MINDENKIHEZ! (Így a Forradalom előestéjén jó ez a kiáltvány forma)
Ecsetre emberek!
Akinek karja van, az ne habozzon.
Ecsetre fel, vár az erdő!
Ma beszéltem KOVÁCS FERENC-cel a Fejér Megyeiek technikai vezetőjével. A már a Turista Magazinban és itt a különböző topikokban beharangozott május 17-ei Velencei-hegységben megrendezendő túra- és futónap előkészületeivel kapcsolatban jó híre van azok felé, akik szeretnének jelzést festeni szabadidejükben.
Április elején kezdik a kb. 50 km-nyi útvonalat festeni. Aki úgy érzi, hogy tudna csatlakozni hozzájuk, az jelentkezzen a Tájoló Bt-nél Székesfehérváron a Berényi úton a VOK-telepen, mobilon a (20)365-0086-os számon, vagy e-mailben a tajolobt@axelero.hu címen.
Feri katonásan precíz és korrekt ember, csak olyanok vállalják, akik a vele megbeszéltek szerint tutira mennek segíteni.
Aki vállalja, annak a legmesszebbmenő köszönetem.
-nyomdász-
Vasút ill. bizt.ber. közeli topiclakókhoz volna egy kérésem.
A szentendrei közl. múzeum számára készülget a BHÉV utolsó VES. tipusú berendezésének felújítása.
Több hiányossága mellett kellene hozzá 2db váltó, és egy rendelkező gomb. Saját házunk körül ezek beszerezhetetlenek, ha valaki tudna ez ügyben segíteni nagyon hálásak lennnénk.
Mi történt ma 851-es sz. gyorsvonattal? A Déliben 100 perc késés volt kiírva és a bemondó azt zengedezte, hogy a n.kanizsai gyors utasai 4621-gyel fognak érkezni 22:03-kor.
Egyébként hallottam ma egy-két érdekességet a fehérvári gépekről, elsősorban Csörgőkről.
NOHAB! K. J. üdvözöl!
2143-as főműhelyben. 2199 és 2116 paralyosban, mindkettő motorhibával. 2150 és 2117 talán a működő legrosszabbak. 2119, 2164 jók. 2105 szintén áll, de valószínűleg rövid ideig. M62 171 és 158 segítenek be a 29-esen rezsóval. (elég gyakran)
Egyébként Bdt-nem fogsz rajta látni soha, mivel az NEM ingaszerelvény. Minden nap Gigant hozza, kérdés melyik. Általában különben nullás, mert 941-es után Fc Gf-re megy a gép vizsgálatra és ha nem készül el, akkor jöhet bármi más. Egyébként utána reggel 375 lesz a gépből.
Most megpróbáltam keresni a parovoz.com - on keresni egy képet erről a K sorozatról, de nincs. Nyilván 1978 - ig nem nagyon díjazták a mozdonyok fényképezését ( esetleg némi állami gondozással ) most meg egy T 80 - assal kellene menni annak, aki körül akar ott nézni.
Egyébként ez érdekes, hogy volt SA sorozat is, de a német mozdonyt a gyártóról nevezték el. Lehetett volna M ( arx ), vagy E ( engels ) is.
"Csak a SuperNova gyártásával állnak le, mert jön az új tipus a Solanza."
SupeRNova már nincs, Solenza még nincs... De, ha lesz, sem fogok olyat venni (legalább is néhány hónapig nem), mert had forjon csak ki egészen, ne én szívjak vele.
"Most már nem úgy van, mint régen. Mi már a minőségre megyünk rá..."
Bocs, de ki az a "mi"?
Végülis igen, de mi az összefüggés az "előzménnyel" kapcsolatban? :)))
Amúgy elgondolkodtam ezen a Keleti-átépítés dolgon. Egy ilyen WestEnd-esített Keletiben hol lesz a helye a sok "tuti-gyöngyszem" jellegű emberkének?...
"Egyébként, ha már itt minden nagy ember vője leszek, egyáltalán van valamelyikőjüknek lánya???"
kisséOFF
Mint tudod, a "nagy embereknek" nem tisztjük technikai részletkérdésekkel foglalkozni, mint pl. hogy van-e lányuk vagy nincs.
Lányaik létezésének, számának, időbeni-térbeni elhelyezkedésének, külalaki tényezőinek, foglalakozásának, ilyen-olyan eseményekben vállalt szerepének megalkotására szolgál a marketing/PR terület.
kisséON
Múlt vasárnap voltam ott. Akkor úgy állt, hogy:
- Gyoma - Kőrösnagyharsány gumivasút
- 4 Bz sor. automotor (302, 380, 371, 347) üzemképes és jár Vésztő-Békéscsaba közt
- M44 513 pénteken és vasárnap 37615 - 37664 - 37624 - 37623 - 37665 - 37621 vagy 37651 - 37618
- M43 mittudomén (tán 1090) 37653 (Okányig) - 37654
- M32 2032 és M32 2009 jár Püspökladány - Szeghalom (- Vésztő) között. A technika megmakacsolása esetén M43 1127 besegít nekik.
(Ha meg egy M32 és egy ledehás is megmakacsolja magát, akkor pedig szopás van. Mint ahogy történt, mikor ott voltam.)
Aki idegesíteni akarja a felvigyázót kérdezze meg telefonon, hogy jár-e az AB motorkocsi. Aki pedig AB motorkocsizni (esetleg Árpádozni :))) szeretne, szeretettel várják az Aradi Gépészeti Főnökség motorvonati részlegén.
Kevesebbet kell ellenöriznünk és csak azokkal kapcsolatban tagadható meg a kijárás.Ha a mühely nem teljesíti feladatait kijárhat a mozdony.
Az egyik csúcs:"Ha a sebességmérő berendezés meghibásodik,de az éberségi berendezés,illetve az EÉVB éberségellenőrzést ad,akkor a vonat,a percenként megtett út alapján végzett sebességbecsléssel a célállomásig továbbítaható."
például 120 km/h-nál Bp-Cegléd között. XXI.század?! Jóváhagyta a Közlekedési Főfelügyelet.Az F2 nem ismeri a becsült sebesség fogalmát,így gondolom a Bíróság sem!
Reggel a 2259-es ingát a V63 155 hozta, a szerelvényben nem volt BDt.
Kicsivel később Rákospalota-Újpest északi kijáratánál 1047 005 haladt Vác felé, gépmenetben, ez utóbbiról bizonyíték is készült.
Egyébként szerintem a Westenddel mást is nyert a Nyugati; parkolóhelyeket (igaz, jó drágákat), tiszta, kultúrált mosdókat, szórakozási lehetőséget a várakozó utasoknak...
A kép alapján úgy fog kinézni a dolog, hogy a csarnokban megmaradnak a vágányok, az aluljáró pedig alattuk fog folytatódni - természetesen a boltok is oda települnek majd.
Egy újabb kis fedvény.
Az "Fr" sorozat az "F"-en belül visszatáplálófékes volt (illetve annak szánták). A súlyos üzemi problémák ezzel jelentkeztek.
Így viszont az "r" alváltozatjel stimmel, később is "r" volt - általában - a visszatáplálófékes változatok jele (pl. VL80r).
És úgy tűnik, ez az Fr viselte egy darabig a "T" jelet, de még nyomozok.
Hasonló, ignitronokon megvalósított visszatáplálófék viszont létezett NEVZ-es gépeken is, nyilván az Fr mintájára, plusz üzemeltetési tapasztalatok, ez volt a VL60r. (Amivel szintén nem arattak túl nagy sikert. A VL60-asok későbbi "szilíciumosítása" során a VL60r-ek is VL60k-vá váltak, amivel a villamosfék sajnos ugrott.)
Ellenben nem tudom, mennyire ismert, de az F mellett volt még egy "merítési lehetőség", a "K" sorozat, ez utóbbi Siemens-Krupp, 1961-ben, és már nem ignitronos, hanem szilícium egyenirányítós. 20 db-ot szereztek be belőle, a cél ugyanaz volt, mint az F-nél: tanulmányozni a konstrukciót.
A "K" az irodalom szerint sokkal jobban bírta a gyűrődést, mint az "F", lényeges problémákat nem említenek (pl. az egyenáramú segédgépek üzembiztosságára panaszkodnak kissé), igaz, még Németországban végeztek vele olyan terhelési próbákat, hogy 1 forgóváz selejtezése után, a maradék 3 vontatómotorral 2000 t vontatása - sajnos csavarkapoccsal nem tudták (vagy nem merték) a teljes terhelést kipróbálni.
A teljeskörű kísérletsorozat (scserbinkai próbapálya, stb.) után a gépek az észak-kaukázusi "Kavkazszkaja" GF-re kerültek. A sorozatot 1978-ban selejtezték, ekkor már csak 5 üzemképes gép maradt. (Mindez egyáltalán nem von le a sorozat értékéből, hiszen kb. "néhány bütykölés és még ami belefér"-re volt kitalálva "kinti" léte. Sőt, ilyen körülmények között figyelemreméltó, hogy ennyi ideig bírta, főként azt tekintve, hogy a "Kavkazszkaja" GF környéke nem éppen a Nagykunság domborzati jellemzőivel rendelkezik, és a mozdonyt sem éppen 5 személykocsival és hasonlókkal terhelték.)
Most már csak az nem világos, legalábbis a mostani cikk alapján, hogy a vágányok maradnak-e a csarnokban? Mert egy előző irományból úgy tűnt, azok mennek a boltok érdekében, itt meg úgy tűnik, a boltok költöznek az alagsorba.
Akárhogy is lesz, azért ez nem holnap lesz. Reménykeltő viszont, hogy a Nyugati-Westend korpodukcióval a Nyugati nyert, ha mást nem is, legalábbis tetőt a szélső vágányok fölé.