek!
Elmondom a storymat: Mi a kötöttünk 2004 tavaszán egy kétévenkénti Braci üdülési jogot.
A jogot eladó taktikája a következő volt: Először van egy 26. hetem, mondta a ffi 890000-Ft-ért egy csúcs piros időszakban. Megkötöttük a szerződéseket. Áthúzott egy másik asztalhoz, mire visszajött azt mondja sajnálja, de azt a hetet közben a másik asztalnál eladták.
De! Van neki egy piros 23.hete. Szerződésmódosítással átvariáltuk a 23 hétre.
Amikor mentünk haza akkor beszéltünk róla, hogy ez az időpont nem túl jó a férjemnek, mert a munkahelyén nem biztos, hogy adnak neki szabit. Beszéltünk róla, hogy egy őszi sokkal jobban megfelelne, akkor nincs a munkájában akkora hajrá. Mondtam: jó, intézze. Így lett a piros hetünkből évenkénti Sárga hetünk,+ 100 000.-Ft befizetésével, jelentős járulékos költséggel természetesen. Nem értettem vele egyet, de a férjem nem szeret konfrontálódni, inkább ráfizet.
Az legutolsó módosításon sem a nevem nem úgy szerepel ahogy a személyimbe, és nem én írtam alá.
Többször próbáltam visszacserélni -szép szóval- kétévenkénti piros hétre, de nem hajlandók, csak ha rá fizetek 700000 Ft-ot. Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy gyakorlatilag visszaadnánk nekik egy évenkénti ü.jogot, kérek helyette egy szept-okt fordulóján két évenkénti időpontot és még nekem kellene ráfizetni, miután ők hozzájutnak egy kétévenkénti kiadás lehetőséghez.
Egyszer elmentünk a hetünkkel Bracsra gyönyörű, de elég sok a probléma. Ezt nem részletezném
Abban bízom, hogy az utolsó módosítást meg lehetne támadni valótlan adat /név/ vagy okirathamisítás címen /öt éven belül vagyunk ugye/. De hova forduljak?
Valahol talán a fogyasztóvédelem oldalán van valami békéltetési lehetőség. Érdemes e hozzájuk fordulni egy ilyen társaság ellen, vagy bírósághoz forduljunk egyből? Ahhoz, meg egy jó ügyvéd kellene, de ki az, aki jártas ebben? Valaki tud egy jó fórumot ahol tanácsot tudnak adni, vagy ahova panasszal lehet fordulni? Kösz ha segít valaki: ZS.
3. § (1) Az eladó köteles legkésőbb a szerződés megkötésekor a fogyasztót írásban tájékoztatni a 4. § szerinti jogáról, és annak a személynek a nevéről és címéről, akivel szemben e jogát gyakorolhatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti tájékoztatást keltezéssel kell ellátni. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a szerződés azonosítását lehetővé tévő adatokat.
(3) Ha az eladó az (1) bekezdésben meghatározott kötelezettségének nem tesz eleget, a szerződés semmis.
4. § (1) A fogyasztó nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát a szerződéskötés, vagy ha ez későbbi, az áru kézhezvételének napjától gyakorolhatja.
(3) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt postára adja.
Szerintem a 370/2004-es korm. rendelet vonatkozik az üzlethelyiségen kívül folytatott kereskedelemre, tehát úgy van, ahogy leírtad. Ha nem tájékoztatott az elállási jogodról, akkor a szerződés eleve semmis. Pár perce írtam a Zepter topikba a vonatkozó rendeletől.
Szevasztok. Nemrég írtam egy termékbemutatós "kalandomról". Éltem az elállási jogommal a termék forgalmazója felé (Medifit kft. Győr). A múlt héten kaptam egy ügyvédi felszólítást,hogy vagy megveszem az árut,vagy kifizetem a kötbért,vagy beperelnek,melynek vonzatait viselnem kell. Ha jól olvastam a jogszabályt,akkor a forgalmazónak írásban kellett volne tájékoztatni engem az elállási jogomról.Ellenkező esetben a szerződés semmis. Egy bibi van : a szerződés a jogszabály kihirdetése előtt (2008.02.24)köttetett. No most mit tegyek ? Előre is köszönöm -a nyilván szakszerű,és tárgyilagos választ. S.
Egy éve írtam erre a fórumra. Tavaly márciusban beázott a fél éves Doxa Style órám, amit az Alaszka MMV Kft. boltjában vásároltam. Fél évnyi sikertelen küzdelem után, amit azért vívtam, hogy szakszerűen megjavítsák vagy kicseréljék az órámat, feltettem a történetemet a fórumra.
Pár hete megkeresett egy hölgy az Ungaro Swiss Kft-től, aki a fórumról hallotta a történetemet. Pár napra rá behívtak a boltba, és kicserélték az órámat. :)
Szeretnék köszönetet mondani mind a Fórumnak, ami hatékonyabbnak bizonyult, mint a fogasztóvédő szervek összességében, mind az Ungaro Swiss Kft-nek, hogy kicserélték az órát!
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.