Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 15 órája 0 0 430388

Az elmúlt egymillió évben egymilliószor el lett mondva, hogy a fényvisszaverő (figyelemfelhívó) akrilfestéknek megvan az a kellemetlen tulajdonsága, hogy napfény hatására foltokban világosodik-fehéredik. Ezért nagyobb járműfelület lefestése ilyen bevonóanyaggal nem javasolt. Hiszen az a valóságban nem létezik, hogy szorgos kezeknek semmi más dolguk nincs, mint folyton ezeket a felületeket újrafestegetni. Tehát csíkok-sávok esetében elmegy, de ha nagy felületre kerül, ronda lesz. Ám a dizájner olyan élőlényfajta, amelyik genetikai alapon híján van az üzemeltetési tényekre való érzékenységnek (amit nem kell neki felróni: nem vagyunk egyformák). Az üzemeltetői géneket hordozó egyedeknek tudniuk kell erről. Máskülönben tanulhatnak a saját kárukon:
hm

hmsoft Creative Commons License 16 órája 0 1 430387

Az ütközőbakos, gyenge elképzelésnél talán kevésbé támadható a cirillbetűs Jelzési Utasítás (ISzI) alakjelzőkre vonatkozó része. A hetvenes évek végén száműzték az utasításból, aztán évtizedekig nem volt benne, és azon a három és fél mellékvonalon, ahol használtak alakjelzőket, helyi utasítás szabályozta a teendőket. Hogy, hogy nem, az alakjelzős vonalakon idejében megsejtették a hozzáadott értéket, és az utolsó berendezéseket nem kínálták fel a Szent Lángvágónak, így szépen sikerült őket átmenteni egészen a mába. A 2012-es ISzI-től kezdve pedig, a nosztalgiavonatozós divat szavára hallgatva, ismét megjelent az alakjelzős fejezet, a XI. számú. Nem túl szószátyár, mindössze három és fél oldal (az utasítás zsebkönyv méretű), de mégiscsak van. Igen ám, csakhogy az összeállítását valószínűleg nem a minden lében megfürdött utasításszerkesztőkre bízták, hanem arra, aki épp kéznél volt.

Azt írja, hogy az alak (fő)jelző karjának (karjainak) két állása van: vízszintes, illetve a függőlegessel 135 fokos szöget bezáró. Jött a copy&paste nevű démon, és most a három és fél oldalas fejezeten belül mindenütt az olvasható, hogy a szabad jelzés az, amikor a kar a függőlegessel 135 fokos szöget zár be. Mit csinál ezek után az egyszeri, gonoszkodó mv? Ránéz az alakjelzőre: hát, biza nem százharmincöt fokban áll, akárki meglássa', mert van az százharminchat is. No, én mindenesetre megállok, amíg a forgalmász nem tisztázza a helyzetet...

hm

1047 005-2 Creative Commons License 16 órája 0 0 430386

Pár év alatt,párszor már linkeltük neked az ETCS-es oldalt.

Előzmény: v_peti (430361)
segélyvonókészülék Creative Commons License 17 órája 0 0 430385

Mer' az ott volt. De ott se telepítenek ötvenéves konstrukciókat.

Egyébként biztos lehetsz benne, ha most épülne ki újonnan egy D55, az nem olyan lenne, mint az akkoriban kiépültek. Sokkal rosszabb.

Előzmény: M63 010 (430384)
M63 010 Creative Commons License 19 órája 0 0 430384

Tőlünk nyugatra is elvannak a régi vasakkal a 160-as pályákon!

Előzmény: segélyvonókészülék (430382)
manhattani Creative Commons License 19 órája 0 0 430383

Az a tarka de randa... :-) Egy jó van benne, hogy mosolyog. A Trabant 601-es még mosolygott, a moderneknek meg nincs arcuk, az új Toyota RAV4 meg úgy néz ki, mint egy birodalmi harcos...

Előzmény: gereblyepörkölt (430380)
segélyvonókészülék Creative Commons License 19 órája 0 1 430382

Bizbertopik? Egy csomó hülye kérdést megspórolnál.

Előzmény: M63 010 (430381)
M63 010 Creative Commons License 20 órája -1 0 430381

Miért nem jó a D55 vagy a D70? Minek kell minden vackot megvenni?

Előzmény: DJ. Bakter (430379)
gereblyepörkölt Creative Commons License 22 órája 0 2 430380

Mutatóba ímhol egy JR West 500-as sorozatú shinkansen a 2015. novemberében elkészült "Neon Genesis Evangelion" festéssel (mely után a jármű neve egyébként csak EVA shinkansen lett.) Nishi-Akashi állomáson. Az egykor 16 kocsiból álló 500-as sorozatot (W alsorozat) 2008 és 2010 között rövidítették le 8 kocsira (V alsorozat), illetve egy teljes járművet teljesen selejteztek (W1), melynek vezérlőkocsiját azóta múzeumban tekinthetjük meg. A sorozat egyébként nem kifejezetten régi, az első járművet 1997-ben indította útjára a JR West, ám később a korszerűbb N700-as sorozat lassan teljesen átvette a szerepét.

Alant tehát az EVA és az eredeti festésű JR West 500-as sorozat:

 

DJ. Bakter Creative Commons License 22 órája 0 0 430379

"Sündisznó" :)))))

Igazából csak az zavar, hogy ész nélkül telepítünk felesleges ketyeréket, q drágán, ami aztán elromlik, vagy nem hozza a régi berendezés uzembiztonsagat.

Ma is: Kisuj-Karcag felújított vonalon sorompózavar, IC650 +20perc. Utana beírják majd a Pávába, hogy pályaallapot miatti keses

Előzmény: manhattani (430378)
manhattani Creative Commons License 23 órája -2 1 430378

>ez a rendszer fogja beverni az utolsó koporsószöget a magyar vasút menetrendszerűségénel  koporsójába.

Mér' zavar, hogy a MÁV koporsója már most úgy néz ki, mint egy sündisznó?

Előzmény: DJ. Bakter (430365)
segélyvonókészülék Creative Commons License 24 órája 0 0 430377

csak a logikát nem értettem

 

Csaaak? Nem értesz te semmit... 

Előzmény: M63 010 (430376)
M63 010 Creative Commons License 24 órája 0 0 430376

Így már értem, csak a logikát nem értettem teljesen.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (430373)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 24 órája 0 0 430375

Nem feltétlen. Kaptam már MA végét zöld jelzőnél.

Előzmény: M63 010 (430371)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 24 órája 0 0 430374

Elvileg lehetséges majd minden vonatbefolyásolóval. Hol látod itt a gondot?

Előzmény: v_peti (430369)
segélyvonókészülék Creative Commons License 25 órája 0 0 430373

Bizbertopikkal hogy állsz? Mer' abban ezek szépen le vannak ám írva!

 

Az L2 (és bizonyos LZB kiépítések) nem a jelzési kép által vezéreltek.

Azaz a bizber párhuzamosan ad infót (vágányút, lezárások, stb...stb...) a pályamenti jelzőknek, és a vonatbefolyásolóknak.

Azaz, ha pl. kiég a zöld, meg a többi, és a jelző visszaesik pirosba, attól még a vb tudja, hogy szabad, és ezt fogja a közlekedő vonatnak továbbítani.

Előzmény: M63 010 (430371)
martinaxe7 Creative Commons License 25 órája 0 0 430372

Bocskaikert - gázolás

 

133 perc

M63 010 Creative Commons License 25 órája 0 0 430371

Na de a pályamenti jelző, elektronikus/elektromechanikus összefüggésben van a rajta közlekedő járművekkel, akkor nem a valóságot képezik le a jelzők?

Előzmény: segélyvonókészülék (430370)
segélyvonókészülék Creative Commons License 25 órája 0 0 430370

Ha az utasítás úgy rendelkezik, hogy a fedélzeti megjelenítő egység elsőbbséget élvez a pályamenti jelzőkkel szemben, akkor a pályamenti jelzők mintha ott sem lennének.

A jelenleg hatályos F.1. és F.2. utasításokkal nem vagyok tisztában, úgyhogy majd az ad korrekt választ (amit persze úgysem olvasol el), aki ezzel aktuálisan is képben van.

Az én utolsó infóm az, hogy a pályamenti jelzők ütik a vezetőálláson megtalálhatót, kivéve, amikor nem.

Előzmény: v_peti (430369)
v_peti Creative Commons License 26 órája 0 0 430369

Na de akkor, az hogy van, ahogy fél füllel hallottam, hogy akár vörös mellett is el lehet menni ha az ETCS engedi, vagy én értettem valamit félre?

Előzmény: r1232 (430366)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 26 órája 0 0 430368

De ez egy biztosító berendezés, ami két külön vonatbefolyásolót irányít.

Előzmény: stevie77 (430367)
stevie77 Creative Commons License 27 órája 0 0 430367

Most kivételesen a vak tyúk nyert. A korábbi példánál maradva, momentán Bécs és a lakhelyem között (Pb) a PZB szolgáltatja a "pontszerű jelfeladást" mint egyik típusú vonatbefolyásoló berendezés (vagy Zugsicherungsystem) illetve az ETCS L2 mint az RBC-n keresztüli "folyamatos jelfeladás", másodikként. 

Szerintem. 

Előzmény: r1232 (430366)
r1232 Creative Commons License 28 órája 0 0 430366

Nincs kétféle bizber. Egyféle van, de az két különböző vonatbefolyásolóra dolgozik rá.

Előzmény: v_peti (430361)
DJ. Bakter Creative Commons License 28 órája 0 0 430365

Úgy érzem, ez a rendszer fogja beverni az utolsó koporsószöget a magyar vasút menetrendszerűségénel  koporsójába.

Előzmény: 1116 282-3 (430357)
1116 282-3 Creative Commons License 30 órája 0 0 430364

Nem igy van es nem következik logikusan.

 

Minden VB-nek van egy palya es vagy egy mozdonyoldali berendezese. Hiaba van kiepitve az ETCS a palyaoldalon, ha a mozdonyban meg nincs meg a palyaoldal jeleit vevö egyseg. 

Pelda:

Budapest-Hegyeshalom. EEVB es ETCS L1

De mehet a V43-as is a vonalon, holott nincs benne ETCS, viszont van EEVB vagy mirel.

 

Becs-Breclav:

Alapbol PZB-re van kiepitve. Most jött hozza kb. honapja az ETCS L2.

Az ÖBB regebbi gönceiben (1142;1144) nincs ETCS. Mennek PZB-vel, szamukra az ETCS nem jelent semmit. De nincs üzemzavar, mert minden gep a kiepitettsegenek megfelelö VB-t hasznalja.

 

Becs-st. Pölten:

ETCS L2 az alapkiepites (es meg van PZB is)

Csak ETCS L2-vel felszerelt jarmüvek mehetnek be, mert ilyen a nem müszaki jellegü szabalyozas. A PZB csak visszaesesi szint, hamarosan le is szerelik.

A St. Pöltent elkerülö "körgyürü" -tehervonatok hasznaljak majd iden menetrendvaltastol- ETCS L2-vel lesz kiepitve es mar nem is lesznek jelzök felszerelve. Na oda csak PZB-s mozdony nem is mehet majd be.

Előzmény: v_peti (430359)
1116 282-3 Creative Commons License 30 órája 0 0 430363

 hogyan tud együttműködni egyszerre a kétféle biztber

Irtam, hogy vagy ...... vagy.

Leforditom: vagy a feher vagy a fekete tipikus esete. Nincs több üzemallapot. Tehat nincs olyan sem, hogy a sötetfeher bekavar a vilagos feketebe.

 

A GYSEV V43-okon is egyszerre müködött  az EEVB es a PZB, mitöbb mindkettö egyidöben aktiv  is volt. Ilyet meg a Tau sem tudott. 

 

A Vectronon (ha jol tudom) max. 6 fele VB lehet telepitve es bekapcslva is. Az ETCS mozdonyfedelzeti berendezes meg majd kivalogatja az Infrara telepitett es onnan sugarzott jelek alapjan, hogy melyik VB teszi aktivva.

 

 

Előzmény: v_peti (430361)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 1 napja 0 0 430362

Úgy van kitalálva, hogy eggyütt tud. Ha külön-külön müködnek, egybe miért ne tennék?

Előzmény: v_peti (430361)
v_peti Creative Commons License 1 napja -1 0 430361

Akkor meg hogyan tud együttműködni egyszerre a kétféle biztber anélkül, hogy baleset vagy zavar legyen?

Előzmény: Donaudampfschiff2 (430360)
Donaudampfschiff2 Creative Commons License 1 napja 0 0 430360

Nem így van.

Előzmény: v_peti (430359)
v_peti Creative Commons License 1 napja -1 0 430359

Viszont akkor ebből logikusan annak is kell következnie, hogy a vonalon nem lehet olyan jármű, amiben nincsen benne az ETCS, mert akkor az ellentmondásokhoz vezetne. Így van?

Előzmény: 1116 282-3 (430357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!