"Lehet, hogy már volt, akkor sorry, de mostanában annyi tűz van.. Meghülyültek az emberek? "
Meg hát.
Tegnap délelőtt a Gyermekvasút nyomában c. teljesítménytúra Széchenyi-emlék (Széchenyi-kilátó) c. állomásán teljesítettem szolgálatot (nyomtam a pöcsét-et)
Arra lettünk figyelmesek, h. égett műanyag-szag áramlik felfelé hozzánk. Le is mentem, hát egy emberszabású vadbarom egy frissen "vásárolt" rézdrótról égette le a szigetelést, hogy a rezet megihassa (mármint az árát). A körülményekről: fenyőerdő mélye, lángoló, kihúnyni nem akaró lokális tűz, az a majom csak csapkodta egy bottal, de a tomboló szél miatt nem akart kihúnyni.
Én egy cseppet ordibáltam vele, majd hivtam telefonon a túravezetőnket, h rögtön kocsikázzon le ide egy poroltóval az állomásról. Felszaladtam a kilátóhoz, hogy hozzak erősitést mind a tűz oltásához, mind pedig a pacák helyszinen tartásához, amig a rendőrség ki nem ér. Mire visszamentem, a tűz vhogy kihúnyt, az a majom meg eltűnt.
A túravezetővel megállapodtunk abban, hogy inkább 100 vakriasztás, mint egy éles.
Az orosz motorvonatok közül hány db van már itt? Összesen mennyinek is kell érkeznie (40-nek?)? Az esztergomi, celldömölki és hatvani vonalakra mennek, egye jól emlékszem? Akkor ezek szerint a Desirók, mint azt korábban mondták, mégsem a celldömölki vonalakra mennek!? Lehet már tudni hiteles helyről információt, hogy hova fognak kerülni?
Én egyszer tavaly ősszel voltam Rákoson,vártam a Szolnoki személyt.Jött a Keletiből a hatvani személy,élén a V43 1298-assal,gondoltam fotózom,mert nem volt még róla képem,a nap is szépen sütött. Megáll a vonat,előveszem a fényképezőgépet,majd odaszól hozzám egy Vasútőr,hogy tegyem el azt.Odamentem hozzá egy fotóengedéllyel,majd közölte,hogy így minden rendben,nyugodtan fotózzak tovább,a gáz csak az volt,hogy eközben elment a V43 1298-as,és kiürült az állomás,mármint a mozdonyokat nézve.
A MÁV Rt. Vezérigazgatóság 2003. január 13.-i 90. számú értesítése alapján 191 db MÁV állomáson megszűnt a vasúti forgalom. Mellékelten megadjuk a 191 állomás nevét:
gyurmosz:
Hamarosan megjelent három fószer, hogy miért fotózok, Miért ne! Hiszen van rá engedélyed! (A vezérigazgatóságról.) Lapozz csak bele egy régebbi vasúti menetrendbe, és meglátod, hogy mir?l beszélek.
-Jó napot! Maga mit csinál itt?
-Fotózom.
-Azt nem szabad!
-De nekem van engedélyem.
...
v63 152:
Egyébként nekem meggyőződésem, hogy a rongálókat, graffittizőket, gyújtogatókat, rögtön ítélő bíróságként még a helyszínen kellene büntetni. Van néhány olyan eset, amikor gyorsított eljárást alkalmaznak. (Ha tettenérésr?l van szó, akkor itt is ezt kéne csinálni.) Ez jó lenne, mert így nem kellene hónapokat (éveket) várni egy tárgyalásra.
Csak az a baj, hogy legtöbbször fiatalkorúakról van szó. A nevel?intézett?l nem valószín?, hogy meg fognak javulni. :( Kártérítés fizetése meg fiatalkorúaknál nem igazán jöhet szóba.
A legjobb megoldás a kötelez? közmunka lehet:
Graffitik lepucolása a kocsikról, szemétszedés és hasonlók.
Vagy napi négyórás kötelez? sportolás. :)
Nem hivatalos megoldás: Vannak arra is tippjeim, de azokat inkább nem írnám le.
Jó megoldás, de kissé drága: Er?s megvilágítás, sok kamera, meg néhány kutya. (Igaz, egy vagon átfestése sem olcsó.)
De egy vagon átfestése sem olcsó.
Gyújtogatás: H a dohányzási tilalmat szigorúbban ellen?riznék, és tizennégy éves kölykök nem füstölnének úgy mint a gyárkémény és a szurkolókért mindig felel?s lenne az egyesület (Fradi meccs-felgyújtott kocsik), akkor csökkenthet?k lennének az ilyen esetek.
"2 év (24 hó) 120-al, és +12 hó 100-al. Ez összesen 36 hó, de még lehet 80-ast is csinálni belőle, akkor az még 1 év... "
Aha, már értem, mitöl vannak ilyen rettenetes állapotban. Célbavettük a HSH-t?
"A fővizsga utáni próba nem hatósági próba, tehát elég a feliratozott sebességgel menni, nem 132-vel. "
OK, de akkor mi volt az az 132-re átragasztásos próba? Talán még most is úgy járnak azok a posta-Bhv-kocsik. Azon ott volt a hatóság, a többin meg nem? :-))
"Viszont a By nagyon jó kocsi a 160-as próbát is kibírja...."
Csak nem Mosonmagyaróváron derült ki, hogy volt 2 By is a szerelvényben? :-)))
Jó, ha egy fajtával találkozol, bár állítólag a győri gépeket elkezdték felszerelni mind a három fajtával, a Milkabikákon pedig láttam a meglétüket. A három féle két fajta, mert a kék és piros csak színben különbözik (csak ne mondd el az apósjelöltnek :-))...
Kézdi felé még mindig 30-cal járnak? Vagy a motorkocsiknak engedtek egy kicsit nagyobb sebességet? AZért arra akkor is a ledehás, meg a baromi hosszú és kényelmetlen emeleteskocsis vonat volt a nyerő:)
OFF: csak látnánk már egy szép kidolgozású német mozdonyt!!! Nagyon szeretnék már egy normálisan megépített Ludmillával vagy U-bootal döngetni, de sajnos amilyen jók az autóik, olyan rosszak a TS gépeik :(( A csehek szabályoznak, szvsz a legjobbak között vannak a gépeik! ON
Tegnap a Nyugatiban fotóztam az Ady Endrében közlekedő 20-41 000-ást belülről, még jóval az indulás előtt. Hamarosan megjelent három fószer, hogy miért fotózok, mit keresek ott, takarodjak, ez MÁV-terület, satöbbi - ráadásul nem lehetett beszélni velük. Aztán megoldottam a dolgot, mert azzal jöttek, hogy jegy nékül nem tartózkodhatok a vonaton, így vettem egyet KöKi-ig és folytattam ahol abbahagytam ;-)
(Jellemző, hogy a kocsi nyitott kapcsolószekrényét nem zárták volna be, pedig ott álltak mellette)
OFF:
Ha már szóba került a TRAIN SIMULATOR: megjelent a ProTrain Semmering. Gyönyörű környezet, a kínálat: ÖBB 1044, 1110, 1142, 4020. A pálya Wiener Neustadt-tól Mürzzuschlag-ig van 'megépítve'...
ON
Egyébként holnap melyek "Úlhelbe" a bontóba fotózni. Főnöki engedélyem van, úgyhogy már előre várom a találkozást a vasútőrökkel. Majd elmondom mit láttam.
Lehet, hogy már volt, akkor sorry, de mostanában annyi tűz van.. Meghülyültek az emberek?
Egyébként nekem meggyőződésem, hogy a rongálókat, graffittizőket, gyújtogatókat, rögtön ítélő bíróságként még a helyszínen kellene büntetni. Tudom, hogy egy kicsit brutális, de ott helyben úgy, hogy senki nem látja el kellene törni a kis kezét, hogy többet ne tudja csinálni.Hogy fizettet vele meg a MÁV egy 20 milkás kocsit pl.?
OFF: Ha kérsz, küldök eredeti M62 kürthangot WAV formátumban, jó minőségben. De hogy igazán élvezhesd, minimum egy HiFi berendezés kell, egy asztali műanyagdobozhangsugárzó semmit sem ad belőle vissza :) Van bocikürt is :) A TrainSim M62-eséhez vettem fel decemberben. ON
Bocsánat, elkerülte a figyelmemet az a hozzászólás, csak most, hogy felhívtad a figyelmemet, vettem észre. Kéretik a 71587 hozzászólásomat szándékosan figyelmen kívül hagyni. Blöky: Köszönöm.
Manhatani: Köszönöm. (Egyébként nem tudom, milyen magasan repül a Jumbo a Váci út felett, nem vagyok illetékes abban a szektorban, és a radarképernyőmön nincs utcatérkép... Ha átrepülő gép, akkor 10-14000 méteren, ha érkező, akkor a pályairánytól függően 1500-2000 méteren...) (SACC, de ha kell, hétfőn kiderítem, kiszámolom a repülési profilt...)