értelmes embernek nem juthat - vagy bízom benne, hogy nem jut - eszébe Galatiból évi 400 000 tonna vasércet, 5 tonna teherbírású billenős IFA-kkal vagy ZIL billencsekkel szállíttatni dunaújvárosba.
á = 1000 km.
értelmes embernek nem jut - vagy bízom......- eszébe a Zajta-Nyíregyháza-Budapest távon a vasárnap délutáni vissza utazó forgalmat kettő vonat helyett 60 db busszal lebonyolitani.
A vita a határterületeken van.
ill. magyar specialitásként a már határ területnek sem minősülő, 20 km/h sebességű, cérnavasutaknál van vita.
Tulajdonképpen mindvégig el akartam kerülni a busz-vasút vitát, mert abban még egy-egy konkrét viszonylatban is nehéz jó véleményt kialakítani. Meg mindkét közlekedési ághoz kötődöm. Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy tisztességtelen dolog úgy követelni eredményt egy szervezettől, ha nem akarok rá költeni.
Hiába próbálgatom, a kocsim mindig megáll, amikor elfogy belőle a benzin. A festés javítása is olcsóbbnak tűnik a rozsdás lemez cseréjénél.
Másik példám: Nálunk van kés, kézifűrész, lyukfűrészgép és körfűrész. Eszembe nem jutott még, hogy az egyiket is kidobjam azért, mert az adott vágásnál épp a másikat használom. Mindegyiket szépen tisztán a helyén tartom és vigyázok rá.
Tudom, hogy van aki azt csinálja, hogy tavasszal eldobja a télikabátot és ősszel majd kunyerál másikat.
Hogy jól felingereljek sokakat, javaslom a személyszállítással foglalkozó összes nagy cég összevonását és akkor az mindenütt maga döntse el, hogy hol mivel viszi az utasokat egységes díjszabással.
"Pozuitívan éltem meg, hogy egyik helyen sem szóltak rám, hogy miért fotózok..."
Talán mert egyes vasútőrökkel szemben ők tudják, hogy intézkedni csak bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetése esetén lehet, a fotózás pedig egyik sem.:-)
Nem tudom, hogy hová mentek, de elképzelhetőnek tartom, hogy a szentesi műszaki dandártól is csatlakozott hozzájuk személyi állomány vagy technika. Bár régebben ilyen esetben két külön szerelvény indult, lehet, hogy már ez is a honvédségi reform része?:-)
Az azért feltűnt, hogy a vásárhelyi állomásról történő induláskor is kint volt a rendőrség, Rókuson pedig valami speckó (fekete) ruhás határőrök voltak ott, amikor áthaladt a vonat. Pozuitívan éltem meg, hogy egyik helyen sem szóltak rám, hogy miért fotózok...
A kilométerben rövidebb távot a Szeged-Félegyháza viszonylatra értettem. Ha Szentes felé mennek, akkor 36+39 km, ha Szeged felé, akkor kb. 29+58, de ez esetben kell egy plusz körüljárás is....
Ma délután, 7734 Hódmezővásárhelyre történő beérkezése után egy katonai vonat indult el Vásárhelyről. A vonatot M41 2111 húzta, mögötte 8 db. Bhv kocsi volt. A vonat Népkerten állt meg, mivel itt a laktanya, itt szálltak fel a katonák. A vonat befutott Szeged Rendezőre, a Csörgő körbejárt, majd 17.45 körül elindult Bp. felé.
Kérdésem: ha már nem volt elég szili, a vonat Vásárhelyről miért nem Szentes felé ment? Kilométerben is rövidebb, ráadásul meg lehetett volna spórolni egy körüljárást... (Fotók lesznek később)
Senki. Jelenleg is ezt teszem (BMF, ex Kandó, most KGK), de a MÁV-on belül nincs lehetőségem tovább képeződni.
"Mozdonyvezetőkén hová szeretnél előre lépni?"
Lehetőleg aktab*szásmentes munkakörbe, ahonnan van még rálátásom, lehetőségem az mv-re.
Tesztet a jelenlegi adataim alapján csináltam meg. Ha még így is aggályaid támadnának, THE GOD az anyagi részletekben el tud igazítani, őt is megleptem már ezzel:(( Egyébként egy csomó peremfeltétel -amit ki lehet választani- területfüggő is; Bp. és Baranya között nagy a különbség. Sajnos.
Előre lépni is főleg az anyagi vonzatok miatt akarok, úgyhogy sajnos nem a szívem fog dönteni, hanem a zsebem (meg az asszony:))-most elolvasta és azt mondta, ha rajta múlik még a MÁV-nál sem maradok:)))-.
Amúgy meg nem minden kocsi RIC-es (ennek is több változata van RIC, RIC A, RIC A*, RIC H,A,...
A RIC felirat azt jelenti, hogy a kocsi meghatározott műszaki feltételeknek megfelel.
Az A és H, stb. országnév rövidítés, arra utal, hogy a kocsi az adott vasútnak a RIC szabályzat II. mellékletében megadott különleges feltételeinek megfelel, a * valamely betű mellett az adott vasút feltételeinek meg nem felelést jelenti.
Mivel a kérdéses mellékletben a MÁV és az ÖBB külonleges feltételei nem szerepelnek, az A és H betűknek nem sok értelme van, minden esetre jól néz ki, olyan "szakszerűséget" tükröz.
Egyébként meg isten tudja. Az ő sara...:-)
Már megint írogatsz össze-vissza.Megártott a locsolkodás?
Az "*" azt jelenti, hogy az adott vasút előírásainak korlátozottan felel meg.
A H-nak valóban nincs sok értelme, de már nem is sok kocsijukon van.
A RIC -jel pedig feltűntethető a kocsi fűtési rendszerétől függetlenül is. Ezért vannak az országhívó jelek a RIC-raszterben.
Ebben a kérdésben sem az oktató szava a döntő. Az viszont igaz, hogy a tisztképzőt nem azért találták ki hogy szélesedjen a mozdonyvezetők látőköre. Elvégzése azokhoz a munkakörökhöz kell, ahol előírás a vasuti felsőfokú végzettség, de nem feltétel az állami. Én a továbbtanuláson nem a tisztképzőt értettem, hanem bármely állami felsőfokú intézményt. Ebben nem tud megakadályozni sem az oktatótiszt sem a főnököd (maximum a tandíj) egyébként tőlünk jelenleg öten vannak tisztképzőn, ebből négy igen fiatal, egy középkorú.