Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70476
A hosszirányú statikus nyomóerővel kapcsolatban:

A Dürener Kreisbahn (DKB) által alkalmazott alacsonypadlós dízelmotorvonatoknál (gyártó: DÜWAG, ami azőta Siemens) az 1500 kN helyett 600 kN hosszirányú erőkkel méreteztek a tömegcsökkentés érdekében. Ennek kompenzálásaként az aktív biztonság értékét növelték meg 2,73 m/s2 értékre, amely a hagyományos érték kétszerese.
Egy más filozófia, amely nem biztos, hogy helytelen...
Felvetették már például, hogy többek között ehhez az értékhez (1500 kN) történő ragaszkodás mennyivel nehezíti meg, illetve drágítja a járművet. Ugyanakkor egy valódi (nagyobb sebességű) frontális ütközésnél az 1500 kN mire elég...?

Mopi Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70475
M61 006 tegnap hazament Vecsésről, mert a nagy hideg miatt a Nohab minden igyekezete ellenére sem tudtak betonozni. Hétfőn áll ki ismét Vecsésre.
Én meg jól megszívtam, mert ma kimentem és nem volt ott. (persze előtte nem néztem el ide) Bementem az állomásfőnökhöz, kérdeztem, hogy mi a helyzet. Erre felállt és felkiáltott: "-Maga a negyedik aki azt a dízelt keresi! Modja már el nekem, mér' mindenki azt keresi? Mi van abban olyan különös?" Aztán felvilágosítottam és mondtam, hogy még várható néhány ember, akik a NOHAB-ot fogják keresni. Mondta, hogy hétfő du. áll ki és éjjel fognak melózni és várhatóan utána már ottmarad.
(Ki volt az előttem lévő 3 próbálkozó?)



seTTebello 2003-02-03 18:24:17 (68222)
Még jó, hogy mopi már elutazott.
Dehogy jó! :-) Elmentem volna megnézni!

v_peti 2003-02-04 02:18:56 (68270)
Egy celldömölki mozdonyvezet? áthaladt a vörösön , a 11-es(?) vonalon, néhány évvel ezel?tt. Talán itt is életet menthetett volna egy rádió.
Megjegyzés: Nem haladt át a vörösön, mert nem volt kijárati jelző. (Még most sincs.) Pannonhalmán nem kapott átmenesztést, de valamiért nem állt meg. (Az egy másik dolog, hogy egyenesbe fogadták, holott kiérőbe kellett volna.)

Btx002 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70474
A dolog teteje már csak az volt, hogy ha a BDh-ba ülök, akkor nem ér oda a kalauz, és megúszom...
Érdekes...
Előzmény: V63 026 (70473)
V63 026 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70473
"400 Ft pótdíjjal tud csak adni - válaszolta a kaller. "

Szabályosnak lehet hogy szabályos, de ritka nagy taplóság. Ha egyszer a MÁV nem biztosítja a megfelelő számú pénztárost, akkor ez elég bunkó dolog.

Amúgy Debrecenben is csinálták, reggel 7-kor pénztárosváltás van, magyarra fordítva aki 7-ig volt, az már 6.50-kor pakol és eltűnik, aki 7-től van, az meg kávézik 7.10-ig. :-)
Szóval szombat reggelenként ugyanez a jelenség állt fenn Debrecenben, amikor indul vagy 10 vonat rövid időn belül.
Egyszer meguntam, kérdem az információst, miért nem zárnak be még vagy 2 pénztárt. Sík ideg lett, és visszakiabált, hogy nincsenek elegen, és menjek a -szóval messzire. Bementem inkább a forgalmi irodába, panaszkönyvért. Kérdezte az ügyeletes, mi a baj, mondtam neki, hogy a csarnok közepén áll a sor. Mondta, írjam be nyugodtan, mert nem rendelnek ki elég pénztárost. Beírtam.
Két hét múlva jött a posta, ajánlott, állomásfőnök válaszolt, hogy 6 pénztáros volt beosztva, de, idézek, kapaszkodjatok! :-))) "Ebből kettő sajnálatos módon nem látva át a helyzet súlyosságát munkakörébe tartozó egyéb feladatot végzett. Az információban ülő hölgy ezért nem tájékoztatta Önt jól."
Hogy mi az igazság, azt talán sohasem tudom meg. :-)))

MaZó

Előzmény: Btx002 (70471)
V43 2376 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70472
Bakter !

Nem tudsz véletlenül valamit arról,hogy a Keletibe miért érkezett a TVK IC 110 perces késéssel ?

Btx002 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70471
Üdv Mindenkinek!

2003. 02. 28.
Bátyám (M41 2127) megkért, hogy hozzak kéregjegyeket Hódmezővásárhelyről és Hódmezővásárhelyi Népkertről. Mit mondjak, nem kellett korbáccsal hajszolni... :-)))

Eredeti terv szerint oda busszal mentem volna, de megpróbáltam elérni a 7714-et (Szeged, 13:01). Egy órakor értem ki az állomásra. A földszint dugig tömve, pénztártól pénztárig érő sorok. Kettőzve szeltem a lépcsőket, már csak a kalauz volt a vonat mellett: BDh-By-By-By-M41 2132. Egyenesen a kallerhez mentem, kérdeztem hogy tudna-e jegyet adni. Ekkor érkezett a szerelvény végéhez a forgalmista. 400 Ft pótdíjjal tud csak adni - válaszolta a kaller. Azzal próbáltam elhárítani, hogy most érkeztem meg, jegyvételre nincs idő. Három másodpercem volt arra, hogy eldöntsem, felszállok-e. Az ember ilyenkor tesz olyan dolgokat, amit később esetleg megbánhat.
Beszálltam...
Az utolsó By előterében ültem le, a lehajtható ülésre. Lehetett rajta fészkelődni Hódmezővásárhelyig... Szeged-Rendezőn találkoztam a 7725-tel (M62 109-*x-*x-*x-Btx0**, az M44 517-tel és az M62 089-cel.
Hódmezővásárhelyi Népkertnél érkezett meg a kaller. Leadtam a rendelést - 512 Ft. Többen álltak, volt ott egy MÁV-os is, kérdezte, hogy nem volt jegyem? Elmagyaráztam a helyzetet. Csak ingatta a fejét a magas ár miatt...
Népkerten: 7225: M41-Bx-Ax
A kaller nem ment tovább - Hódmezővásárhelyen legelsőként szállt le. Utána mi, utasok. A kaller még azt mondta, hogy:
"Ha eggyel arrébb szállsz, megúszod..."
Hódmezővásárhelyen durva hangon kérdezte a pénztárosnő: Minek neked annyi 90%-os jegy?! Elmondtam, hogy gyűjtöm. Ez még nem is érdekelt volna, de az öt jegyből hármat elrontott azzal, hogy az ár felülírásánál 220 Ft-ot írt, ezután azt átkaparta... Nem mertem mondani, hogy cserélje ki őket...
Gyaloglás Népkertig. Négy embert kellett megkérdeznem, mire megtaláltam. Kedves pénztárosnő, tiszta állomás.
A vonat kb. 8 percet késett. 7713: MDmot 3036-Ax-Ax-Ax-Btx 093. A kaller észrevette a kéregjegykupacomat. Érdeklődve kérdezett félőlük, megnézte stb... Kopáncson kereszt (nem tudom nevezhetjük e annak, a mi vonatunk csak átrobogott) 7724-gyel (MDmot30**-*x-*x-*x-Btx0**) Kereszt Rendezőn a 7734-gyel. Késett a vonatunk, pedig ezzel akartam hazamenni (Szeged-)Rókusra... :-)

RadiX Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70470
A vasarvaros (BNV) delnyugati sarkanal a 100a es 80a osszekotovaganya (a Nyugati pu. kiralyi varotermetol igy mehetett vonat anno a godolloi kastelyba).
Előzmény: jokepu (70469)
jokepu Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70469
Köszi az infót!
Valszeg megnézem holnap a meneteket.

Leleplezem tudatlanságomat és megkérdezem, melyik a Királyvágány? (Sejtésem azért van.)

CsT

Előzmény: Bárdos Imre (70440)
maczko Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70468
Nem kell olyan messzire menni!
Ez Sopronban is így működik.
Igaz szabadon mászkálhattam a sinek között...
M.
Előzmény: vrobee (70387)
scsabi Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70467
Szerdán akartam válaszolni, de elhelt a téma.

Szabványokról összesezdtem egy kis összeállítást a felvetett problémával kapcsolatban:
pár példa: (átugorható)
ISO 8178-1:1996 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 1: Test-bed measurement of gaseous and particulate exhaust emissions
ISO 8178-2:1996 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 2: Measurement of gaseous and particulate exhaust emissions at site
ISO 8178-3:1994 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 3: Definitions and methods of measurement of exhaust gas smoke under steady-state conditions
ISO 8178-4:1996 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 4: Test cycles for different engine applications
ISO 8178-5:1997 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 5: Test fuels
ISO 8178-6:2000 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 6: Report of measuring results and test
ISO 8178-7:1996 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 7: Engine family determination
ISO 8178-8:1996 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 8: Engine group determination
ISO 8178-9:2000 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 9: Test cycles and test procedures for test bed measurement of exhaust gas smoke emissions from compression ignition engines operating under transient conditions
ISO 8178-10:2002 Reciprocating internal combustion engines -- Exhaust emission measurement -- Part 10: Test cycles and test procedures for field measurement of exhaust gas smoke emissions from compression ignition engines operating under transient conditions
ISO 3095:1975 Acoustics -- Measurement of noise emitted by railbound vehicles
ISO 3381:1976 Acoustics -- Measurement of noise inside railbound vehicles

EN 12663:2000 Railway applications - Structural requirements of railway vehicle bodies

UIC518 OR Testing and approval of railway vehicles from the point of view of their dynamic behaviour - Safety - Track fatigue - Ride quality
UIC564-2 OR Regulations relating to fire protection and firefighting measures in passenger carrying railway vehicles or assimilated vehicles used on international services
UIC567 OR General conditions for coaches
UIC615-0 O Tractive units - Bogies and running gear - General provisions
UIC615-1 OR Tractive units : Bogies and running gear - General conditions applicable to component parts
UIC615-4 OR Motive power units : Bogies and running gear - Bogie frame structure strength tests
UIC617-5 OR Special safety regulations for drivers' cabs of tractive units
UIC622 O Definition of the nominal power of locomotives and railcars fitted with internal combustion engines
UIC623-1 OR Approval procedures for the diesel engines of motive power units
UIC623-2 OR Approval tests for diesel engines of motive power units
UIC623-3 R Series test and acceptance conditions for diesel engines of motive power units
UIC624 O Exhaust emission tests for diesel traction engines
UIC625-2 OR Fitting of front windows, side windows and other windows installed in drivers' cabs of motive power units with internal combustion engines, and in driving trailers (with a view to ensuring protection for the staff)
UIC625-6 O Regulations concerning conditions of visibility from driving compartments of combustion-engined powered stock
UIC625-7 OR Regulations concerning the impact withstandability in service of combustion-engined railcars and multiple-unit trains
UIC651 OR Layout of driver's cabs in locomotives, railcars, multiple-unit trains and driving trailers
O-> kötelező; R->ajánlott; I-> tájékoztató

'A csehek szerint...'

A típusengedélyről (10/1984. (VI. 27.) KM rendelet A vasúti járművek üzembehelyezésének engedélyezéséről és időszakos vizsgálatáról):
(átugorható)

Típusengedély szükséges:
a) új típusú jármű gyártására és beszerzésére,
b) régi típusú jármű olyan átalakítására, amelynek során a korábbi típusengedély meghatározó adatait (2. pont) érintő változtatást hajtottak végre (a továbbiakban: átalakítás).
Új típusúnak kell tekinteni minden olyan járművet, amelynek típusára Magyarországon engedélyt még nem adtak ki.
A típusengedély lehet:
a) előzetes típusengedély: a tervdokumentáció vizsgálata alapján kiadott engedély, amely szerint az első jármű gyártása, beszerzése, illetőleg átalakítása megkezdhető;
b) végleges típusengedély: az előzetes típusengedély alapján gyártott, beszerzett, illetőleg átalakított jármű típusvizsgálatát követően kiállított engedély, amelynek alapján a sorozatgyártás és beszerzés megkezdhető, továbbá a prototípus üzembehelyezhető.
Az előzetes, illetőleg végleges típusengedély iránti kérelemhez a 4.1 pontba foglaltakat kell csatolni.
Az előzetes típusengedély kiadását:
a) belföldön gyártásra kerülő jármű esetében a gyártás megkezdése előtt legalább 3 hónappal a gyártó vállalatnak,
b) külföldről beszerzésre kerülő jármű esetében a külkereskedelmi szerződés megkötése előtt legalább 3 hónappal a külkereskedelmi vállalatnak, illetőleg a külkereskedelmi joggal felruházott vállalatnak,
c) járműátalakítás esetén annak megkezdése előtt legalább 3 hónappal a jármű üzembentartójának
kell kérnie.
A végleges típusengedély kiadását a jármű üzembentartójának kell kérnie.
A típusengedély iránti kérelemről az engedélyező hatóság vizsgálat alapján dönt. Ennek során:
a) megállapítja a járműtípus azonosításához szükséges típusmeghatározó adatokat,
b) vizsgálja, hogy a járműtípus megfelel-e a jogszabályban, műszaki előírásban, valamint a szabványokban meghatározott, illetőleg az üzembehelyezéssel elérni kívánt követelményeknek.
A típusengedély alapján sorozatban gyártott, beszerzett, valamint átalakított jármű első üzembehelyezése csak hatósági engedély alapján történhet. A hatósági engedélyben a hatóság tanúsítja, hogy a jármű az előzetes típusengedélyben rögzített műszaki előírásoknak, a személyi, forgalmi, valamint a vagyonbiztonsági követelményeknek megfelel.

A felsorolásból látható, hogy a vizsgálati eljárások is szabályozottak. A nem megfelelőséget akkor lehet kijelenteni, ha a járműre vonatkozó (hatóság által jóváhagyott) műszaki feltétfüzetbe foglalt, nemzetközi, nemzeti, ágazati, vagy vállalati szabványra visszavezethető követelményeket a jármű, annak részei, vagy alrendszerei, jóváhagyott vizsgálati eljárással vizsgálva nem teljesítik.

Ha a típusvizsgálat során a típuspróbára felajánlott járművet megfelelőnek találták akkor:

"Az engedélyezési eljárás során az engedélyező hatóság köteles vizsgálni azt, hogy az engedélykérelem kielégíti-e a jogszabályokban foglalt követelményeket és kizáró ok hiányában köteles a határozatot kiadni." (OVSZ I)

Hazai vonatkozó jogszabályok:
-1993. évi XCV. törvény A vasútról
-51/1994. (IV. 8.) Korm. rendelet A vasúti hatóság feladat- és hatásköréről
-15/2002. (II. 27.) KöViM rendelet A vasútvállalatok működésének engedélye-
zéséről
-38/1998. (XII. 23.) KHVM rendelet A vasúti hatósági eljárások díjairól
-3/1998. (II. 11.) KHVM rendelet A közlekedési, hírközlési és vízi építmény-tervezési jogosultság részletes szabályairól
-28/1994. (X. 28.) KHVM rendelet Az Országos Vasúti Szabályzat kiadásáról
-10/1984. (VI. 27.) KM rendelet A vasúti járművek üzembehelyezésének engedélyezéséről és időszakos vizsgálatáról

cs
aki nem illetékes

Előzmény: DLala (70454)
maczko Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70466
Sziasztok
Kérdést a kolléganőm szegezte nekem:
Ma reggel azS 9309 Budaörsön a váltókörzetben állt meg. Többpercnyi tartózkodás után szálltak fel (peron nélkül!) a korábban lerobbant személyvonat (új mozdony húzta) utasai.
Hogy lehetséges ez? Miért nem állították meg időben? Miért nem tolatott vissza?
Én kérdésem: Mi történt?
Üdv.: maczko.
emká48 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70465
Hmmm. Majd holnap..
Előzmény: 1047 005-2 (70444)
emká48 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70464
Az Éjszakaiban ezt mondák. (De a szerződést nem olvastam)
Előzmény: v63 152 (70424)
scsabi Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70463
Vörös csillag:

Imrének jogilag igaza van. Más kérdés, hogyha a mozdony homlokfalára (ha jólemléxem) MÁVSZ 2260:1988 szerinti színben festik fel a csillagot, úgy nem lehet probléma, lévén a csillag színe sötétnarancs. (RAL 2001 (s. nar), vagy RAL 2002 (vérnarancs))

Bocs' beállt nálam a pénteki agyhalál :-)

cs

Előzmény: 1047 005-2 (70447)
Btx002 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70462
Kb. egy óra múlva élménybeszámoló:
Szeged - Hódmezővásárhely
Hódmezővásárhelyi Népkert - Szeged
1014 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70461
Köszönöm és kegyelem árva fejemnek! (annyi mindent lenne jó követni, hogy képtelen vagyok rá)
Előzmény: drdoktor (70455)
division by zero Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70460
arról nem is beszélve, hogy egy bizonyos sör címkéjén is ott van :-)
Előzmény: Szütyi (70453)
Bárdos Imre Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70459
Semmi bajom a vörös csillaggal és a hiányával sem.

Az M61 001 múzeumi jármű, így mint kiállítási tárgy, joggal viseli a vörös csillagot, ha úton van akkor pedig hivatalosan le kellene takarni vagy el kellene távolitani a gépről. Persze (szerencsére) ezzel senki nem törődik. Szerintem bármit is jelképez a vörös csillag az adott korban ez hozzá tartozott a mozdony festéséhez.

Az M62 001 viszont a mai napig is állományban lévő, üzemelő gép, ezért nem viselheti a csillagot .

Előzmény: Szütyi (70453)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70458
A Máv Rt. vonalának a felújításánál a Máv Rt.-től x Forintért vásárolt vontatójármű szolgáltat (gondolom,hogy piaci árért).Nem semmi!
DLala Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70457
Kicsit továbbgondolva (remélem senki nem vádol majd demagógiával) és feltételezve, hogy a 63-41 nem felel meg az előírásoknak, ez az utasok, illetve a mozdonyvezető életének, illetve a közlekedésnek a veszélyeztetése, ami mindenképpen büntetőjogi kategória. Nem tudom, mi adhat ez alól felmentést.

A környezetvédelmi paraméterek nem teljesítése (sajnos) nem ilyen elbírálás alá esik. Valószínű 2004. május 1. után 63-41 ebben a formájában NEM helyezhető újonnan üzembe. De ahogy a szergejek meg a csörgők, ezek is meg fogják kapni a fennmaradási engedélyt, tekintettel arra, hogy a belépéskor már üzemeltek. Az is lehet, hogy elő fognak írni számukra kötelező változtatásokat, melyeket x éven belül végre kell hajtani, különben leállnak. De ez most még nem pálya. A lényeg az első.

Előzmény: DLala (70454)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70456
Az egyik nem hagyhatná el a Füstit,a másik meg nap mint nap dolgozik.
Előzmény: Szütyi (70453)
drdoktor Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70455
Ilyet mérnem a Gőzmozdonyokban teccen kérni?
Na ezer szerencséd, hogy éppen erre jártam, én is onnan loptam, asszem a tulaj BlackStar topiktárs, remélem nem haraguszik meg érte:)

Hölgyeim és Uraim, az egyik legszebb, legerősebb magyar gőzös, íme a 601-es!

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: 1014 (70452)
DLala Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70454
Hömm...
Úgy látszik a külügyi infovonalosok sem voltak elájulva a saját válaszuktól, ezért teljes meglepetésemre újabb levelet küldtek (ezúton is elismerem, alábecsültem őket). Bemásolom ide teljes egészében (a kiemelések tőlem valók). Aki esetleg nem emlékszik, az apropó az volt, hogy az uzsgyi a csehek szerint nem felel meg a szabványoknak és kíváncsiak volnánk, mennyiben felel meg az uniósoknak (ütközésbiztonság, gyűrődési zóna, hosszirányú merevség, környezetvédelem).

"Tisztelt Cím!

Az EUvonal a vasúti járművek paramétereinek EU-s szabályozásával kapcsolatban újabb információkhoz jutott. Ezeket az alábbiakban elküldjük. Reméljük tájékozódásában további segítséget tudunk nyújtani ezzel.

Már a XIX. század második felében - szükségszerűen - megkezdődött azoknak az
előírásoknak a kidolgozása, amelyek lehetőé tették, hogy a vonatok átlépjék
a határokat, és zavartalanul közlekedjenek az Európát egyre jobban behálózó
vasútvonalakon.

Az Európai Unió létrejöttét évtizedekkel megelőzően működik a Nemzetközi
Vasútegylet (UIC), amelynek a vasutak szakembereiből álló bizottságai, külön
vasúti kutatóintézet segítségével a vasút minden szakterületére, így
természetesen a járművekre vonatkozó nemzetközi érvényű előírások
kidolgozását végzik.

Az EU szervezetei elsősorban ezekre a dokumentumokra alapozva dolgozzák ki
és adják ki a vasutakra vonatkozó irányelveket, bizottsági döntéseket,
műszaki specifikációkat (TSI).

A konkrét kérdést (biztonsági, környezetvédelmi paraméterek) illetően is
egyértelmű a válasz: az EU egységesen szabályozza ezeket is.
Példaként
említhető a transz-európai nagysebességű vasúti rendszerek kölcsönös
átjárhatóságára vonatkozó 96/48/EK jelű bizottsági irányelv, amelyhez az
Európai Bizottság Hivatalos Lapjának 2002. szeptemberi számában több mint
500 oldalon jelentek meg a műszaki specifikációk, köztük a kérdéses témákra
vonatkozó előírások is. Ez természetesen csak egy a vasutakra vonatkozó
előírások közül.

Az egyes előírások hatálybalépése változó, az előbb említettnél a kiadástól
számított hat hónap.

Az EU-előírások a jogharmonizációs munka során kidolgozott magyar
jogszabályokban tükröződnek.

Üdvözlettel:

EUvonal

2003. február 28."

Összefoglalva.
Az EU egységesen szabályozza a vasúti járművek biztonsági és környezetvédelmi paramétereit, melyek az UIC döntvényeken alapulnak. A magyar jogszabályok már átvették ezeket, és nagy valószínűséggel már hatályban is vannak.
Ergo, ha a csehek szerint a 63-41 NEM felel meg egyes UIC döntvényeknek, akkor NEM felel meg sem a cseh, sem a magyar, sem pedig az uniós előírásoknak sem. Innentől adódik a kérdés: Hogyan kaphat egyáltalán típusengedélyt?
Ezekre szeretném, ha valami illetékes egyszer végre válaszolna.

Szütyi Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70453
Ez a vöröscsillagozás szerintem hülyeség.
Hozzá tartozik a mozdony designjéhez.
Az meg a baromság teteje, hogy az egyik mozdonyon van a másikon nincs.
Külön nevetséges, hogy az 1-es NOHABon van csillag az 1-es Szegrejen meg nincs:-)))
Előzmény: 1047 005-2 (70447)
1014 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70452
Sziasztok!

Szükségem van egy 601 sor. mozdony képére. Tud valaki lelőhelyet / küldeni az itt megadott címre?

Köszi

Sh2 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70451
De lökött vagyok! Bocs, közben átfutottam a mai hozzászólásokat is. :)
Előzmény: rg7 (70449)
Bárdos Imre Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70450
Helyesbítek: A gödöllői nosztalgiát M61 001 viszi!
rg7 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70449
Lásd a 70345 hozzászólást!
Előzmény: Sh2 (70448)
Sh2 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70448
Üdvözletem mindenkinek!

Rohanok, csak két gyors kérdésre ugrottam be.
Ma kinéztem Kelenföldre 11 órakor és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a Fehérvár felől jövő vonatok 50-60-80 perc késéssel érkeztek. Vajon mi lehetett a gond?
A másik kérdésem az lenne, tudja-e valaki, mi volt a Bartók szerelvényével? 11.00 és 12.10 között nem volt Kelenföldön, pedig elvileg 11:25 körül kéne érkeznie a Keletiből. Az egyik forgalmista szólt a várakozó V43 1190 vezérének, hogy ne várjon a Bartókra, menjen el gm-ben a Délibe. Furcsa...

1047 005-2 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 70447
Talán a vörös geometriai forma miatt.
Előzmény: scsabi (70445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!