Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70603
Maga a vörös ötágú esztétikailag egyáltalán nem néz ki rosszul, az egyen-színtervben pedig (fekete téglalap elé fehér négyzetben felfestve) szvsz. kimonodttan passzol. A gond azzal van amit ez az ötág úúgy hetven éven át jelképezett és azon eseményekkel és cselkedetekkel, amelyeket ezen szimbólum nevében követtek el.

Mellesleg, ha jól tudom a náci horogkereszt tükörképe (ami ha jól emléxem a finn harci repülőkön is volt anno) egy ősi nap-szimbólum egyértelműen pozitív jelentéssel.

Előzmény: Blöky (70600)
sssey Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70602
V63 026:

Másik kérdésem: lehet-e jelezni valahogy a távvezérléses ajtót?

Amit laikusként tudok az az, hogy bekeretezett 2-es és 3-as szám jelöli, hogy a kocsi 12-eres vagy 18-eres UIC-kábellel van ellátva. Ez szükséges többek között az ajtózáráshoz és a központi világítás-kapcsoláshoz. De azt, hogy ez egyértelműen jelenti-e a központi ajtózárást is, azt nem tudom.

sssey


Előzmény: V63 026 (70569)
Carpy Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70601
OK, csak saccra irtam, hogy este 6 utan, hogy jelezzem, munkaido utan. Az valoban sulyosbito korulmeny, hogy addig szoszmotoltek, hogy igy meg a 18.30-as hiradokrol is lemaradtak.
Előzmény: erminavet (70598)
Blöky Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70600
etwg!
Tképpen reméltem, h ha valaki válaszra méltat, akkor a válasz nagyjából ez lesz, amit Te írtál :)

De pár dolgot hozzáfűznék. Majdnem minden típusból élt előtte v. utána is.
1. A gőzmozdony-típusok mind 1944 előtt lettek kifejlesztve, az 50-es években már csak utángyártottak.
2. Villanymozdonyok: V40 stb. háború előtt, V42 és újabbak a rendszerváltás után is éltek. Kivétel a V55.
3. Dízelmozdonyok: az M63-at csak 1992-ben állították le, tehát az is élt "csillagtalan" korban (igaz ami igaz, elég keveset).
4. Motorvonatok
előtte: BCmot -> ABmot stb.
Hargita (ha majd kész lesz): csak a diktatúra alatt élt, de pl. a kormányvonat-verzión nem volt csillag (ha jól emlékszem)!
Újabb motorvonatok a rendszerváltást túlélték, még a Bbmot is.

Szóval a korszakokat illetően van miből válogatni...
De gondolom, a csillagfestéseket azért még nem a politikai nosztalgia motiválja, hanem az eredeti színtervek kedvelése :)

Előzmény: etwg (70572)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70599
"Má' megint döglött a birka, vagy csak valami újnak látszó volt?"

Nem a Taurus romlott el - egy kocsit soroztak ki a vonatból - ne örülj!

Előzmény: nohab (70544)
erminavet Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70598
Carpy (70503)!

Ezekutan este 6-kor a MAV kiadta kozlemenyeben,...

Fél hét után. Ez a szôrszálhasogatás most azért fontos - nekem meg a Bz-ügy elrontott kommunikációja fáj - mert így sikerült lemaradni a kereskedelmi tévék nézett esti hírmüsoráról. Arról már nem is beszélve, hogy a napilapoknak se tudtak lapzártáig konkrét infót adni az érintett vonalakról, az érintettség mibenlétérôl.

Mindezt próbáltam megbeszélni kanyó szóvivôvel, de ô csak azt ismételte, hogy ha meghalnak emberek egy balesetben, akkor ki a felelôs...

ti

Előzmény: Carpy (70596)
Carpy Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70597
Vigyazz, az a 2,5 milliard legfeljebb 97-es arakon jelentette a vonal felujitasat, az is csak olyan szintre, hogy ne 20-szal kelljen vegigdockolodni rajta. De mint irtam, ha 3,5 ora alatt Pecsre akar valaki erni Szegedrol, akkor ez nem eleg, teljesen uj palya kellene az erintett szakaszon. Ilyen terepviszonyok kozott kilometerenkent ez minimum egy-masfel milliard forint lenne.
Előzmény: Btx002 (70595)
Carpy Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70596
A masik dolog, amirol irni szerettem volna az egyhonapi hallgatas es 4 napig tarto visszaolvasas utan, a BZ mizeria. Volt idom elszamolni 10-ig, 100-ig, de .... nehez finoman fogalmazni. Az egesz BZ dolog - hiaba sokak lelkiismeretes igyekezete - gyalazatosan zajlott le. Nincs mit szepiteni rajta. Az ugy felfoghato allatorvosi lokent is: szinte minden tunet megmutatkozott, ami egy "nagyvallalat-betegsegben" szenvedo ceg halaltusajaval jar. Ezek tobbseget mar Ti is irtatok, ugyhogy most inkabb hagyom, de talan nem volt meg szo a vonatpotlo buszokrol, es arrol, hogy a Volanok hogyan eltek at a helyzetet.

Eloszoris a MAV a nagy titkolozasban meg a Volanoknak sem szolt, a Volanok vezetoi es dolgozoi is csak a mediabol ertesultek a dologrol. Illetve: kora delutan egy rejtelmes fax erkezett a Volan tarsasagokhoz, kb. igy: "a kozeli jovoben nagyobb volumenu vonatpotlasra kell majd felkeszulni". Ennyi.
En valamilyen szinten megertem, hogy a MAV titkolni akarta a dolgot a nagy nyilvanossag elott. Nyilvan nem jo panikot okozni. Kerdes, hogy jo-e az, ha este 6-kor bejelentik, hogy eletveszelyesek a vonatok, de azert ejfelig meg jarnak. Nos, ha eletveszelyesek, akkor azonnal le kell allniuk, nincs mese. Ha megsem annyira eletveszelyesek, akkor meg masnap reggel is be tudjak vinni az utasokat, legfeljebb rendkivuli sebessegkorlatozassal, es a balhe akkor is egesz jol kivedheto. Ez "ejfeltol eletveszelyesek" volt a legbutabb valasztas.

Visszaterve: ha nem eldontott, hogy leallnak a BZ-k vagy nem, egy felelos ceg mar akkor is ertesiti a potlasra alkalmas ceget, hogy keszuljon az esetleges potlasra, azzal a kitetellel, hogy meg nem biztos, barmikor lefujhato. Ez igy lenne korrekt. (Na de pont a MAV-tol varok el korrektseget???)
Ez esetben a Volanok fel tudtak volna keszulni masnap reggelig a vonatpotlasra, es nyugodtan allithatom, hogy minden BZ-t lehetett volna potolni, ha elozo nap delig, kora delutanig ezt megrendelik, vagy legalabbis elkottyintjak, hogy mirol lenne szo. Nem ezt tettek, nyilvan meg volt ra az ok.

Ismetlem, a Volanok vezetoi fele semmilyen konkret ertesites nem ment. Ezekutan este 6-kor a MAV kiadta kozlemenyeben, hogy a vonatberleteket elfogadjak a buszokon. Megis, milyen alapon? Aki ezt beletette, beletetette a kozlemenybe, annak tobbezer buszsofor neveben uzenem, hogy * ***** ******!
Volt szerencsem az ominozus reggelen figyelemmel kiserni azt a helyzetet, amikor rendes Volan jaratra vonatberlettel kivantak felszallni utasok, es amikor azt a buszsofor nem fogadta el, kitort a balhe. Elmondtak minden utolso szemetnek azt a buszvezetot, aki a legkevesbe tehetett az egeszrol. Szoval ezert igen sulyos felelosseg terhel valakit, valakiket a MAV-nal.

Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70595
Bátyám majd csak este, 19:00 után lesz itt.

Szerinet az az 50 mrd egy kicsit sok. Tegnap (vagy tegnapelőt?) bevágtam egy MDF-es országgyűlési képvisélő interpellációra adott válaszát - a 64-es vonalról. Ott 2,5 mrd szerepelt a 64-es kapcsán.
Nem a 154-es vonalra kell építeni, hanem egy estleges Röszke-Csikéria vagy Röszke-Szabadka-Csikéria vonalra.
Tényleg, mennyibe kerülne ma mondjuk 1 km vasút???

Előzmény: Carpy (70594)
Carpy Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70594
Kar hogy nincs itt, mert a kovetkezo neki szol :-)

M41 2127 (70229):

"Viszont a 64-es és 154-es (Kiskunhalas - Bátaszék) vonal felújítása esetén még ezzel a jókora félegyházi kerülővel is lehetne elfogadható menetidőt (kb. 3 és fél óra) készíteni a két nagyváros között.
Ehhez sajnos pénz, pénz és újfent csak pénz kellene (állami tőkeinjekció a MÁV-nak).
Ez egyébként országos szinten is igaz lenne: sokkal jobb állapotú vonalak=gyorsabb és sűrűbb járatok=több utas a vonatokon (Sokan visszapártolnának a vonatról a buszra).
Pénz azonban nincs így még azt hiszem várhatunk egy darabig."

Komolyan mondom, hogy jol esik ezeket a sorokat olvasni. Felidezi a topic 3 evvel ezelotti hangulatat. Gondolom, hogy nem olvastal odaig vissza, de legalabbis nem olvastad vegig azt, ahogy ez a szemlelet szepen lassan elhalvanyodott a topicban.
Szoval van nehany gondolatod, ami nem igazan allja meg a helyet. Az biztos, hogy penz kell a MAV-nak, csak az a kerdes, hogy mennyi. Igy is kap, sokat, nagyon sokat, es gyakorlatilag semmi latszatja.
Kerdes, hogy szabad-e azert a vasutba invesztalni, hogy az utasok "visszapartoljanak az autobuszrol". Jelenleg az autobusz nyeresegesen tudja elszallitani a tavolsagi utasokat, ugyanakkor a vasut erre nem kepes.

Kepzeld magad egy projekt manager helyebe! Ki kell mutatnod, hogy a 64-154-155 vonalak felujitasa megterul majd a megnovekedo forgalombol. Ezt tok egyszeruen el lehet donteni, ha ki tudod szamitani, hogy mibe kerul mindez (bizonyos muszaki tartalom eseten), es hogy mennyi tobbletbevetelt hoz.
A 64-es vonal felujitasa reven – amennyiben az a jelenlegi nyomvonalat megtartja – 60-80 km/h sebessegnel jobbra nem lesz alkalmas a vonal. Ha 3,5 ora alatt Szegedrol-Pecsre akarsz erni vonattal, akkor egy teljesen uj palyat kellene ide epiteni, alagutakkal, viaduktokkal. Csak ennek a km-re vetitett koltsege tobb, mint 1 milliard forint. Osszesen legyen 50 Md forint. Ez csak a palya+bizber, meg nem vettel jarmuvet a vonalra, nem telepitettel szemelyzetet melle, es a vonatok meg nem is kozlekednek. Amint beindulnak, lathato lesz, hogy a gurulo koltseguk sem terul meg, de sebaj, legyen nullszaldos. Mibol terul meg az 50 MD-os beruhazas? A beveteli resz levezeteset mar Rad bizom.

Előzmény: Btx002 (70593)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70593
Most, hogy Mindenki a bátyuskám fórumával foglalkozik, lehet, hogy többen megismerik, forgalma megugrik...

Sajnos M41 2127 most nincs internetközelben :-(

Előzmény: Carpy (70592)
Carpy Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70592
OFF
Keregjegyre mar van topic, Setrara nincs. Ez nagy kulonbseg. Ha meg nem nyitott volna epp a szobanforgo "mozdony" keregjegy topicot, akkor egy kukkot sem szoltam volna. De ha van mar keregjegy topic, akkor mindenkinek jobb, ha oda koncentralodik a tema. Szerintem.
Előzmény: V42 515 (70590)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70591
V42 515!

Kérlek valahogy beszéljük meg ezt a 125-ös ügyet!
a.) E-mailt már írtam - többet is.
b.) Most itt vagyok a fórumban
c.) Telefonon nem akarlak zavarni

Kösz!

Előzmény: V42 515 (70590)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70590
Igen. (???)

A Zala Volán Setra témát is meg lehet beszélni külön topicban, a Volán-topicon kívül. Ha van rá igény. Ha nincs, maradjon az "anyatopicban", elfér. Mindkettőre van/volt példa.

Előzmény: Carpy (70584)
TEE Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70589
Ennek örülök, remélem a 120-ra lesz az új szerelvény, nem a ceglédieknek :))))))

Ej, de irigynek tetszik lenni "odaát"! :-) Mi miért ne utazhassunk kultúráltabban?

Amit láttál, az csakis egy monori inga leendő szerelvénye lehetett! Igaz, emká48? ;-)

Előzmény: Törölt nick (70429)
erminavet Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70588
Sziasztok!

Még mindig érdekelne (ahogy pár napja) info a NATO-vonatok közlekedésérôl (mikor?, hol?), fotózási céllal. Ha valaki tud segíteni - akár magánban - megköszönöm. Ha volt róla szó, csak nem olvastam, az erre való utalást is szívesen veszem.

kösz, ti

THE GOD Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70587
Savasztok!

A menetrendi módosítás március 2-ától érvényes, ugye? Akkor viszont nem 2-ától (mától) kellene közlekedjen a 258/259 is? És hogy lehet, hogy volt olyan utas, aki megtudta, hogy már egy nappal korábban közlekedik? Vagy az Te lettél volna? :-)

Dear, Marslakó! Igy nem fogtok nagyot alkotni..:-))

A március másodika az Sarajevoban is március másodika.Tehát ahhoz, hogy onnan el tudjon indulni, le is kell menni....

g

Előzmény: marslakó (70578)
Carpy Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70586
Valami problémád van a kéregjegyekkel?!?!?!

A keregjegyekkel? Azokkal semmi problemam nincs. Nekem is van nehany :-)

Telefonáljak körbe mindenkit, hogy várom őket a topicomban?

Akar azt is teheted. Vagy elegendo, ha itt felhivod a keregjegyek irant erdeklodo topictagok figyelmet arra, hogy van erre kulon celtopic. Akar tobbszor is.

Annak a forumnak a forgalma össze sem hasonlítható ezzel.

Nyilvan nem veletlenul.
A keregjegyek irant ezen topic lakoinak csak a toredeke erdeklodik. (Vagy mondjam ugy, hogy sokuknak tele van a torpje a keregjegyekkel? Ugye nem szukseges, es erted szep szavakkal is :-)
A keregjegy-gyujtok is jobban jarnak, ha minden info egy helyen van. De mar latom, hogy buzgalmadban sikerult mindjart 2 topicot is nyitnod...

Na szia!!! :-))

En is ezt mondom! :-P
De azert - ha eleg bator vagy :-) - nezz egyszer vissza, mert kapsz tolem valaszt egy korabbi felvetesedre.

Előzmény: M41 2127 (70585)
M41 2127 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70585
Carpy!!

Valami problémád van a kéregjegyekkel?!?!?!

Telefonáljak körbe mindenkit, hogy várom őket a topicomban? Annak a forumnak a forgalma össze sem hasonlítható ezzel.

Na szia!!! :-))

Előzmény: Carpy (70584)
Carpy Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70584
Ezt a keregjegy-temat az erre a celra nyitott topicban lenne erdemes megbeszelni.
Előzmény: Btx002 (70583)
Btx002 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70583
ÜDV V42 515!

Megbeszélhetnénk, valahogy ezt a 125-ös vonal-ügyet?
Tudnál küldeni egy mailt?

Bátyám - az M41 2127 - kérdezi, hogy Neked honnan vannak kéregkegyeid???

Előzmény: V42 515 (70581)
DLala Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70582
Gázolt a vonat Nagykanizsán
március 2. 13:13
[MTI]

Egy elgázolt férfi holttestét találta meg a Budapestről Nagykanizsára tartó személyvonat vezetője ma reggel Nagykanizsán a sínek mellett - értesült a HavariaPress. A vizsgálatok szerint a 44 éves surdi férfit egy korábban arra haladó vonat gázolta el. A férfi halálának körülményit a rendőrség államigazgatási eljárás keretében vizsgálja.

V42 515 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70581
Sajnos akkor Vásárhelyen nem jól tudják... Kútvölgyon tutira nincs, de Székkutas esetében is 90%, hogy nincs kéregjegy...
Előzmény: M41 2127 (70580)
M41 2127 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70580
Szia Looksharp.

Nemrég telefonáltam Várárhelyre, és azt mondták, hogy Kútvölgy és Székkutas is tart kjegyet.

Ja és köszi a listádat, majdem elájultam amikor megláttam, hogy hány helyről van jegyed.
Bye

looksharp Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70579
Kisszénáson nincs, Tótkomlóson, Nagyszénáson és Szarvason van, Kardoskúton csak az egyik pénztárban, 50%-os és teljesárú, de nem sok fajta.

A 135-ön Rókus, Népkert, Hmvh, Orosháza és Telekgerendás tart kérget. Ja, Algyőn is
van még talán.

Előzmény: M41 2127 (70557)
marslakó Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70578
A menetrendi módosítás március 2-ától érvényes, ugye? Akkor viszont nem 2-ától (mától) kellene közlekedjen a 258/259 is? És hogy lehet, hogy volt olyan utas, aki megtudta, hogy már egy nappal korábban közlekedik? Vagy az Te lettél volna? :-)
Előzmény: FOMA (70573)
marslakó Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70577
Hali!

Van valaki, aki gyűjti a magyar tehervagonok fotóit? Az lszi vegye fel a kapcsolatot ezzel a szlovén fickóval, nagyon elszántan keres magyar kocsikról képeket! Köszi.

mailto: ajzenponar@email.si

DLala Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70576
Tizenhét halott a tajvani vonatszerencsétlenségben
március 2. 9:35
[MTI]

Tizenhét halálos áldozata és 173 sebesültje van a szombaton Tajvanon bekövetkezett vasúti szerencsétlenségnek. A korábbi közlések szerint a kirándulókat szállító vonat négy kocsijában megközelítőleg 130 ember utazott, s néhány tucatnyian sebesültek meg. A mentés végén összesített adatok azt mutatják, hogy a vonat a megengedettnél jóval több utast szállított. Bár még tart a szerencsétlenség körülményeinek vizsgálata, több szemtanú egybehangzóan állítja, hogy egy kisebb hegyomlás következtében szikladarabok hullottak a sínekre egy 20 méteres mélység fölött átívelő híd elején, s emiatt siklottak ki, majd zuhantak a mélybe a vagonok - jelentette az EFE hírügynökség. A népszerű kirándulóvonat útja Tajvan középső részén, egy természetvédelmi területen kanyarog 50 kisebb-nagyobb alagúton és 80 hídon át.

muggli Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70575
A csudát német az ártatlanja! "pircsi" nick-kel?:-))))))))))
Előzmény: Mopi (70565)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 70574
Az MD-sítése miatt csúsztatják a revizióját.
Előzmény: V42 515 (70566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!