Üdv.
M63-ügyben kérnék egy kis helpet.Minden kép,leírás(gigant clubosakon kivül),bármi érdekel a gépről,ha valaki esetleg tudna segíteni,annak örülnék:)
Azért ezzel a Dunaföldvár-Solt vonallal kapcsolatban elég érdekes számomra, hogy az ominózus moszkvai döntés után milyen hamar kivették (a híd felújításakor) a vágányokat. :-(((
Eddig bírtam leplezni tudatlanságomat...
Tisztelettel könyörgöm, árulja el nekem valaki melyik az a kéregjegy? Az a viszonylag kicsi, téglalap alakú kemény? Hadd aludjak jól éjszaka :-)
M.S.
Budapest Keleti/Józsefváros - Budapest-Soroksári út 80
Budapest-Soroksári út - Soroksár 100
Soroksár - Kelebia oh 80
A 142-esnél szereplő tört adat: a nevezőben szereplő pályasebesség csak a Bz-re, az MD-re és az Uzsgyira vonatkozik.
DJ Bakter-nak igaza van abban, hogy ez csak elmélet, de nem hiszem, hogy ez lenne a fénykorukban lévő kiépítési sebesség (lásd 20/40). SZVSZ ezek olyan sebességek, amelyek lassújelmentes szakaszon alkalmazhatóak (ha van ilyen) ha azt a vonat max sebessége megengedi.
Valakinek nincs véletlenül egy kimutatása a lassújelekről országos szinten? Tudtommal ez 2 havonta frissül, de engem érdekelne úgy is, ha már 2-3 hónapos. Jöhet privátban is.
Ha project-managerként az lenne a feladatom, hogy pl. Délegyháza és Bugyi között kellene az autóbuszközlekedést megoldanom (pl. a kerékpárközlekedés, vagy a személygépkocsik kiváltására, amelyek önmagában nyereségesek), a project költségvetésébe semmiképpen nem venném bele a Délegyháza-Dunavarsány-Taksony-Bugyi útvonal felújításának a költségét, az esetleges 6. tó-Nyeső tanya új közút létesítésének a költségét. (Illetve legkevésbé várnám el, hogy pl. az új út megépítésének költsége a rajta áthaladó menetrendszerű személyszállítás árbevételéből megtérüljön, hamár elég botor módon állami/önkormányzati feladatot -mint kereskedelmi fuvarozó- magamra vállaltam)
Tulajdonképpen csak azért írok, mert elámultam, hogy neked is mennyi kjegyed van. Nekem még (hagsúlyozom még) csak a következő helyekről van: Szeged-Rókus, Hódmezővásárhely, Hódmezővásárhelyi Népkert, Szentes, Orosháza, Pásztó, Somoskőújfalu, Csorna, Bágyogszovát, Nagyszénás, Sopron, Szob (a következő helyekről pedig néhány napon belül megkapom: Bakonybánk, Ugod, Pápateszér, Balassagyarmat, Nyírtelek, Fábiánsebestyén)
Pedig nagyon is lehet. Ha bizbercsere van, akkor érdemes valami olcsón üzemeltethető, korszerűt odarakni. Természetesen lehetőleg KöFivel. Mondjuk a 64-es vonalra nem tudom, milyen bizber kellene, lehet, hogy valami GSM-Rail alapú rádiós. Az említett óriási forgalom mellett az is lehet, hogy elég néhány automata sorompó és naplózott indítás...
A bizber a 2-es metró felújításában is nagy pénzeket fogyaszt. Viszont azon el kell gondolkozni, hogy ha olcsó üzeme van, lehet, hogy érdemes a drágább bizbert megvenni.
Ezek valszeg csak a pálya kiépítési sebességei, amikre fénykorukban kiépítésre kerültek Ma már a fele állandó lassújeles (pl. a 150-es vonal is, végig, vagy a 120, 140 vonal is 80-as pár helyen.
Önkényuralmi jelképek Nyilvánosság előtti használatukat (ha jólemléxem) a Btk. 269/B§ rendeli büntatni. Itt a jelképek felsorolásában egyedül csak az ötágú csillaghoz van megkülönböztető szín hozzárendelve. Uezen cikk alapján nem büntethető, ha pl. múzeumi bemutatás esetén a korhűségre törekvés miatt kerül sor a jelkép használatára.
A sötétnarancsos hozzászólásom arra kívánt utalni, hogy önkényuralmi jelképnek minősül-e egy RAL 2001, vagy 2002 színnel megfestett ötágú csillag. (A RAL-skálában a vörösárnyalatok 3000-es számokkal vannak jelölve).
Véleményem: múzeumi célokra eredeti színtervnek megfelelően visszaállított járművön helye van a csillagnak, közforgalomban közlekedő gépeken nincs. (amelyik járműnek mindkét funkciója létezik, ott az időleges felhelyezéshez szükséges műszaki megoldások adottak.)
Az 50 mrd nem feltétlenül sok, olyan eléggé "nehéz" terepen, mint a szóban forgó. A szlovén vonal 19 km-e is 23 mrd forintba került, ott is természetesen főleg a műtárgyak miatt (ja, meg az ősgyep :-))))))))
Ha meglévő nyomvonalon van csak felépítménycsere, vagy kisebb nyomvonalkorrekció, akkor kijöhet olcsóbból is, akár 40-50 millió HUF/km-ből is (pl. használt anyag), fővonalak esetén 150-200 millió HUF/km-ből.
Az a 2,5 mrd arra lenne elég, hogy visszaállítsák a jelenlegi nyomvonalon az 50-60 km/h pályasebességet (használt anyagok beépítése, talpfacsere, betonaljcsere, kitérőcsere). Abba könnyen lehet hogy még a biztber sem fér bele, mert az rendszerint drágább mint a pálya (meg ne kérdezd miért, mert nem tudom, nekem is fura :-((((( )
A németeknél a mai napig tiltva van a horogkereszt (söt még modellben is eddig csak a Rivarosszi tette rá e szimbolumot a mozdonyra, mert ugye ök olaszok, igy rájuk nem érvényes a tiltás.)
Kissé OFF: emlékszem, hogy a repülőgép-makettekben is nagyon sokáig nem adtak a géphez, meg kellett venni külön matricán, a festési utasításban pedig csak a szimbólumot befoglaló négyzet helyét jelezték szaggatott vonallal. Az első gép, ahol benne is találtam, az egy szürke festésű Ju-88 éjszakai vadász volt. A makett talán AMT-Ertl volt. Ugyanakkor még itt is trükköztek: külön adták a keresztet ("+"), és kölön a négy "horgot" (de ezeket egymáshoz képest helyzetben). Úgyhogy maga a szimbólum csak a felhelyezés után alakult ki...
Kissé ON
Bátyám felhívta Hódmezővásárhelyt, ők mondták a kútvölgyi kérget. De biztosan Neked van igazad :-)
Tiszaalpár? Ez sem hangzik rosszul...
"EXTRA kéregjegyek"???
OK, de Kútvölgyön biztosan nincs kéregjegy... (Már én is próbáltam) De igen extra kéregjegyek vannak pl. Tiszaalpáron. (Ha jól tudom, csak hétköznap van pénztár).
Komolyan?! :-))))))))
Ez nagyon tetszik! De nem lehetne inkább már Kútvölgyre? Tudod, a kéregjegyek... :-)))
A részleteket majd még később pontosíthatjuk.
Akkor, ha minden jól megy ezt nyélbe ütjük! :-)))
Ááááá! Szerdán semmiképpen nem tudtam volna...
Hát, még nem tudom... Másnap matek és kémiadoga volt...
Esetleg hétvégén valamikor máskor, vagy jövő héten?
Én megvárom a megfelelő alkalmat :-)