2. Van egy vonatvizsgálatunk, teljes fékpróbánk, akármink. A kv amúgy is háromszor elsétál a vonat mellett, meg tudja nézni egyúttal az ajtókat is.
Erre viszont nem kerül minden vonat előtt sor, fordulóállomáson (gépcsere, körüljárás), akárhol vagy (kéne lennie) egy egyszerűsített vizsgálat, ahol csak annyit nézünk meg, hogy egy ajtónál működik-e, aminek működni kell, és ennyi (10mp).
Ezért írtam, hogy ezt le kell szabályozni rendesen, és technológiát kell rá készíteni.
A jv. sosem fogja az összes ajtót megnézni, ez nem az ő reszortja, de egy egyszerűsített ajtópróba minden további nélkül bele kell, hogy férjen.
A napi praxisban (10+ éve) csinálok komplett vonatvizsgálatot (adott esetben egy ajtót négyszer zárunk, mert négy záródásgátló van beépítve, és mindet ki kell próbálni), meg mindenféle zöldhurokpróbát is, egyedül is, kocsivizsgálóval is, meg kalauzzal is, ingavonattal, motorvonattal, normál szeelvénnyel is, láttam már ilyet néhányszor.
Nem nagy ügy, feltéve ha rendesen le van írva, mikor, kinek, mi a dolga.
A személyeskedéssel nem tudok mit kezdeni, nem is értem, nem minősítettelek téged.
Van valami vasútüzemi, vagy utasforgalmi magyarázata annak, hogy a Tisza-tó sebesvonatot Balmazújvárosig közlekedtetik, és nem közlekedtetik tovább Debrecenig?
Számomra annyira kínálja magát, a lehetőség ezáltal a Hortobágyon keresztül közvetlen kapcsolat nyújtására, hogy kíváncsi vagyok, hogy miért vágjuk el a vonatot Debrecen kvázi elővárosánál?
Jól van, látom megint csak arról beszélünk, hogy én vagyok az idióta, és erről próbálod meggyőzni a többi embert, aki ezt a fórumot olvassa. Mert nem érted, mi az, amit mondtam.
A kommented első része kizárólag kötekedés, szőrszálhasogatás célú.
Másodikban pedig a kocsivizsgálóról beszélsz, holott én meg a jegyvizsgálóról beszélek. Nem sikerült megérteni, hogy arról beszélek, hogy a jegyvizsgáló feladatai közé kellene az ajtóvizsgálatot felvenni. Mert a "nem kell deklarálni" arra vonatkozik, hogy a kocsivizsgálóra van ez ráruházva.
+1: a terhelőn is ideje megjeleníteni, hogy melyik kocsi, milyen fajta ajtóvezérlésre alkalmas (egyebekkel, pl. EP fék, vészfékáthidalás, hangosítás, stb. együtt).
De igen, deklarálni kell. Külön marad az, hogy "ezt se, ezt se, ezt se a vjv csinálja."
Nem kell!
A vonat indulásának feltétele.
Ha nincs elvégezve, nem megy a vonat. Azaz a fékpróba keretében sort tudunk rá keríteni.
Ha ott valamiért nem sikerül, vagy nincs szükség fékpróbára (kocsivizsgálóval), de az ajtóvezérlést ki kell próbálni, ott a jv.
Ha senki sem csinálja meg, a vonat áll.
Látszik, hogy a kocsivizsgálónak nincs ideje minden vonat minden ajtaját ellenőrizni. Kell valaki, aki meg tudja csinálni, ideje is van rá. Kézenfekvő, hogy ez a vonathoz beosztott jegyvizsgáló(k) legyen(ek).
Ha deklarálva lenne, hogy az ő feladata, akkor nem kellene az eseménykönyv. Legfeljebb a készre jelentő dokumentumon, vagy a terhelőn feltüntetni.
Fel van tüntetve a dokumentumon (vtk). Akkor is fel van tüntetve, ha esély sem volt megcsinálni, mert a gönc erre nem alkalmas (a két ukrán ajtócsapkodóssal futó EC vonatoknál is...).
Először is le kéne fektetni, mikor, és milyen módon vizsgáljuk az ajtóvezérlést. Aztán jön, hogy miként dokumentáljuk.
Harmadlagos, hogy ki végzi el (egy sorrend azonban felállítható).
"Ezért kellene ezt a feladatot a jegyvizsgáló hatáskörébe rendelni. Ő nem "futhat tovább", és nem vonatkozik rá a "idő sem nagyon van nekik, annyi a vonat"."
Ezért járnak a 10 kocsis vonatok is 1 vjv-vel,ezért vannak a szabályszerű munkáltatás miatt technológiai feladatok alól felmentve,stb... Szerencsére a vonatkísérőknél nincs létszámhiány,mint a kocsivizsgálóknál.
Én régóta úgy érzem, hogy a szaxervezet a vjv-k ellen van. A sok lobbi az mellett, hogy ezt se, ezt se, ezt se a vjv csinálja szépen beérik. Aztán lassan nem kell vjv. Köszönjük!
De igen, deklarálni kell. Külön marad az, hogy "ezt se, ezt se, ezt se a vjv csinálja."
Ui: Dedikálni a könyveket, meg a zenei albumokat szokták. Az viszont valóban nem a jegyvizsgáló dolga. :)
Jelenleg van lehetőség arra, hogy a vjv csinálja, csak eseménykönyvet kell írni arról, hogy miért ő csinálta.
Pont ezzel van a baj.
Látszik, hogy a kocsivizsgálónak nincs ideje minden vonat minden ajtaját ellenőrizni. Kell valaki, aki meg tudja csinálni, ideje is van rá. Kézenfekvő, hogy ez a vonathoz beosztott jegyvizsgáló(k) legyen(ek).
Ha deklarálva lenne, hogy az ő feladata, akkor nem kellene az eseménykönyv. Legfeljebb a készre jelentő dokumentumon, vagy a terhelőn feltüntetni.
Én régóta úgy érzem, hogy a szaxervezet a vjv-k ellen van. A sok lobbi az mellett, hogy ezt se, ezt se, ezt se a vjv csinálja szépen beérik. Aztán lassan nem kell vjv. Köszönjük!
Az ajtóműködés pl a Keletibe 10-ből 9 és félszer senki nem ellenőrzi, hacsak a vjv nem teszi meg. De akinek a dolga, az fut tovább. Mondjuk idő sem nagyon van nekik, annyi a vonat.
Ezért kellene ezt a feladatot a jegyvizsgáló hatáskörébe rendelni. Ő nem "futhat tovább", és nem vonatkozik rá a "idő sem nagyon van nekik, annyi a vonat".
De hát tudjuk, ott a szaxszervezet, aki az ilyen dolgok ellen lobbizni tud, és sikeres is ebben.
Nekem egy keskennyomközű kacat csukta oda a babakocsimat és indult el a zöldhurok ellenére. Kitéptem a babakocsit es leordítottam az telefonos ügyfélszolgálatost. Az üzemvezető korrekt volt, kijött pár hét múlva, hogy ugyanazzal a vonattal reprodukaljuk, és a babakocsi odacsukását sikerült is, de a zóld hurok akkor nyitva maradt.
Tanulság azert van: nem erdemes ész nélkül bízni a taknyológiában, bár a modernebb járműveknél az ajtók érzékenysége jelentősen javult. A Flirtnél nem aggódnék azbajtók miatt, kendacsolt halbiajtóknál legyen csak sasoló jv...
Jó 30 éve, a zöld kukac, azaz a HÉV. Itt is van ívben lévő állomás, mégse hallani naponta a híreket odacsukott babakocsiról, jármű külsején odacsukott testrésszel "szállított" utasról. Pedig jóval nagyobb az utasszám és a járatsűrűség, mint némelyik fővonalon!
(1990-es években gyakori diákcsíny volt a kaller "lerázása", na ki emlékszik az akkori rendszerre?)
Pont olyan kényes téma most a KN, mint 10-15 éve a "vezércicusok", érdemes itt a fórumon is visszanézni! Milyen heves tiltakozás, hányféle kifogás volt ellenük és lám, csak eljutottak a vezetőállásra! Hamarosan gőzösön is, ne lepődön meg senki 🙂.
Az oldalszelektív ajtóvezérlésnek (zöldhurok, nyitott ajtó visszajelzés) kell működni, a hangosításnak, és a vészhívónak (ahol van, szóló 5047-nél utóbbi kettő nem szempont).
Egy-egy ajtó le lehet zárva, persze nem mindegy, milyen kombinációban (menekülési út biztosítása), de a lezárt ajtók kombinációi nem a KN, hanem a jármű utasokkal megrakhatóságának feltételkörébe tartoznak.
Sógoréknak egy-egy ajtó kiiktatása nem ügy. Attól még mehet utaskísérő nélkül. Az, hogy az összes vészhívó működik-e az nem megállapítható utasszemmel, 1-1 monitor kiesése sem igazán igényli a plusz embert, mert úgysem áll oda bemondani a megállókat.
Amúgy az ajtó annyiból poén, hogy ha az ember beszáll babakocsival és leszállni a másik oldalon kellene, ahol nem jó az ajtó, akkor bizony lehet nagyot futni a babakocsit fej felett tartva (mert az ülések között nem fér el). A Railjeten még nagyobb poén ez, amikor pont a legszűkebb keresztmetszet, a 22-es kocsi 21-es felőli ajtaja murdál meg a kijelölt babakocsi-tároló mellett. Asszonykám belefutott, segítségért kiáltott, és pár utas átteleportálta a 21-es kocsi másik végébe és még pont le tudott szállni. A jv jelenléte (a vonaton, máshol) az eseményt semmilyen szinten nem befolyásolta pozitív irányba.