Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 10 perce 0 0 444663

mennyire lényeges a jelenlegi Fűzfő-Fehérvár közti szakasz?  Löszfalfenntartással, évi 9 hónap nulla utassal együtt?

Előzmény: sörösgigant (444657)
rezignált Creative Commons License 30 perce 0 0 444662

Szabadbattyántól Füredig a 29-es által érintett településekről a 2011-es népszámlálás szerint 2641 fő ingázik Székesfehérvárra - persze ez térben tökéletesen egyenlőtlenül oszlik meg: közülük 2507 fő él Szabadbattyánon, Polgárdiban, Fülén, Főkajáron vagy Csajágon, és csak a maradék 134 él Akarattyán, Kenesén, Fűzfőn, Almádiban, Alsóörsön, Csopakon vagy Füreden.

 

Egyébként ugyanezek az értékek Veszprém irányába úgy néznének ki, hogy a vonal vizsgált szakaszáról összesen 2302 fő ingázik, amiből 2206 fő jön a Balaton mellől, és a maradék 96 a többi faluból. Viszonylag könnyen megállapító, hogy a vonzáskörzetek vízválasztója Csajág: onnan mindkét környéki megyeszékhelyre ugyanannyian ingáznak (pontosabban ingáztak 2011-ben).

 

Ld. http://webmap.lechnerkozpont.hu/webappbuilder/apps/foldgomb1708/

Előzmény: r1232 (444658)
sörösgigant Creative Commons License 45 perce 0 0 444661

Nem jön ? Lemaradtam valamiről ? ! 

 

Ja, hogy oda nem. Jogosan, gondolom. Viszont ahová mennek ott szabadulnak fel szerelvények, mozdonyok....

Előzmény: r1232 (444659)
sörösgigant Creative Commons License 45 perce 0 0 444660

Felőlem.....Akkor inkább ne csináljanak semmit, mert valóban egy mellékvonalat villamosítani, röhej....

 

A hibridnek valóban lenne értelme.....

Előzmény: r1232 (444658)
r1232 Creative Commons License 1 órája 0 0 444659

Ugye jönnek az emeletes Flirtek

 

Egy darab ilyen sem jön..

 

igaz a Bz, Dezső helyére fog majd kelleni.

 

Bz csak kevés már a vonalon. A személyvonatokat Füreden kettévágni pedig baromság lenne, így esélyesebb a drót alatt dízelezés továbbra is.

Előzmény: sörösgigant (444656)
r1232 Creative Commons License 1 órája 0 1 444658

Amúgy elegen ingáznak a füredi oldalból Fehérvárra,

 

Kb. 1 szóló Bz-t meg lehet tölteni velük. Nem ez az ingázási irány a jellemző, elég csak megnézni a part és Veszprém között közlekedő buszok menetrendjét.

 

A villamosításnak semmi értelme. Korszerű járművek (pl. hibrid motorvonatok) vásárlásának sokkal több lenne.

Ráadásul több ezer fa kivágásával fog járni a vasút mentén. Nem fognak neki örülni az arra lakók és nyaraló tulajdonosok.

Előzmény: sörösgigant (444653)
sörösgigant Creative Commons License 2 órája 0 0 444657

Ja-ja....Így viszont pont a 29-es maradna ki...

Előzmény: norbee601 (444654)
sörösgigant Creative Commons License 2 órája 0 0 444656

Állítólag július elejére készen lesz talán 1 db...

Gondolom addigra lesz több Ic + kocsi, Szili meg van-lesz elég....Ugye jönnek az emeletes Flirtek azok is kiváltanak jó pár fostalicskát. Meg ugyebár eddig is jártak oda személykocsik, igaz a Bz, Dezső helyére fog majd kelleni. 

 

El tudom képzelni, hogy a 10-ről a kocsik odamennek oda meg Dezső.....

Előzmény: haha 1970 (444655)
haha 1970 Creative Commons License 3 órája -6 0 444655

Teljesen igazad van, csak tudod jól lehet kommunikálni hogy milyen szuper Peströl Füredre 1 óra 40 perc, az már nem lényeg hogy kocsi lessz e illetve mozdony ami közlekedik!😁

Igazából ezeket a dolgokat kellene rendbe tenni

Egyébként az Ic+ kocsikról hallani valamit? Emlékeim szerint lassan már kellene nekik kijönni a mühelyböl!

Előzmény: sörösgigant (444653)
norbee601 Creative Commons License 4 órája 0 0 444654

Mondjuk akkor már egy Fűzfő-Hajmáskér átkötéssel kéne bevinni Fehérvárra, részben fel lehetne használni az iparvasutat is....

Előzmény: sörösgigant (444653)
sörösgigant Creative Commons License 4 órája 0 0 444653

Úgy néz ki, de nem értem ez miért baj ? 

Amúgy elegen ingáznak a füredi oldalból Fehérvárra, így miért ne lehetne előváros ?.....

 

Amúgy villamosítani a 29-est, egy az év legnagyobb részében Csipkerózsika álmot alvó, nagyrészt teherforgalom mentes semmiféle közlekedési folyosónak nem része vasutat.......

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (444652)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 7 órája -1 2 444652

Jól értem hogy elővárosnak hazudjuk az északi partot, hogy legyen rá forrás?

Előzmény: Dudari (444646)
norbee601 Creative Commons License 8 órája 0 0 444651

Ausztrián át jelenleg gyorsabban átjutnak, annak ellenére, hogy kilométerben több.

Előzmény: v_peti (444638)
Abymot Creative Commons License 9 órája 0 0 444650

Én inkább azt nem értem, hogy miért vár Szemesen 19 percet (pláne munkanapokon).

Előzmény: nidsz (444648)
haha 1970 Creative Commons License 10 órája 0 0 444649

Szerintem nem jó ötlet mivel 2 perc kevés a csatlakozásra ( helyi adottságok miatt), még úgyis ha pontos a 18897-es, azért valljuk be öszintén nyáron a Balaton parton pár perc késés mindig elöfordulhat, és már bukott is a mutatvány!

Előzmény: nidsz (444648)
nidsz Creative Commons License 20 órája 0 0 444648

vajon a 18517 (Pécs-Tapolca sebes siófoki stokkja) miért indul el már 10:10-kor Fonyódról?

Ha 10:17-kor indulna, akkor is felérne Boglárra az expresszek keresztjére, és még a szombathely-kaposvári sebesről is át lehetne szállni rá-

 

Előzmény: zjakabfi (444597)
gunji jackdaw Creative Commons License 20 órája 0 0 444647

Igaz, az átjáró, köszönöm. Aztán lehet, h az eső miatt.

Előzmény: _Nyuszi (444645)
Dudari Creative Commons License 24 órája 0 1 444646
_Nyuszi Creative Commons License 25 órája 0 0 444645

A Kastélyparktól nem messze, az AS135-ös sorompó (Kolozsvári utcai) ment el zavarba, ismeretlen okból. A helyszínen kellett elhárítani (=újraindítani), 14.00-ra már jó volt.

 

Gondolom ez volt a ludas..

Előzmény: gunji jackdaw (444644)
gunji jackdaw Creative Commons License 26 órája 0 0 444644

Igen, köszönöm, mire kiértem Kf-re, helyreállt a menetrend.

A Kökis vonatok elvirás menetrendjét néztem indulás előtt, aszerint talán Budafok és Kastélypark között lehetett valami (3845, 3834).

 

Előzmény: zjakabfi (444642)
segélyvonókészülék Creative Commons License 27 órája 0 3 444643

Valahol azért fel kell adni ezt-azt, mert azt csak a személyszállítás engedheti meg magának, hogy a rakodást rábízza a rakományra. :) 

Előzmény: sörösgigant (444641)
zjakabfi Creative Commons License 27 órája -1 0 444642

Kelenföldön állt 3 vonat hosszabban.A :10 es zóna már pontos. 

Előzmény: gunji jackdaw (444640)
sörösgigant Creative Commons License 28 órája -1 0 444641

Pontosan ! 

A szórt, vagy kocsirakományú elegyből összerakott vonatok amiket szinte minden nagyobb csomóponton újra rendeztek, azok elfogytak.

Igaz a Kargó is törekedett rá, mert ott ült Marcaliban 3 Gizike, a tolatós meg járt 3 naponta, már ha ki kellett mennie....

Valamikor a 60-as években is megszüntettek sok-sok rakodási pontot, illetve a viciket is....

 

Később is, de utoljára mikor a Kargó megvette az ÁFU-t. Lentebb azért írtam a példákat. Ma már inkább az irányvonatozás a jellemzőbb, igaz akadnak csokik, és akad még pár kocsirakományú rakodás...

Előzmény: GOLAZ111 (444637)
gunji jackdaw Creative Commons License 28 órája -1 0 444640

Üdv!

 

Lehet tudni, milyen biztber hiba van a 30a-n? Talán Budafoknál vágtak el valamit? Már 20+ percre nőttek a késések (854, 4234), így érdemes most a vasutat választani?

Köszönöm.

r1232 Creative Commons License 28 órája 0 0 444639

A mélypont a 2000-es évek eleje körül volt, akkor nagyon durván elfogytak a vonatok.

Előzmény: timetable (444633)
v_peti Creative Commons License 28 órája -5 0 444638

Az észak-dél tranzitot keveslem a 16-17-esen. Ott régen rengeteg terhes volt, most nem igaz, hogy nincs komolyabb szállítási igény Szlovénia/Horvátország felől Csehország/Szlovákia/Lengyelország irányába, amire ezek a vonalak jók lennének. Mert kamion van annyi, mint a rosseb! :(

GOLAZ111 Creative Commons License 1 napja -1 0 444637

Sokkal több az irányvonat. Ezeket az 1 - 2 kocsis rakományokat elviszik közúton.

Előzmény: sörösgigant (444635)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 1 napja 0 2 444636

Ez bizony így van. A szórt elegy megritkult, állomási egyeskocsi-rakodás alig van, de a tranzit annyi, hogy régen elképzelni se tudták volna.

Előzmény: sörösgigant (444635)
sörösgigant Creative Commons License 1 napja -1 4 444635

Igen....

Nem tudom mi lehetne a helyes mérőszám, mértékegység akármi ami megmutatná , hogy mennyit fuvaroztak-fuvaroznak most----

Nem tudom, de 1986 rémlik a bő 150 millió árutonna/km-el....Előtte növekedett, utána csökkent....

 mIT , HOGYAN SZÁMOLTAK. nEM ÉRTEM, NEM A DOLGOM....Annyit tudok amit láttam-látok----

 

Akkoriban tele volt a hálózat leállításokkal....Mura-Záhony, volt hogy 2 hétig dekkolt Sávolyon....

A Balmazújvárosban megrakott murai kilépős fa 4 nap alatt jutott le Murába, ahol már b@szták is ki félre mert rakományigazítás, átrakás a hanyag, pongyola megrakás miatt, vagy a sok tolatás közben történő elmozdulás miatt...

Sima E kocsit raktak meg a balatonszentgyörgyi Sefagnál, közvetlenül a mozdony mögé...Mikor csak szóltam a lakatosnak, hogy szerinted ez jó ? ! Majdnem leköpött....Tiszta murai elegy volt, Kn-en meg sem állta vele, ami akkor csoda volt...Murába bejárva a jugó kocsipiszkáló mikor meglátta a szemétdombra hajazó felhányt léceket már mutatta is a gelóknak, hogy "natrag " ! Vissza...

 

Vagy aa másik: Bs Mt....Zalakomárban rakott kocsi Csurgóra a Fagyárba. Vissza Bs-re, onnan a másnapi somogyszobi okádóssal Somogyszobra. Mivel akkor már nem volt esti csengős, valamikor másnap délután ért le Csurgóra....Vagy ha hétvége volt, akkor még később...

Nem, nem beletenni az esti kanizsai teherbe, mert akkor éjjel le Gs, onnan hajnalban kiért volna Csurgóra, é délután már mehetett volna valahová újramegrakásra... Hány és hány hasonló faszság, balfaszság volt akkor ? ! 

 

A másik...Tiszta gyékényesi kilépő, benne 2 helyen 1-1 pécsi kocsi....Rétszilastól vittem le. Húúúú, mondom...Dél van , kilökjük azt a két szart, kora este Gs, gép marad én hazamegyek...Az időm sajnos jó volt. Sokáig....

Áááááá......Dombóváron gép leakad, félre. Gurítani kell....Az egész vonatot....Persze előtte gurítási jegyzék, Istenvalaga...

 Aztán újra vonatfelvétel, papírozás, majd a szent váltásidő...Személycsoport, esti kv tökölés...Majd elindultam szépen lefelé...Persze Csurgón integettem az utolsó vonatnak amivel hazamehettem volna, és menet Gyékényes....Odaértem este 22-re, ott a szokásos pöcsölés, és jó ha reggel kilépett....+ úgy 6-8 óra....

 

Ezek itt fent persze kis kiragadott példák, de most mint ha jobban menne a tehercucc....

Természetesen most is vannak az egész 120, vagy az 1-es vonalon "kizöldítésre" dekkoló -váró vonatok, de a sokak által istenített "régi szép időknek" csúfolt korszakhoz képest sokkal jobban megy a vasút....Mivel dolgoztam akkor is, meg most is talán jogosan hasonlítgatok.....

 

 

 

Előzmény: timetable (444633)
r1232 Creative Commons License 1 napja 0 1 444634

Ez így ebben a formában nem állja meg a helyét. Szolgálatokra levetítve végképp nem.

Előzmény: koller andor (444624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!