Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 3 órája 0 0 435870

Ez igaz is lenne, ha nem egy patikáról lenne szó. Ugyanis pár hozzászólással korábban a linzi Bahnhof Apotheke a Kamara meg az előírások nem véletlen lettem leírva. Ugyanis a várható forgalom függvényében az eladótér (szaknyelven officina) mérete és elhelyezése szabott. Továbbá az is, hogy a napi többször beszállítás külön ajtón kell lebonyolítani. Az nem történhet az officinán keresztül. A többi dolgot már nem is írom le.

Tehát lehet egy 2-3 kicsi üzlet összenyitása nem felelnek meg az előírásoknak egy patika megnyitásához. De lehet megfelelne a hiányolt elektronikai üzletnek. Ami a Westbahnhof esetében is a sarokban labirintus szerűen lett kialakítva.

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435868)
hobo-bobo Creative Commons License 5 órája 0 2 435869

Sziasztok!

 

Egy kis érdekesség Szarvasról:

A Mini Magyarország makettjei közt 6-7 különálló vasúti pálya van építve, élethű, méretarányos állomásokkal, amelyeken április 1-től élethű vonat-makettek közlekednek, gombnyomásra indulnak.

Éppen most építenek újabbakat, további hidakkal, alagutakkal.

Egy hétvégi kirándulásnak érdekes:

1. Mosonmagyaróvár

2. Mezőtúr

3. Gyimesbükk

 

 április 1-től ilyen makettek közlekednek a pályákon

 

Vonatok – Mini Magyarország

 

Remélem egy ötletnek jó volt. :-)

Donaudampfschiff2 Creative Commons License 8 órája 0 0 435868

Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy ha sok kiadatlan üzlet lesz, akkor az épület üzemeltetője majd olyanra alakítja a helyiségeket amilyenre egy esetleges bérlőnek szüksége van...

Előzmény: oldmumus_v.2 (435867)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 11 órája -1 0 435867

A patika szinte esély szinten a Hbf-en közelít a nullához. Ugyanis elő van írva a minimum alapterület mivel az eladótér (officina) mellett kell labor és raktár is. A hatályos előírások szerint 130 nm-nél nagyobb alapterület kellene minimum. A Hbf-en ekkora alapterülettel multinak mondható potenciális bérlők vannak jelen. További egyéb apróságot már nem is említek mint a megközelíthetőség és az ügyeleti rendbe való csatlakozás.

Vasútállomáson működő osztrák patika jól példája nagyvárosi szinten pl. Linzben van. Ahol a gyógyszerészkamara és az ÖBB Immobilien előre már mindent szakszerűen lefixáltak.

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435865)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 11 órája 0 0 435866

A nagy tradicionális cégeknek többségében mindegy, mert trendből kell nekik ez üzlet. Épültek azóta teljesen elfuserált helyeken kisebb bevásárló centrumok, de ezeknek a cégeknek akkor is a listán kell lenniük. Vissza a Hbf-re:  van két Gasztronómiai ami már kivonult vagy pl. vasárnap zárva tart. Ellentétben a meidlingi egységével ami vasárnap is nyitva tart! Ott úgy látszik megéri vasárnap is nyitva lenni....


Fő közlekedési funkciókat tekintve a csatlakozó helyi és távolsági lehetőségekre való átszállás is néhány viszonylatot tekintve bonyolultabbra sikeredett. De így van ez amikor az adott helyhez és infrastruktúrához kell később alkalmazkodni.

2014-es átadás utána pár kép tőlem:


 

 

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435865)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 11 órája 0 0 435865

Majd a HBF-en is kialakul a helyes kereslet-kínálat. Mint írtam, szerintem a legtöbb üzletre egyből lecsaptak, amint lehetett. Minden megelőző piackutatás, üzleti terv, vagy elképzelés nélkül lefoglalták, mert ott biztos jó lesz bármi is lesz az.. Most meg majd elhullik ami nem oda való, aztán lehet, hogy pont gyógyszertár lesz helyette...

Előzmény: oldmumus_v.2 (435864)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 11 órája 0 0 435864

2014 szeptemberében a sajtó és bécsi TV-s médiák a Favoritenstraße északi részén található üzletek bérlőivel és tulajdonosaival készített riportjaival folyamatosan decemberig "temették" el a valaha híres Favoritenstraße gyaloglós-bevásárló zónájának virágkorát. Az indok minden esetben a Hbf. közelgő decemberi teljes üzeme volt. A valóságban meg nem igen volt/van hatása a Favoritenstraße gyaloglós-bevásárló részére. Azóta 2-3 alkalommal jártam arra, de minden változatlanul megvan. A Hbf-en viszont jó pár kisebb egység bezárt vagy gazdát cserélt.

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435861)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 11 órája -1 0 435863

Szerény véleményem -ha már piackutatásról v. felmérésről esik szó, akkor az üzletek kialakításának és elosztásának elve nem lett jó. pl. nincs gyógyszertár az épületben vagy mellette. Több perces gyaloglással és lámpákat kivárva vagy aluljárózással lehet eljutni két patikához. Ellenben a Westbahnhof keleti kijáratánál van egy patika pl.

 

De maradjuk a szerintem rossz elosztásnál:

Ha valaki vonattal jön és pl. hirtelen akar venni péksüteményt és nem akar a klasszikus élelmiszeresnél sorban állni, akkor csak egy pékség van meg egy szendvicses. A lépcsők környékén a postát, autókölcsönzőt, könyvesboltot és egy kis trafikot leszámítva nincs semmi olyan "értelmes" ami esetleg tovább utazóknak hasznos lehetne. De az eljutáskor a tömegközlekedési lehetőséget irányába vegyes képet ad. Nagyok sok vendéglátós 0. szinten egymás fenekében van, vagy egyéb üzlet a -1 vagy -2 szinten van nagyon messze és oda csak azok térnek be akik esetleg metróval, gyorsvasúttal vagy néhány föld alá buktatott villamossal utaznak.

Más felszíni villamosok, helyi buszjáratok vagy távolsági buszok utasai a 0. szinten található néhány gasztronómiai lehetőséget, üzletet vagy a bejárat mellett a sarokba eldugott pénzváltót tudják felkeresni.

Az egész komplexumban nincs pl. egy rendes elektronikai bolt ellenben a Westbahnhof, ahol többször láttam mobilhoz, tablethez, laptophoz valamit venni. De volt aki hajszárítót, villanyborotvát vagy hasonlókat vásárolt. Nagyon sok olyan hasznos üzlet nincs vagy csak később épült aki ami a Bécsbe látogatóknak fontos lehet. Van kettő szépségszalon ebből mindkettő elég rossz helyen, ugyan ez van a gyors szervizes szolgáltatókkal. Optika meg abszolút nincs és még a patikánál is messzebb van. De a legközelebbi hotel vagy majdnem egyforma távolságra lévő két szálláslehetőséget kínáló helyet sem egyszerű megközelíteni. A Westbahnhof nyugati végében egybe van épülve egy Hotel pl.

Donaudampfschiff2 Creative Commons License 12 órája 0 0 435862

Na meg ott egymást érik a nagyvárosok. Düsseldorf-Köln 20-30 perc vonattal. És még ott van egy kupacon Bonn, Wuppertal, Duisburg, Essen. Rengeteg ember-rengeteg utas.

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435861)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 12 órája 0 0 435861

https://kurier.at/chronik/wien/geschaeftesterben-im-wiener-hauptbahnhof-da-hilft-keine-nackerte/248.370.573

 

Nem azt mesélte a kamuvitéz a sajtónak...Ezeknek azt sem szabad elhinni amit kérdeznek. Rossz üzleti modell és piacfelmérés után nem jön ki a matek és ugye más a a hibás...

Előzmény: benbe (435859)
benbe Creative Commons License 12 órája 0 0 435860

Hát igen, hasonló vagy nagyobb forgalomhoz ott sokkal kompaktabb állomások épültek gyakorlatilag egyértelmű gyalogosáramlással.

Előzmény: attus germanicus (435858)
benbe Creative Commons License 12 órája 0 0 435859

Nekem nagyon rossz a németem, de nem négyzetméterenként kellene annyit termelniük?

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435855)
attus germanicus Creative Commons License 12 órája 0 0 435858

Kölnben mindig tömegek vannak ezeken a helyeken. Düsseldorfban is mindig sokan vannak. 

De ezek persze olyan helyen vannak, ahol sok ember jár. 

Előzmény: benbe (435854)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 12 órája 0 0 435857

Kufsteinben is felújítás alatt van az állomásépület. Mikor elöször lehetett róla hallani, már ki is volt adva benn minden hely. És semmi garancia nincs rá, hogy olyanok stoppolták le, még mielőtt bárki is tudott volna róla, akiknek van üzleti terve, érzéke, koncepciója. Kíváncsi leszek, mi lesz majd benn. 

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435856)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 12 órája 0 0 435856

Pontosan. Hibás piacfelmérés történt.. Ha egy büfé nem megy, akkor az nem jó. Máshol a legeldugottabb helyeken is megtalálja egy jó vendéglátóhely a vendégkörét...

Előzmény: benbe (435853)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 12 órája 0 0 435855

A kereskedők mindenhol sírnak...az 50 Euro napi bevételt meg egy büfétől nem hiszem el. Nagyobb kamu vitézek nincsenek ám ezeknél. Meg kell nézni, van e döneres valahol ott, aztán meg lehet nézni hány perc kell neki az 50 euró bevételhez. 5-10?

Előzmény: attus germanicus (435852)
benbe Creative Commons License 12 órája 0 0 435854

A lenti éttermek nem vasútállomásra valók. Ha a Costes a Nyugati aluljáróba költözne, hasonló megnemértettséggel találkozna.

Előzmény: attus germanicus (435852)
benbe Creative Commons License 12 órája 0 0 435853

Elég hülyén lettek megoldva a sétálási útvonalak, részben persze a régi aluljárók, a villamosalagút és az S-Bahn Tunnelhez való illesztés miatt. Én a -1-en csak akkor járok, ha eltévedtem, tehát érthető a probléma, ráadásul a vasútállomáson tipikusan nem ruhát vesz az ember. Az ABC forgalma például jóval nagyobb, mint amit elbír. Át kell strukturálni a portfoliót.

Előzmény: attus germanicus (435850)
attus germanicus Creative Commons License 12 órája 0 0 435852

http://hauptbahnhofcity.wien/shops/la-punta/

 

Ételt, italt. Ráadásul talán nem is valami eldugott helyen:

http://hauptbahnhofcity.wien/erkunden/indoor-map/?shop=la-punta

Bár nem jártam az elkészülte óta az Új Hauptbahnhofon nem tudtom, a -1 szinten mekkora élet van, mennyi ember jár arra. 

 

Mondjuk, ha ennyi kereskedő panaszkodik, akkor ugye vagy mind hülyék (közte világmárkák üzletei...), vagy valami mégse stimmel ott. Mert azt, hogy egy vagy két-három üzletnél nem jöttek be a vállalkozó tervei, simán el lehet képzelni. De, hogy ennyien mind mellélőttek? 

Előzmény: Donaudampfschiff2 (435851)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 13 órája 0 0 435851

Vihar a bilibe. Tudták előre mibe fognak. Egyik másik üzlet annyira amatőr, hogy meg is érdemlik a sorsuk:

 

"Mario Brumat vom "La Punta" muss laut Vertrag 100 Euro pro Quadratmeter Ladenfläche bezahlen, beinahe so viel wie auf der Mariahilferstraße. "Ich mache durchschnittlich 50 Euro Umsatz pro Tag und soll 4750 Euro Pacht pro Monat bezahlen. "

 

50 Euró bevétel naponta? Mi a szart árul ami a kutyának sem kell?

Előzmény: attus germanicus (435850)
attus germanicus Creative Commons License 13 órája 0 0 435850

Áll a bál Wien Hauptbahnhofon. A pályaudvaron lévő üzletek forgalma jóval kisebb a vártnál. Ez főleg azért probléma, mert az ÖBB közben olyan magas bérleti díjakat kér az üzlethelységekért, mint a menő bevásárlóközpontok. Ráadásul a legtöbb üzlet bérleti szerződését csak nagyon hosszú, több éves felmondási idővel lehet felmondani. Sok üzletben nemhogy a nyereség, de még a forgalom is kisebb, mint a bérleti díj. 

Több üzletulajdonos is perli az ÖBB-t megtévesztés miatt, üzletenként akár egymillió eurót meghaladó veszteségekről beszélnek. 

GOLAZ111 Creative Commons License 1 napja -1 0 435849

Nagyon valószínű. A ulan ude - i, (sacc per kb, aztán lehet, hogy 1000 km -el arréb) képeken láttam karámszerűségeket a vágányok mellett. Jobb lenne kerítést építeni Burjánföldön is, mert egyértelmű, hogy ott mindenki maximálisan kihasználja a legeltetési lehetőségeket.

Előzmény: hmsoft (435848)
hmsoft Creative Commons License 4 napja -1 4 435848

Ha jól emlékszem, pont az Ulan-Ude - Moszkva járaton kínálgattak nekem feltűnően lelkesen marhasültet. Kezd összeállni a kép.

hm

Előzmény: GOLAZ111 (435846)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 1 435847

Endlösung...

Csak akkor a marhahúsellátás szenvedne hátrányt középtávon.

Előzmény: GOLAZ111 (435846)
GOLAZ111 Creative Commons License 4 napja 0 0 435846

Közvetlenül a felsővezetékhez kellene csatlakoztatni, garantáltan nem lenne probléma.

Előzmény: segélyvonókészülék (435844)
Dreamy Creative Commons License 4 napja 0 0 435845

Mi az a villany? :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (435844)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 0 435844

Tehénügyben máshol a villanypásztor terjedt el.

Vagy Burjátföldön ez nem játszhat, akár mobil változatban?

Előzmény: hmsoft (435841)
gereblyepörkölt Creative Commons License 4 napja 0 4 435843

Friss tajvani cuccok az elmúlt napokból:

 

1. - 2. Ő itt egy-kettő, a TRA legnagyobb darabszámú, E1000-es PP gyorsvonataiból, melynek személykocsijait a Hyundai, vonófejeit pedig a Dél-afrikai UCW gyártotta 1996 és 1997 között. Egy-egy, Bo-Bo tengelyelrendezésű vonófej névleges teljesítménye 4400kW, engedélyezett legnagyobb sebessége 130km/h, míg a vonófejek között helyet foglaló 12 személykocsiba egyenként 52 ülő- és változó számú álló utas tud bepréselődni.

 

3. A TRA (Taiwan Railway Administration) négy fennmaradt, 1067mm nyomtávú gőzmozdonya közül a JNR C12-es sorozatból kialakított CK120, CK124-es számú példányát gyűrik legtöbbet. Ezúttal egy EMD G12 (TRA R20-as sorozat) által segélyezve indult nosztalgia útjára Changhua (彰化) és Shulin (樹林) között, néhány, az indiai Integral Coach Factory (ICF) gyártmányú, 32200-as sorozatú (gyártási év: 1970, 72 ülő-, 28 állóhely, hossz: 20m, max. sebesség: 100km/h) személykocsi társaságában. Az ilyen, gőzös vontatású járatok rendkívül ritkák már napjainkban, a TRA állományában jelenleg mindössze 3 1067mm-es és 1 762mm-es üzemképes gőzmozdony található.

 

4. 2012-től kezdve érkeztek Tajvanra a Nippon Sharyo TEMU2000-es sorozatú járművei, melyek Taitung, Hualien és Yilan valamint a nyugati part nagyobb városai, így Douliu, Taichung és Changhua, illetve 2016. április 21-től Tainan és Kaohsiung között teremtenek kényelmes összeköttetést. A Puyuma Express-re keresztelt, a TEMU1000-es sorozathoz hasonlóan dönthető kocsiszekrénnyel ellátott járművek engedélyezett legnagyobb üzemi sebessége 140km/h, mely az egyik legnagyobb értéknek számít az 1067mm-es nyomtávú járművek között (bár az első jármű megérkezését követően, 2013. január 18-ától Houli (后里) és Sanyi (三義) állomások közt 150km/h-ás sebességgel is tesztelték azt).

 

5. TRA R100-as sorozatú, EMD G22U érkezik Jiuqutang (九曲堂) állomásra Taitung felől. Az 1970-ben gyártott EMD G22U szériából összesen 39 érkezett a TRA állományába, elsősorban tehervonatok továbbítására, ám helyi rezsóval kiegészülve, felsővezeték nélküli szakaszokon személyvonatok élén is találkozni velük. (Itt éppen a kábelmentes Chaozhou (潮州) - Taitung (台東) szakszról érkezik a vonat, mozdonycserére Xinzuoying (新左營) állomásnál kerül sor.) A tajvani Tang Eng Iron Works Co. gyártmányú 45PBK10500-es sorozatú generátorkocsi után szintén hazai gyártmányú, 35SP32600-as személykocsikat figyelhetünk meg. Az egész pakk engedélyezett legnagyobb sebessége 100km/h.

 

6. Az említett 35SP32600-as sorozatú személykocsi utastere.

 

  

kristoof Creative Commons License 4 napja -1 0 435842
hmsoft Creative Commons License 5 napja -1 1 435841

Egy kis carszkojeszelói: a tehén szereti a zúzottkövet? (gudok.ru alapján)

A Kelet-Szibériai Vasútnál berágtak a burjátföldi tehenekre. A Burját Köztársaság területén, 2016-ban 943 esetben tartózkodtak az űrszelvényhez túl közel a legeltetett szarvasmarhák, sőt, 91 esetben - ami 2015-höz képest 10%-kal több - kényszerültek gyorsfékezésre a mozdonyszemélyzetek, elkerülendő a véresebb következményeket. Arról nem tudósít a cikk, hogy hány alkalommal mondhatott búcsút a háziállatainak a gazda. A vasutasok a burját kormányzósághoz fordultak azzal a javaslattal, hogy a tiltott területen legeltetés büntetési tételeit emeljék meg a háromszorosára-ötszörösére, például ha az állattulajdonos magánszemély, akkor ezentúl ezer helyett ötezer rubelt fizessen. (Lehet, hogy messzinek meg egzotikusnak tűnik innen Burjátföld, de a valóságban pusztán az a helyzet, hogy ha a transzszib mentén legeltetett tehén kicsit belefeledkezik a felépítmény tanulmányozásába, abból hamar összejön a baj. És bár a balesetvizsgálat ilyenkor percre kiszámolva dolgozik, eltart egy darabig, mire sikerül az összesereglett tehervonat-áradatot újból egyenesbe igazítani.)

hm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!