Keresés

Részletes keresés

haha 1970 Creative Commons License 2 perce 0 0 442608

Segitséget szeretnék kérni hogy lehetséges az hogy a "Hortobágy" megérkezett a Keletibe és azonnal indult is Záhonyba? Vonatinfón láttam, ami ugye a start hivatalos információs oldala!

haha 1970 Creative Commons License 10 perce 0 0 442607

Lehet hogy ott van, akkor ez nagy szégyen a számomra! Ennyire topa vagyok? Remélem valaki megirja biztosan hogy hol van és én mit láttam ott!

Előzmény: gabor144 (442606)
gabor144 Creative Commons License 15 perce 0 0 442606

Már nem a 6. vágány felőli oldalfalon van? 

 

"amikor 10-böl minimum 7 ember állandóan a közösségi oldalakon lóg" Ennél azért szerintem jóval kisebb az arány a vasúti utasok körében. És ott sem a Start oldalát nézik.

 

A szánjon rá 5 percet kérdéskört meg már szerintem túl is ragoztuk itt.

Előzmény: haha 1970 (442604)
haha 1970 Creative Commons License 15 perce 0 0 442605

Még jobb amikor induló vonatot akkor irnak ki amikor már menetrendszerinti indulása van, akkor indul az õrült rohanás a vonatokhoz, amik természetesen nem a csarnokból indulnak!

Előzmény: e94 02 (442602)
haha 1970 Creative Commons License 20 perce -1 0 442604

Valóban nem a legjobb helyen van ( 9.-dik vágány felöli oldalon), mondjuk aki nem lehajtott fejjel közlekedik illetve várakozik a "csarnokban" akaratlanul is ránéz szerintem! Igazából a mai okostelefonos világban amikor 10-böl minimum 7 ember állandóan a közösségi oldalakon lóg, ráadásul tudja hogy utazni is fog, csak tud 5 percet szakitani arra hogy tájékozodjon az utazással kapcsolatban, természetesen nem a napi ingázokra gondoltam!

Előzmény: gabor144 (442601)
e94 02 Creative Commons License 20 perce 0 0 442603

Az 5 perccel későbbi:

 

Előzmény: e94 02 (442602)
e94 02 Creative Commons License 30 perce 0 0 442602

... és a Keletiben a vonatokról is csak akkor derül ki, hogy hova érkeznek, amikor már rég bent vannak. Nem egyszer fordult  elő, hogy a 70 éves édesanyámat már rég leszedte valaki a vonatról az 1-2-3 vágányok valamelyikén, mire én kiértem elé.

 

Lehet, hogy a bejáratra kellene egy olyan függés, hogy addig nem lehet állítani, amíg nincs kint az érkező vágány a kijelzőn?

Mert az, hogy valaki úgy gondolja, hogy szolgáltat és bepötyögi a számot, láthatóan nem működik.

 

 

Előzmény: gabor144 (442601)
gabor144 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 442601

A Keletiben viszont a "haváriamonitor" (vágányzári infókkal is) a fő indulásjelző kijelzőhöz képest teljesen más helyen, oldalt van, ahol senki sem keresi... 

Előzmény: segélyvonókészülék (442600)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 órája 0 0 442600

Az állomási kék monitorokon (http://fahrplan.oebb.at/bin/stboard.exe/dn?ld=19&) - nem ezen a virtuálison, hanem az igaziakon - alul van egy sárga sáv, ott fut minden aktuális információ. Vágányzárról, menetrendváltásról, rendkívüli eseményekről, de akár az EB meccsek eredményeiről is.

A honlapon meg van egy oldal, direkt ezért, grafikusan is áttekinthetően, és csoportosítva (http://fahrplan.oebb.at/bin/query.exe/dn?ujm=1&mapType=TRACKINFO&). Nem egy nagy deal, viszont igen hasznos. És az app is tudja. De Chris néni is beszél mindig ezekről.

Előzmény: gabor144 (442574)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 4 órája 0 1 442599

Nem biztos, hogy a Kelenföld-Tatabánya szakaszon lakók a követés félórásról órásra ritkítását díjaznák. Ugyanis ha S10-ből Z10-et csinálsz, és csak S12 szolgálja ki őket, azzal pontosan ez történik.

 

Ugyanígy ellehetetleníti a Győr-Tatabánya szakaszról Tatabánya-Kelenföld szakaszra utazókat, egy félórás átszállásra kényszerítve őket Tatabányán. Alsógalla mh-hoz közel van két középiskola, az Omega pláza helyén lévő kormányhivatal - ezek elérése drasztikusan romlana Tatabányán túlról.

Előzmény: norbee601 (442598)
norbee601 Creative Commons License 5 órája 0 0 442598

Tatabányáig zónázó+ Oroszlányig személyek szerintem nem is lenne hülyeség. Vagy nagyon sz@r az a vonal és jobb csak Tatabányáig?

Előzmény: István Gyuri (442592)
siófoki35 Creative Commons License 6 órája 0 0 442597

Illetve a későbbiekben tudták a régi állomást  hajó <---> vasút intermodális logisztikai központként (csak akkor még átrakó állomásnak hívták :D ) hasznosítani...

Előzmény: orangutan (442594)
siófoki35 Creative Commons License 6 órája 0 0 442596

 Feleslegesen nagy terjedelmű a nyugta rész a fedélzeti JÉ jegyeknél. Mi értelme van annak, hogy a jegy 2/3-a gyakorlatilag feleslegesen van kinyomtatva? 

A buszjegy mellé amúgy miért nem kell nyugtát adni? Ott miért felel meg az előírásoknak a 90-es évek műszaki színvonalát képviselő EMKE meg BUSYS?

 

 

 

Panzerbear Creative Commons License 6 órája 0 0 442595
orangutan Creative Commons License 6 órája 0 0 442594

Na meg miért arra vitték, ha tudták, hogy pár év múlva tovább fog épülni?

Valahol azt olvastam, hogy eredetileg a parton akarták továbbvinni, de erről letettek, mert teljesen elzárta volna a várost a folyótól.

 

Egy, a folyópartra kanyarodó vágány nyomai ma is kivehetőek: https://goo.gl/maps/UfhpNj5cUQm

A korábbi térképeken látható, Zagyva és Tisza híd közötti kerülő is ennek a változatnak lehet a nyoma.

Előzmény: v_peti (442562)
haha 1970 Creative Commons License 6 órája -5 0 442593

Teljesen igazad van hogy az elsõ osztályon "meresztem a seggem", gondolom nem érdekel de azért a tények miatt leirom hogy nekem ez éves szinten 280000 forintomba kerül, amit kölcsön felvételével tudok megoldani! 

Előzmény: Ashi Valkoinen (442578)
István Gyuri Creative Commons License 6 órája 0 0 442592

norbee601: Az 1-esen amúgy is simán lehetnének Győr-Kelenföld közt 1:30 menetidejű személyek...

Mindenütt megállósan nem férne bele, még 1:35-be se nagyon, innentől kezdve viszont a félóránként menő IC/EC-k közé nem fér be előztetés nélkül... Ha Tatabányáig zónázna, akkor igen.

Előzmény: norbee601 (442581)
norbee601 Creative Commons License 6 órája 0 0 442591

Mondjuk erről azért csak kapott írásbelit :D Ha nem olvasta az már az ő baja :D

Előzmény: gabor144 (442590)
gabor144 Creative Commons License 6 órája 0 1 442590

Erről a vágányzári utastájékoztatás témáról eszembe jutott egy pár évvel ezelőtti élményem. G43-mal indulunk Kelenföldről, egészen a legelején ülök. A váltókörzetben intenzív fékezés után hirtelen megállunk, majd a vezér valamit rádiózik. Csak hangfoszlányokat értek, de valami vágányzárról meg terelésről van szó. Aztán elindulunk.... a 30a vonalra. Már Érd alsóhoz lassítunk, amikor még buzgón hirdeti a kijelző Budatétényt. Aztán utánanéztem, pár hétvégén a 30a felé lett terelve délelőtt néhány G43-as, de úgy látszik, hogy ezt még a vezér sem tudta, és amikor látta, hogy merre vezet a kijárat, inkább megállt szólni. A vonaton semmiféle tájékoztatás nem volt a változással kapcsolatban.

norbee601 Creative Commons License 7 órája 0 0 442589

Engem is érdekel a vasút.... De a napi Flirtöléskor nagyjából sz@rok rá, csak jöjjön mikor kell és érjek oda :)

Előzmény: vrobee (442588)
vrobee Creative Commons License 7 órája 0 3 442588

Dehogynem... De a mondanivaló legalább világos. :)

Mi itt, akik ezen a topikon írogatunk, a vasúthoz erősen kötődünk -ahogy a cím is mutatja- , és jobban figyelünk rá , mint az átlagember. És sokszor beleesünk abba a hibába, hogy ezt másokról is feltételezzük. Ami nem baj - a baj, amikor a szolgáltató is ezt teszi. Mert az átlag utasnak a napi vonatozás ugyanúgy csak egy szolgáltatás rendszeres igénybevétele, mint az összes többié. Megy az orra meg a megszokásai után, és csak annyi energiát fektet a tájékozódásba, ami feltétlenül muszáj. És ez így van jól, ebből kellene az utastájékoztatásnál kiindulni.

Előzmény: haha 1970 (442567)
István Gyuri Creative Commons License 7 órája 0 5 442587

gabor144: Persze ha csak a nap egy kis részében van változás, akkor úgy is lehet, hogy a többi rész nem kerül kinyomtatásra, csak egy vonal, elé írva hogy pl. "20.25-ig  változatlan", utána a teljes módosult mező.

Stimmel.

De sajnos, ehhez nincs meg az utasközpontú gondolkozásmód.

Pl. a ma reggel, sok órás kőfelső madzagszakadás kapcsán ilyen módon sikerült tájékoztatni a 120-as vonali távolsági és nemzetközi utasokat:

„Lőkösháza felől a nemzetközi vonatok csak Szolnokig járnak. A 78-1 számú vonat 75-2, a 74-1 számú vonat 79-2 számú vonatként közlekedik Lőkösháza felé. A Békéscsaba felől érkező InterCity és gyorsvonatok Rákos állomásról fordulnak."

Na, most ebből mit tud meg az utas? Böngéssze ki, hogy a belépő Körös IC Szolnokról fordul majd vissza Transsylvania IC-ként? És azt miként érje el Budapestről? Bevárja a Nyugati felől menő IC-t? Ez így a nesze semmi, fogd meg jól - de ki van pipálva, hogy az utastájékoztatás megtörtént...

Előzmény: gabor144 (442580)
norbee601 Creative Commons License 7 órája 0 1 442586

25% tartalékidő kell?

 

5-10% oké... De ennyi..

 

Egyébként azzal is lehetne faragni ha hivatalosan is kikerülnének a Talentek, a mozgásban töltött idők is ahhoz vannak kalkulálva, akkor ki lehetne használni amit a Flirt tud... 

 

A Talenteknek meg lehetne munkát találni max 120-as vonalakon...

Előzmény: D F T (442584)
Hamster Creative Commons License 8 órája 0 1 442585

Csak úgy - egy havas pozsonyi reggel decemberből:

 

Üresedés a pozsonyi főpályaudvaron

D F T Creative Commons License 8 órája -2 0 442584

Akkor sok késett vonat lenne, ha csökkentenék a menetidőt.

Előzmény: norbee601 (442581)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 8 órája 0 1 442583

Főleg akkor volt vicces, amikor olyan kocsik jártak az IC-ken, amellyel a teljes vonat nem volt megékfezve 160 km/h-ra, és a nagyobb sebességgel közlekedő személy volt félrevágva a 140-es vonat elől (persze nyilván az átlagsebessége az IC-nek volt több).

 

Arra vagyok kíváncsi, mit fognak ezek menetrendként gányolni, amikor a gyorsvonati megállási rendűvé züllesztett IC-k mellett bejön az IC+ vonatnem is, és akkor már három elég eltérő menetvonalú ablakos lesz a vonalon (most még az IC és az RJ/EC menetvonalak viszonylag hasonlóak).

Előzmény: norbee601 (442581)
norbee601 Creative Commons License 8 órája 0 0 442582

jaja Győrben is kinn van a Balatonfenyvesi kisvasút vágányzárától kezdve minden, valahova azok közé beszórják az 1-es vonalit is :D

Előzmény: gabor144 (442574)
norbee601 Creative Commons License 8 órája 0 0 442581

Az 1-esen amúgy is simán lehetnének Győr-Kelenföld közt 1:30 menetidejű személyek... De inkább legyen csak az 2 óra... Verjük a f..nkat negyed órát Füzitőn.... :D

Előzmény: Ashi Valkoinen (442578)
gabor144 Creative Commons License 8 órája 0 3 442580

Ezzel maximálisan egyetértek, engem is bosszantanak az olyan vágányzári hirdetmények, amiben csak a változással érintett vonatok menetrendje szerepel a "mezőben". Ilyenkor szerintem az a legjobb, ha a teljes mezőt nyomtatják ki, a változó vonatokat az új menetrendjükkel, és valami színkód jelöli, hogy az változott. (Pl az sárga háttérrel, a többi marad fehér.) 

 

Persze ha csak a nap egy kis részében van változás, akkor úgy is lehet, hogy a többi rész nem kerül kinyomtatásra, csak egy vonal, elé írva hogy pl. "20.25-ig  változatlan", utána a teljes módosult mező.

Előzmény: István Gyuri (442575)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 9 órája -1 2 442579

Az első osztályú IC-kocsiból lenézett hülye utas viszont általában az elővárosi személyen ül, több is van belőle, mint IC-utasból, ráadásul a legtöbb hétköznapon utazik. Fogalmad sincs arról, hogy mi zajlik akár forgalomirányítás, akár vágányzári menetrendszerkesztés, akár utastájékoztatás szempontjából az IC-ken kívüli világban, ahol a háborgó (bérletes) törzsutas fejére szarnak magasról, amint esemény van. Az IC max kétvágányos pályazár esetén dekkol mindenféle tájékoztatás nélkül 30-40 perceket egy Szárliget kaliberű helyen...

Előzmény: Ashi Valkoinen (442578)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!