Keresés

Részletes keresés

erminavet Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71320
Scsabi (71225)!

Jól belecsaptam a lecsóba ezekkel a sorozatjelekkel.

Akkor már nem hallhatnánk az új európai mozdonykódokról is (biztos nem ez a hivatalos neve)?

ti

Előzmény: scsabi (71318)
erminavet Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71319
Sziasztok!

v_peti (71141)!

A térkép szerint Boszniának van egy kis tengerpartja. Ezt a hajó megkerülheti, de a busz nem igazán. Bár az elvileg megoldható, hogy határ?rök kísérjék át a buszt a bosnyák szakaszon, így az utasoknak ne kelljen belépniük Boszniába. Vagy a buszt is hajóra rakják?
Azt nem tudom, hogy a gyakorlatban ezt hogy zajlik.

OFF

Elég rég volt a kérdés, de talán még nem született teljes válasz. Neum Bosznia-Hercegovina (az itteni rész tulajdonképpen Hercegovina) egyetlen tengerparti városa, bár komoly kikötô ott nemigen van, Bosznia tengeri kijárata így inkább az itt is emlegetett, Horvátországhoz tartozó Ploc*e.

A Neumi szakasz mindkét végén szokott állni két-két határôr (néhány éve jártam ott utoljára), nekünk rápillantottak az útlevelünkre, de nincs komoly ellenôrzés, úgy emlékszem, a horvát, bosnyák kocsikat is megállították. A gyakorlatban amolyan vámmentes paradicsom, Horvátországnál jóval olcsóbb (volt), de asszem Bosznia más részeinél is, ezért ott vásárol be a fél környék.

A hajós kikerülésre nem láttám példát, nem is volna egyszerű, ez a partszakasz a Peljes*ac-félsziget tövében van, ezért alkalmas kikötôhöz meg kéne kerülni ezt a hosszú földnyelvet is. Viszont a horvátok minden további nélkül átmehetnek Neumon át.

ON

ti

Előzmény: v_peti (71234)
scsabi Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71318
Jól belecsaptam a lecsóba ezekkel a sorozatjelekkel. Szeretném előrebocsátani, hogy a sorozatjelek kiadását -nem lévén illetékes- nem tudom megindokolni, esetleg csak magyarázni, azt sem biztos hogy jól.
Kezdetek:
Anno a MÁV rendelkezett egy jólfejlett járműazonosítási rendszerrel, amely sorozatjelből és pályaszámból állt, a sorozatjel a főbb építési jellemzőket mutatta, a pályaszám (csoportokra osztva) a tényleges konstrukciókat azonosította, illetve a jármű jellegét is megadta. A sorozatjel és a pályaszám mindik együtt ért valamit. Minél kevesebb számból állt a pályaszám, a kocsi annál "előkelőbb" volt.
Egy példa: Bah 5800 -> Bh 50 55 20-26 000-9

Jött az egységes 12-jegyű kocsiszám. Ezt az UIC 438-1 kötelező döntvény írta elő (asszem 1968), jelenleg a második kiadás (1988.01.01) első módosítását fogyasztjuk. Kényes ízlésű milliomosok 30 €-ért beszerezhetik akár on-line is. A sorozatjelek kötelező alkalmazását ezzel együtt eltörölték, de "...a sorozatjelek a számrendszer jelentésének könyebb elsajátítása céljából áltb. még minden kocsin megtalálhatók, de alkalmazásuk nem kötelező" Az átálláskor a korszellemnek megfelelően áramvonalasításra kerültek a sorozatjelek, de agóniájuk már láthatóan megkezdődött. Annak idején (FEltételezésem szerint) a KPM I.7.B elrendelte sorozatonként az új jelölést, módosításukat pedig jogutódja(i) hajtják végre folyamatosan.

Hmsoft kiválóan összefoglalta a jelzésrendszer filozófiáját, lássuk mire jó mindez? (szigorúan személykocsik)
A fősorozatjelnek megkülönböztető szerepe csak a 0; 4; 7; 8; 9 fősorozatszámú kocsiknál van, a többinél a kölcsönös megfeleltetés egyértelmű
0-> magánkocsi, bármi lehet
1-> A
2-> B
3-> AB
4-> Ac; AcBc
5-> Bc
6-> WLA
7->WLAB
8-> tobzódás: BD; ABD; AR; BR; WR; WRR; WSP; SR...
9-> D; Post; mindenféle autószállító; Z

A melléksorozatjelnek ott lenne szerepe, ahol a 12 számjegybe nem lehet megfelelő információtartalmat besűríteni. Átfedések azért vannak itt is:
tengelyszám:
a-> háromtengelyű #3-##
b->öttengelyű (ez jó)
z-> kéttengelyű #4-##
igaz hogy:
z-> légkondicionált (vö. 61 és 64 csererendszer-kód ami uazt jelenti, igaz a 64-es jó 1670 mm nyomtávra is)

ehh, abbahagyom mert már belecsavarodtam.

különbenis Bhv lehet 20-27; 20-07; 20-05 550; 20-05 560; 20-05 600 stb

Bh és Bhv között alapvetően tényleg a távvezérlési kábel volt a knbség. A Bh 20-26 még néhány apróságban (ablakok, belső térhatárolás) eltér a Bhv 20-27-től. A Bhv család egyéb utóéletét hagyjuk.

Előzmény: V63 026 (71303)
outsiheder Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71317
Szervusztok!

rm40 válasz erre 2003-03-07 21:29:56 (71047)

Ui. egy kis érdekesség: Anno az első V43-asok diódáit, ...

A budafoki úton volt egy "vállalat" : VBKM Anód és Egyenirányítók Gyára, ők vették át a V-43 diódáinak a gyártását (valószínüleg licenszbe, a BNV-n is ki voltak állítva, de lehet, hogy csak átbélyegezték az import darabokat. (a félvezető gyártásnál ez bevett szokás)

Ui.2. -re A MÁV mozdony parkjának az üzemkészsége érdekelne...

hmsoft válasz erre 2003-03-08 10:12:34 (71073)

Köszönöm az enyémnél sokkal részletesebb, a fejlődés/fejlesztés vonalát átláthatóvá/követhetővé tevő hozzászólásodat, hidd el nem falra hányt borsó. Még egyszer köszönöm.
Itt van egy 1924-es kép, erős ceruza retussal: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/ru/diesel/misc/pix.html
(egy kicsit lejjebb az oldalon)

más: úgy látom, a V-43 felújításoknál végleg kihagyják/eltüntetik a központi vonókészülék helyét az alvázkereten, akkor tehát európában végleg felejtsük el a központi vonókészüléket?

üdv. outsiheder

UED77 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71316
thx a listát ezt engedelmeddel elteszem.

UED77

Előzmény: scsabi (71275)
luciluca Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71315
Kedves Blöky!

A villogtatást végző szerkezet a legtöbb fénysorompóban egy higannyal részlegesen töltött U-alakú üvegcső (ún. thermoblinker), amelynek a két felfelé álló szárában fűtőszálak és érintkezők vannak. A fényeket az ide-oda lendülő higany kapcsolja be. Ha ez meghibásodik, úgy áll le, hogy az egyik piros világít. Jóval ritkábban fordul elő olyan zárlat, hogy mindkét fény égve maradjon.

A nyilatkozó nyilván azt kívánta tudatosítani*, hogy az útátjárótól adott távolságra elhelyezett behatási ponttól - ez indítja általában a nyíltvonali fénysorompó zárását - a vonatok lassabban/gyorsabban érik el a keresztezést. A legkisebb megengedett idő 35-40 másodperc a vonalra megengedett legnagyobb sebesség mellett. Egy lassan baktató vonatnál ez akár két-három perc is lehet.

üdv luciluca
________
* csak ezt szvsz az újságíró pocsékul adta vissza

Előzmény: Blöky (71312)
Józsga Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71314
"A Belgrád - Bar vasútra a Ganz is szállított motorkocsikat, valamelyik az 1939 - es Ganz közlönyben benne is van."
Az érdekes lenne... (Asszem) '73-ban adták át.
Előzmény: seTTebello (71240)
Józsga Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71313
"Boszniának eredetileg keskennyomközű hálózata volt (1000 mm asszem)."
Nem. 760mm.

"A Bród - Ploče és a Sunja - Doboj fővonalakon kívül volt szárnyvonal pl. Jajcéba (talán Banja Lukából) és Pločéből Dubrovnikba."
Slavonski Brod-Ploče... Volt valami olyan, csak nem így... Sl. Brodból csak Teslićig vezetett. Ez volt egy hálózat. Egy másik hálózat: Beograd - Sarajevo - Zenica. Ebből ágazott el mindenféle vonal mindenfelé. Jajcébe, Pločébe, Dubrovnikba, Zelenikába, Istennyilába, Podgoricába (ha úgy tetszik Titogradba)... (Banja Lukában tudtommal nem volt kisvasút, Sunja - Doboj között sem.)
Sajnos már ez is a múlté. Pedig nem semmi lehetett, MÁVAG gőzösök, Ganz motorvonatok, hálókocsis gyorsvonatok... A szüleim még utaztak rajta. Részben átépült, megszűnt. Sarajevo - Ploče már normál, Podgoricába már nyomvonalon lehet eljutni.
De maradtak még belőle emlékek: kiállított gőzösök: Višegrad, Užice, Mostar, Ploče, Lajkovac, stb. Sarajevo - Međađa között a közút a régi kisvasút alagútján vezet át. Ja, és Požegában kisvasúti múzeum található, tömérdek 760-as és 600-as járművel. Szerbiában pedig a Šarganj Vitasi - Mokra Gora közötti szakaszon múzeumvasútként újjáépítik! Különleges vonalvezetéssel: szerpentin, alagutak, stb. Mindenféle járművekkel (JDŽ, CFR, ipari, ...), egy külön kis 600-as vonal a 600-as járművek miatt... Hihetetlen, hogy a NATO-bombázások után néhány évvel erre is tudnak szakítani a ŽTP Bg költségvetéséből... Bezzeg nálunk, hagynák széjjel rohadni az egészet. Hosszú távú tervek között szerepel, hogy visszaépítik egészen Užicéig (a nagyvasútig), illetve Višegradig (a Boszniai Szerb Köztársaságba).

"Ploée-t nem találtam a térképen! Merre van?"
Szerintem a te térképeden még Kardeljevo néven szerepel.

Előzmény: v_peti (71233)
Blöky Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71312
"ez egy újságírói baki"
Közben kicsit Lgondolkodtam ezen a folyamatos piroson. Hát létrejöhet ez, ha beragad a villogtató szerk. (csak ennek semmi köze a vonat sebességéhez)
De ált. akkor 1xre csak az egyik...
Előzmény: luciluca (71292)
hmsoft Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71311
Sziasztok!

Nos, akkor hát a "Mátra-hurok", amelyhez egyáltalán nem kell korán kelni... :)))

Útvonalam: Bp - Hatvan (80) - Kisterenye (81) - Kál-Kápolna (84) - Bp (80).

Indulás az S5002-vel, amely 2x 20-37 0, 2x 20-17, 19-37, valamint 8 db. szlovák fülkés (ebből 2 db. 1. o.) és V43 1017, kezdeti utasterhelés 10% alatt. (Gondolom, az egész az 5 db. MÁV-os kocsira van méretezve, a szlovákok csak "visszáruk" - még mindig jobb, mint egy szerelvénymenet.)
Az isaszegi kombájnos eset megrongálódott pályaszakasza egyelőre ideiglenesen helyreállított, a lassújel maradt. Az állomás rakodójánál felhalmozva az összetört aljak. A kihasználtság Hatvanig 15%-ra növekszik.

A salgótarjáni 5832 összeállítása: M41 2144, 3 Bhv (ebből kettő "bepirosodott", 80-as), vezérlő, S.tarján felé tolt menetben. (Találós kérdés: miért éppen így? Válasz: gondolom a fogaskerekű mintájára, aholis a motor mindig a völgy felé néz.) Kezdeti kihasználtság 10% alatt.
Kezdetben 80-as pálya (hézagnélküli, 48-as sinek, T aljak, néhol L-es javításokkal és betonaljas kitérő is előfordul), a 702-es szelvényben a híd 40-es. 740-estől hosszabb L aljas szakasz; Mátravidéki Erőműnél az állomási vágányok különféle mellékvonali betonaljakkal (U, E). Lőrinci: 2 felszálló. Selypen 6 felszálló, átmenő fővg. L-es aljakkal. A kétvágányú szakasz egy nagysebességű kitérőben ér véget (797-es szelvény). Innen a pályaminőség romlik, hézagnélkülinek már korántsem mondható, de nem is klasszikus illesztéses - olyan, mint egy vissznyeremény rövidebb-hosszabb szakaszaiból úgy-ahogy lefektetett felépítmény. A sebesség csökken 60-ra. Apc-Zagyvaszántó alakjelzős, 1. vg. L-es, a többi illesztéses, faaljon, átmenő fővg-on (T-s) friss aláverésnyomok. Itt kereszt az Urpin-nal, M41 2122. Jobbágyi: 4 felszálló, 2 leszálló. Azután iparvg. kiágazás jobbra (48-as sinek, mellékvonali betonaljak majd faaljak), egy bányához ("Jobbágyi rakodó", ha minden igaz). Úgy tűnik, használják, de igen-igen ritkán. Szurdokpüspöki (7 leszálló) előtt közvetlenül iparvg. kiágazás jobbra, nem használt. Pásztó alakjelzős, állomási vágányok faaljasak (Geo, néhol mellékvonali leerősítés), L-es javításokkal, 3 felszálló. Rakodóvg-t használják, a másik oldalon pedig raktárépületek, siló. 1017-es szelvényben iparvg. kiágazás jobbra raktárépületekhez, fényjelzővel biztosítva. Tar alakjelzős (2 vg. összesen), Mátraverebélyen 2 leszálló. Nagybátony alakjelzős, állomási vg-k vegyesen faalj, betonalj, L-es javítások előfordulnak. Az állomás után ipvg. kiágazás jobbról, nem használt.

Kisterenye (volt 50 percem, söröző vagy egyéb sehol, maradt a körülnézés):
Alakjelzős, 8 vg. és a kezdőpont felől egy csonka ("IX."). Görgős váltók (mint a vonalon több helyen is), mégpedig nem a két szomszédos aljra erősített konzolon lévő görgőblokkal, hanem a görgő egy acél tartóra van rögzítve, amely csavarral csatlakozik a tősínhez, kívülről. Ez talán egyszerűbb megoldás és jobban tartja a görgő helyzetét. A gyakrabban használt kitérőknél 2-2 görgő, a többinél 1-1 van telepítve. Rakodóvágány járhatatlan. Jónéhány Eas és hasonló kocsi (szénszállítási célból?). Átmenő fővg. T-s, az 1. vg. L-es, használt 54-es sinekkel, a többi faaljas, vegyesen Geo és mellékvonali kapcsolószerekkel. Állomásépület előtt egy kézi és egy motoros hajtány. (Valamint ismertető tábla, "Bátonyterenye" fantázianevű településkomplexumról - ha jól sejtem, itt a "csináljunk mindenáron várost" című akarat munkált...)
A 84-es becsatlakozása után felhagyott, 10 állásos körfűtőház, 1-1 vágány vezetett (ill. vezet, mert a gaz alatt megvan - 48-as, U aljakkal) az egykori fordítóhoz az állomástól ill. a 84-es vonal felől (utóbbit az ottlévő épületek helyzete is elárulja). Az állomás felőli vágány mellett megvan az alak tolatásjelző, részben hiányos, ám a vonóvezetéke be van kötve! A fűtőháznak tetőburkolata csak középen maradt (itt viszont szinte újnak hat), széleken felszakadva, 4 db., épnek mondható állapotú füstgázelvezető kéménnyel. Az állomáshoz közelebb eső végéhez eredetileg egy valamivel alacsonyabb épület volt hozzáépítve, ebből már semmi sincs.
Közben jött az 5815-ös, M41 2130, 3 Bhv, BDt (kevés utassal, 3 leszálló, 10 felszálló), keresztezett a Salgó-val (M41 2106, 4 db. fülkés szlovák B, 1 db. AB.)
A megérkezésemkor már a kezdőpont felőli váltókörzetben álló (motor alapjáratban - fűtés, persze) Bzmot 247 eredetileg a "IX"-es csonkára van kiírva, ehhez képest megvárta az 5815-öst majd begurult az 1. vg-ra. Így jobb is, tekintettel pl. a mindent elborító sárra, de akkor tán' deklarálni kellene ezt a variációt...

Indulás 40 km/h, 8 fő utassal. 18-as szelvényben iparvágány kiágazás balra, valszeg bánya. 45-östől lassul, 30. Mátramindszent fényjelzős, 1 fel/leszálló, portáldarus rakodórész, rönkfa. 83-as kiágazása balra, béke poraira. 101-es szelvénytől 20-as lassú. Az állomás másik végében viszont alakjelző van (?). 107-108-ban 10-es, aztán 40. 131-esben pontszerű 10-es lassú, 149-ben a híd szintén 10-es, 154-nél az áteresz. Mátraballa - rakodóvg. járhatatlan, 8 felszálló, 2 leszálló. 215-ös szelvény: 30-as lassú, 224-től 10-es, itt jobbra ipvg. kiágazás, nem használt, a téglagyárhoz. Lassújel vége 227-esben. Mátraderecskén 6 felszálló, 3 leszálló, sorompót nem használják, a szolgálat látja el ezt a szerepet. Továbbiakban 30 km/h. 238-as szelvénytől 247-ig 10-es, közben 2 db. híd. 257-esnél útátjáró, áteresz 10-es.
Recsk-Parádfürdőben (alakjelzős) kitérőbe megyünk (vg. 20-as), kereszt a 320-as Bz-vel, 6 felszálló, 5 leszálló, rönkfa feladás.
Innentől pályafelújítás nyomai, lényegesen jobb pálya. Az állomás utáni üres rakodóvg-ok egyikén A26-os árválkodik. A rakodóvg-k utáni útátjárótól 60-as. 292-es szelvénynél 30 (útátjáró is esik ide). Jobbról iparvágány kiágazás, használaton kívül, alakjelzővel volt biztosítva egykor. 294-től újra 60 km/h. Sirokon 1 felszálló, útátjáróban ? lassújel. (Sajnos a lassújelek kitűzése meglehetősen ötletszerű - pályamenti oszlop, karó, fa, akármi. Nem célszerű itt huzamosabb ideig a sinek mentén álldigálni, mert még rádakasztanak egy táblát...) 320-321 között 10-es, azután újra 60, de a jobbos ív rendkívül könyökös. 335-ben útátjáró 10-es. Tarnaszentmáriánál félig elbontott alakjelző, szintén félig elbontott ipvg. kiágazás jobbra, 2 leszálló. 374-nél jobbról nem használt iparvágány. Verpelét alakjelzős, rönkfa feladás, 5 felszálló, 3 leszálló, egyik vg. jó állapotú, L-es aljakkal. Egy homlokrakodó is található itt, néha-néha használhatják. 426-osban 10-es lassú. Feldebrő előtt rakodóvg., nem használt, leszerelt alakjelzőkkel, 3 felszálló, 1 leszálló, szolgálat van. 464-ben pontszerű 10-es lassú. Aldebrőn 5 felszálló, 2 leszálló.

Miskolc-Bp személy (5013) Kál-Kápolnánál 30% utas, ez Aszódig felmegy 80%-ra, Péceltől enyhén csökkenő, Bp-re érkezés jó kétharmad házzal.
A vonat hátulról előre: 20-37, 2 db. 20-17 (az egyik 19-05 stílusú világítással), 20-37, 19-37 (2. o-ként? nem néztem), 81-27, valamint egy Dms (95-91 102) és az élen Kossuth Lajos mint erre a célra legmegfelelőbb vontatójármű.

A 84-est illetően.
A Recsk-KálKáp szakasz nem lenne rossz, a rengeteg kis ponszerű 10-es nélkül, de a Kisterenye-Recsk meglehetősen problémás. Bár ha azt tekintjük, hogy az egész mulatság egy önképzőkörnyi embernek van, naponta 5-5 alkalommal, nos, talán nem a vasút a leggazdaságosabb megoldás. Ráadásul a vonalon az utasforgalom eloszlik, nincs határozott "vonzáspont", az utasok a szomszédos falvak között mozognak. Tipikus Jakab-taxis terep...

hm

gyurmosz Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71310
Hálókocsit bele ;-)

Előzmény: V63 026 (71309)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71309
"A Rapid nemcsak drága, de túl korai is :-)"

Amolyan alvóvonat. :-) Két hete szombaton a mozgóbüfés hölgy nem messze tőlem vélte megtalálni egyik ismerősét, és elpanaszolta neki, hogy mindenki alszik majdnem Pestig.
Mondjuk én is azt szoktam. Tavalyig a páratlan Hajdún mindig arra keltem fel, hogy a szajoli bejáratnál nagyot fékezünk. :-)

MaZó

Előzmény: gyurmosz (71306)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71308
Az IC 600-on már hónapok óta nem hallottam semmilyen bemondást. Újabban a 611-en sem szokott már lenni, peig ott néha egész orrekt volt :-)
Előzmény: V63 026 (71307)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71307
Hangosítás:

1. A Tiszán láttam tegnap a legfrappánsabb megoldását a recseg-nem recseg problémának: egy Bko-n a hangszóró helyén nagy lyuk a burkolaton. :-)
2. Ausztriában is recseg a hangszóró. Belföldi IC járaton (Inssbruck-Zell am See-Bécs) tapasztaltam olyat, hogy gyakorlatilag nem lehetett érteni a kalauz bemondását.
Amúgy mostanában direkt figyelem az IC hangosbemondást. Gépi menetrendváltás óta talán nem is hallottam, még a Rapidon is a kalauz beszél. Ennek aztán tág hibalehetőségei jöttek elő: recsegés, lámpaláz, stb. Teljesen jól sikerült hosszú (indulás utáni) bemondást dec. közepe óta kb. 10-ből egyet hallottam, az egyik ICR 619-en követték el.
Nem tudom, hogy megy ez ma, de ha már a gépi bemondás kikopott -ami alapvetően nem rossz, este 9 körül mindenki nagyon örült az ordító muzsikának mondjuk egy páros Nyírségen- akkor a jv-ket trenírozni kéne. Akár úgy is, hogy mondják fel a szöveget fejből hibátlanul, mert sokszor vannak kínosan hosszú gondolkodások, mellészólások, gondolkodni kell az érkezési időponton, vonat típusán (intercity...........Rapid... vonat) és hasonlókon.

MaZó

gyurmosz Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71306
A Rapid nemcsak drága, de túl korai is :-)
Előzmény: V63 026 (71305)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71305
OFF
Kicsi a világ. Vagy drága a Rapid. Vagy koszos a 6307. :-))
ON
Előzmény: gyurmosz (71300)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71304
Jut eszembe; a komfortkocsik mostanában járnak valamerre? Ha igen, akkor merre? Keszthelyi IC?
Előzmény: scsabi (71275)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71303
"k oldalátjárós kocsi (olyan termes kocsi ahol az üléssorok egy oldalt vannak, az átjárófolyosó pedig a másik ablaksor mellett) "

Ez jó, hogy előjött. Igaz, nem értek a kocsikhoz, mint az kiderült, de azért félénken megkérdezem:
1, A Bko-ba hogy kerül a "k" amikor az nem termes kocsi?
2, Mi a különbség egy Bo és egy Bko között, a plüssüléseket, hangosítást, és egyebeket leszámítva úgy szerkezetileg? Ha nincs, akkor minek a megkülönböztető "k"?
Ahogy a Tiszán végiggyalogoltam néhány hete, nem vettem észre semmi különbséget. Bár lehet, hogy azért, mert a 2 Bo-ban nem volt világítás... :-)

MaZó

Előzmény: scsabi (71275)
dohonyiz Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71302
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy holnap vagy csütörtökön mikor és hol láthatok Nohabot szerintetek? Nyugati??? Vecsés???

Köszi,
Zoli

Bocs, hogy megint becopyztam, de fontos lenne!!! Köszi!

Előzmény: dohonyiz (71278)
illesf Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71301
www.matav.hu/tudakozo
Előzmény: Józsga (71299)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71300
OFF

A baránőm is a 629-cel jött aznap :-)

ON

Előzmény: V63 026 (71251)
Józsga Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71299
Mezőtúron gépi jegyet adnak legalább 10 éve.
Egyébként a számát megtudhatod:
MATÁV tudakozó: 198
MÁV tudakozó: 06/1555
Előzmény: Btx002 (71294)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71298
Ma reggel a következő gépek álldogáltak az Északi-Járműjavító kapujánál:

V43 1337
V63 013
V43 1173
V46 030

Az utóbbi úgy tűnt,hogy a V43 1337-est hozta. A két dombóvári géppel mi lesz ? A V43 1337-es iszónyúan csúnyán nézett ki.

Múlt héten láttam még az Északiba menni:

M41 2188
V46 016

illesf Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71297
Rudabányáról jut eszembe: egyes térképek a Rudabányai állomás után úgy ábrázolják a vasutat, hogy bemegy egy alagútba, de nem jön ki onnan. Persze nem a civil térképek. Volt ott tényleg valami nagyvasúti vágányzat a föld alatt?
Előzmény: Bárdos Imre (71252)
Józsga Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71296
"A terv folytatásaként épült meg a Lakitelek - Kunszentmárton vonal. A Tisza - híd már készen volt a vasútvonal építésekor. Alkalmas volt a vasút átvezetésére is."
Tévedés. A Tisza-híd a Lakitelek - Kunszentmárton vonallal egyidőben épült. Igaz, volt ott egy "másik" Lakitelek - Tiszaug vonal is. Ez azonban a mostanitól teljesen eltérő nyomvonalon vezetett, (keresztezte a jelenlegit) és a Tisza jobb partján végződött. Ott volt az "eredeti" Tiszaug állomás.
Előzmény: seTTebello (71195)
illesf Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71295
Vékony vonal: keskenynyomköz, szaggatott vonal: tervezett/épülő vasút.
Előzmény: v_peti (71237)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71294
Üdv Mindenkinek!

3 kérdésem lenne!

1: Honnan lehet megszerezni Mezőtúr telszámát? Esetleg tudja valaki?

2: Jelenleg lehet Mezőtúron kéregjegyet kapni???

3: 2002 december 20-án a 7714-es (szeged-Békéscsaba) személyt húzhatta Csöresz???

Kösz.
Btx002

fant0mi Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71293

A "legszebb" élményem az volt, amikor a kollegám alatt leszakadt Nyíregyházán az emeletes ágy, mert lelopták a csavarokról az anyákat. Erre ébredtem...

Te aludtal alul, es o meg rajtad ebredt? :)))
Előzmény: sssey (71288)
luciluca Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71292
Ne komolytalankodj, ez egy újságírói baki. :)
Gondolod, hogy a egy régi vasútbiztonsági szakember ne tudná, hogy hogy működik egy fénysorompó?
Előzmény: Blöky (71291)
Blöky Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71291
Úgy látszik, Bencsik is rossz (autó-)vezető :(
Előzmény: csocso_1 (71271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!