Most már értem! Tehát Btx002 és M41 2127 két különböző személyiség..... És melyikőtök érdeklődik a 125-ös vonal iránt? Van néhány képem 1999. novemberéből és decemberéből.
Ma délelőtt 11 után látva, hogy 7715-öt Szergej hozza, délutánra beterveztünk egy kis vonatozást. A Nagyállomást azonban fiammal már az indulás előtt felkerestük, hogy a Szergejt minden szögből lehessen fotózni
A vonat a szergejjel szenzációsan ment, Szegedről +1-gyel indultunk, Rendezőn is megálltunk, de Algyőről már 1-gyel indultunk Kopáncson kereszt volt, ezért itt álltunk kb 6 percet:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nagyon szépen köszönöm a "spéci sebesvonati jegyet", de én a nagy kéregjegyes M41 2127 öccse vagyok csak. :-)))))))))
Átadtam neki az üzenett.
Mail megy tőle.
Ma ellátogattam Ipolytarnócra , közben találkoztam egy "4 napos" Bz-vel, nagyon festékszagú volt :) Az is egy élmény amint a Bz 80-al repeszt a 80a-n, és alig döccen közben. Az igazi az volna, ha inkább Desiro, vagy akár még Usgyi járná ezt a fordát.
Btx 002 - van neked egy spéci sebesvonati jegyem is!
12:30 körül indultak vissza dödöllőről a különvonatok, sikerült lemaradnom róluk. Legalább kirándultunk egy jót, túl szép idő van, hogy a szobában üljön az ember :))
Szomorúan tapasztaltam, hogy Kopáncs vasúti megállóhelyen (135) az előző mentrendhez képest, ma már héttel kevesebb, mindössze három vonat(!) áll meg. ELVIRA azt mutatta, hogy "időszakosan korlátozott menetjegykiadás" működik. Ez kézenfekvőnek tűnt, hiszen mikor ott átrobogok, látom a forgalmistát, kezében zöld forgalmi tárcsával.
Félő, hogy ezt a megállóhelyet is hamarosan bezárják - amely valaha állomásként üzemelt, viszonylag nagy épülettel, széles peron, kereszt stb. Éppen ezért még szerettem volna ott jegyet vásárolni. Telefonon érdeklődtem Hódmezővásárhely állomáson, ahol azt mondták, hogy a menetjegykiadás két éve megszűnt... Hát, én nekik jobban hiszek, mint ELVIRÁnak
Most mar engem is erdekelnek a visszafele jovo nosztalgiak. Kulonosen M61 006.
Mint már néhányszor elhangzott az M61,006 elírás volt, Bárdos Imre pár hozzászólás után kijavította 001-re. Amúgy kémem (= nohab press) szerint dél körül összekapcsolva indultak visszafelé és 1 körül már a Nyugatiban voltak, szóval a téma már nem aktuális.
Lezsák Sándor (MDF) képviselő úr "Mikor fejezik be a balesetveszélyessé vált Pécsvárad, Nagypall, Lovászhetény, Szebény, Erdősmecske, Feked, Somberek, Véménd, Palotabozsok és Bátaszék közötti vasútvonal felújítását?" című kérdésére
Tisztelt Képviselő Úr!
Az Országgyűlés Házszabálya 91. § (2) bekezdésében foglaltak szerint Képviselő úr hozzám intézett kérdésére a következő választ adom: Az 1970-es években csupán részben felújított Pécs-Bátaszék vonal egyes szakaszainak műszaki állapota annyira leromlott, hogy a fokozatosan növekvő sebességkorlátozások miatt a vasúti személyforgalom már csak szinte elviselhetetlen eljutási időkkel bonyolítható le. Forgalombiztonsági okokból 1996. november 1-jétől Pécsvárad és Bátaszék között 38 km hosszban 20 km/h-ra kellett korlátozni a sebességet. Ennek következtében a menetidő 27 km hosszú Pécsvárad-Palotabozsok vonalszakaszon mintegy másfél órára növekedett. Az amúgy is csekély utasforgalom (amelyet a korábban is hosszú eljutási idők mellett egyes vasúti megállóhelyeknek a településektől való távolsága is kedvezőtlenül befolyásol) jelentősen visszaesett: az ezév májusában elvégzett utasszámlálás adatai szerint napi átlagban mindössze 108 utas vette igénybe az érintett szakaszon közlekedő 12 vonatot.
A további piacvesztés megakadályozása érdekében az érintett önkormányzatokkal egyeztetve vizsgálta meg a MÁV Rt. a Pécsvárad-Palotabozsok szakaszon vonatpótló autóbuszok bevezetésének lehetőségét a vasúti áruszállítás fenntartása mellett. Az 1997. március 26-án megtartott fórumon a polgármesterek kedvezően fogadták a tervezetet, amellyel lehetővé vált a korábban említett másfél órás menetidő 55 percre csökkentése. Az autóbuszos közlekedéssel csökkentek a gyaloglási távolságok is. A vonatpótló autóbuszokat a Pannon Volán üzemelteti. A járatokon lehetőség van MÁV-menetjegyek megvásárlására.
Amint az Képviselő úr előtt is ismeretes a vasúti árufuvarozási és személyszállítási igényeknek a 90-es évek elején bekövetkezett visszaesése miatt nem képződik elég bevétel arra, hogy egyformán fejlődhessen a teljes vonalhálózat. A MÁV Rt. pályahálózatára fordítható pénzek az Országgyűlés által elfogadott közlekedéspolitikai koncepció szerint is csak szelektív fejlesztést tesznek lehetővé, vagyis a nagy forgalmat lebonyolító fővonalakra tudunk koncentrálni.
Ennek jegyében ezév április 29-én dr. Medgyessy Péter pénzügyminiszter úr szándéknyilatkozatot írt alá az Európai Beruházási Bankkal néhány fontos fővonal rehabilitációját szolgáló hitel felvételéről. A fővonalakról elbontott anyagok felhasználhatók lesznek a kisebb forgalmú mellékvonalak felújítására.
A Pécsvárad-Bátaszéki vasútvonal használt felépítményből történő felújítása mintegy 2,75 Md Ft-ba kerülne. A mellékvonali rehabilitációs program kidolgozása megkezdődött, azonban a vonal újjáépítésére csak a fővonali rehabilitációs munkákat követően 2-3 éven belül kerülhet sor. Az érintett vasuti mellékvonal felújítását illetően az a szándékunk, hogy csakis olyan személyszállítási megoldás valósuljon meg, amely az önkormányzatokkal egyeztetve a térség lakói számára is elfogadható.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, 1997. június " ".
Szívélyes üdvözlettel:
Dr. Lotz Károly
Érdekes...
Átlag napi 108 utas vette igénybe a 12 vonatpárt...
Átlag 9 utas 1 vonaton...
Számoljunk MD-szerelvénnyel. Három személykocsi+Btx.
Átlag 2,25 utas ül egy egy kocsiban...
Minden bizonnyal nem állnak... :-)))
MÁVINFORM-pótló jelenti, hogy a Budapest-Cegléd vonalon 5-10 perces késések legálisan előfordulhatnak, mivel most helyezik üzembe Ceglédbercel-Cserő állomásnál a 160-as bizber-hez tartozó fénysorompókat és félsorompókat. Az útátjáróban már reggel 7-kor is csak lépésben haladhattak át a vonatok, jelzőőrök biztosítanak.
A legjobb példa arra, hogy elkezdődött a naptári tavasz, máris hozzákezdtek az állomás aluljárójának befejezéséhez.
Remélem hamarosan a vágányokat is rendberakják.
Végezetül egy apró megjegyzés zárójelben:(Úgy néz ki, hogy maradt egy kis pénz a Cegléd-Albertirsa átépítésből, mivel Cegléd-Abony között valamennyi útátjárót felszereltek egy-egy félsorompóval.)
A 424-es nosztalgia 10:25-kor haladt el a pesti úti baumax mögött, helytelenben, két kocsival és jó gyorsan, nem sokkal S5002 mögött. (ő helyesben ment)
Ismét kérdezem: Mikor jönnek a nosztalgiák visszafelé?
Én is többször írtam már a témához , szerintem teljesen igazad van, bár szerintem a Desiro kicsi lenne. Ilyen átlós sebesvonatokra (vagy gyorsakra), azonban az ország többi részén is szükség lenne.
Egyébként én végigutaznék Soprontól Békéscsabáig :-))))
Ha Pécs-Szeged közvetlen vonat nincs is, de addig is lehetne egy Nagykanizsa-Kaposvár-Baja-Szeged Desiro pénteken és vasárnap. 6 órára jön ki a mentid?, de ha a 41-est és a 140-est a közeljöv?ben rendberaknák, akkor ebb?l le lehetne faragni.
Akár Zalaegyerszegig is mehetne, de a 7 órás menetid?vel már a 2x-es IC átszállás is labdába rúghat. Igaz, busz is van.
De egy kicsit elrugaszkodottab ötletem is van:
Sopron-Szombathely-Nagykanizsa-Kaposvár-Baja-Kiskunfélegyháza-Szeged-Békéscsaba.
Végigutazó nem igazán lenne rajta, mert átszállással gyorsabb, de lehet, hogy hétvégén végig tele lenne.
Ha már Soporn és átlós vonat: Jól bevált a Keszthely-Bécs (Bécsújhely) vonat a Szombathely-Sopron között utazó diákok körében. Akár még 100%-os kihasználtság is elérhet? vele.
"Megfelelő vegyszerrel és technológiával nyomtalanul eltávolítható. "
Megtudhatnánk e kotyvasz pontos nevét? Szegény Fogasokra igencsak ráférne:
Ez az 57-eske lassan egy hónapja igy néz ki. Ennél már elkéstünk. Úgy fest, mintha kromofággal sikálták volna meg.
Nem hajlandók újra fényezni az elejét, mondván: minek. Kiváncsi leszek 3 év múlva a fővizsgájánál, mennyibe fog kerülni és mily macerás lesz a lemezcsere. Mellesleg kegyetlenül ronda!!!! (a 66-os se kutya ám)
Az 56-on, 65-ön még mindig díszeleg egy-két galázat, úgyhogy lesz min kipróbálni e grefiti-pucolószert. És sajna várhatók még további "rongálások".