Keresés

Részletes keresés

taksony11 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70653
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
V63_1668 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70652
Üdv.
M63-ügyben kérnék egy kis helpet.Minden kép,leírás(gigant clubosakon kivül),bármi érdekel a gépről,ha valaki esetleg tudna segíteni,annak örülnék:)

Van valaki Dombóvárról,vagy környékéről?

V63_001

u.i.:Mik azok a kéregjegyek amúgy?:)

sssey Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70651
Azért ezzel a Dunaföldvár-Solt vonallal kapcsolatban elég érdekes számomra, hogy az ominózus moszkvai döntés után milyen hamar kivették (a híd felújításakor) a vágányokat. :-(((

sssey

gyurmosz Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70650
Egyébként érdekesek, ha ilyet kapok, mindig megtartom - persze olykor elkallódnak.
Előzmény: gyurmosz (70649)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70649
Jaja, az. Legalábbis azt hiszem :-)
Előzmény: Mad Scientist (70647)
sssey Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70648
Btx002, Captain Thomas:

Közben megtaláltam! A Btx002 által idézett anyag 2000-es, így lehetnek a más adatok, illetve így lehet benne még a Dunaföldvár-Solt is.

sssey

Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70647
Eddig bírtam leplezni tudatlanságomat...
Tisztelettel könyörgöm, árulja el nekem valaki melyik az a kéregjegy? Az a viszonylag kicsi, téglalap alakú kemény? Hadd aludjak jól éjszaka :-)
M.S.
sssey Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70646
Btx002:

Amiben különbözik az általam ismert hivatalos decemberi adat:

142:

Kőbánya-Kispest - Lajosmizse: 60
Lajosmizse - Kecskemét alsó: 20/40
Kecskemét alsó - Kecskemét: 60

150:

Budapest Keleti/Józsefváros - Budapest-Soroksári út 80
Budapest-Soroksári út - Soroksár 100
Soroksár - Kelebia oh 80

A 142-esnél szereplő tört adat: a nevezőben szereplő pályasebesség csak a Bz-re, az MD-re és az Uzsgyira vonatkozik.

DJ Bakter-nak igaza van abban, hogy ez csak elmélet, de nem hiszem, hogy ez lenne a fénykorukban lévő kiépítési sebesség (lásd 20/40). SZVSZ ezek olyan sebességek, amelyek lassújelmentes szakaszon alkalmazhatóak (ha van ilyen) ha azt a vonat max sebessége megengedi.

Valakinek nincs véletlenül egy kimutatása a lassújelekről országos szinten? Tudtommal ez 2 havonta frissül, de engem érdekelne úgy is, ha már 2-3 hónapos. Jöhet privátban is.

sssey

Előzmény: Btx002 (70614)
Captain Thomas Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70645
151a Dunaföldvár-Solt 60

Ez több mint érdekes. Ott már sok helyen a sínek sincsenek meg...

Előzmény: Btx002 (70614)
V43 1359 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70644
Carpy!

Hamar észrevettem, hogy visszatértél:)

Előzmény: Carpy (70586)
scsabi Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70643
Javítás: /b lemaradt a megszólítás utánról.

Elnézést!

Előzmény: scsabi (70642)
scsabi Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70642
Carpy
A levezetésed szép, de egy apró megjegyzés:

Ha project-managerként az lenne a feladatom, hogy pl. Délegyháza és Bugyi között kellene az autóbuszközlekedést megoldanom (pl. a kerékpárközlekedés, vagy a személygépkocsik kiváltására, amelyek önmagában nyereségesek), a project költségvetésébe semmiképpen nem venném bele a Délegyháza-Dunavarsány-Taksony-Bugyi útvonal felújításának a költségét, az esetleges 6. tó-Nyeső tanya új közút létesítésének a költségét. (Illetve legkevésbé várnám el, hogy pl. az új út megépítésének költsége a rajta áthaladó menetrendszerű személyszállítás árbevételéből megtérüljön, hamár elég botor módon állami/önkormányzati feladatot -mint kereskedelmi fuvarozó- magamra vállaltam)

Bocs' az allagóriáért

cs

Előzmény: Carpy (70594)
M41 2127 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70641
Egyébként engem NEM CSAK A KÉREGJEGYEK ÉRDEKELNEK.
M41 2127 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70640
Szia v42 515!

Remélem nem únsz még minket (Btx002 + én)

Tulajdonképpen csak azért írok, mert elámultam, hogy neked is mennyi kjegyed van. Nekem még (hagsúlyozom még) csak a következő helyekről van: Szeged-Rókus, Hódmezővásárhely, Hódmezővásárhelyi Népkert, Szentes, Orosháza, Pásztó, Somoskőújfalu, Csorna, Bágyogszovát, Nagyszénás, Sopron, Szob (a következő helyekről pedig néhány napon belül megkapom: Bakonybánk, Ugod, Pápateszér, Balassagyarmat, Nyírtelek, Fábiánsebestyén)

További jó gyűjtést.

Előzmény: V42 515 (70631)
scsabi Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70639
lehet-e jelezni valahogy a távvezérléses ajtót

A hossztartón lévő totemek közül a négyszögletű keretben lévő 2 (kettes) számjegy.

"elektropneumatikus ajtózárással és világítási távkapcsolással feslszerelt kocsi"

cs

Előzmény: V63 026 (70569)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70638
Ok. Szombaton, vagy vasárnap.
El lehet a kirándulást intézni egy délelőtt alatt? (Három órára már Szegeden)
Akkor majd felhívlak.

Ha majd lesz hozzá kedved és időd, akkor esetleg elmehetnénk egyszer Nagyszénás, Szarvas vidékére is... :-))

Bátyám - ő az igazi kérges - sajnos Budapesten lesz... :-(

Előzmény: V42 515 (70631)
SzigDani Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70637
Apropó pályák: van valakinek Balassagyarmat környékéről hossz-szelvénye?

SzigDani

Előzmény: DJ. Bakter (70635)
SzigDani Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70636
Pedig nagyon is lehet. Ha bizbercsere van, akkor érdemes valami olcsón üzemeltethető, korszerűt odarakni. Természetesen lehetőleg KöFivel. Mondjuk a 64-es vonalra nem tudom, milyen bizber kellene, lehet, hogy valami GSM-Rail alapú rádiós. Az említett óriási forgalom mellett az is lehet, hogy elég néhány automata sorompó és naplózott indítás...
A bizber a 2-es metró felújításában is nagy pénzeket fogyaszt. Viszont azon el kell gondolkozni, hogy ha olcsó üzeme van, lehet, hogy érdemes a drágább bizbert megvenni.

SzigDani

Előzmény: DJ. Bakter (70632)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70635
Btx002, Mopi

Ezek valszeg csak a pálya kiépítési sebességei, amikre fénykorukban kiépítésre kerültek Ma már a fele állandó lassújeles (pl. a 150-es vonal is, végig, vagy a 120, 140 vonal is 80-as pár helyen.

Előzmény: Btx002 (70614)
scsabi Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70634
Önkényuralmi jelképek
Nyilvánosság előtti használatukat (ha jólemléxem) a Btk. 269/B§ rendeli büntatni. Itt a jelképek felsorolásában egyedül csak az ötágú csillaghoz van megkülönböztető szín hozzárendelve. Uezen cikk alapján nem büntethető, ha pl. múzeumi bemutatás esetén a korhűségre törekvés miatt kerül sor a jelkép használatára.

A sötétnarancsos hozzászólásom arra kívánt utalni, hogy önkényuralmi jelképnek minősül-e egy RAL 2001, vagy 2002 színnel megfestett ötágú csillag. (A RAL-skálában a vörösárnyalatok 3000-es számokkal vannak jelölve).

Véleményem: múzeumi célokra eredeti színtervnek megfelelően visszaállított járművön helye van a csillagnak, közforgalomban közlekedő gépeken nincs. (amelyik járműnek mindkét funkciója létezik, ott az időleges felhelyezéshez szükséges műszaki megoldások adottak.)

cs

Előzmény: Blöky (70564)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70633
lazar,

Hát annyiért azért nem hiszem... elnézve a jelenlegi árakat (3 mrd HUF/km - legalábbis a hírasokból ez tűnik ki)

Persze oda az autópálya is ugyanolyan felesleges, mint az új nyomvonalú vasút.

Előzmény: lazar (70612)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70632
Btx002,

Az 50 mrd nem feltétlenül sok, olyan eléggé "nehéz" terepen, mint a szóban forgó. A szlovén vonal 19 km-e is 23 mrd forintba került, ott is természetesen főleg a műtárgyak miatt (ja, meg az ősgyep :-))))))))

Ha meglévő nyomvonalon van csak felépítménycsere, vagy kisebb nyomvonalkorrekció, akkor kijöhet olcsóbból is, akár 40-50 millió HUF/km-ből is (pl. használt anyag), fővonalak esetén 150-200 millió HUF/km-ből.

Az a 2,5 mrd arra lenne elég, hogy visszaállítsák a jelenlegi nyomvonalon az 50-60 km/h pályasebességet (használt anyagok beépítése, talpfacsere, betonaljcsere, kitérőcsere). Abba könnyen lehet hogy még a biztber sem fér bele, mert az rendszerint drágább mint a pálya (meg ne kérdezd miért, mert nem tudom, nekem is fura :-((((( )

Előzmény: Btx002 (70595)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70631
Kéregjegyek (egy része a topictagok - mindenekelőtt looksharp - szerzeménye):

Nyírábrány
Berettyóújfalu
Hidasnémeti
Tiszaalpár
Szalatnak
Bodajk
Tüskevár
Kerta
Hetényegyháza
Fábiánsebestény (gyorsvonati!)
Kiliántelep (new-Fövenyes)
Vép
Zalaszentiván
Pácsony
Búcsúszentlászló
Lábatlan
Neszmély
Sajóecseg
Borsodszirák
Taktaharkány
Felsőzsolca
Darány
Miskolc Gömöri
Bácsbokod-Bácsborsod
Korlát-Vizsoly
Tállya
Novajidrány
Kisterenye (köszönet chrta-nak!!!)
Csengőd
Tiszaszentimre
Balatonaliga
Aszód
Nagyszénás
Vésztő
Simontornya
Zebegény
Iklad-Domony
Soltszentimre
Sarkad
Gyöngyös
Sarkadi Cukorgyár
Tarnaszentmária
Kiskőrös
Középrigóc
Tiszafüred
Olaszliszka-Tolcsva
Taktaharkány
Abaújszántói fürdő
Szendrő felső
Nagylak
Szentes
Szilvásvárad Szalajkavölgy
Lengyeltóti
Gádoros
Tab
Marcali
Csongrád
Aszófő
Mélykút
Böhönye
Hódmezővásárhelyi Népkert
Nagyatád
Bélatelep
Alsóbélatelep
Egyházerdő
Hódmezővásárhely
Csajág
Szakály-Hőgyész
Mezőkovácsháza felső
Csanádpalota
Makó Újáros
Kistelek
Zagyvapálfalva
Nagykálló
Kötegyán
Mindszent
Balatonkenese
Ukk
Zalalövő
Dévaványa
Bélapátfalva Cementgyár
Békés
Tamási
Somogyszob
Földeák
Szegvár
Taszár
Keszőhidegkút-Gyönk
Dombóvár alsó
Kiskundorozsma
Mór
Hidas-Bonyhád
Fövenyes
Jászebrény
Lakitelek
Kenderes
Salgótarján
Kiskunmajsa
Szeged-Rókus
Kétegyháza
Kunszentmáron
Mezőhegyes
Tiszakécske
Veszprémvarsány
Sajókaza
Tolnanémedi
Cece
Algyő
Apátfalva
Moha
Badacsonytördemic-Szigliget
Battonya
Szeghalom
Mezőberény
Tószeg
Decs
Orosháza
Komló
Villány

Bocs, ha valamit kétszer írtam.

rm40 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70630
A németeknél a mai napig tiltva van a horogkereszt (söt még modellben is eddig csak a Rivarosszi tette rá e szimbolumot a mozdonyra, mert ugye ök olaszok, igy rájuk nem érvényes a tiltás.)

Kissé OFF: emlékszem, hogy a repülőgép-makettekben is nagyon sokáig nem adtak a géphez, meg kellett venni külön matricán, a festési utasításban pedig csak a szimbólumot befoglaló négyzet helyét jelezték szaggatott vonallal. Az első gép, ahol benne is találtam, az egy szürke festésű Ju-88 éjszakai vadász volt. A makett talán AMT-Ertl volt. Ugyanakkor még itt is trükköztek: külön adták a keresztet ("+"), és kölön a négy "horgot" (de ezeket egymáshoz képest helyzetben). Úgyhogy maga a szimbólum csak a felhelyezés után alakult ki...
Kissé ON

Előzmény: etwg (70572)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70629
Bátyám felhívta Hódmezővásárhelyt, ők mondták a kútvölgyi kérget. De biztosan Neked van igazad :-)
Tiszaalpár? Ez sem hangzik rosszul...
"EXTRA kéregjegyek"???
Előzmény: V42 515 (70628)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70628
OK, de Kútvölgyön biztosan nincs kéregjegy... (Már én is próbáltam) De igen extra kéregjegyek vannak pl. Tiszaalpáron. (Ha jól tudom, csak hétköznap van pénztár).
Előzmény: Btx002 (70627)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70627
Komolyan?! :-))))))))
Ez nagyon tetszik! De nem lehetne inkább már Kútvölgyre? Tudod, a kéregjegyek... :-)))
A részleteket majd még később pontosíthatjuk.
Akkor, ha minden jól megy ezt nyélbe ütjük! :-)))
Előzmény: V42 515 (70626)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70626
Azt is megbeszélhetjük, hogy szombaton (pl. délelőtt) kerülünk egyet Vásárhelyre. Viszek magammal egy-két albumot. OK?
Előzmény: Btx002 (70625)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70625
Ááááá! Szerdán semmiképpen nem tudtam volna...
Hát, még nem tudom... Másnap matek és kémiadoga volt...
Esetleg hétvégén valamikor máskor, vagy jövő héten?
Én megvárom a megfelelő alkalmat :-)
Előzmény: V42 515 (70624)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70624
Ugyanmár... De tarthatjuk a BOCI-ban is. Reménykedtem, hogy ott leszel (lesztek) a szerdai összejövetelen.

Én mindenesetre a következő két hétben hétköznap nemigen fogok ráérni, csak a hétvége a jó.

Előzmény: Btx002 (70623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!