Igen, utolsó előtti. De már utaztam már ilyen hosszú vonaton. Akkor még Lillafüred IC-nek hívták. Mivel kinyomtatott jegyek közül kaptuk, ezért nem raktak rá újabb kocsit. Ha nem kapjuk meg, akkor marad a vállrándításos fejrázás.
Itt befejeztem.
Dicséret illeti a MÁV-ot!
Az 1-es pótlékban megcsinálták a december 15-én elbarmolt 5116-6231 csatlakozást Nyíregyházán! A megoldás nagyon frappáns, 16231 jár minden nap, 6231 számmal.
(Gonoszkodó kérdés: akkor miért kellett decemberben szétverni ezt a csatlakozást?)
Ja, a naprakészség oka, hogy Debrecenbe mostaság jutott el a pótlék! :-))
Gondoltam, az macerás... :-) Inkább az gyanús, hogy közben kapott pótkocsit. Vagy nem valami hátsó kocsiba szólt?
"A fújkálások bentről is készültek."
A legaranyosabb az, amikor a firkálók (gyakran okkal) a MÁV-ot minősítik ilyen módon. Például 6106-on láttam egy MÁV=(és ide rajzolva egy stilizált tehénlepény) dekorációt, aztán a WC-kben található kifejezetten hízelgő apróságok...
Kicsit sokat randalíroznak arrafelé mostanában, nem? Bár a NOHAB-os idők végén olyat is láttam, hogy a menesztett IC nagy szikrázás közepette M62+rezsó összeállításban járt ki - a többi valahogy ottmaradt.
Utas: 1 db 67,5%-os jegyet kérek Egerbe
Pénztáros: Maga fulykáló vagy nem fulykáló?
U: Természetesen kérem, én szoktam fújkálni.
P: Akkor magának nem jár a 67,5%-os jegy.
U: Kérem, akkor milyen jár?
P: Kaphat egy teljesárút
U: Köszönöm, jó lesz. Aztán majd jól összefújkálom a vonatot.
P: Tessék!
2. Az útburkolatra mindkét oldalon felfekszik egy-egy fémlemez, amely a félsorompók lecsukódásával szinkronban, 45 fokra felfelé felnyílik. (Ilyen rendszerrel 13 útátjárót már elláttak, év végéig még 13-at fognak.)
Látható, hogy egyik módszer sem számol a "beragadókkal".
Attól függ. Ha felnyíló fémlemez az autók felé nyílik, akkor lehet olyan, hogy feljebb nem megy erő hatására, de néhány 100 kiló már vissza tudja nyomni, így a bent rekedő autó ki tud szabadulni.
"ez mar agyhalal. az "Utazzunk a BKV jaratain!" turamozgalom mikor
indul? Bar en legszivesebben a "Malev összes 737-ese" mozgalomban vennek
reszt."
Nekem még kb. 20 Szili az országban nem húzta a vonatomat. Írom a
repgépeket is, de túl keveset repülők. Van viszont olyan ismerősöm, aki
azt gyűjti, hogy hány tonnás hajóval mennyi km-t utazozz, vagy le- és
felszállt-e bizonyos ország összes vasúti állomásán és megállóhelyén.
Van, aki az összes bécsi metrókocsival akar utazni - én odáig jutottam,
hogy mentem mindegyik MILLFAV kocsival. Stb. Ne lepődj meg, ha valaki
Scud rakétákon akar utazni! :-)))
"A Miskolcról induló Zemplén IC-re sikerült jegyet kapni indulása előtt 40 perccel. Szombaton nem tudtak helyjegyet adni!? "
Kész csoda. Közben kerítettek egy pótkocsit. :-)
"Nesztek ICR-szolgáltatás! A vasút többi része meg elijeszti a fizető utasokat."
Az ICR sem jobb, menetrendváltás óta háromszor mentem ICR 619-el, késések sorrendben: +5', +10', +9'. Pontos nem volt. Ennyit az ICR-ről.
Különben én is 67,5%-al utazok, és nem szoktam szétverni a vonatot, szóval nem a kedvezménnyel van a baj, hanem a morállal. Egyes emberekkel ha kifizetteted a teljesárat, akkor is szét fogják vágni az üléseket...
"Ha mar elso osztalyu kocsikat minositenek vissza nem lett volna ertelmesebb a 10-27-esekkel kezdeni?"
Nem tudom, mennyire vált be az ötlet, mert ezen a kettőn kívül nem nagyon látni ilyen kocsit. Amúgy a 10-27-esek (Debrecen környékén legalábbis) már csak a mellékvonalakon járnak, 109, 105, 108, a 100-as vonalon, ahol a 29-05-ök felbukkannak, már nem.
"Vagyis allitanak be inga szerelvenyeket erositeskent? "
Igen, ez az előző menetrendben benne sem lévő, hirdetmények útján reklámozott pénteki Cegléd-Nyíregyháza mentesítő volt, a mostani 16104 jogelődjének tehermentesítésére. Mindig egy inga szerelvényével jött.
Nyíregyen hétvégén mindig táborozik legalább egy inga. Forda alapján a Nyíregy-Győr mentesítő (tán 16903) is valami inga, 16103 viszont biztos az.
Nagyobb forgalmú szombatokon a Partium elé adott mentesítő (10620) is egy inga, BDt helyett egy A-val vagy Ap-vel toldva.
Tolatás közben kisiklott három tehervagon szerdán hajnalban Szombathelynél; az egyik kocsi elzárta a vasúti pályát - tájékoztatta a Mávinform az MTI-t. A forgalmi akadály miatt Szombathely és Sorkifalud között átmenetileg vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A Szombathelyről Kaposváron át Pécsre tartó sebesvonat kerülő úton, Celldömölk és Zalaszentiván érintésével közlekedik. A korlátozások várhatóan a déli órákban szűnnek meg.
Tolatás közben kisiklott három tehervagon szerdán hajnalban Szombathelynél; az egyik kocsi elzárta a vasúti pályát - tájékoztatta a Mávinform az MTI-t. A forgalmi akadály miatt Szombathely és Sorkifalud között átmenetileg vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A Szombathelyről Kaposváron át Pécsre tartó sebesvonat kerülő úton, Celldömölk és Zalaszentiván érintésével közlekedik. A korlátozások várhatóan a déli órákban szűnnek meg.
Vasárnap megtettük: a Bp-Eger (vonat), Eger-Büszentkereszt-Miskolc (volán), Miskolc-Bp (vonat) útvonalat.
Keleti pu, 8:05-ös gyors vonattal mentünk. Rövid kocsiszemlézés után, a bhv-s kocsi mellett döntöttünk (szempont: ablak tisztasága). A bhv kocsi meleg volt, de asztalkája koszos volt. Gondoltuk a minőségi kifogások ellenére az utasok a szolgáltatás minőséghez hozzászoktak.
Átszálltunk Füzesabonyban Egerbe tartó személyre, ez még koszosabb, és összefújkált kocsik voltak.
A volán járat tiszta volt. Répáshuta felé az emelkedők egyikén egy személygépkocsi vezetési gyakorlatot tartott. A lejtőn lefelé jöhetett és az útszélén lévő félretolt hó, fogta meg az árok előtt. Répáshutai elágazás előtt egy autó szabálytalanul parkolt, de a busz egy perces manőver után be tudott fordulni a bekötőútra. A tömegközlekedés akadályozása növeli az autós forgalmat.
A Miskolcról induló Zemplén IC-re sikerült jegyet kapni indulása előtt 40 perccel. Szombaton nem tudtak helyjegyet adni!? A kocsi dülöngésénél morgó hangot adott és zavarta a bóbiskolást. Viszont tiszta volt. A kupé melletti WC lezárva és a másik kocsiban pedig a WC-ben lötyögött ütemre a folyadék, valamint papír foszlányok úszkáltak a folyadékban. Az utasok fel voltak háborodva. Végső gond: a Keleti pu. területén az araszolás.
Az utazás alatt felmerült, hogy ezeken a koszos vonaton utazók szívesen választanák a volán vagy a személygépkocsi konfortját és tisztaságát.
Nesztek ICR-szolgáltatás! A vasút többi része meg elijeszti a fizető utasokat. A fulykálók többsége 26 év alatti miért is utaznak kedvezménnyel?
Kéregjegyekkel kapcsolatban: van Fehérgyarmartól 67,5-es, 33 illetve 50%-os, meg ha minden igaz Ercsiből egy 67,5-es. Ha kell valakinek please mail to me!
Melyik Szili kasztnija lehet a hatterben a kovetkezo kepen: http://nohab.hu/009-6big.jpg
A kep nohab kollega honlapjarol valo es 1988-ban az Eszakiban keszult...
Honnan jott az otlet, hogy a lajikus szamara egesz jo allapotban levo 19-05-osoket minositsenek 29-05-osokke? En itt Debrecen kornyeken a 016?-ossal talalkoztam eddig, ez debreceni allomasitasu, meg a 001-essel ami miskolci.
Ha mar elso osztalyu kocsikat minositenek vissza nem lett volna ertelmesebb a 10-27-esekkel kezdeni?
Es vegul: valamikor november-december tajan Csaszarszallas allomason vartam a vonatomat Debrecen fele, amikor 18 ora korul Ujfeherto felol atrobogott egy sebes vonat csupa Bhv kocsival, a vegen egy BDt-vel. Nekem ugy tunt mint egy komplett inga szerelveny. Elkepzelheto ez? Vagyis allitanak be inga szerelvenyeket erositeskent?
Infóim szerint Szarajevóból is indult márc. 1-jén este egy bosnyák szerelvény (1db AB-s kocsi?), ami 2-án este ment vissza BP-ről (innen már egy magyar WLAB-bal kiegészülve)
Ez megint engem igazol. A vonat mindkét irányban csak március másodikára állt össze komplettírozva...