Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2 napja -1 4 435848

Ha jól emlékszem, pont az Ulan-Ude - Moszkva járaton kínálgattak nekem feltűnően lelkesen marhasültet. Kezd összeállni a kép.

hm

Előzmény: GOLAZ111 (435846)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2 napja 0 1 435847

Endlösung...

Csak akkor a marhahúsellátás szenvedne hátrányt középtávon.

Előzmény: GOLAZ111 (435846)
GOLAZ111 Creative Commons License 2 napja 0 0 435846

Közvetlenül a felsővezetékhez kellene csatlakoztatni, garantáltan nem lenne probléma.

Előzmény: segélyvonókészülék (435844)
Dreamy Creative Commons License 2 napja 0 0 435845

Mi az a villany? :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (435844)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2 napja 0 0 435844

Tehénügyben máshol a villanypásztor terjedt el.

Vagy Burjátföldön ez nem játszhat, akár mobil változatban?

Előzmény: hmsoft (435841)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2 napja 0 4 435843

Friss tajvani cuccok az elmúlt napokból:

 

1. - 2. Ő itt egy-kettő, a TRA legnagyobb darabszámú, E1000-es PP gyorsvonataiból, melynek személykocsijait a Hyundai, vonófejeit pedig a Dél-afrikai UCW gyártotta 1996 és 1997 között. Egy-egy, Bo-Bo tengelyelrendezésű vonófej névleges teljesítménye 4400kW, engedélyezett legnagyobb sebessége 130km/h, míg a vonófejek között helyet foglaló 12 személykocsiba egyenként 52 ülő- és változó számú álló utas tud bepréselődni.

 

3. A TRA (Taiwan Railway Administration) négy fennmaradt, 1067mm nyomtávú gőzmozdonya közül a JNR C12-es sorozatból kialakított CK120, CK124-es számú példányát gyűrik legtöbbet. Ezúttal egy EMD G12 (TRA R20-as sorozat) által segélyezve indult nosztalgia útjára Changhua (彰化) és Shulin (樹林) között, néhány, az indiai Integral Coach Factory (ICF) gyártmányú, 32200-as sorozatú (gyártási év: 1970, 72 ülő-, 28 állóhely, hossz: 20m, max. sebesség: 100km/h) személykocsi társaságában. Az ilyen, gőzös vontatású járatok rendkívül ritkák már napjainkban, a TRA állományában jelenleg mindössze 3 1067mm-es és 1 762mm-es üzemképes gőzmozdony található.

 

4. 2012-től kezdve érkeztek Tajvanra a Nippon Sharyo TEMU2000-es sorozatú járművei, melyek Taitung, Hualien és Yilan valamint a nyugati part nagyobb városai, így Douliu, Taichung és Changhua, illetve 2016. április 21-től Tainan és Kaohsiung között teremtenek kényelmes összeköttetést. A Puyuma Express-re keresztelt, a TEMU1000-es sorozathoz hasonlóan dönthető kocsiszekrénnyel ellátott járművek engedélyezett legnagyobb üzemi sebessége 140km/h, mely az egyik legnagyobb értéknek számít az 1067mm-es nyomtávú járművek között (bár az első jármű megérkezését követően, 2013. január 18-ától Houli (后里) és Sanyi (三義) állomások közt 150km/h-ás sebességgel is tesztelték azt).

 

5. TRA R100-as sorozatú, EMD G22U érkezik Jiuqutang (九曲堂) állomásra Taitung felől. Az 1970-ben gyártott EMD G22U szériából összesen 39 érkezett a TRA állományába, elsősorban tehervonatok továbbítására, ám helyi rezsóval kiegészülve, felsővezeték nélküli szakaszokon személyvonatok élén is találkozni velük. (Itt éppen a kábelmentes Chaozhou (潮州) - Taitung (台東) szakszról érkezik a vonat, mozdonycserére Xinzuoying (新左營) állomásnál kerül sor.) A tajvani Tang Eng Iron Works Co. gyártmányú 45PBK10500-es sorozatú generátorkocsi után szintén hazai gyártmányú, 35SP32600-as személykocsikat figyelhetünk meg. Az egész pakk engedélyezett legnagyobb sebessége 100km/h.

 

6. Az említett 35SP32600-as sorozatú személykocsi utastere.

 

  

kristoof Creative Commons License 2 napja -1 0 435842
hmsoft Creative Commons License 3 napja -1 1 435841

Egy kis carszkojeszelói: a tehén szereti a zúzottkövet? (gudok.ru alapján)

A Kelet-Szibériai Vasútnál berágtak a burjátföldi tehenekre. A Burját Köztársaság területén, 2016-ban 943 esetben tartózkodtak az űrszelvényhez túl közel a legeltetett szarvasmarhák, sőt, 91 esetben - ami 2015-höz képest 10%-kal több - kényszerültek gyorsfékezésre a mozdonyszemélyzetek, elkerülendő a véresebb következményeket. Arról nem tudósít a cikk, hogy hány alkalommal mondhatott búcsút a háziállatainak a gazda. A vasutasok a burját kormányzósághoz fordultak azzal a javaslattal, hogy a tiltott területen legeltetés büntetési tételeit emeljék meg a háromszorosára-ötszörösére, például ha az állattulajdonos magánszemély, akkor ezentúl ezer helyett ötezer rubelt fizessen. (Lehet, hogy messzinek meg egzotikusnak tűnik innen Burjátföld, de a valóságban pusztán az a helyzet, hogy ha a transzszib mentén legeltetett tehén kicsit belefeledkezik a felépítmény tanulmányozásába, abból hamar összejön a baj. És bár a balesetvizsgálat ilyenkor percre kiszámolva dolgozik, eltart egy darabig, mire sikerül az összesereglett tehervonat-áradatot újból egyenesbe igazítani.)

hm

Izsó001 Creative Commons License 3 napja 0 0 435840

Így van, én is láttam. Volt egy idő, amikor más viszonylat volt látható az Emigen. Állítólag a mindegyet a mindhárom segélyezte. ;)

Előzmény: zjakabfi (435839)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 0 435839

Én láttam később újra.

Előzmény: Izsó001 (435833)
r1232 Creative Commons License 3 napja 0 0 435838

Én a 4 tengelyesről írtam.

Előzmény: Izsó001 (435836)
Grg Creative Commons License 3 napja 0 0 435837
Izsó001 Creative Commons License 3 napja 0 0 435836

Gondolom az olvtárs a 6 tengelyesre gondolt, ahogy először én is, de mint kiderült, ez a 4 tengelyes, 12 hengeres verzió.

Előzmény: segélyvonókészülék (435835)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 0 435835

Izé, nem mintha a grisa, meg a pírsztikk között valami húdenagy szakadék lenne a beépített motorteljesítmény tekintetében... :)

1324 vs. 1470 kW, azaz kb. 10%.

 

A GM-EMD 12-567, vagy mi a fittyfene pedig 1119kW névlegesen. Az konkrétan a csörgő hajtómű bemenő teljesítményének felel meg.

 

De ez csak játék a számokkal.

Előzmény: r1232 (435834)
r1232 Creative Commons License 4 napja -2 0 435834

Olyan csörgőnyi,

 

Meg sem közelíti a Csörgőt teljesítményben. Az a Szergejhez van közelebb, sokkal.

Előzmény: Izsó001 (435829)
Izsó001 Creative Commons License 4 napja 0 0 435833

22:20-kor eltűnt a térképről. Lemondták talán.

Előzmény: Izsó001 (435832)
Izsó001 Creative Commons License 4 napja 0 0 435832

IC 811 megpihent Keszőhidegkút-Gyönkön. Utasok nem nagyon örömködhetnek. Talán elviszik az utasokat a +62-vel közlekedő 8041-gyel. 

GOLAZ111 Creative Commons License 4 napja 0 0 435831

A valódi motorváltozat az EMD D24-D14, a G12 - ben pedig 567 van. Akkor mi lehet ez a D24-D14?

Előzmény: GOLAZ111 (435826)
GOLAZ111 Creative Commons License 4 napja 0 0 435830

A 6215 - ösben kipróbálták, de nem vált be. 

Előzmény: Izsó001 (435828)
Izsó001 Creative Commons License 4 napja 0 0 435829

Az lesz az, te nyertél. Ez még jobb lenne. Olyan csörgőnyi, csak 120-as.

Előzmény: GOLAZ111 (435827)
Izsó001 Creative Commons License 4 napja 0 0 435828

A link szerint eleve 120-as volt, így még inkább. Annál több igencsak sokáig nem kell a 30A-ra. Lehet van benne villanyfűtés is?

Előzmény: GOLAZ111 (435826)
GOLAZ111 Creative Commons License 4 napja 0 0 435827
Előzmény: Izsó001 (435825)
GOLAZ111 Creative Commons License 4 napja 0 0 435826

Ez egy továbbfejlesztett mton. Ha jól értettem a szöveget, nemcsak 567 - es, hanem a gereblyepörkölt által bemutatott G12 - es motor is jó bele. Sajnos a mozdony nincs tip-top állapotban, de nem messze vannak hozzá tartalék forgóvázak. Haza lehetne hozni, Szolnokon összerakják, a 29 - esre ideális. Nemzeti Járműgyártási Stratégia.

Előzmény: segélyvonókészülék (435823)
Izsó001 Creative Commons License 4 napja 0 0 435825

Az, csak nem annyira m és t. ;

https://en.wikipedia.org/wiki/SNCB_Class_55

Előzmény: segélyvonókészülék (435823)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 0 435824

Szakadás

Előzmény: segélyvonókészülék (435822)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 0 435823

Ez valami mton származék?

Előzmény: GOLAZ111 (435820)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 napja 0 0 435822

Szakadás.

Csak szétakadt.

Előzmény: Vilibáttya (435819)
norbee601 Creative Commons License 4 napja 0 0 435821

1-esen nemrég dolgozott hasonló éjjel...

Előzmény: -Smiley- (435801)
GOLAZ111 Creative Commons License 4 napja 0 0 435820

Vilibáttya Creative Commons License 4 napja 0 1 435819

Szakadás?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!