Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74288
Tutira késni fog,keress más megoldást!
Akkor marad hazaútra az S19000. Csak attól meg a sok hajléktalan veszi el a kedvemet. :(
De ha sokat késik remélhet?leg visszakapom a helyjegy árát.
Előzmény: 1047 005-2 (74285)
Dash 9 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74287
Sziasztok!

Plébános!
Egy kezdő mozdonyvezető fizetése brutto 75e forint, erre rá jön még 30% műszakpótlék, plussz az túlórák. Korhatár: a vizsga időpontja elött be kell tölteni a 20. évet.
Nem tudom, hogy a tanfolyam elött le kell e még tölteni a 6 hónap műhely gyakorlatot. Mellesleg ez nem árt, helyismeret, stb. + 1 hónap kocsijavítói,és féklakatosi gyakorlat. Utána MV 1-es tanfolyam, utasítások, diesel, villamos alapismeret, járműszerkezet, fékszerkezetek és hasonló finomságok! Ha jó tanárokat fogsz ki, akor szerencséd van! Nekem pl. a fékes tanárom nagyon jó fej volt, a MV 2-esen ő tanította a Gigantot! Ez kb.6 hónap, utána oszályozó vizsga. Ha ez sikeres, Jön az 1. felügyelet alatti vezetés, típusonként 2 hét. Amikor én jártam a következők voltak a típusok. V43, V46, V63, M41, M44, Bz. Utána MV2 Tanf. Típusokat tanítják, mozdonyonként, változó óraszámban, utána házivizsga, majd 2. feügyelet alatti vezetés, típusonként 1 hét, utána hfelkészítés, majd házi és hatósági vizsga. Ezek után a vontatási főnökséged elküld állomás (vonal) ismeretre. Ha ezeket megszerezted, akkor beosztanak oda önálló munkavégzésre. Legalább is az én időmben így volt.
A vont. főnökség választásánál azt javaslom, hogy aszerint válasz, hogy mely állomásokon, és vonalakon, vagy milyen mozdonyokon szeretnél majd dolgozni.Vannak olyan főnökségek ahol lehetőség van egyből a vonali szolgálatra, van viszont olyan, ahol először tartalékra osztanak (tolatás, gurítás).

Előzmény: Plébános (74236)
Mopi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74286
Néhány kép a gyulai NOHABozásról:

1
2
3
4
5

1047 005-2 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74285
"Vagy az a valószín?bb, hogy többet késik?"

Tutira késni fog,keress más megoldást!

Előzmény: v_peti (74241)
gyikarcc Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74284
hi!

hol lehet azt megérdeklödni hogy 2000.06.01-jén a S7509 vonat összeállítását?kellenének a számok,fontos lenne!kérlek ha tudtok vmit szóljatok!!
vagy emilezzetek a mavesz@freemail.hu-ra

VJancsi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74283
Kocsiszámnak nevezik a kocsi vonaton belüli számozását is (van ilyen bemondás is: "A kocsik számozása a vonat elején, 18-as kocsiszámmal kezdődik.").
Előzmény: scsabi (74282)
scsabi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74282
A járatszámtáblán a járatszám van. A kocsiszám a kocsi oldalán, festve, vagy matricázva áltb. 12-jegyű. :-)

cs

Előzmény: V63 026 (74267)
gyurmosz Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74281
A szarajevói vonatban közlekedő bosnyák kocsi eredetileg nem DR-es volt? Nagyon gyanús ugyanis...
scsabi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74280
Tárgyhoz kapcsolódó hozzászólásaim:

558; 71182; 71225
THE GOD válasza 71182 sz. hozzászólásomra: 71236
Ezen a tájon volt egy kis eszmecsere a sorozatjelekről.

OFF
Keresés: fejlécben "adatok"-ra , majd a felhasználói adatlapon a "hozzászólások" gombora kattintani.
ON
:-)

cs

Előzmény: VJancsi (74265)
gyurmosz Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74279
Ma kipróbáltam a pincehelyi Bikás személyvonatot. A 010-est fogtam ki és sajnos tényleg szürkés színű foltozások vannak az egyik vezetőfülkén (a sárga részen)... Remélem kijavítják amikor megkapja a másik áramszedőt. Tényleg, ez mikor várható? Egyébként a vonat érdekes módon egy By-t leszámítva csupa fülkés kocsiból állt - szívtak is az utasok miatta az állomásokon (voltunk ugyanis néhányan). Egyébként a mozdony nagyon szépen ment és külön élmény volt, hogy nem zútak a kocsik fékezéskor :-)
VJancsi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74278
Akkor is szörnyű, csak a magyarok már ismerik, hogy milyen a MÁV. És miért csabai honállomású kocsik voltak?
Előzmény: bodecsabi (74275)
gyurmosz Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74277
Egyszer én is láttam ilyet, de akkor egy 1. osztályú gyorsvonati kocsi volt besorozva 2. osztályúként.
Előzmény: V63 026 (74274)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74276
Szomoru, de ém is igy tudtam.

Az MD kitűnő találmány volt.
De.
Nem 35 év folyamatos szolgálatra készült.

Az akkori olcsóságra törekvésnek, most isszuk a levét.

Előzmény: mdbz (74252)
bodecsabi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74275
A már említett 246/247-ben tavaly kétszer is láttam, hogy a három szlovén kocsi után két a képen láthatóhoz hasonló kocsi volt (a már említett Békéscsabai honállomással), az I. osztályú vissza volt minősítve 2. osztályúvá. Égessük magunkat a szlovénok előtt...

Azok a kocsik csak Zalaegerszegig közlekedtek erősítésként.

Csabi

Előzmény: VJancsi (74271)
V63 026 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74274
"Fogozkodj meg: IC erosites volt egyik penteken. "

Ó, én már edzett vagyok! :-)) A 100-as vonalon szereztem gyakorlatot ebben: tavaly egyszer vasárnap este 618-al (Nyírség IC) jöttem a Nyugatiból, valahol a végén szálltam fel, és útközben elmentem sétálni. Megyek-megyek előre, egyszer csak meglátok egy gyorsvonatokról ismerős átjáróajtót - nocsak! Kiderült, hogy 26-27 számmal két B-t is vittünk, még volt is néhány peches, aki oda kapott jegyet.

MaZó

Előzmény: Carpy (74269)
FOMA Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74273
Ja, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a képek ma délután Szentlőrincen készültek.
Előzmény: FOMA (74272)
FOMA Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74272
VJancsi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74271
A már említett 246/247-ben tavaly kétszer is láttam, hogy a három szlovén kocsi után két a képen láthatóhoz hasonló kocsi volt (a már említett Békéscsabai honállomással), az I. osztályú vissza volt minősítve 2. osztályúvá. Égessük magunkat a szlovénok előtt...
Előzmény: Carpy (74269)
VJancsi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74270
Én egyjegyű kocsiszámot Ausztriában, a Wiener Philharmoniker-en (ICE 967; Innsbruck-Wien Westbahnhof) is láttam, 2001-ben.

A vonat nevében lehet, hogy vannak helyesírási hibák, és az is lehet, hogy azóta a neve/a száma megváltozott.

Előzmény: V63 026 (74267)
Carpy Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74269
Fogozkodj meg: IC erosites volt egyik penteken.
Előzmény: V63 026 (74267)
VJancsi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74268
a honállomás-feliratot meg csak én szoktam nézegetni

Én is.:-)
És még valami ezzel kapcsolatban: a 246/247-ben rendszeresen van békéscsabai honállomású kocsi, pedig az annak közelébe sem jár (kevés magyar vonatnak a végállomása van távolabb Békéscsabától, mint ennek).

Előzmény: V63 026 (74210)
V63 026 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74267
Sima ügy, 4. és 5. osztály. Az 1. osztályra a 2. cimkét csak valami műveletlen, alulképzett takarító rakta fel tévedésből. :-)))

Viccen kívül, hol van még ilyen egyszerű, egyjegyű kocsiszám, mint 4 vagy 5? Utoljára Romániában láttam ilyet, itthon IC-ken már mindenfélét (2x,1x,3x,5x, stb.) láttam, de egyjegyűt még nem. Gyorson ugye nincs, nemzetközin meg háromjegyűek szoktak lenni.
Valami különvonat volt?

MaZó

Előzmény: Carpy (74266)
Carpy Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74266
No akkor most talalos kerdes.
Hanyad osztalyukent kozlekednek a kepen lathato kocsik?

VJancsi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74265
Légyszi add meg THE GOD válaszának számát (73000-ig visszamentem és nem találtam)!
Előzmény: scsabi (74263)
TEE Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74264
Nézd, nekem legkésőbb 10.00 órakor az üzletben kell lennem! 38km távolságból 8.00 órakor indulok el, tehát maximum 2 óra áll rendelkezésemre az utazásra. A vonatnak elvileg 9.00 órakor a Nyugatiban kellene lennie, tehát 1 óra maradna munkakezdésig! Ha pontosak lennének a vonatok, és volna egy olyan, amelyik 9.45-re lenne bent a Nyugatiban, hidd el, szivesebben járnék azzal! De a valóság, mint láthatod, teljesen más. Reggel 7 óra után már csak óránként van személyvonat - ami egy ilyen forgalmas fővonalon abszurdum - és minden alkalommal azon izgulhatok, hogy ma vajon mennyit késik a vonat, mikor érek be egyáltalán?! Azt pedig senki ne várja el tőlem és a sorstársaimtól, hogy még egy órával előbb induljak el, mert a vasút képtelen tartani a menetrendet!
Előzmény: V42 515 (74193)
scsabi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74263
VJancsi
A-> 1. oszt ülőhelyes személykocsi
p-> középfolyosós ülőhelyes személykocsi
m-> 24,5 m-nél hosszabb személykocsi
z-> központi energiaellátás a villamos fővezetékről (megj. a máv Apmz (10-91.1; 10-71)sorjelű kocsijai esetében a sorozatjel "z" betűje a légkondicionálást jelentette)

Rövis összefoglalót korábbi hozzászólásaimban, illetve az ezt megelőző ugyanezen témájú hozzászólásomra "THE GOD" felhasználó :-) által adott válaszban.

gumidani, Gyurmosz
Az adathalmazról:
Azért adathalmaz, mert rendezetlen. Részei: MÁV GSZI személykocsi állagjegyzék többé-kevésbé aktualizált változata 2001 (nemtom mennyire nyilvános); vállalati fővizsga-kimutatás 2000 és 2002 (kb. három oszlopa nyilvános), 2002. évi hatósági futópróbák meghívói (szvsz tök érdektelen).

cs

Előzmény: VJancsi (74250)
V43 2376 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74262
Közülünk fotózta valaki ma a Keletiben 15:50-kor a V43 2358-assal kijáró sülysápi személyvonatot a híd utáni tárolónál ?
VJancsi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74261
Kösz az információt, mert ezek nélkül elég érthetetlen volt (bár a MÁV-nál sokminden az).
Előzmény: kkalmi (74259)
HáBé Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74260
Pálinkásat!

Putyinról (jómagam az uzsgi megnevezést jobban szereti) hamarosan nálam :-)

Előzmény: VJancsi (74240)
kkalmi Creative Commons License 2003.04.15 0 0 74259
Ma és még holnap is vágányzári menetrend lesz érvényben a 120a vonalon. (A kerülő útirányon át közlekedő IC-k miatt bevezetett menetrenden kívül.)
Ebben a 12605 le van mondva és 605 sz. vonatként közlekedik, megáll Kőbánya-Kispesten is.
A módosítás oka: vágányzár Szolnok-Újszász állomások között. (Nappal néhány órára.)
Ezen kívül Újszászon feszmentesítés is van. Ma a 120-as és a 001-es Szergej volt a kitoló.
Előzmény: VJancsi (74202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!