Az induló oldalon kiírás szerint az IC746 15:10-kor indul az 5. vágányról,az érkező oldalon ugyanekkor az volt kiírva,hogy a Balassagyarmatról érkező sebes is az 5. vágányra érkezik 15:07-kor,mindez 15:03-kor. AZ IC tényleg az ötödikről ment,a balassagyarmati vonat pedig a 12. vágányra jött.
A V43_1073 köszöni szépen jól van,naponta találkozom vele.általában UD felé jár,meg nakizsa felé.Nem legjobb állapotban van,de stabil gép.Nemrég voltam is fent rajta.A belseje ocsmány,mert valami fasz ugyhagyta a fűtést,és a fesék foltokba lemállott a vezetőállás fém részeiről.1072 is jár felénk,1071 is,egyik kedvencem 1069 a jelenlegi legjobb Szilink.
Nekem is van egy kérdésem.Mikor kapjuk már vissza a 1058-at az északiból,nem tudja valaki? Nagyon hiányolom már No.1 kedvenc Szilikémet:))
Nem ismerem Hajdúhadház állomást, de ha nincs széles peron, akkor, ha ilyet tapasztalsz, azonnal írj panaszkönyvet, mert azon túl, hogy utasításellenes, rendkívül veszélyes is.
Ha van széles peron, akkor sem ez a legjobb megoldás, mivel az előbb érkező vonatot lehetőleg a később érkező vonat ELÉ kell fogadni.
Ma délután kint voltam SZEGED ÁLLOMÁSon:
Csak a szokásos Szeged - Szeged-Rókus táv, de volt egy érdekesség :-)))
A vonatom, a 7724, 14:22-kor vág a 135-ösnek.
7724: Btx039-Ax-Ax-Ax-MDmot 3036
Az első vágányon, a kijárattól balra már ki volt tolva a leendő 7734. Btx0??-Bx-Bx-MDmot 3035 összeállításban várta a bevetését. (Az MDmot 3035 a másik kedvencem :-))
A Dankó Pista (IC 703) 14:25-kor vág neki a majd' 200 kilométernek...
14:22-kor bemondják, hogy
"A Szeged-Rókus, Algyő, Hódmezővásárhely, Orosházán át Békéscsabár közlekedő személyvonat azonnal indul a kijárattól jobbra, az első vágányról!"
A két kalauz a szerelvény két végén. A forgalmista a peron elején: sípol, jelez a zöld forgalmi tárcsával. Az MDmot peron felőli ajtaja még nyitva. Másfél perc múlva előkerül a mozdonyvezető. Komótosan megindult a mozdonya felé. Útközben még megállt rágyújtani egy cigire... Végre elindulunk! Az MDmot 3036 sűrű fekete füsttel vonszol minket.
Szeged-Rendező után beért minket a Dankó Pista!!! :-))) Ha jól emlékszem a V43 1223 volt az élén. Egy ideig párhuzamosan haladtunk egymás mellett, majd utunk kettévált...
Szeged-Rókusról három perces késéssel indult tovább a szerelvény "Algyő, Hódmezővásárhely, Orosházán át Békéscsabára..."
ezek ugyebár olyan vasútvonalak vagy szakaszok amelyek nagyrészt iparvágány funkciót látnak el és egy részüket már megszüntették vagy bezárták.király hogy ezeket felsoroltad így egymás mellé.Én még kiegészíteném néhánnyal:
A villogtatást végző szerkezet a legtöbb fénysorompóban egy higannyal részlegesen töltött U-alakú üvegcső (ún. thermoblinker), amelynek a két felfelé álló szárában fűtőszálak és érintkezők vannak. A fényeket az ide-oda lendülő higany kapcsolja be. Ha ez meghibásodik, úgy áll le, hogy az egyik piros világít. Jóval ritkábban fordul elő olyan zárlat, hogy mindkét fény égve maradjon.
Ma már a higanyos thermoblinkert nem használják. Egyébként jelfogókkal ellenörzött volt a villogó megakadása.
Ma már MAB (műszer automatika blinker) használatos, ami tisztán elektronikus, csak úgy az ellenörzése is. Ha elromlik; sötétre kapcsol a fénysorompó. Ezt pedig a KRESZ szerint komolyan kell venni!
Sajnos még mindig van olyan gépjárművezető, aki szerint ha nem villog a piros, akkor még lassítani sem érdemes.
Nem. A nagyvasutat... A nagybetűs KISVASÚT csak Podgoricáig vezetett. Igaz, Barban volt egy másik kisvasút, a Shkodrai-tóig. (Itt van két megmaradt gőzös kiállítva.) Podgoricában pedig volt egy harmadik kisvasút (is), a tó túlpartjáig. Ez utóbbi 600-as volt.
A Vicinálisban már régebben is raktunk fel információt, itt ez az első alkalom.
Vonatozni lehet majd a Székesfehérvár-Lovasberény viszonylaton.
Itt van a viszonylag részletes program, de én nyomtatásban láttam részletesebbet is. Ha megkapom, azt is felrakom.
Mi itt a szerkesztőségben mindent elkövetünk, hogy nagy vonat legyen. Szervezzük az embereket. Kérlek segítsetek, hogy minél több utas legyen, sose lehet mikor fognak az ott élő emberek arra hivatkozni, hogy milyen sokan voltunk(leszünk) akkor.
-nyomdász-
Fejér Megyei Természetbarát Szövetség, 8000 Székesfehérvár, Ady E. u. 19-21. Tel.: (22)316-480
Futapest Klub, 1146 Budapest, Zichy M. út 14. Tel.: (1)479-0447
Lovasberény Polgármesteri Hivatal, 8093 Lovasberény, Kossuth L. u. 62. Tel.: (22)456-024
Pátka Polgármesteri Hivatal, 8092 Pátka, Vak Bottyán tér 4. Tel.: (22)465-002
Turista Magazin Szerkesztősége, 1139 Budapest, Frangepán u. 12-14. Tel.: (1)450-2088
Lovasberény – Pátka túra- és futónap
2003. május 17.
Több éves előkészítő munka után megvalósul régi tervünk, tavasszal jelentős mértékben bővítjük a Velencei-hegység jelzett turista úthálózatát. Az új utakon már a hegység északi részén - így Lovasberény és Pátka térségében is túrázhatunk.
Az új turistautakat 2003. május 17-én, a Lovasberény – Pátka túra- és futónapon avatjuk fel, melyre meghívunk minden érdeklődő természetjárót. A túra- és futónap programja:
1. Természetjáró különvonat:
Útvonal: Székesfehérvár – Csala – Pátka – Lovasberény és vissza. (Mint ismeretes, ezen a vasúti pályán mintegy 30 éve nem járnak már személyvonatok, csak tehervonat közlekedik néha.) A kedvezményes árú (250.-Ft) különvonaton való utazás egyúttal egy kivételes lehetőség a természeti szépségekben gazdag vonalszakasz megismerésére.
2. Gyalogos természetjáró teljesítménytúrák:
a.) Lovasberény – Pátka-40: 40 km-es teljesítménytúra
b.) Lovasberény-10: 10 km-es teljesítménytúra
c.) Pátka-10: 10 km-es teljesítménytúra
3. Erdei és mezei futóverseny:
a.) FUTAPEST-5: 5 km-es futóverseny
b.) FUTAPEST-20: 20 km-es futóverseny
4. Nyílt túrák, szakosztályi túrák, séták, sport, játék és pihenés:
a.) Könnyű túrák, séta, sport, játék és pihenés szabadon a Lovasberényi-kastélyparkban ill. a Pátkai-víztároló mellett
b.) Lovasberény és Pátka nevezetességeinek megtekintése, séta a településen
c.) Sport és kulturális programok (Szervezés alatt – bővebb tájékoztató április közepén)
A rendezvények központjaiban (Lovasberény sportcsarnok, Pátka sportpálya) büfé üzemel bőséges étel- és ital kínálattal. A túranap résztvevői szép emléklapot, a teljesítménytúrák teljesítői kitűzőt + oklevelet kapnak!
A túranap rendezvényeiről bővebb tájékoztatás kérhető, ill. jelentkezni lehet:
a) Rendezőség (Főrendező: Kovács Ferenc) Tel./fax: (22)504-742 Tel.: (22)504-743 (20)365-0086 E-mail: tajolobt@axelero.hu
b) Fejér Megyei Természetbarát Szövetség honlapján (kb. április 1-től): www.fejer-tura.hu
c) Turista Magazin Szerkesztősége Telefon: (1)450-2088, (70)316-6997; Fax: (1)450-2080 www.turistamagazin.hu e-mail: turistamagazin@timp.hu
Szeretnénk jól előkészíteni a túranapot, ezért kérjük az érdeklődőket, hogy részvételi szándékukat lehetőleg minél előbb jelezzék!
Kellemes szórakozást, jó kirándulást kíván minden résztvevőnek a
RENDEZŐSÉG
Nos, legalább "inspirálásodra" összeszedtem egybe a vonatkozó infók sűrítményét, ennyit biztosan megért. (Legközelebb nem kell összeszedni, csak hivatkozni. :))) )
seTTebello (71235),
Utánanézek, de valószínű, hogy egy ideiglenes jelölésről van szó. Gyanítom, hogy az "F" sorozat villamosfékes (ellenállásfékes) példányai közül az elsőt látjuk (melyek leszállításával a francia partner csúszott), és még az eredeti félpantográffal. Ezek később betagozódtak az "F"-be. ("Fr", ha jól emlékszem. Ehhez képest az ellenállásfékre a későbbi sorozatoknál a "t" alváltozatjel utal.)
A villamosfék az "F"-eken meglehetősen megbízhatatlanul működött, rövid idő után fel is hagytak a használatával. Olyannyira "szivenütő" lehetett a rossz tapasztalat, hogy a részben (pl. forgóvázak) az F-ből merített VL60, és még a VL80-nak is az első sorozatgyárott, "k" alváltozata nem rendelkezett villamosfékkel.
V42 515 (71241),
"Biztos 2130 volt?"
Amikor a felvételt visszahallgattam, ezt hallottam saját magamtól :))), de meghallgatom mégegyszer...
looksharp (71248),
"Nos, "mellékvonali betonalj" és "mellékvonali leerosítés" nincs."
Az alátétlemezes, síncsavaros közvetlen sínleerősítést a dr. Horváth Attila-féle "Sínleerősítések kialakítása és méretezése" c. könyv is a mellékvonali eszközökhöz sorolja.
A B, U aljakban 2-2 csonkagúla fabetét van, amiből persze még nem következik túl sok, de jellemzően éppen az előző mondatban szereplő sínleerősítést alkalmazták itt. (Más, "fővonalibb" jellegű, de ilyen csavartávolsággal akkoriban talán nem is állt rendelkezésre. Alátétlemez nélkül el tudok képzelni valami "fővonalibbat", de ahhoz meg az alj profilja nem jó.)
Elhiszem, hogy alkalmazták mind a sínleerősítést, mind az aljat fővonalakban. A sínleerősítés esetében ez mondjuk érdekes dolog, de az aljjal együtt, amikor az első "B"-k megjelentek és az újdonság erejével hatottak, magyarázható lehetett azzal, hogy "a betonalj az más, ahhoz ilyet is lehet használni". (Remélem hamar kiderült, hogy mégse.)
Az 1161ről azt mondták,hogy igen lapos a talpa,és egyéb futóműgondja van,ezt leszámítva semmi baja sincs,sőt,még stabilabb gépnek tartják,mint a most északiba küldöt 1173at.Egyebet nem tudok mondani:)
egyébként az 1066 is itt van,amit szépen kitakaritottunk,kapott vezállástisztítást,etc:) és ez a gép(a fotók köz is ott van) ideiglenes kerékpárt kapott.A képen látható,hogy az egyik sárga.Ennek szintén futóműbaja van,ha jól emléxem(nem 100%) csapágyolvadása volt.Ahogy a 1069nek és 1062nek is.Mostanában elég gyakoriak a csapágyolvadások.az ottaniak szerint ez ujabb keletű dolog,kb fél éve elég gyakori.
úgy látom, a V-43 felújításoknál végleg kihagyják/eltüntetik a központi vonókészülék helyét az alvázkereten, akkor tehát európában végleg felejtsük el a központi vonókészüléket? Ez Magyarország, és nem Európa. A DB egyébként használja.
"-V43 1060 SW cserés,épp akkor értünk oda,mikor rakták be a forgóvázba a motort."
Tegnap pedig már közlekedett. A Maestrallal érkezett a Keletibe.
"-v43 1161 áll,kegyetlen állapotban,már csak az S betű hiányzik róla:(("
Nem tudja véletlenül valaki,hogy miért van leállítva ?
Egyébként tavaly májusban még közlekedett. Láttam egyszer már régebben úgy,hogy a vezetőfülkéi sötétkékek voltak,az oldallemezei pedig teljesen kopottak (vagy fordítva ?). Érdekesen nézett ki oldalról,fotózni sajnos nem tudtam.
Dombóváron festettek mostanában mozdonyt házilag újra ? Ha igen,akkor melyiket ?
...egyes térképek a Rudabányai állomás után úgy ábrázolják a vasutat, hogy bemegy egy alagútba, de nem jön ki onnan. Persze nem a civil térképek. Volt ott tényleg valami nagyvasúti vágányzat a föld alatt? Oroszlányt is. A föld alatti vágány lehet, hogy a bányaüzem rakodója, 15-20 cm sár alatt. Bár ?!Szerintem NOHAB-okat (meg lezsírozott gőzösöket) tárolnak a föld alatt...
Az autóvezetők például nem tudják, hogy a vasúti kereszteződésben a villogó piros - mielőtt folyamatosra vált - gyorsabb vonat előtt rövidebb ideig jelez. No, már legalább én se halok meg hülyén...
A fent leírt gépi felszereléssel kizárólag a MÁV GÉP Kft., 1103 Budapest, Kőér u. 2/D. rendelkezik, ezért kizárólag az eljárásba bevont MÁV GÉP Kft. alkalmas a teljesítésre
A nyertes ajánlattevő neve és címe: MÁVGÉP Kft., 1102 Budapest, Kőér u. 2/D.
...
Remek.