Keresés

Részletes keresés

kopaszsop Creative Commons License 1,5 órája 0 0 431672

olvass vissza: ELVI LEHETŐSÉG MEGVAN, legalábbis az utasítás szerint.

Előzmény: sörösgigant (431668)
rm40 Creative Commons License 2 órája 0 0 431671

> DSB megválik a 37 ME-től.
Nem lenne érdemes lecsapni ezekre? 30-35 évesek, 140-re alkalmasak... Mintha hiány lenne ilyen paraméterű dízelgépből itthon.

 

Nem annyira gondolnám jó biznisznek. A járművek a BBC első generációs háromfázisú aszinkron hajtásával felszereltek (azaz hagyományos tirisztorokból és diódákból álló feszültséginverteres hajtásrendszer), technológiailag tehát a Henschel-BBC DE2500-ból kinövő DB 120, ICE1, NSB El 17 sorozataival, illetve még közelebbről az NSB Di 4 sorozattal rokon.

Ezen - ma már - túlhaladott elektronika alkatrészellátása számomra igen nagy kérdéseket* vet fel, nem véletlen, hogy ezt a generációt több vasút is kiselejtezi, vagy teljesen új, IGBT-kből felépített hajtásrendszerrel látja el. Hiába a GM-EMD motor, a fentiek miatt elég kockázatos lenne ezt a technikát a nyakunkra húzni.

 

*: Értsd beszerzési ár, szállítási határidő. Amin a beszállítóipar egyszer túllép, ott ezen paraméterek értékei meredek emelkedésnek indulnak.

 

Előzmény: norbee601 (431659)
bárány Creative Commons License 2 órája 0 1 431670

A DB mellett 433 vasúti magánvállalkozás van, ahol nem rendesen tartják be a szabályokat, vagy gyengébb a mozdonyvezetők képzése, esetleg nem olyan lelkiismeretesek, mint Pulóveres Károly, a jó fiú.

Pl. a mozdonyvezetőknek 8 óránál többet nem szabadna vezetni, de Felismerhetetlen József egyszer 15 órát kellett vezessen.

Ilyenkor a koncentráció csökken, vagy akár bealszik a vezér, éberségi ide vagy oda, mivel álmában is kezeli.

Németországban évente 400 alkalommal haladnak meg vörös jelzést. Mint pl. 2014-ben Mannheimnél, ahol tehervonat ütközött IC-vel, 35 ember sérült meg.

Egyre több tehervonatot visznek a magántársaságok, ahol 3x akkora gyakorisággal fordul elő jelzőmeghaladás. A versenyhelyzet miatt spórolnak a költségeken (képzés, munkaidő).

Túlórák, gyér vonalismeret veszélyezteti a német vasúti fuvarozást.

Bezzeg Pulóveres Károlynak jó pár vonalismereti utat kellett megtennie, mire egyedül vezethetett, pl. a mágikus rendezőpályaudvaron, ahol nagyon sok vágány van.

Elvileg rendszeresen kellene vizsgázni vonalismeretből, de Felismerhetetlen József szerint előfordul, hogy önbevallás után már mehetnek is az új vonalra.

Ezt több társaság mozdonyvezetői is megerősítették, szintúgy a túl hosszú szolgálati időket.

A hivatalos megkeresésre persze azt mondták a társaságuk, hogy náluk minden rendben van.

A riporter inkognitóban érdeklődve azt a választ kapta 4 társaságnál, hogy akár pár nap után vezethet egyedül. Nem zavarta őket, hogy azt mondta, nem sikerült a DB-s vizsgája.

Minden megkérdezett társaság kapott volna rajta, hiába nem volt vizsgája vagy tapasztalata.

Az előírásokat nyilvánvalóan megszegik, a hivatalnak kéne szigorúbban ellenőriznie a társaságokat.

Ejnye.

Nemzethalál.

 

Előzmény: sörösgigant (431669)
sörösgigant Creative Commons License 2 órája 0 0 431669

Magyarul ha lehetne....

Előzmény: Donaudampfschiff2 (431667)
sörösgigant Creative Commons License 3 órája 0 0 431668

Pár állomáson könyököltem a pulton, de nem láttam olan gombokat amikkel mindezeke meg ehetne csinálni és példát sem láttam-hallottam ilyenől...

 

Előzmény: kopaszsop (431656)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 3 órája 0 0 431667
kopaszsop Creative Commons License 4 órája 0 0 431666

az etcs egységes. a nemzeti értékek változtathatóak. amit a mozdonyvezető észre fog venni.

a hiba ott van, hogy forgalomnak halvány lila dunsztja sincs, mit kell csinálni (milyen, szintén egységes írásbelit kell diktálni), ha valami eltér az üzemszerűtől.

Előzmény: Áthaladójelző (431663)
kopaszsop Creative Commons License 4 órája 0 0 431665

?

Előzmény: j.r.c. (431660)
aruzsi Creative Commons License 4 órája 0 0 431664

Nem kezdünk el.

Előzmény: Áthaladójelző (431663)
Áthaladójelző Creative Commons License 5 órája 0 0 431663

Ami ott van, az nagyon határterület, minden értelemben. Félig magyar, félig osztrák szabályozás szerinti közlekedés... 
De most akkor jól, előírás szerint működik, vagy nem? Mindkét helyzetre vannak (valamilyen) szabályaink, aztán hogy abból mi lesz, az már más kérdés.

 

Lesznek még itt bajok, ha elkezdünk belföldön ETCS L2-vel közlekedni. :-((

Előzmény: kopaszsop (431657)
Áthaladójelző Creative Commons License 5 órája 0 0 431662

Jól van, elhiszem. Viszont akkor ez mindenképpen hibás működés, amit illene kijavítani az illetékes szakszolgálatnak.

Előzmény: kopaszsop (431655)
Sabee Gigant Creative Commons License 5 órája 0 1 431661

A 30-35 évessel van a gond, meg hogy mire ide kerülnének, már 35-40 évesek lesznek, és addigra lehet, hogy a 29-es is részben villamosodik. Fenntartási szempontból sem valószínű, hogy a Csörgőkhöz képest gazdaságosak lennének, 100-as tempó felett meg viszonylag kevés szakaszon van/lesz igény dízelekre. Ha a 30a-n engedélyezve lesz a 160, akkor vagy villannyal Sv-ig, vagy 140-160-ra képes dízel, és a gépcsere ideje elhagyható. Nagyon másfelé nincs szükség 120-nál gyorsabb dízelre, esetleg Sátoraljaújhely felé, Miskolc és Mezőzombor között kellene a 120-as tempó, de ha villamosodik 2-3 éven belül, akkor megint csak felesleges. Előre kell menekülni a villamosításba, azokból a milliárdokból, amiből meg lehetne venni ilyen dízeleket, ki lehet húzni a drótot egy vonalon. A 16-os drótosítva, a 17-es felső része lassan kész, a 2-es jövőre, a 80-as Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasza remélhetőleg 2018-ban, 2018-2020 között tervben van ugye a 17-es alsó szakasza, a 101-es, a 135-ös. Ha a 142-es is villamosodna, és szétdobálnák a Desirókat, akkor gyakorlatilag csak 29-es távolsági forgalmára kellene kiadni dízelgépeket, hacsak nem a Dezsőkkel oldanák meg azt is a nem nyári időszakban. Szóval a teherszállításon kívül akár 5 éven belül is teljesen minimális lehet a dízelgép-igény.

Előzmény: norbee601 (431659)
j.r.c. Creative Commons License 5 órája 0 0 431660

Ezzel a módszerrel nem 40-re, hanem nullára lassítják a vonatot.

Előzmény: kopaszsop (431656)
norbee601 Creative Commons License 5 órája 0 0 431659
http://iho.hu/hir/villamos-mozdonyokat-vennenek-a-danok-160830

DSB megválik a 37 ME-től.

Nem lenne érdemes lecsapni ezekre? 30-35 évesek, 140-re alkalmasak... Mintha hiány lenne ilyen paraméterű dízelgépből itthon.
kopaszsop Creative Commons License 5 órája 0 0 431658

ha nem az utasítás szövegét vernék a fejekbe, hanem logikusan, példákkal elmagyaráznák a fényjelzők jelzési rendszerét, ez a kérdés fel sem merülne.

5*

Előzmény: Áthaladójelző (431637)
kopaszsop Creative Commons License 5 órája 0 0 431657

Szerintem Hegyesben az osztrák oldal felé a jelfeladás nem működik (üzemszerűen). :-))

rosszul hiszed, töröld le a vigyort! csarnokból és teem-ről simán ki lehet menni jól működő etcs-vel, csak a fránya villám ne csapott volna bele a szt. istván előtt időkben (mert azóta nem csinálta meg senki, pedig többen többször kapálóztunk) a balizba.

a szántóföldről meg a váltóknál kellene dolgoznia a baliznak, ha nem csapta volna agyon a villám...

 

és de, az öbb infra szerint is működik osztrák oldalról bejárattól/ig az etcs. :P

Előzmény: Áthaladójelző (431634)
kopaszsop Creative Commons License 6 órája 0 0 431656

villogó sárga - sárga-ződ - teliződ, ide még befér a vörös, nem? ja, két sárga? nem kell. az utasítás nem írja, hogy sorrendben kell jönnie a dolgoknak, vissza is eshet egy jelző, vagy meg is lehet nyomni, nem?

Előzmény: sörösgigant (431629)
kopaszsop Creative Commons License 6 órája 0 0 431655

legközelebb lefényképeztetem. mert biztos, hogy ezer éve így van, és soha nem csinálták/ják meg.

Előzmény: Áthaladójelző (431633)
martinaxe7 Creative Commons License 6 órája 0 0 431654

Csak nekem nincs szerencsém, vagy másnak se jutott net az IC-ken 1 hete?

Áthaladójelző Creative Commons License 12 órája 0 0 431653

Ingoványosnak ingoványos, de kiderül. Csak épp nem egy pontból, hanem háromból. Ez szerintem sem jó így.

Előzmény: r1232 (431651)
r1232 Creative Commons License 15 órája 0 0 431652

Alak kijárati jelzőnél.

Előzmény: sörösgigant (431649)
r1232 Creative Commons License 15 órája 0 0 431651

Na akkor jól emlékeztem, hogy a jelenleg érvényes utasításban ez bizony ingoványos talaj. Mert épp csak az nem derül ki belőle, hogy (a kijárati jelzők kivételével), honnan alkalmazható az előjelzés szerinti sebesség. :-)

Ezt bizony nem az oktatókra kellett volna bízni, hanem beleírni az utasításba, részletezve, hogy melyik esetben, honnan, mennyi. :P

Csak hiányzik a fránya váltókörzet fogalommeghatározás a közlekedő vonatok szempontjából.

 

A régi utasítást ne citáljuk ide kérem, azzal manapság meg lehet bukni egy vizsgán. :-)

Előzmény: Áthaladójelző (431648)
sssey Creative Commons License 16 órája 0 0 431650

Nem friss kép, de ma kaptam. Hátha van, aki még nem látta:

Helyszín állítólag Szár.

 

sssey

sörösgigant Creative Commons License 17 órája 0 0 431649

a csökkentett sebesség a kitérő irányba álló váltón (váltókon) történő teljes áthaladásig érvényes." Tehát itt nem írja az utasítás konkrétan azt, hogy a váltókról van szó, de alapvetően a váltókról van szó. :-)

 

 

Akkor nem az utólsó váltókig csökkentett, hanem az utolsó kitérőirányú váltókig....?

Előzmény: Áthaladójelző (431648)
Áthaladójelző Creative Commons License 18 órája 0 0 431648

Igazad is van, de mégsem teljesen. Úgy néz ki, hogy sajnos megint belefutottunk abba a problémába, hogy felületes (vö. hiányos) volt az oktatás valahol, valamikor. Vagy pusztán csak a feledés homályába merültek a dolgok.

 

Egyszer volt, hol nem volt, valahol az Óperenciás tengeren is túl, volt egy Jelzési Utasítás 76. pontja, ami így szólott:

"A továbbhaladást engedélyező jelzések azt jelzik, hogy a vonat eleje milyen sebességgel érkezhet a jelzőhöz, ugyanakkor azt is, hogy milyen sebességgel haladhat tovább a jelző után következő váltókon, és végül azt, hogy milyen sebességgel érkezhet a következő jelzőhöz." Meg még egy pár dolgot. Aztán valahol fény gyúlott a fejekben! Hoppá! Hát de mi van akkor, ha a jelző után nincs is váltó? Mi van, ha mondjuk egy útsorompó meghibásodása, vagy a fékút hiánya miatt adunk csökkentett sebességű jelzést?

 

Így hát a mi csacsi, öreg medvénk  utasításpontunk emígyen született ujjá, a 2.4.1.2. képében:

"A továbbhaladást engedélyező jelzések jelzik az érkezési és továbbhaladási sebességet, ugyanakkor előjelzést adnak a következő jelzőn várható jelzésre is."

 

Magyarul a váltókat (is) elintéztük lazán a "továbbhaladási sebességgel", és azzal, hogy az oktatótisztek (az ide-oda beszúrt pontok felhasználásával) majd megmagyarázzák, hogy akkor mikor mi van. Meg hogy van jelfeladás, és na majd az megmondja a tutit! Mert ugye, például az alakjelzőknél azért ott maradt, hogy "a csökkentett sebesség a kitérő irányba álló váltón (váltókon) történő teljes áthaladásig érvényes." Tehát itt nem írja az utasítás konkrétan azt, hogy a váltókról van szó, de alapvetően a váltókról van szó. :-)

Előzmény: r1232 (431646)
kristoof Creative Commons License 18 órája 0 0 431647
r1232 Creative Commons License 20 órája 0 0 431646

a legtöbb vörös-fehér árbocos jelzőnél ez van, hogy az utána lévő váltókon még azt a sebességet alkalmazod, amit a jelző engedélyezett. Mindegy, hogy az kijárati, bejárati vagy fedezőjelző volt. :-)

 

Ez így van, de arról szólt a beszélgetés, hogy a kijárati jelző után mikor növelhetem a sebességet. És ha csak nem hagytam ki valamit, erre konkrét, részletezett szabály csak a kijárati váltóknál van.

Előzmény: Áthaladójelző (431645)
Áthaladójelző Creative Commons License 20 órája 0 0 431645

Jól van, elbeszéltünk egymás mellett. A lényeg, hogy te azt írtad, hogy a kijárati jelzőknél jön a csavar a mögötte álló váltókkal. De ez nem csavar, a legtöbb vörös-fehér árbocos jelzőnél ez van, hogy az utána lévő váltókon még azt a sebességet alkalmazod, amit a jelző engedélyezett. Mindegy, hogy az kijárati, bejárati vagy fedezőjelző volt. :-)

Előzmény: r1232 (431644)
r1232 Creative Commons License 20 órája 0 0 431644

Tündibündi! :-)

 

Ha épp áttesznek helytelenbe a vágányzár miatt, akkor mi van? A bejáraton sárga-zöld, majd a kijáraton egy zöld. Amíg a bejárati oldalon a váltókon haladsz, szigorúan 40! Pedig az nem kijárati jelző. Illetve F.2. 15.1.10. g), ami valóban kicsit szarul van megfogalmazva, de erre is vonatkozik.

 

Egy szót sem írtam bejárati jelzőről, csak és kizárólag kijárati jelzőről, kijárati váltókról.

 

Ha nincs váltód, a jelző elhagyása után alkalmazhatod az előjelzett sebességet. Jól működő vonatbefolyásolóval pedig nem kell megvárnod, amíg elérsz a következő jelzőig. Vicces lenne, ha két sárgával járnál ki, majd hiába jön fel a MAX, te elballagnál az első térközjelzőig negyvennel.

 

És azt honnan fogom tudni, hogy nincs a jelző mögött váltó (felejtsük el most a vonalismeretet, mert az ennyire nem részletes)? Hát abból, ha már elhaladtam az ellenirányú bejárati jelző mellett.

Továbbra is kijárati jelzőkről írtam, mégpedig egymás után következőkről. És egy szóval sem írtam, hogy a következő térközjelzőig 40-nel kell ballagni, sőt épp az ellenkezőjét. :-)

 

ha nincs további kijárati jelző, akkor az ellenirányú bejárati jelző oldja fel az érkezési sebességet, értelemszerűen (bár ez utóbbi csak következik, de nem szó szerint van az utasításban, mivel ez a megoldás az utóbbi időkben kezdett elterjedni)."

 

Nem értem, ebből hogy olvastad ki, azt amit.

Előzmény: Áthaladójelző (431643)
Áthaladójelző Creative Commons License 21 órája 0 0 431643

Cukorborsó! Vegyük sorra!

 

"De, minden esetben ugyanúgy kell értelmezni, de, és itt a csavar, kijárati jelző esetén a kijárati jelző utáni utolsó váltóig érvényes a jelzőhöz érkezési sebesség, onnan már ez előjelzett sebesség alkalmazható."

Ha épp áttesznek helytelenbe a vágányzár miatt, akkor mi van? A bejáraton sárga-zöld, majd a kijáraton egy zöld. Amíg a bejárati oldalon a váltókon haladsz, szigorúan 40! Pedig az nem kijárati jelző. Illetve F.2. 15.1.10. g), ami valóban kicsit szarul van megfogalmazva, de erre is vonatkozik.

"Abban az esetben, ha nincs váltó vagy váltócsoport de van további kijárati jelző, akkor addig, ha nincs további kijárati jelző, akkor az ellenirányú bejárati jelző oldja fel az érkezési sebességet, értelemszerűen (bár ez utóbbi csak következik, de nem szó szerint van az utasításban, mivel ez a megoldás az utóbbi időkben kezdett elterjedni)."

 

Ha nincs váltód, a jelző elhagyása után alkalmazhatod az előjelzett sebességet. Jól működő vonatbefolyásolóval pedig nem kell megvárnod, amíg elérsz a következő jelzőig. Vicces lenne, ha két sárgával járnál ki, majd hiába jön fel a MAX, te elballagnál az első térközjelzőig negyvennel.

Előzmény: r1232 (431640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!