Tutira késni fog,keress más megoldást! Akkor marad hazaútra az S19000. Csak attól meg a sok hajléktalan veszi el a kedvemet. :(
De ha sokat késik remélhet?leg visszakapom a helyjegy árát.
Plébános!
Egy kezdő mozdonyvezető fizetése brutto 75e forint, erre rá jön még 30% műszakpótlék, plussz az túlórák. Korhatár: a vizsga időpontja elött be kell tölteni a 20. évet.
Nem tudom, hogy a tanfolyam elött le kell e még tölteni a 6 hónap műhely gyakorlatot. Mellesleg ez nem árt, helyismeret, stb. + 1 hónap kocsijavítói,és féklakatosi gyakorlat. Utána MV 1-es tanfolyam, utasítások, diesel, villamos alapismeret, járműszerkezet, fékszerkezetek és hasonló finomságok! Ha jó tanárokat fogsz ki, akor szerencséd van! Nekem pl. a fékes tanárom nagyon jó fej volt, a MV 2-esen ő tanította a Gigantot! Ez kb.6 hónap, utána oszályozó vizsga. Ha ez sikeres, Jön az 1. felügyelet alatti vezetés, típusonként 2 hét. Amikor én jártam a következők voltak a típusok. V43, V46, V63, M41, M44, Bz. Utána MV2 Tanf. Típusokat tanítják, mozdonyonként, változó óraszámban, utána házivizsga, majd 2. feügyelet alatti vezetés, típusonként 1 hét, utána hfelkészítés, majd házi és hatósági vizsga. Ezek után a vontatási főnökséged elküld állomás (vonal) ismeretre. Ha ezeket megszerezted, akkor beosztanak oda önálló munkavégzésre. Legalább is az én időmben így volt.
A vont. főnökség választásánál azt javaslom, hogy aszerint válasz, hogy mely állomásokon, és vonalakon, vagy milyen mozdonyokon szeretnél majd dolgozni.Vannak olyan főnökségek ahol lehetőség van egyből a vonali szolgálatra, van viszont olyan, ahol először tartalékra osztanak (tolatás, gurítás).
hol lehet azt megérdeklödni hogy 2000.06.01-jén a S7509 vonat összeállítását?kellenének a számok,fontos lenne!kérlek ha tudtok vmit szóljatok!!
vagy emilezzetek a mavesz@freemail.hu-ra
Ma kipróbáltam a pincehelyi Bikás személyvonatot. A 010-est fogtam ki és sajnos tényleg szürkés színű foltozások vannak az egyik vezetőfülkén (a sárga részen)... Remélem kijavítják amikor megkapja a másik áramszedőt. Tényleg, ez mikor várható? Egyébként a vonat érdekes módon egy By-t leszámítva csupa fülkés kocsiból állt - szívtak is az utasok miatta az állomásokon (voltunk ugyanis néhányan). Egyébként a mozdony nagyon szépen ment és külön élmény volt, hogy nem zútak a kocsik fékezéskor :-)
A már említett 246/247-ben tavaly kétszer is láttam, hogy a három szlovén kocsi után két a képen láthatóhoz hasonló kocsi volt (a már említett Békéscsabai honállomással), az I. osztályú vissza volt minősítve 2. osztályúvá. Égessük magunkat a szlovénok előtt...
Azok a kocsik csak Zalaegerszegig közlekedtek erősítésként.
"Fogozkodj meg: IC erosites volt egyik penteken. "
Ó, én már edzett vagyok! :-)) A 100-as vonalon szereztem gyakorlatot ebben: tavaly egyszer vasárnap este 618-al (Nyírség IC) jöttem a Nyugatiból, valahol a végén szálltam fel, és útközben elmentem sétálni. Megyek-megyek előre, egyszer csak meglátok egy gyorsvonatokról ismerős átjáróajtót - nocsak! Kiderült, hogy 26-27 számmal két B-t is vittünk, még volt is néhány peches, aki oda kapott jegyet.
A már említett 246/247-ben tavaly kétszer is láttam, hogy a három szlovén kocsi után két a képen láthatóhoz hasonló kocsi volt (a már említett Békéscsabai honállomással), az I. osztályú vissza volt minősítve 2. osztályúvá. Égessük magunkat a szlovénok előtt...
a honállomás-feliratot meg csak én szoktam nézegetni
Én is.:-)
És még valami ezzel kapcsolatban: a 246/247-ben rendszeresen van békéscsabai honállomású kocsi, pedig az annak közelébe sem jár (kevés magyar vonatnak a végállomása van távolabb Békéscsabától, mint ennek).
Sima ügy, 4. és 5. osztály. Az 1. osztályra a 2. cimkét csak valami műveletlen, alulképzett takarító rakta fel tévedésből. :-)))
Viccen kívül, hol van még ilyen egyszerű, egyjegyű kocsiszám, mint 4 vagy 5? Utoljára Romániában láttam ilyet, itthon IC-ken már mindenfélét (2x,1x,3x,5x, stb.) láttam, de egyjegyűt még nem. Gyorson ugye nincs, nemzetközin meg háromjegyűek szoktak lenni.
Valami különvonat volt?
Nézd, nekem legkésőbb 10.00 órakor az üzletben kell lennem! 38km távolságból 8.00 órakor indulok el, tehát maximum 2 óra áll rendelkezésemre az utazásra. A vonatnak elvileg 9.00 órakor a Nyugatiban kellene lennie, tehát 1 óra maradna munkakezdésig! Ha pontosak lennének a vonatok, és volna egy olyan, amelyik 9.45-re lenne bent a Nyugatiban, hidd el, szivesebben járnék azzal! De a valóság, mint láthatod, teljesen más. Reggel 7 óra után már csak óránként van személyvonat - ami egy ilyen forgalmas fővonalon abszurdum - és minden alkalommal azon izgulhatok, hogy ma vajon mennyit késik a vonat, mikor érek be egyáltalán?! Azt pedig senki ne várja el tőlem és a sorstársaimtól, hogy még egy órával előbb induljak el, mert a vasút képtelen tartani a menetrendet!
VJancsi A-> 1. oszt ülőhelyes személykocsi
p-> középfolyosós ülőhelyes személykocsi
m-> 24,5 m-nél hosszabb személykocsi
z-> központi energiaellátás a villamos fővezetékről (megj. a máv Apmz (10-91.1; 10-71)sorjelű kocsijai esetében a sorozatjel "z" betűje a légkondicionálást jelentette)
Rövis összefoglalót korábbi hozzászólásaimban, illetve az ezt megelőző ugyanezen témájú hozzászólásomra "THE GOD" felhasználó :-) által adott válaszban.
gumidani, Gyurmosz Az adathalmazról:
Azért adathalmaz, mert rendezetlen. Részei: MÁV GSZI személykocsi állagjegyzék többé-kevésbé aktualizált változata 2001 (nemtom mennyire nyilvános); vállalati fővizsga-kimutatás 2000 és 2002 (kb. három oszlopa nyilvános), 2002. évi hatósági futópróbák meghívói (szvsz tök érdektelen).
Ma és még holnap is vágányzári menetrend lesz érvényben a 120a vonalon. (A kerülő útirányon át közlekedő IC-k miatt bevezetett menetrenden kívül.)
Ebben a 12605 le van mondva és 605 sz. vonatként közlekedik, megáll Kőbánya-Kispesten is.
A módosítás oka: vágányzár Szolnok-Újszász állomások között. (Nappal néhány órára.)
Ezen kívül Újszászon feszmentesítés is van. Ma a 120-as és a 001-es Szergej volt a kitoló.