Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 10 perce 0 0 485359
Előzmény: sssey (485347)
bendeguz90 Creative Commons License 1 órája 0 2 485358

"Az viszont biztos, hogy a külügyminiszter mondandója tartalmaz némi a nyugati partnereknek címzett fenyegetést is: "Ha nem adjátok ide a kohéziós forrásokat, akkor az infrastruktúra fejlesztéséhez szükséges tőkét a legnagyobb konkurenciátoktól szerezzük be.""

 

:D Majd mi megmutatjuk, hogy rosszabbul járunk, mint Montenegró.

Előzmény: Magyar NaBA (485357)
Magyar NaBA Creative Commons License 9 órája 0 5 485357

Tippek (a valószínűség általam vélt sorrendjében)

  • V0 (Közvetlenül a háború előtt Putyin is említette, hogy szívesen finanszírozná ezt a bulit.)
  • Tervezett ferihegyi vasúti bekötés Monor - Ferihegy - Kőbánya-Kispest, (rosszabb esetben csak Ferihegy-Maxidubaj zártpályás marhaság)
  • Tervezett NSV Kelenföld-Budaörs-Székesfehérvár szakasza
  • Tervezett NSV az Alföld (Debrecen) és Erdély irányába
  • Debrecen-Nagyvárad-Szalonta-Békéscsaba-Szabadka-Baja [-Dombóvár-Gyékényes] (Lázár János által támogatott projektlánc)

Én nagyjából így gereblyézném össze az infókat:

Valamikor május elején jön Belgrádba a KKP főtitkára, és ha már ott van, akkor a hírek szerint benéz Budapestre is. Ő pillanatnyilag a világ kettes számú (és továbbra is feltörekvő) gazdasági nagyhatalmának a vezetője, az ilyen vezetők a kis országokat a nagy üzlet alkalmával szokták megjutalmazni látogatásukkal. A kínaiak dolgoznak Újvidéktől Szabadkáig és Kelebiától Soroksárig. Idehozták a gépeiket, embereik betanultak, szereztek maguknak piacot, valószínűleg nem szeretnének elmenni, hanem még több megbízást akarnak szerezni. A kormány a vendégmunkás vízumot a kiemelt beruházások esetében 5 évre akarja kiterjeszteni. Valószínűleg nem azért, mert a kínai munkások két év múlva hazamennének. A kínai kormány a vállalatai termékeinek piacra jutását külföldön is segíteni szeretné, márpedig DK-Európában elég sok kínai befektetés volt az elmúlt években, így a kínai kormány is egyre jobban érdekeltté vált az infrastruktúra fejlesztésében.

A közeljövőben szerintem több kínai finanszírozású közlekedési projekt lehetőségét is bedobják majd a köztudatba a sajtó útján, de csak a látogatáson derül majd ki, hogy konkrétan miről van szó. Vagy még akkor sem, hanem utólag találják majd ki, hogy mi legyen a közös projekt, a kínai elnök jelenléte csak nyomatékosítja a szándékot.

 

 

Az viszont biztos, hogy a külügyminiszter mondandója tartalmaz némi a nyugati partnereknek címzett fenyegetést is: "Ha nem adjátok ide a kohéziós forrásokat, akkor az infrastruktúra fejlesztéséhez szükséges tőkét a legnagyobb konkurenciátoktól szerezzük be."

Előzmény: martinaxe7 (485336)
gabor144 Creative Commons License 9 órája 0 0 485356

A Rákosról 21.06-kor induló kb. 25 perc késéssel ment, de csak Óbudáig, mert onnan fordult vissza. Rákoson állt sokáig, az app vonat műszaki hibát írt. Este egyébként több vonaton láttam jegyvizsgálót, ezen is. 

Előzmény: PLACI (485350)
bárány Creative Commons License 9 órája -2 0 485355

Én eleg sokat figyelem, nem erzem, hogy több zűr lenne mint korábban.

 

Én munkába is járnék vele, ha megbízható lenne. A KN óta mindennapos a kimaradás, ami korábban lényegében nem létezett.

Előzmény: zjakabfi (485351)
bárány Creative Commons License 9 órája -1 0 485354

Tegnap reggel pont kimaradt egy menet.

Ami elég kellemetlen, ha valaki munkába/iskolába menne vele, és egy Rákos-Angyalföld vagy Újpalota-Aquincum relációban akarna hirtelen egyéb bkv megoldást keresni helyette... 

 

A késések meg végigmennek egész nap. Persze úgy nem csoda, hoygy pl. Angyalföld és Újpalota között a nyúlfarknyi távon van 5 vagy 6 db lassújel, közte 20-as is. Azt csodálom, hogy a mv. tudja követni,  melyik 200 méteren van 20/40/60 éppen.

Előzmény: PLACI (485350)
zjakabfi Creative Commons License 9 órája -1 0 485353

Nem tudom mikor volt utoljara ilyen vonat, talán a Nesebar...

 

A pdf. menetrend szerint az Adria vonatra (1204 1205) az alábbi megjegyzés olvasható:"Belföldi forgalomban a kijelölt gyorsvonati kocsi vehető igénybe."

A mávappon viszont egyrészt az, hogy országos vonat Bp.Keleti-Gyékéányes között, másrészt az, hogy belföldi utazásra nem vehető igénybe Bp.Keleti és Gyékényes között.
A rendszer (sem az app., sem a webes felület) jegyet nem ad ki rá.

 

 

C50 Creative Commons License 10 órája 0 0 485352

5-6 perces késéseket tapasztaltam.

Előzmény: PLACI (485350)
zjakabfi Creative Commons License 11 órája -1 0 485351

485317

 

Én eleg sokat figyelem, nem erzem, hogy több zűr lenne mint korábban.

Viszont szo baton Pilisvörösvaron szerintem volt jv. a reggel induló S76 vonaton.

 

Előzmény: PLACI (485350)
PLACI Creative Commons License 12 órája -1 0 485350

Tegnap nem olvastam hírt S76-os késéssel, kimaradással kapcsolatban. Mi történt?

kihúzóvágány Creative Commons License 18 órája 0 0 485349

Két szempont van: az utasnak jobb, ha a vezérlőkocsi van Budapest felé, mert közelebb van az utasforgalmi területhez, és mindig ugyanott van (kocsiszámtól függetlenül) a mozgássérült szakasz, a kerékpárszállító szakasz. Fordított állásnál keresgélni kell ezeket a kocsikat (mármint az utolsót), mert nem ugyanott lesz a közbenső állomásokon sem.

Másik szempont: Szolnokon Pest felől van a mozdonyszín, tehát akár több szerelvény is állhat az állomás vágányain (foglaltra járás), és a mozdony este be tud menni vizsgálatra, reggel kimegy a vonatra, és minden további mozgás nélkül indulhat a forgalomba. 

 

Előzmény: jbaal (485339)
mcg Creative Commons License 19 órája 0 0 485348

Holnap pedig a párja lesz ilyen, Cellig mozdonyos, onnan motorvonat.

Előzmény: M63,012 (485346)
sssey Creative Commons License 20 órája 0 0 485347

jbaal

 

Korábban ez volt az indok, ha jól emlékszem, hogy ha megdöglik a gép, elölről egyszerűbb felszabadítani, mint a bak meg a személykocsik közül.

 

Lajosmizsén hajnalban, ha kiderült, hogy nem működik a távvezérlés, akkor vagy vonatlemondás volt, vagy egész reggelre elverte a 142-est. Ha a gép Pest felé van, ez a hibafaktor kizárva. Ha a gép üzemkész, a csúcsban a vonat közlekedni fog.

Ha Pesten derül ki a vezérlés hiánya, 30 perc áll rendelkezésre a körbejárásra.

 

Szilik esetében nem tudom milyen sűrű ez a hiba, de akár ott is lehet hasonló indok.

 

Apropó: mennyi 2000-es Szilis inga van az elővárosban?

 

sssey

 

Előzmény: jbaal (485339)
M63,012 Creative Commons License 21 órája -1 0 485346

Szerelvénycsere volt.

Előzmény: zjakabfi (485342)
Fizolti Creative Commons License 22 órája 0 0 485345

Továbbra is tart a korábban már tárgyalt létszámstop a pályavasútnál. 

Előzmény: Bakter Brother (485337)
superconductor Creative Commons License 23 órája 0 0 485344

Elnézést, az [IRÓNIA ON] lemaradt.

Előzmény: jbaal (485340)
kslc Creative Commons License 23 órája 0 0 485343

Ez 3 db, kizárólag hétvégén közlekedő buszt jelent, amiből 2 db az útja egy szakaszán megmaradt.
A 1190-es naponta jár (kétszer), a 1201-es a nyári szünetben naponta járt volna.

Előzmény: Arkimbz (485334)
zjakabfi Creative Commons License 24 órája -3 0 485342

9603 Csörgő, Celldömólkön 4 percet tartózkodott.Ezt hogy csinálta? :)

bendeguz90 Creative Commons License 24 órája -1 1 485341

Ok, de szó mi szó a 65-ösre is ráférne már egy felújítás és persze a drót.

Előzmény: hory004 (485335)
jbaal Creative Commons License 24 órája -1 6 485340

Oké, tehát bezárunk további vonalakat is évekre, töröljük is őket a vasúti térképről, ugyanúgy a saját pénzünkön újítjuk fel és még kamatot is fizetünk a kínaiaknak, a megvalósításnál meg csak az fog számítani, hogy az akkugyárak kiszolgálása a lehető legjobb legyen, az utasok le lesznek szarva.

Valóban ez az évszázad üzlete.

Előzmény: superconductor (485338)
jbaal Creative Commons License 24 órája 0 0 485339

Korábban ez volt az indok, ha jól emlékszem, hogy ha megdöglik a gép, elölről egyszerűbb felszabadítani, mint a bak meg a személykocsik közül.

Van egy olyan tippem, hogy egyszerűen nem volt ez annyira gyakori eset, viszont csíkos ingáknál ha vezérlővel előre megy Szolnokra, onnan a mozdonnyal rögtön be lehet járni a fűtőházba (napivizsga, féklöket-állítás, ez-az-amaz, ami a Sziliknél gyakran kell), nem kell kimenni a szajoli váltókörzet irányába, és onnan visszafogni.

 

Csörgős ingáknál nem tudom, mert ott a mozdonnyal előre lehet menni rögtön Fradi felé. Bár azok általában úgyis összeállnak többen, és együtt mennek be, akkor már mindegy, ígyis-úgyis tolatgatni kell. Viszont erre lehet mondani, hogy a csarnok irányába zajong és füstöl az a "csúnya" mozdony, szóval tényleg nem értem.

Előzmény: juxx (485311)
superconductor Creative Commons License 24 órája -1 0 485338

150-es copy-paste várható még a továbbiakban? Jó lesz. Még kínai motorvonatunk nincs, szerintem azt is vehetnénk.

Előzmény: martinaxe7 (485336)
Bakter Brother Creative Commons License 24 órája 0 0 485337

A MÁV megoldotta a létszámhiányt, mert már hetek óta nem ad fel álláshirdetést, csak a leányok. Mondjuk most éppen van 1 db üres állásuk. Ez meg is lepett, mert úgy emlékeztem aktív koromból, hogy a 17-es Nohab a MÁV KFV Kft.-é, nem a MÁV-é, de ezek szerint csak használatra van náluk.

 

Viszont nincs már hiány forgalmászból, váltókezelőből, tolvezből, felsóvezetékszerelőből, pályamunkásból, stb., ez örömteli dolog.

  

https://karrier.mavcsoport.hu/allasajanlataink?field_job_company_target_id=46

 

Előzmény: segélyvonókészülék (485333)
martinaxe7 Creative Commons License 25 órája 0 0 485336
hory004 Creative Commons License 25 órája -1 0 485335

Nem ezt mondom.

De sokad annyi pénzből lehetne a pécsi biztbert cserélni, megálló a Páfrány utcánál, kétvágányúsítani Pécs és Szentlőrinc közt, de minimum rendbe tenni a 60ast.

(Meg az M60at elvinni Szentlőrincig)

Előzmény: bendeguz90 (485322)
Arkimbz Creative Commons License 25 órája 0 1 485334

Ez 3 db, kizárólag hétvégén közlekedő buszt jelent, amiből 2 db az útja egy szakaszán megmaradt.

 

Tökéletes parasztvakítás, látszatintézkedés, amivel lehet büszkélkedni, miközben a több száz párhuzamos buszjárat megmaradt...

 

Előzmény: gabor144 (485328)
segélyvonókészülék Creative Commons License 27 órája -1 5 485333

Ja, hát attraktívabbá kéne tenni a szakmát, de a plakátozáson, meg a lózungokon kívül ott tart a máv, ahol a hetvenes években. Csak most mást ér a bér...

Előzmény: r1232 (485332)
r1232 Creative Commons License 28 órája 0 1 485332

Bővítés? Az utánpótláshoz sincs elég jelentkező..

Előzmény: Ashi Valkoinen (485329)
Fizolti Creative Commons License 30 órája 0 0 485331

Még a vasútállomások is egész jó helyen vannak.

 

Andráshida pl. eléggé a kint van a semmiben (a névadó településrészhez pl. jóval közelebb lenne egy megállóhely a Körmendi út átjárójánál), de azt se felejtsük el, hogy itt az átépítésig volt egy városhoz közelebbi nyomvonal, amin szintén lehetett volna egész jó helyen lévő megállókat csinálni. 

 

 

 

 

Előzmény: K. Oszkár (485306)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 2 485330

szívesen elcserélnénk egy-egy napközbeni személyvonatot egy közvetlen budapesti és nemzetközi IC vonatra.

 

 - kíváncsi vagyok hogy milyen előnyét látnád egy ilyen rendszernek

 

Pl. Romániában is így üzemel a hálózat egy elég nagy része, és hát ugye közismerten remekül megy arrafelé a vasút. 

Előzmény: timetable (485324)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!