Laikusok (ti. nem MÁV alkalmazottak) számára történő hozzáférés lehetőségét nem ismerem (uis. nem vagyok illetékes). Mint minden ilyen jellegű információ megszerzésénél itt is elsődlegesen egy jószándékú illetékesre van szükség. :-)
Az összesítőjegyzék (járműsorozatok darabszámos kimutatása) adatai vszínűleg nyilvánosak, mert ilyen adattartalmú anyagokat szoktam kapni hivatalból.
Nincs véletlenül valakinek közületek fölös példánya a 2003.február 2-től érvényes új szlovák országos menetrendkönyvből, illetve a 2002. december 15-től érvényes osztrák belföldi menetrendkönyvből?
A horvát és a szlovén is érdekelne.
A most érvényes (2002.dec.15-től) román országos menetrendet tudnám érte cserébe felajánlani, de természetesen pénzért megvételről is szó lehet.
"Személykocsi állagjegyzék
Létezik, hozzáférhető a MÁV Rt. illetékes tisztviselői számára"
Ez azt jelenti, hogy titkos, vagy illetéktelen is beletekinthet, ha talál egy jószándékú illetékest?
Nem emlékszem, hogy ki keresett fényképet a V43 1001 táblájáról. Ez egy elég jó felbontású kép az illető ifjúkorából:
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27540730&pid=1937064&beginnum=48
FOMA tapasztalatait kiegészítve a 112 telefonszámról:
Aki felhívja, számíthat arra, hogy jópárszor elismételgetheti a mondandóját különböző kelletlen alakoknak, mire érdemi intézkedés igéretével befejeződhet a csevely.
Sülysápon? Kötve hiszem....nem jellemző az ottaniakra, a buszok is tiszták. Nameg, helyi vonatoknál a mozdony jóformán a tüzép telepen áll meg, oda nem nagyon mennek ki a népek... (még én is csak nagyon ritkán :) )
Na meg ugye a Bmx-ek :-)
Tényleg, újabban több olyan - egyébként Szegedre járó - példányt láttam, amit szemmel láthatóan betettek egy időre valamelyik Hernyóba... Ez az, amit nem kéne :-(
Mellesleg mit jelentenek rajtuk oldalt a kis narancssárga matricára írt számok?
Vártam a 9319-est, de az csak kb. 10-12 perc késéssel érkezett meg, lépésben. Ugyanis a harmadik kocsi csapágya állítólag kigyulladt, gondolom hőnfutott lett. Bobo röffen, kisorolás megkezdődik. Hangosbemondó valamit recseg a sebesről. Mindenki leszáll, gondolván, hogy megfogják a sebest. A kijárat vörös, a tömegtől feketéllő peron mellett pedig szép kecsesen 40-nel végiggördül a sebes, és felhúz a kijárati jelzőig. (még nem döntöttem el, hogy telefonáljak-e ez ügyben az illetékesnek?) utasok vigyorognak, üvöltöznek, káromkodnak, stb. Egy részük elindul utána. Hangos: a sebes visszatol, fel lehet rá szállni. Utasok visszaindulnak. Én továbbra is kényelmesen ülök a meleg kocsiban, mármint a 9319-esben. A mögöttes személyvonat persze gondolom mindeközben állt a bejáraton. Utána a sebes mégsem tolt vissza, hanem elment. Időközben befejeződött a kocsikisorozás, és térközre a sebes után elindultunk. Mögöttünk a szintén elvert személy.
Mindenesetre Ni xx-67-esei lassanként mind meglesznek, a CAF, DWA és GOSA kocsik állomásításával sincs sok gond ;-)
A vezérlőket és a ritka kocsikat viszonylag könnyen össze lehet írni.
A többi már komolyabb :-)
Amúgy ma a 17 órakor Nyíregyre induló IC-re vmi számomra ismeretlen okból nem lehetett már jegyet venni - azaz csak a dohányzóba. Ehhez képest viszonylag sok üres üléssel közlekedett a vonat. MiérT?
"A 1244-es és 1261-es Szilin graffitinyomokat találtam"
A graffitiről jut eszembe,ma délután a V43 1357-es valamelyik helyi sülysápi személyvonattal indult a Keletiből,ekkor ott voltam mellette,miután Sülysápról visszaért Keletibe szerelvényvonatként,igencsak feltűnő volt az ütközőin és az ütközők között lévő zöld graffiti. Ha induláskor tényleg nem volr rajta,akkor valószínűleg Sülysápon firkálhatták össze,gondolom miután a mozdonyvezető előrement a vezérlőkocsiba.
Úgy tűnik, hogy a 023-as mellett a 026-os és a 027-es 20-67 is Nyíregyre került. A 026-os dohányzó kocsi, ennek megfelelően már eléggé beleivódott a szag, de vmi rejtélyes okból rendszerint nemdohányzóként közlekedik. Nem lehetne tenni ez ellen valamit?
Létezikolyan, hogy személykocsis állomásítási lista? És ha létezik, hozzáférhető? :-)
Egyébként egyidőben állt a Nyugatiban a 023-as, a 029-es és a 033-as Gigant :-) Érdekes, hogy a 029 lámpafedelét kicserélték - valamelyik rikitóbb gépét kaphatta meg, mert nagyon sárgállik :-)