Fémtolvajok? olyan sokra mennek pár kilónyi fémmel,amit a táblák képviselnek? Én úgy vélem,nótórius ereklyegy?jt? "vasútbarátok"-al van dolgunk...Mindenesetre sokáig bizonygathatjuk,hogy nem mi tettük,lévén eddig is gyakori vendégei voltunk a f?t?háznak,és mindannak ellenére hogy nem gyanúsíottak meg minket(akik ismernek minket,azokban ez el sem merül),azonban páran tettek megjegyzéseket...
Vannak elképzelések,ki,miért tehette,ha ez a gyanú beigazolódik,temet? lesz az illet?nek...Bár valóban megeshet hogy fémtolvajok,ezt úgy érzem sosem tudjuk meg.
Ahogy mdbz is írta,valóban az egyik oldalukról szedték le a táblákat.Azért,mert a gépek a körf?t?ház frontjára mer?legesen,két sorban álltak.A két sor között dolgoztak ezek a szemetek,ugy hogy a hátsó mozdonysor(amiben a Leó van) tökéletes takarást nyujtott hogy hátulról ne láthassák meg ?ket.És ha fémtolvajok,leloptak volna több dolgot is róla,és nemcsak ezekr?l,hanem a többi gépr?l is.Ott volt a V63 010,025,009,stb.(bár lehet hogy siettek?).
Egyébként a V63 010-r?l hallottam(Ha nem igy van szóljatok) hogy nincsenek alatta Tc-k,és vmi oktatási célokra használják(kezel?szervek bemutatása,stb)
2003.04.17 - Népszava
Csak őszre áll forgalomba az összes Bz motorkocsi
A MÁV vezetése korábbi ígéreteit módosítva most úgy becsüli, csak szeptember-október tájára tudja minden BZ motorkocsiját visszaállítani a forgalomba. A késés oka, hogy a munkálatok a vártnál lassabban haladnak. A vasúttársaságnak eddig több mint 110 millió forintjába került a vonatpótló autóbuszok biztosítása, további hárommillió forint kártérítést fizetett ki utasainak, a motorkocsitengelyek teljes cseréjének költségét pedig 200 millióra becsülik. Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója az emlékezetes január végi BZ- leállítással kapcsolatos helyzetet elemezve elismerte, hogy merész és szokatlan lépés volt mind a 259 motorkocsi egyszerre történő leállítása, de mint mondta, első az utasok biztonsága volt. Hozzátette: a MÁV által készítetett közvélemény-kutatásból kiderül, hogy az utasok többsége tudomásul vette, elfogadta és megértette a helyzetet, és nagy részüknek továbbra is az a véleménye, hogy a magyar vasút megbízható utazási mód, és érdemes élni vele a jövőben is. Vizsy Ferenc személyszállítási szakigazgató pozitívumként értékelte, hogy a leállást követő 48 órán belül sikerült a helyzetet olymértékben rendezni, hogy a MÁV érintett vonalain helyreállt a menetrend szerinti közlekedés, igaz, a legtöbb vonalon csak vonatpótló autóbuszok közlekedtetésével. Ma az akkor érintett 83-ból csupán 11 vonalon kénytelenek az utasok részben vagy egészben a pótlóbuszokat igénybe venni. Azonban ez még jó ideig így marad, mivel a vasúttársaság csak az ősz elejére ígéri, hogy teljesen helyreáll a januári leállítást megelőző, megszokott forgalmi helyzet. A MÁV által létrehozott - külsős, független szakértőkből álló - bizottság időközben megállapított, hogy a BZ motorkocsik tengelyein tapasztalt hajszálrepedések kialakulásáért egyrészt az alkatrész anyagának elfáradása, másrészt a BZ-k fokozott igénybevétele a felelős. Külön vizsgálat indult annak kiderítésére is, hogy terhel-e valakit felelősség, és ha igen, kit amiatt, hogy a BZ-k komoly hibáiról ugyan már hosszú ideje tudtak a szakemberek, mégsem tettek lépéseket azok or voslására, amíg a helyzet kritikussá nem vált. A vizsgálóbizottság megállapította, a MÁV gépészeti vezetőségét felelősség terheli, javaslatot tettek fegyelmi eljárás megindítására is, ám konkrét, az ügyben elmarasztalható felelős személy nevét egyelőre nem állapították meg.
Nem lehet a fékpor? (Amit nem mosnak le sajnos.) Úgy néz ki tőle az egész kocsi, mintha rohadna, sárgák az üvegek is, eső után rozsdás csíkok vannak a kocsik oldalán.
Fontos, hogy a fenti három dokumentum végleges megalkotásakor figyelembe vegyék a MÁV-reform eddigi eredményeit és terveit. Most akkor a tyúk, vagy a tojás van előbb?
A személyszállítás területén elsődleges feladat a szolgáltatási színvonal emelése. Csak jövőre lesz új, megfelelően nagy terhelhetőségű darunk...
A MÁV ezért az önkormányzatok, a környezetvédők és a vasúti reprezentatív szakszervezetek részvételével bizottságokat alakítana ki minden vizsgálandó mellékvonalon. Vannak még a szakszervezeteknél rosszul kereső munkatársak, akikne jól jönne egy kis bizottsági tiszteletdíj?
A vasúti járműállomány műszaki állapota ma nem felel meg a tervezett szolgáltatási szintnek. (Ütemes taps mindenfelől.)
Szükséges, hogy a jelenlegi járműparkot pontosan felmérjék, és a járműszükségletet a magasabb szolgáltatási színvonal igényeihez rendeljék. Ennek keretében vizsgálnák ... A vizsgálatot végezheti belgyógyász, sebész, patológus, de nem mindegy, hogy ki mikor teszi, bár a legutolsó a legmegbízhatóbb...
Mondta a költő:
Nem elég a jóra vágyni, a jót akarni kell,
s nem elég a jót akarni, de tenni, tenni kell...
Az eddig leírtak megvalósítása a jelenlegi szolgáltatási szintet jelentősen emeli. A MÁV, a vasúti szolgáltatás megítélése pozitívan változik, javul a szolgáltatást igénybevevők megelégedettsége, és ez az elsődleges cél. Na, most kell elmennem röhögni!
... az utazóközönség már július közepétől érzékelni fogja a személyszállítás megújításáért tett jelentős lépések egyikét – ekkor állnak ugyanis forgalomba az új Siemens motorvonatok. A hangya is pórul járt, amikor érzékelte az elefánt jelentős lépéseinek egyikét...
Tegnap olvastam több cikket a Magyar Közlekedés, idei 14. számában.
Egy különösen felháboritott.
Mielőtt morogni kezdenék, közzéteszem s várom a Ti véleményeteket.
A szerző nevét kihagyom, hogy senki ne a névre ugorjon, hanem a mondanivalót elemezze :
Vasútbarát közlekedéspolitikát szeretne a MÁV
.......".........A MÁV Európai Uniós programja
A MÁV Rt. EU-konform átalakítása megkezdődött. Az Európai Unió eddig is komoly anyagi forrással támogatta a környezetbarát vasúti közlekedés fejlesztését, ugyanakkor az EU-csatlakozással összefüggésben készülő, hosszú távú közlekedéspolitikai koncepció tervezete, a Nemzeti Fejlesztési Terv valamint az Országos Területrendezési Terv közlekedési fejezetei meglehetősen szűkszavúan foglalkoznak a vasúti közlekedés jövőjével. A MÁV Rt. ezért azt szeretné elérni, hogy az EU vasútbarát közlekedéspolitikájával összhangban a magyar közlekedési fejlesztési tervekben is megfelelő hangsúlyt kapjon a magyar vasút jövője.
A MÁV reformja alapvetően érinti, befolyásolja az állampolgárok életét. Ezért a MÁV társadalmi vitát kezdeményez annak érdekében, hogy a közvélemény megismerje a környezetbarát vasúti közlekedés szerepének jelentőségét, megértse és támogassa a hosszú távú közlekedéspolitikai koncepció vasútpárti kialakítását. Fontos, hogy a fenti három dokumentum végleges megalkotásakor figyelembe vegyék a MÁV-reform eddigi eredményeit és terveit. A MÁV szeretné, hogy a jövőben biztosítható vasúti szolgáltatásokat a közlekedésfejlesztéssel összefüggésben ismerje meg a társadalom, hiszen az csak akkor lehet sikeres, ha a célok szakmailag megalapozottak, célszerűen finanszírozhatók, és a társadalom jelentős része azonosulni tud a megvalósítással.
Az EU-csatlakozással összefüggésben tervezett MÁV-programnak négy fő területet érintenek, úgymint: személyszállítás, logisztika, agglomerációs és elővárosi közlekedés, vasúti mellékvonali közlekedés jelene és jövője, járműjavítási, karbantartási, járműcsere és járműbeszerzési program valamint a szolgáltatásokat igénybevevők és a vasúti munkavállalók.
A személyszállítás területén elsődleges feladat a szolgáltatási színvonal emelése. Ennek részeként folytatódik az állomásépületek felújítási programja, emellett az utazási körülmények javulnak azzal, hogy az utasokat tiszta, rendezett környezet fogadja már az állomások környékén és a peronokon is. Az utas- és poggyászbiztonság növelése érdekében konkrét feladattervet dolgoznak ki a szakemberek. Az EuroCity, InterCity és IC Rapid szolgáltatási színvonalának megőrzése mellett még javítható a menetrendszerűség. A tervben helyet kap a budapesti agglomeráció és más nagy városok elővárosi vasúti személyszállítási lehetőségének pontos felmérése, az utasforgalom vasútra vonzása a szolgáltatás komplex kínálatával: P+R az autósoknak, a B+R a kerékpárosoknak, parkolóházak, őrzött parkolók a vasútállomásokon, kombinált jegy bevezetése, (parkoló+vasúti jegy+BKV) tarifa-megállapodás, vállalkozó tőke bevonása a szolgáltatásokba (pl. parkolóházak és szolgáltató komplexumok építésébe a MÁV csak területet visz be). A cél az, hogy Budapest viszonylatában az elővárosi forgalom vasúti szerepének növelésével a főváros személygépkocsi forgalma, és ezáltal a környezetszennyezés is csökkenjen. A közös érdekek mentén a fővárosi pénzügyi támogatási rendszerébe történő bevonására is lehetőség nyílik. Más nagyvárosok esetében az adottságokat és lehetőségeket konkrétan kell vizsgálni, itt és így van lehetőség a megyei (majdan régiós) és helyi önkormányzatok folyamatos érdekeltségük melletti bevonására a közlekedés finanszírozásába.
A mellékvonali közlekedés reformjának társadalmilag nyilvános folyamatnak kell lennie. A legfontosabb kérdés az, hogy melyik közlekedési mód adja a legnagyobb kényelmet és biztonságot a költségekre is tekintettel (pl. pályaépítési és karbantartási költség, üzemeltetési költség, a vasúti közlekedés közúti alternatívájának összes költsége, a környezeti hatások figyelembevétele). A témát nemcsak a rövid távú gazdasági, hanem környezetvédelmi és utaskényelmi oldalról is célszerű megvizsgálni. A MÁV ezért az önkormányzatok, a környezetvédők és a vasúti reprezentatív szakszervezetek részvételével bizottságokat alakítana ki minden vizsgálandó mellékvonalon. Elengedhetetlen a regionális közlekedésszervezés feltételeinek, továbbá az állami költségvetési, megyei (régiós), helyi önkormányzati szerepvállalás meghatározása, és a jelenlegi MÁV támogatási rendszer bemutatása. A MÁV ugyanakkor nem kényszerítheti rá - jelenlegi finanszírozási konstrukciója miatt - a számára rövidtávon gazdaságilag racionálisnak tűnő döntést (pl. mellékvonalak rossz állapota miatti bezárás) az állampolgárokra. A vizsgálatok végén az adott térséggel közösen mondja ki a döntést a tulajdonos állam. A döntés előtt az árufuvarozási összefüggéseket és hatásokat is vizsgálni kell, főleg az árubiztonság, őrzés, a pálya, jármű és foglalkoztatási összefüggésekben.
A vasúti járműállomány műszaki állapota ma nem felel meg a tervezett szolgáltatási szintnek. Szükséges, hogy a jelenlegi járműparkot pontosan felmérjék, és a járműszükségletet a magasabb szolgáltatási színvonal igényeihez rendeljék. Ennek keretében vizsgálnák a rendelkezésre álló járművek javításának, karbantartásának célszerűségét, költségét, a járműcsere-program időbeni ütemezésének kérdését (összhangot kell teremteni a kötött pályás, környezetkímélő járműbeszerzések között, kompatibilitás, átjárhatóság, költségek), illetve a magyarországi kooperációs gyártás megszervezését (magyar vasúti járműigény kielégítése, a keleti és déli országokban a későbbiekben megnyíló piaci lehetőségek számbavétele a magyar járműgyártás piaci lehetőségei szempontjából). Meg kell szervezni a munkahelyteremtés, illetve -megtartás, valamint a magasabb bérezést is biztosítani tudó munkák Magyarországon történő elvégeztetését. Elengedhetetlen egy komplex hitelkonstrukció kidolgozása ezen programra (pl. EIB hitel).
Az eddig leírtak megvalósítása a jelenlegi szolgáltatási szintet jelentősen emeli. A MÁV, a vasúti szolgáltatás megítélése pozitívan változik, javul a szolgáltatást igénybevevők megelégedettsége, és ez az elsődleges cél. A munkavállalói képviseleteket is be kell vonni a munkába. Részvételük lehetővé teszi számukra az összefüggések pontos megismerését, a hatásmechanizmusokat és a döntési alternatívák következményeit, hatásait.
A MÁV által nyújtott közlekedési szolgáltatások bővülése munkaerő átcsoportosítási lehetőséget jelent a szükséges átképzések, elvégzése mellett. A járműpark korszerűsítése során - kooperációs vagy hazai gyártás esetén - új munkahelyek teremthetők. A modernizációs folyamat javítja a munkatársak munkakörülményeit is. A magasabb szintű komplex szolgáltatás magasabb áron értékesíthető, a többletbevétel egy részéből pedig megvalósítható a bérfelzárkóztatási program.
Magyarország EU tagsága a vasúti fejlesztések megvalósulását jelenti a MÁV Rt. számára. Az EU-csatlakozáshoz kapcsolódó vasúti program következetes végrehajtása stabilizálja a munkahelyeket, kiszámítható jövőt és egyre javuló foglalkoztatási és bérviszonyokat jelent a vasutasság számára.
Budapest, 2003. március 26............"
Március 20-án, immár 26. alkalommal nyitotta meg kapuit az Utazás 2003 Kiállítás Budapesten a Vásárközpontban. Az idegenforgalmi seregszemlén – hagyományosan – a nagyközönség előtt a MÁV is külön standon jelent meg, amelyet dr. Kovács Ferenc, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára és Udvari László, a MÁV Rt. elnöke nyitott meg (képünkön jobbra).
Udvari László a vasutat érintően beszélt az EU-hoz való csatlakozásról – ezen belül a személyszállítás EU-konformmá tételéről. Felhívta a figyelmet arra, hogy az utazóközönség már július közepétől érzékelni fogja a személyszállítás megújításáért tett jelentős lépések egyikét – ekkor állnak ugyanis forgalomba az új Siemens motorvonatok. A kiállítás megnyitóján Vizsy Ferenc, a MÁV Rt. Személyszállítási Üzletág főigazgatója köszöntötte a megjelenteket. Elmondta, hogy az idén 22,5 milliárd forintot fordítanak a vasúti személyszállítás fejlesztésére, az elővárosi közlekedés feltételeinek javítására, illetve járműbeszerzésekre és korszerűsítésekre. A 2003-as év a diákok éve a MÁV-nál. Ezért a vasúttársaság standján elsősorban az iskoláskorúaknak szóló kedvezményeket, a vasúthoz kötődő utazási ajánlatokat, rendezvényeket mutatták be. A MÁV utasainak 66 százaléka törzsutas, diák – ők adják az utazóközönség negyven százalékát – vagy munkába járó. A vasúttársaság kiemelt figyelemmel fordul a diákok felé. Tavaly 41,3 millió alkalommal utaztak általános, közép- vagy felsőoktatásban tanulók vonattal. A tervek szerint idén ez a szám várhatóan 42 millióra emelkedhet.
traficc :
hüüümmmmmmm
Ebben vannak gondolatokat ébresztő számok, meg egy határidő igéret..............
Várhatóan június-júliusban kerül a kormány elé a MÁV reformtervezete, amely előtt a vasúttársaság társadalmi vitát kezdeményez annak érdekében, hogy a közvélemény is megismerje az abban foglaltakat. A cél az, hogy a MÁV finanszírozása 2004. január 1-jétől EU-konform legyen.
Verheugen, az Európai Bizottság bővítésért felelős biztosa magyarországi látogatásának záró programjaként április 1-jén minisztériumi és vasúti vezetőkkel, valamint gazdasági és közlekedési szakemberekkel, az Európa Vonattal utazott Győrbe, hogy útközben megtekintse az EU-támogatással Komárom és Ács között felújított vonalszakaszt. Utazása során egy ideig együtt vezette a szerelvényt Csillag István szakminiszterrel.
"Hát igen, ugye a vonatkéséseket az illetékesekek jelenteni kéne a pesti diszpécsereknek, de ez sok esetben elmarad!!"
Szerintem erre -gonosz- felkapja a fejét"
Hmm nagyon sokat? kicsit túlzol nem? :), érdekes meglátás, konkretizálni nem fogok, mert nem nevesítem az illetőtek, esetket. Azt hogy lövésem sincs azon csak :)
Sziasztok! Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de a következőket egy túra levlistán olvastam:
"Tura lista - hozzaszolas
Az ajkai termésuzetjárók és a MÁV állomás dolgozói különvonatot indítanak 04.19- én /Húsvét szombatján/ 9.15-kor a gazdasági vasúton a Felső-Csingeri rakodóig. Innen indul a csoportos és egyéni természetjáró akadályverseny a Parkerdő
Központig, ahol tea és zsíroskenyér várja a résztvevőket. Közben a vonat megáll a volt kriptongyárnál és a vendégek megkoszorúzzák Bródy Imre fizikus emléktábláját és Molnár Gábor sírját. Akik nem akarnak túrázni, azoknak
lehetőságük van visszasétálni 2 km-t a régi úton az 1. számú autóbusz végállomásáig. A vonat csatlakozik a Budapestről 6.15-kor inbduló vonathoz. A visszaindulás 14.15-kor lesz, amelyhez szintén lesz csatlakozás. / 2 átszállással/ A vonaton nem kell fizetni, csak a túraversenynek van nevezési díja, amely egyénileg 150 Ft, csoportosan pedig 600 Ft. Szívesen látunk minden érdeklődőt."
A túristatérképem szerint nincsen semmiféle vasút, a fővonalon kívül, Ajkán. :-) Mindegy. Szerintetek érdemes elmenni? Esetleg csatlakozna valaki? Bocs, ha már volt itt ez a hír, nem mindig tudok fórumot olvasni. :-(
"Végül nem adták vissza, mert a Nyugatiban állítólag megmondták, hogy késve indul, nincs pénz. Ezzel szemben a Nyugatiban azt közölte a hangos, hogy majd Debrecenben visszaadják. Ilyen az, amikor a jobb kéz nem tudja, mit csinál a bal."
A késett IC-k miatti pótdíj-visszatérítést csak hálózati főüzemirányítói engedélyével lehet megtenni. Erről mindenhol vezetnek nyilvántartást (a pénztárakban is). Ha az IC már a kiindulási állomáson késik és ezt a vasút közölte az utassal (hangosbemondón), akkor az utasnak jogában áll az utazásról lemondani. Ha ezt nem teszi (nyilvánvaló, hogy nem teszi, mert utazni akar), akkor az utas ráutaló magatartásával a menetjegyváltással megkötött fuvarozási szerződés módosul. Lehet vitatni, hogy sportszerű-e, meg szolgáltató cégtől elvárható magatartás-e, vagy sem. Jelenleg ez van. Ami tény: átalakításra szorul az Üzletszabályzat. Ha Nyugatiban tényleg bemondták és nem "állítólag" (egyébként nem valószínű, mert nem mondhatták és a gyakorlatban sem szoktak ilyet mondani) -akkor tévedtek. Helytelenül járt el a pénztáros akkor is, ha kapásból el akart küldeni azzal, hogy nem is késett. Ekkor Debrecenben kell panaszt tenni.
Ha pedig gyorsvonati szerelvényből állítanák ki az IC-t, lehet hogy Te nem, de sokan mások meg emiatt panaszkodnának. A fene tud itt igazságot tenni.
"Hát igen, ugye a vonatkéséseket az illetékesekek jelenteni kéne a pesti diszpécsereknek, de ez sok esetben elmarad!!"
Szerintem erre -gonosz- felkapja a fejét. Tényként állítasz általánosan valamit (konkrétan semmit), amiről lövésed sincs. Hogy mondta a minap traficc? Kérdezz és tanulj.
A késések regisztálása terén nagyon sokat javult a helyzet az elmúlt néhány évben a MÁV-nál. Ehhez konkrétan mondd meg, hol mikor történt az eset, van aki kivizsgálja...
Ceglédbercel-Cserő állomáson a KK1 jelzőt kicserélték az eddigi 3 égősről 4 égősre. Ezt miért csinálták? A vállalatnál logikát keresni annyira hiábavaló, mint GOD-nál (nem Göd!) jószándékot...
Csütörtök délelőtt Ud-n volt egy (ha jól láttam akkor talán a kettes) Milkabika. A fűtőházban próbaemeléseket végeztek rajta. Van valakinek fényképe az eseményről?
""V43 1161,V43 1066,és két Csöpit mondhatni kifosztottak ismeretlenek.A gépek összes tábláját,és egyéb mozdithatót leszereltek róla"
Kicsit pontosítanék, az áldozatok között szerepel a V43 1075 is, viszon mindegyik gépnek csak az egyik oldaláról szerelték le a táblákat (persze ez a minősítésen nem változtat)"
Hmmm. Erről nem is hallottam.
Mindenesetre nekem az a gyanúm, hogy inkább fémtolvajok lehettek.
Persze ez attól is függ, hogy pontosan hol álltak a gépek. Mert nem mindegy hogy kint, vagy bent...
Üdv vasútbarátok!
Nem tudtok arról, hogy a MÁV mikor kívánja felújítani a B és BO típusú személykocsijait? Ezeknek a kocsiknak az állapota már-már felháborító, szomorú, sőt inkább már nevetséges. Már szinte nincs is olyan kocsi, ami műszaki hiba nélkül indulna el, értsd pl.: rendesen működne a fűtés és a világítás. A vízellátásról, WC állapotáról, tisztaságról, higiéniáról, kényelemről nem is beszélve... Szerintem sokkal rosszabb a helyzet, mint a BZ-k esetében, hangsúlyozom szerintem.
vöröscsillag Nna, úgylátszik nyugvópontra jutott a dolog. Pusztán a kötözködés szándékával: nem sárga, hanem narancs, sötétnarancs. :-)
A61,017 orrdíszéről vélemény?