Szakszerű véleményekre, tapasztalatokra vagyok kíváncsi és arra, mit tudok kezdeni a helyzetemmel: laptopot vásároltam az Asus-tól kétszáz ezer feletti összegben. Néhány hónap múlva jelentkezett egy probléma, ami meggátolta a munkámat (random kikapcsolt a gép és elveszett minden, amivel éppen dolgoztam). Elvittem a szervizbe, garanciálisan, kb. egy hónap alatt készült el. De újra jelentkezett ugyan az a probléma az átvétel után. És mindez megtörtént összesen háromszor. Az Asus-nak a második szervizelés alatt már írtam, hogy visszatérítést kérek (elutasították, de azt mondták, csak a következő alkalommal bírálható el az ügy - persze ha előfordul újabb probléma). Elutasítottak. Most pedig átvettem a gépemet a harmadik alkalom után (3 hetes várakozás), de nem érzékelhető az akkumulátor (nem működik töltőegység csatlakozása nélkül). Mit tehetek? Milyen fogyasztóvédelmi cikkelyre alapozhatok a panaszomban? Van-e esély arra, hogy pénzvisszatérítési kérelmemre igenlően válaszoljanak, ha a fogyasztóvédelemre hivatkozom (vagy maga a probléma után)?
Úgy látom ez a fórum halott, akkor én magamnak leírom a válasz: Több e-maillel is bepróbálkoztak, különböző kifogásokkal akarták megmagyarázni, de én tartottam magam, hogy itt a szerződés létrejött és beadom a fogyasztóvédelem felé, így 2 hét után belátták hogy nagyot hibáztak, és kötelesek lesznek 91.000 felyett 5991 forintért elküldeni. Ez a tegnapi nap meg is történt. Körülbelöl 5 percet volt a kezemben, eladtam 70.000 ért :) :)
Szüleim megbíztak egy bútorasztalos céget , hogy készítsenek nekik 2 db franciaágyat. Felmérés megtörtént, előlegként felvett a cég 60 000 ft-ot (július 18-án), majd azt ígérte, hogy augusztus közepére készen lesznek az ágyak. Október 20-án felhívtuk a céget, hogy ugyan mikorra készül el a munka, de fogalmuk se volt, hogy miről beszélünk, azt kérték, hogy 26-án hìvjuk vissza őket. Felhívtuk, majd közölték, hogy nekik ez nem éri meg, túl kis munka, majd valamikor készen lesz. Szeretnénk visszakérni az előleget, viszont nem hajlandóak visszaadni (átvételi elismervény készült, céges bélyegzővel ellátva). Valakinek van esetleg hasonló tapasztalata? Mit tudunk tenni?
Segítséget szeretnék kérni egy online vásárlással kapcsoltban. Október 5.-én a Medi Markt honlapján vásároltam (megrendeltem) egy terméket. (Xbox 360 4 GB + Kinect + Kinect Adventures + Kinect Sports Ultimate csomag) A megrendelt terméket 5.991 forintért hirdették.
Megrendelés után értesítettek a megrendelés rögzítéséről.
Körülbelül 1 óra múlva kaptam egy megrendelés értesítőt, hogy Az Ön által kiválasztott terméket megrendeltük beszállító partnerünktől. A termék várható beérkezése:7-10 munkanap.
Majd pár óra múlva ismét kaptam egy értesítőt, hogy Tájékoztatjuk, hogy az Ön által megrendelt termék ára egy sajnálatos adminisztratív hiba folytán a honlapunkon tévesen, 5.991 forint helyett 89.999 forintba kerül.
Hivatkoznak az ÁSZF-ünk 5.5.) pontjára. Szerintem annak a pontnak nem sok köze van a tévedéshez. Én pedig hivatkozok az 1.4.) pontra, ahol le van írva, hogy szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató - a vásárlói igénybejelentést visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a raktárkészlet ellenőrzése után a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben Vevőnek vagy telefonon Ügyfélszolgálatunk tájékoztatja erről.
Mivel én nem értek a fogyasztóvédelmi jogszabályokhoz, segítséget szeretnék kérni, hogy nekem most jár-e ez a termék a meghirdetett 5.991 ft-ért?
Aztán gyorsan járj utána, hogy hogyan és kinél kell, mert a fizetési meghagyásnak 15 napon belül ellent kell mondani, különben az behajthatóvá válik. Az ellentmondásban szerintem hivatkozhatsz a békéltető testület döntésére. És ha az ellentmondás következtében peresítésre kerül sor, szerintem akkor is hivatkozhatsz a békéltető testület döntésére.
De mindenféleképpen lépjél a jognak ezen területét nálam jobban ismerő embernél, mert a 15 nap telik.
Sziasztok! 2013 augusztusában vettünk egy lakást, de csak novemberben költöztünk ide, a birtokba vételről jegyzőkönyv is készült. A jegyzőkönyvvel elmentünk a Főtávhoz és kértük, hogy vezessék át a díjfizető személyében történt változást. Kaptunk egy levelet, melyben tájékoztattak, hogy ez megtörtént és 2014 februárban rendező számlákat küldenek mind a régi, mind az új tulajdonosnak és mindenki a saját nevére szóló számlát fizesse be. Ez részünkről meg is történt, azóta is pontosan fizetünk mindent , elmaradásunk nincs. Ezért nagyon megdöbbentünk, amikor 2014 októberében felszólító levelet kaptunk a DHK Zrt-től, melyben 87.000 Ft-ot követeltek Főtáv tartozásra. Kiderült, hogy a tartozást az előző tulaj halmozta fel és a nevére 2013. augusztustól 2014. februárig (ebben benne vannak az ő rendező számlái) terjedő időszak számláit akarják kifizettetni velünk. Azzal érvelnek, hogy a távhő trv szerint a tulajdonlap szerinti tulaj soros kezesként fele a tartozásért. A Főváros Békéltető Testülethez fordultunk, mely nekünk adott igazat, miszerint az új tulajdonos a birtokba vételtől köteles az ingatlan terheit viselni és a távhő trv arra az esetre vonatkozik, ha pl kiadom albérletbe a lakásom és a bérlő nem fizet, akkor köteles vagyok a számlákat tulajként befizetni. A Főtáv egyébként soha nem küldött nekünk semmilyen levelet, melyben bármit követeltek volna, a tartozásról csak 2014 októberében szereztünk tudomást a DHK-s levélből. Azt hittük ezzel vége, de tagnap fizetési meghagyás érkezett a közjegyzőtől és 100.000 Ft kifizetését követelik. Nem értem mért kellene a régi tulaj számláit befizetnem. Volt valakinek már hasonló ügye?
Vásároltam egy dobónyíl készletet egy webshopban, amit 6 napja vettem át. A leírása szerint erős anyagból, egészen pontosan acélból készült. Tegnap kipróbáltam a kertben. A 2. dobás után lejött a nyíl markolatának burkolata, még néhány dobás után pedig az egész nyíl elgörbült. Ez vmi lágyvasból készült szemét. Mivel igen boros árat fizettem ezért a pofátlan átverésért, erősen gondolkodom rajta, hogy a bolttal való egyeztetés nélkül egyből a fogyasztóvédelemhez forduljak. Ez kimeríti a félretájékoztatás fogalmát, nem? Az igaz, hogy a vásárlástól elállhatok, de az oldal szabályzata szerint a termékben keletkezett, nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt nekem kellene megtéríteni, s van egy olyan érzésem, hogy itt érdekütközés lesz, mert tőlem egy fillért nem látnak ilyen címen. Ha viszont megkeresésem után átírják a webshopot, akkor utólag hogyan tudom igazolni a hatóság felé az átverést?
A szállítás költségét is a vevőre akarják terhelni, miközben nem régen olyan információt kaptam, hogy ilyet nem tehet meg az eladó. Mi az igazság?
Ezt általában azok a forgalmazok csinálják akik nem hivatalos garival árulják a cuccokat. Ezért tűnik úgy, hogy milyen rendesek, ill., hogy kötelező lenne.
Eddig, ha bármi elromlott garanciális időn belül, a forgalmazó saját költségen küldött érte futárt a szervízbe juttatáshoz, akár egy 20 eFt értékű laptop olvasóért is... azért kétszer is.
Van erre valami rendelet, vagy ezt a forgalmazó "grátisz adta"?
Ha rendelet van rá, meg tudná valaki mutatni, hol találom?
Adott egy 200 ezer Ft-os Dell laptop, 2 hónapja vásárolt, a forgalmazó a mi költségünkre akar futárt küldeni érte, az oda-vissza szállítást nekünk kellene állni... nekem ez fura. :o
És úgy, hogy ajándék porszívót is kap mellé? Mi Budaörs külterületén jártunk egy dühös családdal, hogy visszavigyük a vételt az egyik cégnek. Idős emberek életének megkeserítésével keresne pénzt törvényesen? Sose gondolta volna, milyen könnyű! Tovább »
-Kedves tudatlan vásárló, a fémforgács tartja össze a sütit, az eredeti recept szerint a Vasorrú Bába forgácstaknyával készítjük, max 5%-ot tartalmazhat! :-)
Viccet félretéve; isteni szerencséd volt, hogy észrevetted, gyomor, vagy bélperforáció veszélye simán fennállhatott volna.Miért nem a vezetővel beszéltél?
Legközelebb vigyél fémdetektort, vagy ha az nincs, legalább egy mágnest.
Ha a süti már az ajtóban feléd repül, ne vedd meg!!!!! :-)
A képen látható extra magas fémtartalmú, finom csokis narancsos sütit ma sikerült vásárolnom a kelenföldi Lumi pékségben. Amint az a képen is látszik vékony fémforgácsok találhatók a desszertben. Szerencsémre nem a reggeli kómám közepette kíséreltem meg enni belőle először, hanem még ma este, így észrevettem a turpisságot. Valószínűleg extrém esetben súlyos gyomorproblémákhoz vezethet egy ilyen baki. Természetesen visszavittem a pékségbe, ahol a csinos, ám kevésbé jól nevelt eladó lány közölte velem, hogy "csak csokis-mogyorósra tudom kicserélni, mert elfogyott". Természetesen sem a "sajnáljuk", "elnézést kérünk,", "bocsánat" kifejezések, sem azok közeli, vagy távoli rokonértelmű frázisai nem hangzottak el. Blokkot sem kaptam a vásárláskor, de legalább a pénzt visszafizették.
Lehet, hogy nem egy kirívóan felháborító eset, de az ilyen apró kellemetlenségek alaposan tönkre tudják tenni az ember napját. Az egy dolog, hogy kb fél órám ráment a pénzem visszaszerzésére, de most még állhatok neki sütit sütni. :D
Szeretnék felháborodásomnak hangotadni. Az egyik rokonommal történt ma 3 gyerekes anyuka arra ment haza, hogy az áramot kikötöték. De semmi elözménye nem volt, hogy nem lesz áram .Nem kültek felszólitó levelet hogy elmaradása lenne nem értesiteték, hogy ki kötés fenyegeti .Ezután bement az ügyfélszolgálatra és bemutata a csekkeket de ki is derűl ,hogy tulfizetése van .Monta ,hogy akkor kapcsoltasa vissza de nem lehet mert lejárt a munka idő de volt még 5 perc és email tudodot volna küldeni ,hogy kösék vissza.De nem majd holnap erre a rokonom be irt a panaszkönyvbe .Úgy hogy most áramnélkül van a 3 gyerekel .És el van keseredve ki fog a fagyasztóban olvadni a sok hús.Remélem ki fizetik a kárt.Holnap elválik.
Anno karácsonyra vettem egy kávéfőzőt szüleimnek ami nem működött, visszavittem és még szervizelésre lett küldve a készülék a boltot a NAV bezáratta és legfrissebb tudomásom szerint felszámolás alatt áll. Ilyen esetben van vmi mód arra, hogy viszont láthassam még a készüléket és a NAV-nál utánajárjak merre is lehet most, vagy keresztet vethetek rá? Előre is köszönöm a segítséget!
Decemberben karácsonyi ajándékként vásároltam egy LED lámpát az egyik WEBáruházból. Mikor megjött a lámpa átadtam a páromnak, de sajnálattal tapasztaltuk, hogy ugyan bontatlan volt a csomagolás, nagyon karcos volt, le volt pattogva a festék, foltos volt a talp rész.
Azonnal fotóztam a hibák nagy részét, elküldtem emailben a cégnek és kértem, hogy adják vissza a pénzt vagy cseréljék a terméket. Erre ők az ünnepek után válaszul adták, hogy sajnos a kért színben nincs már a termékből készleten, de amint lesz szólnak és cseréljük azt. Eltelt lassan 1 hónap január közepe volt mikor használtuk a lámpát, mert nem számítottunk rá, hogy lesz még készleten a kiválasztott darab.
Február elején írt egy levelet az asszisztens hölgy, hogy van lámpa, cserélik, oda vissza futárt állják. Örültünk, visszacsomagoltam a lámpát az eredeti csomagolásba, majd elvitte a postás.
Másnap küldött a hölgy ismét egy levelet amiben panaszkodik, hogy milyen rossz állapotban van a lámpa, így nem tudják "ÚJRA értékesíteni?!?!!", ki fogja számlázni a kárt a futár díjat stb, és ha nem fizetem be perelni fog.
Megírtam neki válaszként, hogy a lámpán nem okoztunk kárt, az eredeti hibás állapotban küldtük vissza. Erre elmentek valami fogyasztóvédelmi szakemberhez, aki megállapította, hogy a lámpa talpán látható foltokat én okozta valami törölgetéssel. Arról nem esett szó, hogy egyébként a lámpa többi része teljesen karcos, hibás, értékesítésre méltatlan állapotban van. A szakértő a küldött képek és a mostani állapot alapján megállapította, hogy a talp részén én okoztam sérülést, foltot.
Kérdésem a következő:
Úgy tudom, hogy egy idő után ha nem sikerül cserélnie a terméket megadott időn belül akkor használhatom azt és utána is élhetek a csere joggal, állapottól függetlenül.
Milyen lehetőségeim vannak ebben az esetben ha tényleg perelni szeretne a cég?
Én vettem egy lámpát ami totál hibás volt, ők nem tudták cserélni csak kb 1,5 hónap után, visszaküldés után pedig szóvá tették milyen rossz állapotban van. Szakértőt hívtak és ő megállapította, hogy a lámpán használatból eredő sérülés van, de a sérülések kb 90%át nem én okoztam, nem a használatból eredő sérülés.
Legyetek szívesen segítsetek, mert nem szeretném, ha kihasználnának!
A Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
1. §(1) E rendeletben foglaltakat a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) kell alkalmazni.
(2)E rendelet meghatározza a fogyasztói szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás és a teljesítés egyes szabályait, továbbá a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés esetében a szerződés megkötésére és az elállási, illetve a felmondási jogra vonatkozó részletes szabályokat
....
...
9.A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
20. §(1)Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2)A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a)termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a)a terméknek,
ab)több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,a
ac)több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad)ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b)szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja
akkor is van rá lehetőségem ha sérült a készülék, és nem nyitottam ki a futár előtt??? délután megyek, hát nagyon kíváncsi leszek... :( köszönöm a választ !