Keresés

Részletes keresés

V43 1359 Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73430
Tegnap esti eset Porpác-Szhely között,ami a viharos erejű szélnek tudható be.

A 9008-as vonat gépének V43 1014-nek Porpác előtt letört az áramszedője és fennakadt a felsővezetéken, a vonat Porpácra még begurult.(azért nem tudott továbbmenni az első áramszedővel, mert a hátsó olyan szerencsétlenül tört el, hogy a kiálló rész ívet húzott a dróttal)
Az utána közlekedő 9018-as vonat gépe V43 1098 "megtalálta" az áramszedő maradványt, ezáltal ennek a gépnek is letört a hátsó szedője.(ezen nem teljesen tört le, hanem "csak" hátra bicsaklott, ezáltal ez sem tudott továbbmenni, mert szintén ívet húzott a felsővezetékkel)
Szhelyről kiküldték a V43 1003-at ami behúzta a 9018-at Porpácra, ott az 1098-ast leakasztották és elhozta a 9008 és a 9018 utasait. A késés kb. olyan 130 perc körül volt.
Utána Szhelyről az M41 2208-at küldték ki Porpácra a két Sziliért + a 9008 szerelvényéért.
Porpácon a 2. vágány feszmentesítése után a két törött áramszedőt lekötözték és a Csörgő pedig behúzta Szhelyre a vonatot.( útközben Vép előjelzőjénél eltűntek a jelzőkről a fények is)Amúgy a Csörgő 65 km/h-nál jobban nem bírt jönni.

n-o-k-e-d-l-i Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73429
Sziasztok Lehóczki Andris vagyok
ma anagyálomáson aszabatkai 70 percet késet de mégis szabatkai jött. délután a szabatkai 10 percet késett.
mdbz Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73428
"Ők nem cseréltek a maradék 6oo Bu-ben motort , az Ő Bz-ik tengelyei nem törtek el."

De cseréltek.
Ők azt mondják.

"Most nehogy 'má rájuk kenjék a sz@rt irnak gyorsan három mérnöki hadova-duma cikket."

Az itt közölt számítást jóval a balhé előtt elvégezték, a benne foglalt adatok illetékes körökben ismertek voltak.

Írtam az előbb hogy korai még találgatni, azért gondolkodni szabad. A megnövelt teljesítmény miatt törnek a tengelyek, akkor a repedések 90%-a miért nem a veszélyesnek mondott 8-as 9-es keresztmetszetben keletkezett. Miért nem jelentkezett ugyan annyi idő után valamennyi remotos gépnél. Miért jelentkezett a lényegesen gyengébb D10-es motorral szerelt gépeknél is. Talán csak nem azért mert NEM EZ AZ EGYEDÜLI ok!

Várjunk még pár hadova-duma cikket, hátha okosabbak leszünk.

mdbz

Előzmény: Törölt nick (73415)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73427
Az a kivételes helyzet fordult elő, hogy manhattani és a Te vitádban, most Veled értek egyet.

Külön tetszik az utolsó mondat.

Előzmény: mdbz (73424)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73426
V43 1359 (73326)

manhattani!

Szerintem kissé irreális kijelentéseid vannak.
Ha nem remotorizálták volna azokat a Bz-ket akkor, a régi szívós Rába-Man motorral és Praga hajtóművel már sehogy sem üzemelnének, ugyanis azok mostanra kb. már nullára íródtak volna.
Hallottál már olyanról, hogy emisszió, vagy vontatási jelleggörbe, netán gazdaságosság???

traficc :

Javaslom előbb olvass, azután irj.
Nem is kell sokat.
Csak a mai napot.

3O év alatt - természetesen - több motort használ el egy Bz.
Máshol is.
Csak ott nem variáltak hanem vették tovább a hozzá gyártottat.
Ennyi.

az emissziót meg ne keverd ide, - magám járműgépész is volnék - ne vidd tévutakra azokat akik az igazat keresik.

Bármilyen régi Skoda vagy RÁBA motort be lehet úgy szerelni, hogy tudja a legújabb emissziós követelményeket.

Senki sem azt kifogásolta, hogy újabbat, korszerűbbet tettek bele, hanem azt, hogy átgondolatlanul, hamis számitások alapján, ellenőrizetlen hipotéziseket, tényként elfogadva.

A Cseh és a Szlovák vasutakon közlekedő mintegy 6oo Bz-ben sem az 1977-ben beleszerelt motor van.

Csak Ők nem akartak táltost faragni az öszvérből.
Ami öszvérnek készült az maradjon az.

Az öszvér sok helyen nap mint nap elmegy ahol a legdiszesebb paripa egyszer sem.

Az öszvér hasznos.
A disz ló meg szép.


Előzmény: V43 1359 (73422)
amicus Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73425
Sziasztok!

Nem írom, melyik napon, mostanában történt:
9316-os vonatra ismerősöm Keletiben utolsó pillanatban szállt fel, ezért nem vett jegyet. Ferencváros előtt és Bicske környékén is jelezte a jv-nak, hogy nincs jegye, ő végül Tatabánya után állt érdemben szóba vele. Ismerősöm Szőnyig szeretett volna utazni, diákjeggyel.
A kalauz azt ajánlotta, hogy nem számít fel pótdíjat, ha nem kell jegyet írnia (ezt szvsz. zsebre dolgozásnak hívnám). Azt is mondta, hogy ha jönne egy "karszalagos", akkor azt kell mondani, hogy az csak előbb szállt fel a vonatra.

Azt hittem, ilyen csak az eldugott mellékvonalakon van, ahol a kalauz ismer mindenkit. Na de fővonalon, csúcsidőben?! Kérdésem az, hogy küzd-e ez ellen a MÁV, vagy neki így is jó? Ez csak egy kis pénzösszeg volt, de sok kicsi sokra megy...!

mdbz Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73424
"NEM remotoroznék! Azok a szerkezetek máshol futnak eredeti motorral! És nem törik a tengelyük! (Lehet persze, hogy a MÁV a selejtesekből kapott. DE EZT ERŐSEN NEM HISZEM!)
Ne költsétek a pénzemet! A dízeljárműveket üzemeltetni kell, nem remotorozni! :)))"

Sajnos semmit nem változtál amíg "távol" voltam. Megint másról beszélsz! Etz írtad:

"Most úgy hallom, hogy ugyanolyan tengelyeket rendelt a MÁV a Bz-khez, mint volt bennük. Megvizsgálta valaki ezt? Megvizsgálta valaki annak a végzettségét (lehetőleg valalmi gépész- vagy rokon szakmában, Foxi Maxi már nem érvényes), aki ebben döntött?"

A kérdésem erre vonatkozott. A remot tetszik nem tetszik megtörtént. A "műbalhé" is lezajlott, (tényleg nagyon sokba került Neked, és sok-sok plusz munkába nekünk )Ezek után döntött valaki úgy hogy megrendeli az új (régi) tengelyeket. Döntésében a legeslegutolsó szempont volt a műszaki kérdés. Ahhoz ugyanis minimum meg kellett volna várnia a vizsgálat eredményét. Lehet hogy rosszul döntött, de döntött, és én ezt tartom az első reform lépésnek nem azokat amelyeket Ti annyira vártatok.

mdbz

Előzmény: manhattani (73416)
V42 515 Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73423
Üdv Mindenkinek!

Ha jól hallottam a rádióban, ma volt egy gázolás Kecskemét magasságában. Melyik vonat és gép volt? Indulás előtt fotóztam IC705-öt, ami ma nem papagáj, hanem V43 1357 volt. Érdekesség még, hogy ez a vonat vasárnap általában két géppel megy, de ma csak egy volt rajta.

V43 1359 Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73422
manhattani!

Szerintem kissé irreális kijelentéseid vannak.
Ha nem remotorizálták volna azokat a Bz-ket akkor, a régi szívós Rába-Man motorral és Praga hajtóművel már sehogy sem üzemelnének, ugyanis azok mostanra kb. már nullára íródtak volna.
Hallottál már olyanról, hogy emisszió, vagy vontatási jelleggörbe, netán gazdaságosság???

És azt Te honnan tudod, hogy máshol nem törnek?
Ha nálunk nem csináltak volna belőle ekkora ügyet, sztem soha nem is tudtál volna erről, hogy ilyen is van.

Amúgy meg tényleg csak "műbalhé".

Előzmény: manhattani (73416)
luciluca Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73421
Kedves Dash 9!

Úgy vélem, egyirányba húzzuk a szekeret...

A BKV szemléletét ismerem ilyen szempontból, (a vasútét hál' isten nem) mindig az utasnak van igaza.
A hónap végén fogják a BKV-t megdicsérni, hogy negyed századig kibírt engem. De voltam korábban az igazi vasút alkalmazottja is... :)

üdv luciluca

Előzmény: Dash 9 (73419)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73420
Akkor az ilyen dolgokat - is - mond el, azon a , telefonon.
Előzmény: Dash 9 (73419)
Dash 9 Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73419
Szia luciluca!

Én ,és akikkel beszéltem vasutasok, természetesen nem az alkoholos álapotban dolgozókat védik. Erre a problémára eddig is volt megoldás. Szinte mindenki valahol feljelentkezik a szolgálatába, így ott már ki lehet szűrni, finoman meglehet neki mondani, hogy ugyan már ne akarjon olyan álapotban dolgozi. Erre a szolgálat közben is volt lehetőség, pl.fszt. menetirányító, stb. Azzal, hogy az utasok is használhassák a telefontanút, részben egyet értek. Az olyan utasokat kell valahogy kiszűrni, akik hirtelen felindulásból tesznek meggondolatlan kijelentéseket. Ilyenek után pedig a dolgozó védekezzen ahogy tud! A BKV szemléletét ismerem ilyen szempontból, (a vasútét hál' isten nem) mindig az utasnak van igaza. Igaz, hogy szolgáltató cég, de amikor úgy jönnek oda egy nap már többször is, hogy mi a k***anyukádért késel! Akkor már egy kicsit neked is fáj! Holott nem te tehetsz róla. Viszont volt olyan a fűtőházban ahol dolgoztam, hogy olyan Gigant kapott új forgóvázat, ami a csere után 1 héttel leállt (szabályzó hiba) és csak a garancia lejárta után javították meg. Persze pár hét múlva kiolvadt az egyik marokcsapágya. A leváltott vezetők végkielégítéséről nem is beszélve! (tudják, hogy a szerződésükben benne volt a végkielégítés).

Szóval az ilyen dolgok borzolják a kedélyeket.

Üdv Dash 9

Előzmény: luciluca (73410)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73418
....".....Üzletágak szerinti bontásban, 2003-ban, a legmagasabb fejlesztési költségekkel az infrastruktúra számolhat, ez meghaladja a 43 milliárd forintot.

A személyszállítás 22,5 milliárd forintos fejlesztési keretre számolhat,

A gépészet korszerűsítésére 13,4 milliárd forint jut.

Az árúfuvarozás 3,2 milliárddal fejleszthet.

Más célokra 6,1 milliárd fejlesztési pénz fordítható.

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73417
Elolvastam a Cash Flow-ban a cikket Mándokyval. Nincs azzal a cikkel semmi baj, sem a mondandójával. Ha komolyan dondolja, és meg is tudja csinálni, ez az egyetlen módja, hogy a MÁV (akármilyen formában) tovább éljen.

traficc :

Tegye már valamelyikőtök , azt a cikket, ide.

Előzmény: manhattani (73416)
manhattani Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73416
>manhattani!
Hogyan raknád be az erősebb tengelyt a meglévő házba, hogyan fűznéd fel rá a meglévő fogaskerekeket, ágytokokat? Ja hogy gyártsuk újra ezeket is? Oké, ugyis a Te pénzedet költjük!:-)

mdbz! Sehogy! :)))
NEM remotoroznék! Azok a szerkezetek máshol futnak eredeti motorral! És nem törik a tengelyük! (Lehet persze, hogy a MÁV a selejtesekből kapott. DE EZT ERŐSEN NEM HISZEM!)
Ne költsétek a pénzemet! A dízeljárműveket üzemeltetni kell, nem remotorozni! :)))

>ideírom egyszavas véleményemet:
Műbalhé!

Ahhoz képest rengeteg VALÓDI pénzbe került.

Elolvastam a Cash Flow-ban a cikket Mándokyval. Nincs azzal a cikkel semmi baj, sem a mondandójával. Ha komolyan dondolja, és meg is tudja csinálni, ez az egyetlen módja, hogy a MÁV (akármilyen formában) tovább éljen.

> Ilyen alapon a Budavári Sikló nyert, a mittudoménhány ezrelékével.
Frászt nyert. A liftünk leveri, mint látási fogyatékkal élő a poharat. :)))

Előzmény: mdbz (73401)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73415
Bz ügyrúl cukrász szemmel :

A Csehek gyártottak 84o db Bz-t.
Ebből hozzánk jött 2o7 db.
A többi otthon maradt.

Mi cseréltünk motort, a mi Bz-énk tengelyei eltörtek.

Ők nem cseréltek a maradék 6oo Bu-ben motort , az Ő Bz-ik tengelyei nem törtek el.

Ennyiiiii.

Tudom ez egyszerűsités.
De ez a lényege.

Valaki valamit elszámolt, akinek dolga lett volna ellenőrizni a számitást , nem tette.
Most nehogy 'má rájuk kenjék a sz@rt irnak gyorsan három mérnöki hadova-duma cikket.

OFF

Életem egyik kedves baráti kapcsolatát , itt szereztem a szomszéd topicon.
Összevesztem valakivel.
A téma hasonló volt, csak repülés.
Ugyanez mint ez a vasútgépész cikk csak repülős nyelvű kiadványban.

kb.igy szólt.:

....".....A repülőgép vezető a bemutató program elemeinek sűrű egymásutánjában olyan bonyolult helyzetbe került, hogy a mozgás és térkodinációt a cselekvési prodram inditással már nem volt módja összhangba hozni....."

leforditva magyarra :

.......vagánykodott, elbaszta, meghalt..........

De igy kegyeletsértő lett volna irni.

Ugyanez vasútgépészetileg :
......Gyerekek !
A Bz remotorizációnál a számitást elb@tuk..........

De ezt nem ildomos leirni.

THE GOD Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73414
Látom az utóbbi időben folyamatosan javul a vérnyomásod...:-))

g

Előzmény: mdbz (73401)
THE GOD Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73413
Savasztok!

Naaa, Kedves Druszám!
Hol írtam én, hogy a CFR bérli ezeket a kocsikat?
Csak arra célzok, hogy ha Romániában meg tudják venni a levetett német kocsikat, akkor nálunk miért nem lennének jó néhány év bérlésre?

Ugyanakkor igenis láttam egy ex-DB Bcm kusettet CFR színezésben, meg is lepődtem rajta, nem tudom hány darab van, de egy biztosan!

És ott van a két 628-as meg a sok 771/772 szerelvény - mi is akkor a gond?

Naaa, Kedves Druszám!-))

Te azt írtad, hogy mi béreljünk, erre írtam, hogy a CFR nem bérli!!! És ez a lényeges különbség!

Megvételkor már némileg más a helyzet, de bérelni a lehető legértelmetlenebb dolog.

- Abból a pénzből ami a bérlésre elmenne + a műszaki dolgokból adódó összegből már az itthon álló parkot is fel lehetne támasztani.
-A bérlés mellett továbbra sem jutna több a MÁV járműparkra.(Hiszen egy adott, véges keret van, amit vagy itt, vagy ott használsz fel.)
-Aztán csak ott lenmnénk, hogy vagy veszünk, vagy cégtáblát cserélünk, mondjuk DB- Ungarische Regionalbahn...

Szóval a bérlés nem oldja meg, főleg ekkora távon a problémát, sőt SZVSZ még nagyobbat generál kb. 5 éven belül.

Igy már érted mire gondoltam?

g

Előzmény: marslakó (73399)
nohab Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73412
Egy ismerősön állítja, hogy tegnap dél körül kettő is bent állt Ferencvárosban. Ez létezhet?

7végén biztosan létezhet. Amikor legutóbb a Tizesnél egy egész szombaton kint voltunk, akkor kettőnél kevesebb bika soha nem volt a fűtőház környékén, de a jellemzőbb a 3 volt. Darabonként 2-4 órát dekkoltak ott.

Előzmény: szivats (73409)
chromax Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73411
Pedig hasznos lehet egy ilyen vonal, főleg ha utasok is telefonálhatnak :)

Pl. anno pár éve egy nyári vasárnap este a tárnoki forgalmista fejébe vette, hogy ő bizony a Balatonról érkező már Székesfehérváron 250%-os kihasználtsággal (ld. még az ajtót nem lehetett kinyitni annyian voltak) közlekedő vonatra néhány tárnoki utast felpakol, mert nekik az 5 perccel később jövő személy derogál...

Úgyhogy üvöltözni kezdett hogy addig nem megy el a vonat, amig a tárnoki utasok nincsenek rajta.

Erre valahogy leszálltak 5-10-en, és körbeállták. Nem tudom mit mondtak neki, de utána ment a vonat, tárnoki utasok nélkül.

Előzmény: luciluca (73410)
luciluca Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73410
Kedves Dash 9!

A 70-es évek közepén kiadtak egy MÁV vezérigazgatói utasítást. Ez 300 Ft jutalmat igért annak a vasutas dolgozónak, aki ittasan munkát végző kollégáját leplezi le. A közlekedésben az alkoholfogyasztásnál nagyobb rém alíg-alíg van. Ennek ellenére olyan elemi erejű felháborodást váltott ki ez a "spicli-törvény", hogy a vasútigazgatás azt két hét múlva egy újabb utasítással vissza is vonta. Pedig abban az időben az "emberi jogok" még igencsak idézőjelben voltak. Földházi úrnak még csak ötven évre sem kell visszatekintenie.

üdv luciluca

Előzmény: Dash 9 (73404)
szivats Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73409
"Nem, a 10.Taurus opcionális programja a 928/93319, vagy ha ez nem jön össze, akkor 40676/40677 szokott lenni."

Ezek szerint mind a tizet lehet éppen valamire használni!?
Egy ismerősön állítja, hogy tegnap dél körül kettő is bent állt Ferencvárosban. Ez létezhet?

Előzmény: czzf50 (73392)
gyurmosz Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73408
Milyen mozdony van ott?
Előzmény: backspace (73402)
kkalmi Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73407
Köszönöm az információt.
(Megj. Nem kellene találgatni, ha egy pici sajtóközleményben ezeket az információkat kiadták volna, mert akkor mindenki számára világos lenne, hogy mi történt, és nem indulnának olyan találgatások sem, hogy mindez a mellékvonalak bezárásának főpróbája volt, stb.)
Előzmény: mdbz (73401)
seTTebello Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73406
looksharp Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73405
Felraktam pár képet a tárra, pl. a 2000-es szegedi Nohab-útról, az idei Gokartos 128-as vonalról illetve két nem saját képet, az utolsó személyvonat indulás előtt és az utolsó forgalmi szolgálat Tamásiban, 1992 szeptember 20-án.
Dash 9 Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73404
Tiszteletem mindenkinek!

A mai Mai Lapban olvastam:
"Spicli vonal a MÁV-nál! Telefontanú-szolgálat kezdte meg működését a MÁV-nál, ami nem kis felháborodást váltott ki a munkavállalók és az érdekképviseletek körében. A Telefontanú a nap 24 órájában fogadja a hívásokat. Minden vasutas bejelentést tehet, akár névtelenül is. Felhívhatja a figyelmet azokra a kollegáira, akik érzése szerint valamilyen módon megkárosítják a vasúttársaságot.
- Felháborító ez a megoldés! A MÁV vezetése ezzel önmagáról állít ki bizonyítványt. Talán nem is tudják, hogy a dolgozók egymás között csak spiclivonalnak nevezik ezt az új szolgáltatást - jelenti ki Kurfürst Ferencné, a munkástanácsok vasutas tagozatának vezetője.
- Mi a gond tulajdonképpen? - kérdez vissza Földházi György, a MÁV vagyonvédelmi főosztályának vezetője. - Ez egy normális szolgáltatás. A brit vasúttársaságnál például ötven éve működik. V. Zs."

Vajon minden szinten működni fog a dolog?
Elképzelem, ahogy egy vezetői döntés után valósággal burjánzanak majd a névtelen telefon hívások, hogy x,y vezető mennyire megkárosítja a társaságot!
De lehet, hogy nem lesz igazam.

Józsga Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73403
Egyetértek!
Előzmény: mdbz (73401)
backspace Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73402
most mondták a diszpécserek, hogy a Lőrinci erőmű eladja a mozdonyát "vas áron", keddre részleteket is tudok majd..... akit érdekel:-))
bs
mdbz Creative Commons License 2003.04.06 0 0 73401
"Elgondolkodtató viszont a vizsgálat kiemelt megállapítása:"

A tengely méretezésének ellenőrzése nem a VIZSGÁLAT, hanem annak csak egy része!


"- nem megfelelő a tengely anyagának minősége,"

3 gyártó 4 féle anyag. Melyik nem megfelelő?

Nem kéne találgatni, főleg olyanoknak, akik nincsenek a szükséges információk birtokában.

manhattani!

Hogyan raknád be az erősebb tengelyt a meglévő házba, hogyan fűznéd fel rá a meglévő fogaskerekeket, ágytokokat? Ja hogy gyártsuk újra ezeket is? Oké, ugyis a Te pénzedet költjük!:-)

Sajnos nem áll mődomban a kérdéshez érdemben hozzászólni, azért az egész ügyről mevan a véleményem. Nem kivánok vitát gerjeszteni, a továbbiakban tehát számomra a téma tabu, de ideírom egyszavas véleményemet:

Műbalhé!

mdbz

Előzmény: kkalmi (73398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!