Keresés

Részletes keresés

Izsó001 Creative Commons License 30 perce 0 0 432382

"A nagy déli kunkor az ottfelejtett állomásra nyilván felejtős...."

 

Mivel a vasúti hidat (amennyiben megépül a jelenlegi tervek szerint) mégiscsak onnan lehetne elérni, így mégsem. Ellenben visszaállhatna az eredeti Temesvár - Orsova irány, régi-új nemzetközi kapcsolatot nyitva. És pont ez, amit nem szeretnének sokan: nem ezért öltek milliárdokat a lőkösházi vonalba.

Előzmény: felucca_02 (432381)
felucca_02 Creative Commons License 1,5 órája -1 0 432381

Uhh, kétvágányú pálya...mit fogsz te kapni! Amikor a múltkor felvetettem, hogy talán a Desiro továbbmehetne Lajosmizséről Kecskemétre, mert hát egy megyeszékhely előtt 10km-rel végállomásozni az nem olyan nagyszerű...hát olyat kaptam, hogy a fal adta a másikat.

 

Egyébként teljesen igazad van, ezt kellene fejleszteni Szeged felé,  a 150-est meg alapszinten rendbehozni, aztán teherezzen ott, aki akar, de hát nyilván kellemesebb Bp-Cegléd között a tömegnyomor a vágányokon.

 

Aztán, hogy Szeged térségében mi történik, az egy további nagyon bonyolult kérdés, Tisza-híddal, anélkül, városi kapcsolattal, anélkül, Temesvár vagy Szabadka felé, satöbbi, ezt majd megoldja az utókor. A nagy déli kunkor az ottfelejtett állomásra nyilván felejtős....

Előzmény: -Smiley- (432380)
-Smiley- Creative Commons License 11 órája 0 0 432380

Pont ezért lenne a142-es kétvágányú fővonal, Kecskemét előtt pálya módosítással. ( Katonatelep irányból bekötve. Ezáltal kb 10 km-t nyernenk Bp- Kecskemét. Között

Előzmény: troglodita (432358)
elsava Creative Commons License 14 órája 0 1 432379

Előzmény: elsava (432378)
elsava Creative Commons License 14 órája 0 0 432378

az ÖBB legfrissebb császári szerelvénye, a BlackJet ma reggel Linzben....!

a kocsik H-ra is be voltak vizsgálva...!!

benbe Creative Commons License 19 órája 0 0 432377

Jobb helyeken az S-Bahn továbbra is menne a faluban, a fő nyomvonal meg szépen kikerülné azt. Egyszersmind be lehetne kapcsolni további lakott területeket.

 

Előzmény: Neville2004 (432376)
Neville2004 Creative Commons License 20 órája 0 0 432376

Talán nem véletlen, hogy Haraszti és Varsány adja az előváros legnagyobb forgalmát, ezt nem kéne szétcseszni azzal, hogy kirakjuk a pusztába a vonalat. Amúgy meg beszéltem e témáról egy haraszti képviselőtestületi taggal, szerinte egy embernek a hülyesége ez, nem a testület álláspontja.

Előzmény: Viceroy34 (432374)
Neville2004 Creative Commons License 20 órája 0 0 432375

A 150-es vonal felújítása a kínai projektől függetlenül is időszerű.

Előzmény: -Smiley- (432350)
Viceroy34 Creative Commons License 21 órája 0 0 432374

Ami szerintem hülyeség az a vonal nyomvonalának áthelyezése a Fradi rendezőbe, sokkal több értelme lenne egy Közvágóhíd megállónak. Elővárosban csak Dunaharasztin és Dunavarsányban van a városon belül a vasút, ezt a két települést érintené a legjobban. Dunaharaszti alsón egyébként necces lenne a 2. vágány. ( egyébként Haraszin van egy képviselőnk aki ellenzi a vonal felújítását, olyanokkal riogatja a város lakóit hogy a tehervonatok 160-nal fognak átszáguldani a városon és a 2. vágány az udvarokba fog belógni, azt tartja a legjobb megoldásnak ha a vasút felújítás esetén elkerülné a várost... -_- )

Előzmény: f_k (432373)
f_k Creative Commons License 21 órája 0 0 432373

150

Soroksári út és Kunszentmiklós-Tass között van értelme a két vágánynak.

A lakott területek miatt elég a  100-120km/h ami elég egy mai 90 km/h vagy 100 km/h sebességű gyorstehernek.

Ha elkerülő új nyomvonal lesz az meg nem lesz jó az elővárosi személyfogalomnak mert az állomások , megállóhelyek most jó helyrn vannak.

160 kmh esetén kikerül a pusztába az állomás ami nem jó az utasnak.

 

Kunszentmiklóstól ennek a forgalomnak bőven elég az 1 vágány esetleg pár rövid szakaszt kétvágányúsítani...

Előzmény: Viceroy34 (432372)
Viceroy34 Creative Commons License 22 órája 0 0 432372

A "semmire se jó" 150-esben is van ám potenciál, csak ki kéne aknázni, de azzal nem oldjuk meg a problékát ha nem kap fejújítást mert a végén ez is olyan lesz mint a 142-es. Ezért sem kimagaslóan magas az utasforgalom (bár elővárosban azért magasabb), mert a Flirtek megjelenéséig semmi javulás nem történt (délutáni csúcsban még mindig óránként járnak a vonatok, és Kökinél sokkal vonzóbb lenne a Keleti). A felújítás fontosságát nem kéne megkérdőjelezni, a mértékét annál inkább.

Előzmény: -Smiley- (432350)
haha 1970 Creative Commons License 23 órája 0 0 432371

Természetes hogy tudom! :) (Na jó ez vicc volt!) Bevallom azt sem tudtam hogy oda csörgök járnak,egyébként még a környéken sem jártam! Nekem az utvonalam kimerül a Szombathely-Budapest-Szombathely útvonallal,néha egy kis Miskolccal füszerezve!Nyári időszak az meg egy külön történet!

Előzmény: _Nyuszi (432361)
vrobee Creative Commons License 25 órája 0 0 432370

100+140, nyilván

Előzmény: 1047 005-2 (432366)
troglodita Creative Commons License 25 órája 0 0 432369
troglodita Creative Commons License 25 órája 0 0 432368

Sőt, Gyomaendrődön keresztül is ;-)))

Előzmény: aruzsi (432364)
troglodita Creative Commons License 25 órája 0 0 432367

Hát a mai 73 km/2 óra negatív időrekordon mindenképp lenne mit javítani a 142-n:

09:18 Budapest-Nyugati - 11:18 Lajosmizse   2:00 73 km

Előzmény: vrobee (432363)
1047 005-2 Creative Commons License 26 órája 0 0 432366

"Valamennyit átvehet a 140-esről."

 

 

Mit?Ráadásul pont ott ahol legkisebb a forgalom.

Előzmény: vrobee (432363)
1047 005-2 Creative Commons License 26 órája 0 0 432365

"És egy Bp-Szeged-Szabadka-Belgrád kapcsolat két legyet üthetne egy csapásra."

 

 

+2 irányváltással és trakció cserével.

Előzmény: vrobee (432363)
aruzsi Creative Commons License 26 órája 0 0 432364

Nem csak arról.

Lehet pl. Abony felől is. ;-)

Előzmény: troglodita (432362)
vrobee Creative Commons License 26 órája 0 0 432363

Szvsz. többnyire a csomópontok, állomások a szűk keresztmetszet. Persze minél több vonat, annál kisebb lehet az eltérés az átlagsebességben, az sem előny. Viszont ha mondjuk tényleg a 140-es lenne a belgrádi személyszállítási útirány, az egyáltalán nem kell, hogy több vonatot jelentsen a mainál. Alapvetően a 140-esen el lehet menni a vonatok kapacitásának növelése irányában is, elővárosiban és távolságiban is. És egy Bp-Szeged-Szabadka-Belgrád kapcsolat két legyet üthetne egy csapásra. A 142-es fejlesztését szintén nem gondolom akkora baromságnak, az elővárosi forgalom önmagában indokolja az északi részt. Valamennyit átvehet a 140-esről. Többet érne, mint a 150-es felfejlesztése. Utóbbit amúgy lehet teherforgalomra használni továbbra is, de ahhoz nem kell magas pályasebesség, és szerintem az a pont is messze van, amikor a kétvágányúsítani kell...

Előzmény: troglodita (432362)
troglodita Creative Commons License 26 órája 0 0 432362

Jó, persze, alapesteben sok mindent elbír az a négy szál sín is, de ha valami gubanc van, az aztán nagyon tud gyűrűzni. Egyébként az vajon miért alakult így, hogy vasúton Szeged csak Ceglédbercel "utirányonát" közelítő meg?

Előzmény: vrobee (432360)
_Nyuszi Creative Commons License 26 órája 0 0 432361

Sztem van olyan forda, amit sörös is tud fejből, oda-vissza. Te pl. tudod az egom felé járó csörgők fordáját? Nem szükséges mindent tudni fejből. (Sőt, most már talán nem is kívánatos.)

Előzmény: haha 1970 (432341)
vrobee Creative Commons License 27 órája 0 0 432360

ezt sokszor hallja az ember, aztán kiderül, hogy mégis. de tegyük fel. és ha azt a pénzt ráköltenék?

Előzmény: troglodita (432358)
István Gyuri Creative Commons License 27 órája 0 0 432359

És 100a-n, különösen Köki-Monor között hová férnének be tartósan a plusz vonatok?

Előzmény: 1047 005-2 (432356)
troglodita Creative Commons License 27 órája 0 0 432358

Hát izé, szerintem a Bp-Cegléd nem igazán bír el a jelenleginél nagyobb forgalmat...

Előzmény: -Smiley- (432350)
vrobee Creative Commons License 27 órája 0 0 432357

miért, mit kaptál? jónéhányan jónéhányszor leírtuk ezt, és voltak ellenérvek, hogy a 150-es _is_ fontos lehet, de azt az eszetlen pénzszórást, amit terveznek, azt azért kevesen vették védelmükbe...

Előzmény: 20-as vonal (432354)
1047 005-2 Creative Commons License 27 órája 0 0 432356

"Ennyiből nem lenne ésszerűbb a 140-est és 142-est 2 vágányosítani, és Szegeden átkötni Szabadka felé?"

 

 

Az érintettségeden kívül mi értelme lenne,főleg a 142-est vizsgálva.

Előzmény: -Smiley- (432350)
troglodita Creative Commons License 27 órája 0 1 432355

A magam részéről izgatottan várom a Köki-Ócsa-Lajosmizse-Kecskemét vonal villamosítását és egyben (legalább) 160-osítását ;-)))

Előzmény: 20-as vonal (432354)
20-as vonal Creative Commons License 27 órája 0 0 432354

Ezt kb fél éve leírtam én is,ne tudd meg mit kaptam érte....

Előzmény: -Smiley- (432350)
GOLAZ111 Creative Commons License 28 órája 0 0 432353

Az a lényege, hogy jó legyen valamire a 150. Teherszállításra nagyon jó lesz, mármint ha lesz mit szállítani. Naponta néhány 4-5 kocsis személyszállító vonatra is lehet igény Újvidék - Budapest között. Újvidék - Belgrád között már most is lenne, ha lenne kocsi.  

Előzmény: -Smiley- (432350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!