Keresés

Részletes keresés

emká48 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71636
És utcai vontatóvágány nélkül mikor fog megszünni?
:-)
Előzmény: Józsga (71634)
emká48 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71635
Nahát! És a mozdony nem is érdekel?
A V46 006 egy kisebb hiba kivételével, melyet helyben javítottak, kifogástalanul üzemel.
Előzmény: v63 152 (71631)
Józsga Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71634
"Ja, tényleg egy kérdés: nem tudja valaki, hogy hivatalosan mikor szünt meg az Andor utcai vontatóvágány?"
1997 dec. 31.
Előzmény: emká48 (71633)
emká48 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71633
Hehe!

Ezt pont úgy kérdezed, mintha nem ismernéd az Éjszakait. :-)

A 143-as kijött, de még semmit nem ment, hétfőn megy vissza.

A 1163-as ment egy kicsit, aztán fekve maradt. Ment vissza. Már kijött, ment egy kicsit, de már leállítottuk. Megy vissza. (Egyébként Pesterzsébetről a Jóskába GySEV-es Taurus volt a segéklygépe a reggeli személyvonaton)

Az 1002-es ment egy kicsit, aztán leállítottuk és ment vissza. Már kijött. Gondolom megy egy kicsit.

Más kérdés? :-)

1001: még nem tudom.
De könyörgök, szerezzen valaki eredeti táblát! Sokfelé nyomoztam, de csak egyre sikerült ráakadni. Sajna az illető nem adja.
Ja, tényleg egy kérdés: nem tudja valaki, hogy hivatalosan mikor szünt meg az Andor utcai vontatóvágány?

A 1165 Ni-i gép.

Előzmény: v63 152 (71631)
Józsga Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71632
Ugyan már! Nem kell komolyan venni azt a lököttet. Szereti jártatni a száját és fontoskodni. Ha annyira hadititok lett volna, egész úton le lett volna ponyvával takarva a 2016-os. Vagy sulzernek álcázták volna. Különben meg nem te mutattad, hogy már vannak fent képek a neten erről? És még nem hívták vissza az osztrák nagykövetet Bukarestből.
Előzmény: emká48 (71629)
v63 152 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71631
Emká48 de jó, hogy itt vagy!

V63 143, V43 1163; 1002 működnek frankón? 1001 mikor megy be? 1165 Ni-be megy haza?

Előzmény: emká48 (71629)
kkalmi Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71630
A 86-os vonalon jelenleg hétköznap 6 busz közlekedik a vonatok helyett, ennek kiváltására 2 db Bz motor kellene.
Szentes környékére, azokra a mellékvonalakra, ahol 1 buszt sem tudnak utassal megtölteni, rögtön lett Bz.
Itt, ahol 3 busz sem elég a forgalmasabb vonatok helyett, nincs motorkocsi...

Előzmény: V42 515 (71595)
emká48 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71629
Na gratulálok! Nagyon ügyes vagy. Remélem nem zavar, ha ez mégis tudomásukra jut ezeknek a lökötteknek, engem találnak meg először.
Előzmény: Józsga (71546)
V63_1668 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71628
V63_002,és M63_002 is 160-as volt.
ezt hallottam,NEM BIZTOS FORRÁS : ÁLLÍTÓLAG a M63-002 alat levő rugalmas felfüggesztésű forgóvázak üzemeltek a V63_106 alatt,miután a gyors Gyíkon géptértűz volt(egyesek szerint felgyujtották),és selejtezték.
Előzmény: Bárdos Imre (71588)
WRmz Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71627
Igen érdekes objketumot észleltem ma a 2211 fedélzetéről: Dunakeszi állomáson egyszem megában álldogált egy "félkész" (fényezés nélküli, stb.) bordástetejű kocsi, amelynek egyik vége valami gömbölyű formában végződött. Hogy pontosan miben is, azt nem tudom, mert tök sötét volt, és fekete ponyva borította. Vélhetőleg egy új vezérlőkocsi lehetetett... Mindenesetre a formája más volt, mint a 4xx-es BDt-knek.
BAKTER Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71626
"Meghalt?"

Akkor még nem. Utána?...
Erről nem szokott lenni hírünk, hiszen ez már az üzemvitel szempontjából érdektelen. (Bocs, hogy morbid vagyok, de egy idő után már semmin sem tud meglepődni az ember. Erről a mozdonyvezető munkatársaim tudnának - tudnak - sok történettel szolgálni, bár néhány jelentős baleset a többi üzletág munkatársát is (akik a helyszínen vannak)érzékenyen érintik.)

Előzmény: v63 152 (71606)
outsiheder Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71625
Szép régi kép, tulajdonképpen igy nézett ki volna ki a múltkor belinkelt V-63 megszületéséről szóló cikk első jellegrajza. Ha vártunk volna egy vagy másfél évet...
üdv. outsiheder

Előzmény: hmsoft (71624)
hmsoft Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71624
outsiheder,

"Ezt keresítek?"

Igen, ő az érintett versenyző, köszi a linket. (plebejus dolgai bizony jól szoktak jönni)
Igaz, a teljesítmény és a max. seb. adatok nem teljesen stimmelnek Rakovval - én viszont, tapasztalatból, hajlamos vagyok az utóbbinak hinni. :)))

hm

Előzmény: outsiheder (71618)
zar 116 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71623
Plíz Help!

Szükségem lenne egy dolgozathoz az Orient Expressz (az a bizonyos klasszikus) útvonalára.
Nem tudja valaki biztosan?

Köszi

V43 2376 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71622
Ma láttam az 594-essel a frissen festett V43 1018-ast !

hmsoft Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71621
seTTebello, rezgaras, etwg,

Tehát, a "K" sorozat részletesebben. Szögletes zárójelben a comment-jeim.

Hegesztett, féligönhordó szekrényváz. Forgóváz-szekrénykapcsolat 4-4 db. oldalcsúszótámmal. A vonóerőátvitel forgócsapos, a forgócsaphoz képest a forgóváz oldalirányban 20-20 mm-t mozdulhatott el egy rugós visszatérítőszerkezet segítségével. [ezt a módszert később Kolomna és Luganszk is alkalmazta.] A forgóvázkeret hegesztett, zártszelvényekből és lemezekből. A két forgóváz között rugós visszatérítőszerkezet volt [az orosz gyártású mozdonyoknál ilyet később sem alkalmaztak]
Az ágyvezetés csuklókaros, a csapágyazás kétsoros, hordógörgős. [az oroszoknál a kétsoros, hengergörgős a szokásos]
A hajtás kétoldali ferdefogazatú, rugalmas: a nagyfogaskerékben csavarrugókat alkalmaztak. [Ez a hajtási mód már korábban elterjedt az orosz gyártású, tehervonati villamosmozdonyokon, és igen sokáig alkalmazták, de rugalmas elem nélkül. A "rugalmasítás" több változata is kipróbálásra került, ám az üzemi tapasztalatok nem voltak kedvezőek.]
A tengelyek átmérője 180 mm, névleges futókörátmérő 1250 mm, a fogaskerékáttétel 74:18.
A vontatómotorok típusjele 3B317/23/a, 6 pólusú, kompenzálótekerccsel, marokágyas felfüggesztéssel.
A vontatómotorok jellegadatai névleges, 1100 V DC mellett:
- órás: áram 825 A, teljesítmény 785 kW, fordulatszám 845/min
- állandó: 725 A, 685 kW, 870/min.
Max. fordulatszám 1810/min. A motor tömege 4040 kg. Állandó 4% mezőgyengítés volt alkalmazva, a 4 sönt pedig 73, 55, 41, 35% mezőt jelentett.
Órásvonóerő 48,4 km/h mellett 365 kN, állandó vonóerő 49,9 km/h mellett 312 kN. A max. sebesség 100 km/h, emellett a vonóerő 124 kN.
A feszültségszabályozás primeroldali, fokozatkapcsolós, körszelektoros, gyorsműködésű kontaktoros fokozatkapcsolóval. [lásd Szili]
A főtranszformátor háromoszlopos [Szili]. Névleges teljesítménye 25 kV/50 Hz mellett 5900 kVA, a segédüzemi tekercsé 250 V mellett 300 kVA, a villamosfék-üzemben a gerjesztőkört tápláló tekercsé 30 kVA. 25 kV primer feszültségnél a 6 db. szekunderköri tekercs üresjárási feszültsége 1390 V. A primer tekercs 40 megcsapolással rendelkezett (=39 fokozat). A berendezés üzemkész tömege 11,34 t, ebből 2,17 t a hűtőolaj.
Mind a 6 vontatómotor saját szekunder-tekercsről táplálkozott, a főegyenirányítókon keresztül. Egy-egy főegyenirányító blokk hengeres alakú volt, és a vontatómotor hűtőlevegő-csatornájának elején helyezkedett el. A diódák hídkapcsolásban, 4 csoportba voltak rendezve, csoportonként 16 db. 551-150.2 (1-0360) típusú diódával, 4 párhuzamos ágban. Minden dióda-sorhoz párhuzamosan csatlakozott egy-egy RC kör. Az egyenirányító 1530 V névleges bejövő és 1360 V egyenirányított feszre volt méretezve, ill. 1100 A névleges áramra. A védelem gyorsműködésű megszakítókból állt.
A segédgépek 248 V névleges feszültségű DC motorokon alapultak, ennek megfelelően segédüzemi egyenirányítóval (max. egyenirányított fesz. 380 V, áram 700 A) is rendelkezett a mozdony. A sü. ei. hűtését a főtranszformátor olajhűtő ventillátora látta el.
A mozdony 4 fokozatban szabályozható villamos ellenállásfékkel rendelkezett. Féküzemben a vontatómotor forgórészek páronként sorbakapcsolódtak, a gerjesztőtekercsek pedig mind a 6 motorra nézve sorba. A gerjesztőtekercsek egy külön egyenirányítón keresztül táplálkoztak a főtranszformátor erre szolgáló tekercséről. A forgórész és a gerjesztőtekercsek köre az ún. illesztő-ellenállásokon csatlakozott, a fékezőerők önszabályozása érdekében. Féküzemben a névleges teljesítmény 2000 kW, 30..60 km/h között a max. fékezőerő 160 kN.
A mozdony névleges hatásfoka a mérési adatok alapján 83%.

hm

Szütyi Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71620
2169 Ce vendégszereteté élvezi uh. nem minde1!:-)
Nem mindegy, hogy v63 152 helyett v36 512-őr írok:-))))))
Előzmény: v63 152 (71602)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71619
Úgy néz ki. Kösz szépen. Egészen elfelejtkeztem plebejus képeiről, gőzösképek rulez.
Előzmény: outsiheder (71618)
outsiheder Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71618
Szervusztok!

Ezt keresítek?

http://www.tar.hu/vasut/plebejus/kulfold/nszkk01.jpg

üdv. outsiheder

seTTebello Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71617
Te se vagy egészen normális.
Előzmény: bárány (71616)
bárány Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71616
ugyanmá, gyalogosan?
Előzmény: seTTebello (71614)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71615
Azt mondod tehát, hogy a 09:03-as személy ezentúl mindig Bz lesz - és nem csak holnap???

Más!
Állítólag vasárnap indul újra a forgalom a 121-esen. 07:25-kor indul elvileg az első Bz.
Valszeg ott leszek...

Előzmény: V42 515 (71595)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71614
Így is az volt.
Előzmény: bárány (71613)
bárány Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71613
Elsőre azt hittem, a traktoros esetre írod :) Elég durva lett volna traktorral... :o)
Előzmény: seTTebello (71609)
nohab Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71612
Kigyulladt egy mozgó vasúti kocsi Szabolcsban
2003. március 14, péntek - [13:44]
Kigyulladt egy mozgó vasúti kocsi a demecseri vasútállomás közelében csütörtök délután. A nyíregyházi t?zoltók megállították és lekapcsolták a szerelvényr?l a kigyulladt kocsit és a lángokat rövid id? alatt eloltották. Az els?dleges vizsgálatok szerint a tüzet az okozta, hogy a fék menet közben felizzott és a kipattanó szikrák belobbantak a fülkében. A t?zeset során személyi sérülés nem történt és az anyagi kár sem jelent?s. (X-Press)
Bárdos Imre Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71611
Dabason, tegnap 22:00 magasságában kiborogattak egy gabonaszállító kocsit az iparvágányon. Az ezres daru, élén a 117-es Szergejjel ma délelőtt lement és mint néhány perce megtudtan, azóta is ott áll. Ugyanis a területet keresztezi egy talán 20 kV-os távvezeték, amit előbb az áramszolgáltatónak le kell bontania, hogy a daru egyáltalán hozzáférjen a kocsihoz.
V63 026 Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71610
S 6304 Kőbánya-Kispesten áll már úgy 10 perce. Tudja valaki, mi történhetett? Késős 2825-re vár, vagy valami esemény?

MaZó

seTTebello Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71609
Öngyilkossági kisérlet.
Előzmény: -gonosz- (71604)
hmsoft Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71608
seTTebello, rezgaras, etwg,

"K" sorozat:
A Rakov-féle mozdonyenciklopédiában megvan, ha lesz egy kis időm, leközlöm az adatokat, de nem tudom garantálni, hogy ez ma este lesz.
Tegnap átfutottam, a Szilivel nem igazán áll rokonságban. Co'Co', csúszótámos forgóváz-szekrénykapcsolat, érdekessége, hogy minden vontatómotorhoz saját főegyenirányító tartozik. A DC vontatómotorok hatpólusúak. Fokozatkapcsolós, primer oldalon, 39 fokozattal, a (kézi) sönt 4 fokozatú. Max. sebesség 100 km/h (egyértelműen tehervonati feladatkörre lett beszerezve). A pontos teljesítményére nem emlékszem, olyan 700 kW körüli a TC-nkénti állandó teljesítmény. Szolgálati tömege 135 t körüli. (Pontos adatok majd a fordításban.)
Mindezek alapján egy kategóriába tartozik az "F" sorozattal, valamint a VL60-assal.

hm

ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2003.03.14 0 0 71607
mikor lesz a lovasberényi kölönvonat???

Nem tudom, hogy erre gondolsz-e, de 05.17-én Lovasberényben lesz egy teljesítménytúra meg mindenféle futóversenyek, többek között a Turista Magazin rendezésében. Annyit írtak eddig a különvonatról, hogy SzFehérvárról megy (:)) éps 250 HUF lesz a menetjegy.

Előzmény: M41 2127 (71594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!