Keresés

Részletes keresés

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52095
Meggy?z?désem, hogy a megálló építése olcsóbb volt, mint felújítani a régit.

Ezt nem hiszem.

Az pedig nem mellékes, hogy az egész vonal az egyforma megállókkal és állomásokkal egységes arculatot mutat.

Itt a hagyománytiszteletet többre értékelném. Ezen kívül az új épület csicsás, de funkcionálisan egy nulla. Ráadásul be volt zárva ottjártamkor, ami lehet, hogy így "üzemszerű", viszont télen lehet fagyoskodni.
Még hab a tortán, hogy az új "épület" (kis kutrica) messzebb van a falutól, mint a régi.

Előzmény: M.T. (52092)
DGKUm Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52094
Nem is mondtátok, hogy állítólag Prága tájékán szoruló fék okozta kerékproblémákkal lerobbant a hazafelé tartó Szent Tehén! Mindig mondtam, hogy nem igazán megfelelő a NOHAB-ok üzemkészsége!:-)
Más: Júliusban, az MVP születésnapján villamos mozdony találkozó - könnyített kivitelben - lesz a parkban, tehát az ott lévő villamos mozdonyok mellett a Milkabika, egy 100-as V 63-as, meg egy 2000-es V 43-as lesz kiállítva.
Új tárgyként megjelenik a 326 209, a XLI daru szerkocsija, a Turán vonat autószállító kocsija és a Hargita egyik motorkocsija, ha minden jól megy.
(Aszigetit meg hordhatjuk pszichológushoz, mert nem tud kibontakozni:-))
Grg Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52093
Feltettem pár képet:
M.T. Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52092
Kedves Tamás!
Bajánsenye állomásépülete az új vonal építése el?tt a zalalöv?i állomás f?nökének lakása volt. Már abban az id?ben is jelent?s mértékben át volt alakítva. Pl. az észak felé, tehát a vágány felé es? oldalon szinte minden nyílászárót befalaztak. Eredetileg le akarták bontani, mert ugye, a vágánytengely 50 m-es körzetében lakóépület nem maradhat. Végül így úszta meg, hogy vasúti célú épület maradt. Meggy?z?désem, hogy a megálló építése olcsóbb volt, mint felújítani a régit. Az pedig nem mellékes, hogy az egész vonal az egyforma megállókkal és állomásokkal egységes arculatot mutat.
Előzmény: Vaskalap kartárs (52045)
mestska Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52091
ha már megemlítettem az OTT-t:
Abban az alábbi vonalak vannak betervezve kétvágányúnak:
-Ágfalva-Szombathely-Szentgotthárd
-Celldömölk-Porpác
-Székesfehérvár-Boba
-Ukk-Zalalövő
-Devecser-Ukk(új vonalként)
-Szabadbattyán-Murakeresztúr
-Pusztaszabolcs-Gyékényes
-Budapest-Kelebia
-Cegléd-Szeged-(új híd)
-120 hiányzó szakaszai
-101
-105
-90
Meg még:

-8
-16
-17
-Szabadbattyán-Keszthely-B.sztgyörgy
-Pusztaszabolcs-Dunaújváros
-Dombóvár-Pécs
-155
-Újszász-Hatvan
-Selyp-Somoskőújfalu
-Kazincbarcika-Ózd
-Komárom-Sz.fehérvár

Előzmény: v_peti (52088)
v_peti Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52090
Kihagytam, egy fontos vonalat: Fonyód-Kaposvár. Ez arra példa, hogy egy fővonalként használt mellékvonallal milyen mostohán bánnak. 8Igaz, nemcsak ezzel az egy vonallal.)

Előzmény: v_peti (52088)
mestska Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52089
Köszi, de nem fontos már.
A mértékadó forrásban volt a hiba: a MÁVTI által készített OTT-ben véletlenül piros lett a villamosítás fekete helyett, s mivel én úgy tudtam, hogy villamosított, ezért bizonytalanodtam el. De azután meg lett oldva máshogy.
Előzmény: Bárdos Imre (52087)
v_peti Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52088
Tehát ott tartottam, hogy a fővonalakra jóval többet kellene költeni, és nem azt hngoztani, hogy mennyibe kerülnek a mellékvonalak! Az általam leírtak azok tényleges fejlesztések.
Aztán ott a járművek kérdése is.
1. V43: Nem fog örökké menni. Nem egyszerre kellene majd lecserélni 2010-15 körül a járműparkot. (Jó. most jött néhány Milkabika.)
2. Kevés a gyorsvonati kocsi. Minőségi gyorsvonatokat! Ne csak IC-ket!
Jó legyen IP is, de ne helyjeggyel. A mellélkvonali vonatok ne álljanak meg a fővonal határán.
Esztergom-Almásfüzítő. (Tbánya vagy Komárom helyett.) Kellene (esetleg) mégegy szerelvény+120-as jármű a fővonalra, hogy ne foglalja túl sok ideig.
Sellye-Sztlőrinc. Uez Pécsig. (Elkelne egy duplavágány, vagy csatolják rá a Barcsi személy végére!)
Sellye: mellékvonafejleszutés EU módra.
1. Közvetlen vonat a nagyvárosba.
2. P+R parkoló a nagyobb helyeken. (Ahonnan sok település elérhető autóval. Főleg Sellyén.)
Sógoréknál óránként (néha kétóránként) járnaka vonatok Deutschkreutz és Bécs között. Ezek Ebenfurth-tól nem állnak meg sehol sem.
Van rajta két átszállási hely. (Sopron: Nemzetközi forgalom + bécsújhelyi mellékvonal, Wulkaprodersdorf: /Vulkapordány/: Mellékvonal Kismarton felé..)
Nagyobb város nincs a vonalon. (Kivéve Sopron, de az nem Ausztria.) Kismartonból és Bécsújhelytől más eljutási irány is van.
Ilyen alapon Dunaújváros felé is lehetne elővárosi forgalom.

Előzmény: v_peti (52086)
Bárdos Imre Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52087
Valóban villamosítva van, de üzembe helyezésének pontos dátumát nem tudom fejből. Emlékeim szerint valamikor a 80-as évek közepén törtrént a dolog. Holnapra megnézem otthon és megírom.
Előzmény: mestska (52085)
v_peti Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52086
"Mentsük meg a fővonalakat!"
Mielőtt valaki azt hinné, hogy a melegtől írok ilyeneket, egy dolgot leszögeznék: Nem akarok egyetlem mellékvonalat sem megszünteni!
Akkor most jöjjenek a tények.
1. Előbb vagy utóbb néhány mellékvonal bezárásra fog kerülni.
2. Régebben is szüntettek meg mellékvonalakat!
3. A vonal hasznossága és műszaki állapota között gyakran nincs összefüggés. A vonal hasznossága, és a felszámolásra való jelöltsége között nincs összefüggés.
Pl: Vp és Alsóörs között nagyobb lenne a forgalom, mint pl. a Pápa és Tatabánya között.
A 48/49 Keszőhidegkút-Gyönk és Dombóvár között alternatívája lehet(ett) volna a 40-esnek. (Úgyis elég zsúfolt az már.)
4. Ha egy mellékvonalat bezárnak, attól még nem jut több pénz a fővonalakra.
Nyereség: Üzemanyag.
Veszteség: Jegybevétel. (Kisebb, mint az üzemanyag költség.)
A mozdonyvezető és a kaluz valószínűleg kap munkát továbbra is. (100 vagy 101 ember foglalkoztatása körül egy csomóponton nincs nagy különbség.)
További veszteség: Vasútpótló busz bérleti díja.
Még további veszteség: Felszámolás költsége.
Ez rövid távon igaz, amíg a vonalat nem kellene felujítani. (Tehát addig nyugodtan mehet a Bz. Aztán majd az lesz, mint Pécsvárad és Palotabozsok között.)

Most jöjjenek a fővonalak:
40/41: Mivel ez (tudomásom szerint) közlekedési folyosó része, ezért nőni fog a forgalom. De elég zsúfolt már most is.
Duplavágány kellene Kaposvárig. (Vagy legalább szakaszosan, mint a 120-on.)
Ha győzne a "szombathelyi lobbi" a GYSEV segítségével, akkor duplavágán kellene Szhely és Kmd között. (4-szeres erősségű forgalom lenne itt.)
1. Elővárosi forgalom.
2. Opel-vonatok.
3. Bécs-Sopron-Szhely-Sztg-Graz
4. Bp-Szhely-Kmd-Zlövő-Bsenye
Nem kellene annyira erőltetni a ZEG-Zlövő újjáépítését. (Elég lenne egy felujítás is. Igaz, ezt már többen mondták, nemcsak itt a topicon.)
120a: Tragédia: A hosszantartó felujíttások után idén nyáron(?) életbelépő új, remélhetőleg nem végleges, menetrend szerint még mindig lassabban Jutok el Bp-ről Szolnokra, mint 1 évvel ezelőtt.
"Nem újítsák fel a vonalat! Régítsék le! :)"
140-es: Tragédia.
150a: Dupla vágány kellene. + elővárosi vasút.
1-es: Nemrég lett készen, máris felujítják?
Összefoglalás: A fővonalak tisztességes felujítása jóval több pénz, mint néhány mellékvonal lenyelt vesztesége. Tehát nem azok viszik el a pénzt a fővonalaktól!

mestska Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52085
Hm, hivatalos forrásból megtudtam hogy villamosított.
Bár amít előbb említettem mértékadó forrást, az is innen származott.:((
Előzmény: mestska (52083)
Carpy Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52084
Ha nincs külön pálya és kereskedővasút, akkor mennyi lesz az elővárosi társaság vesztesége?

Azt nem tudom, de a kapitany 51 eves! :-)

Komolyra forditva: szerintem vasutat gazdasagosan, vagy viszonylag kis veszteseggel csak nagyon specialis korulmenyek kozott lehet uzemeltetni. A transzkontinentalis, de legalabbis jo hosszutavu teherszallitas, valamint a nagyvarosok elovarosi szemelykozlekedese kis szerencsevel lehet gazdasagos.
Masfel eve valaki a MAV-tol ideirta, hogy az intercity es az elovarosi kozlekedes nyereseges. Nem tudom hogyan szamolta ki, de ha azt kellett volna kimutatnia, hogy ezek okozzak a legnagyobb veszteseget, az se lett volna nehezebb.
Azonban az elovarosi kozlekedesnel nem is az a lenyeg, hogy onmagaban gazdasagos-e, hanem az, hogy a nemzetgazdasagi haszna igen nagy. Erre van ertelme aldozni meg koltsegvetesi penzeket is, de mellekvonali kozlekedesre, meg InterPicikre aligha.

Előzmény: seTTebello (52070)
mestska Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52083
Sziasztok!

Egy (száomra) most fontos kérdés: A Nyékldháza-Tiszapalkonya vonal villamosítva van, vagy sem?
A menetrend szerint igen, más (ténylerg mértékadó ) források szerint csak tervezve van.
Ha villamosítva van, mikor villamosították?

A választ köszönöm!

hmsoft Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52082
95 55 63-41 001-3:

- Az eredeti metrós-dizájnon nem sikerült javítani. (Az is igaz, hogy a metrókocsi, a Jauza, ADtranz-Metrovagonmas kooprodukcióban készült. Vajon ki csinálta kettejük közül az "arculati tervet"?)
- Az oldalütköző kissé esetlenül lett beleapplikálva a jármű homlokrészébe, a félkör alakú kivágás nem illik a hosszúkás-szögletes elképzelésbe.
- Ha a homlokablak nem osztott volna, talán a hosszú-keskeny hatás kevésbé érvényesülne, és így a nemlétező magasperon által takart rész nem tűnne olyan idétlennek.
- Oldalra a mv. kilátása nem tűnik zavartalannak.
- Néhány alkatrész rögzítése, felszerelése némileg esetlegesnek néz ki.

Ettől függetlenül, ha már van, lássuk, mi a helyzet vele a gyakorlatban...

hm

Előzmény: Törölt nick (52055)
Gödény Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52081
Megjött a válasz az alábbi kocsikra (a rajzolótól kérdeztem meg, hogy mi a szösz volt az):


A Hannover - Göttingen - Kassel - Würzburg ICE-palya átadásával Wiesbaden IC kapcsolat nélkül maradt. Bár S-Bahn-nal a közeli Mainz állomás elérhető volt, amely az IC hálózat megállója, egy tartományi fővárosnak mégis illik, hogy IC-kapcsolata legyen. Wiesbaden - Mainz között 1988-ban BR141, Bpmz291, Avmz207-es összeállítással megindult az IC. Egy évre rá kerültek a képen látható kocsik a forgalomba. Ezek leánykori neve Bnrzf726 és BDnrzf732 volt, LHB-próbakocsik - amelyeket a "Silberling"-ek utódjának szántak, de erre végül nem került sor. A kocsik belsejébe IC üléseket tettek, az IC termes kocsikkal megegyező kialakítással, és az akkori aktuális IC színűre festették a kocsikat. 4 db 141-es mozdonyt (200, 230, 401, 404) szintén ilyen IC színűre festettek (azért négyet, mert gyakran döglöttek, kellett a tartalék). A szerelveny InterCity "Wiesbaden-City" néven közlekedett. Mivel nem volt elég nagy a kihasználtsága (az költségek 25%-át fedezte csak a bevétel), a vonat később megszűnt. 1998-ban Frankfurt/Main-ban a kerítést erősítették a kocsik, majd a Connex-nek lettek eladva.

Előzmény: Törölt nick (51995)
Grg Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52080
Vannak olyanok is, csak tovább kell nézni a 2-3-4-oldalakon
Előzmény: IST (52079)
IST Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52079
Hajaj, ez a metrócsoda nekem sem tetszik. Nagyon nem. Mondjuk a belsejét még nem láttuk. Arról nem lehetne képet szerezni?

Más:
Ma reggel 7.10 környékén V63... húzott egy kb 5-600 m hosszú tehervonatot (konténerekkel) Szfvárról a Balaton déli part felé. Eddig nem volt jellemző a reggeli teher felénk.

Előzmény: v63 152 (52071)
DGKUm Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52078
Déli, vagy Kelenföld, nem mindegy? Mindkettő Dunántúlon van!
Előzmény: Törölt nick (52055)
manhattani Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52077
>Ha nincs külön pálya és kereskedővasút, akkor mennyi lesz az elővárosi társaság vesztesége?
Azt hiszem, akár van pálya- és kereskedővasút, akár nincs, az elővárosi társaság vesztesége jó nagy lesz. De ez nem baj, mert arra a társaságra nagy szükség van (ha nem lenne, még nagyobb lenne az egész nemzetgazdaság vesztesége). Amire nincs szükség, az a Bz, amint a mezőn legelészik, rajta öt utas, abból három vasutas.
Amerikában kb. megvalósult a pálya- és kereskedővasút a távolsági személyszállításban. A "kereskedővasút" az állami Amtrak, bejárja az USÁ-t keresztül-kasul, a magánvasutak sínjein, ingyen. Mégis az Amtraknak hatalmas a vesztesége.
Chicago környékén bejáróvonat jár a BNSF sínjén, ott is nagy a veszteség. De mindegy, az elővárosi vasútra nagy szükség van.
Előzmény: seTTebello (52070)
Mopi Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52076
több mint 51 ezer levelet

Te voltál a 52000.

Előzmény: gertam (52075)
gertam Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52075
Jó reggelt KEDVES VASÚTBARÁTAIM!
Bocsi mindenkitől, akit felzaklattam a Dunaújváros-Budapest témával, és eleddig nem válaszoltam rá. Igérem hamarosan megteszem, de kérlek benneteket segítsetek a téma "melegentartásában" azaz jusson el az üzenet oda, ahova kell. És persze akkor még nem beszéltem a Dunaújváros-Pécs járatról. Még mindig nem késő a Dújv-Rétszila vonal villamosítása ui. Akkor...... de ezt az egyszerű térképszerető is látja, hogy a Pszab-Rétszilas között automatikusan kétvágányú lesz a vonal.
Tulajdonképpen amiért most gyorsan jelentkezem egy ötlet. A hétvégén Pécsre utaztam és útközben többnapi termést olvastam kinyomtatott formában Írtó izgalams volt. Nem gondoljátok, hogy valamilyen olcsó módon meg lehetne jelentetni belső használatra a több mint 51 ezer levelet?
Mopi Creative Commons License 2002.06.19 0 0 52074
Első ránézésre én is valami hasonlót gondoltam.
Előzmény: v63 152 (52071)
seTTebello Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52073
Ez a Magyar Mérnökegylet közlönyének 1930-1945 közötti tartalomjegyzéke.
Nem nyílik meg új ablakban, hogy nem gondolkozzak nem tudom ki helyett.

MMÉE közlönyének tartalomjegyzéke

Előzmény: DGKUm (52038)
seTTebello Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52072
És mikor kezdődik a próbaüzem?
Vagy legalább kihozhatnák a garázsból, a napra lehet nézni, de rá nem.
Előzmény: Törölt nick (52055)
v63 152 Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52071
Most kellett ráébrednem, hogy milyen szép a Bz!
Előzmény: Törölt nick (52055)
seTTebello Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52070
Szia Carpy

Ha nincs külön pálya és kereskedővasút, akkor mennyi lesz az elővárosi társaság vesztesége?

Előzmény: Carpy (52066)
DrTr Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52069
Ha már a 41-es vonalnál tartunk: van egy 7807 sz. sebesvonat, amivel aránylag gyorsan át lehet jutni Félegyháza felől Dombóvár-alsóra. És végállomás! (Na jó, esetleg a pécsi sebest eléri) Csak ez az egy vonat van reggel a délkeleti régióból a Dél-Dunántúlra. Nagyon nehezére esett volna elvinni ezt a vonatot a MÁV-nak Kaposvárig, ami ugyebár megyeszékhely, és nem egy olyan nagyranőtt falu kettes számú állomása. Oké, évente 22-23 alkalommal ezt biztosítja a MÁV a fonyódi járatával(17807), de egyéb időszakban egy órát kell várni Dombóvár-alsón. És csodálkoznak, hogy kevés az utas ezen a vonaton. Hát persze! Ha nem megy el egy utasforgalmi célig, csak egy pusztaszéli állomásig, ahonnan pár utas száll át Pécs felé (hülyék lennének kerülni ekkorát a népek) Ha jól tudom, a Szegedi Igazgatóság már több ízben kérte ezt az útvonalhosszabbítást, de minden évben elakad valahol a dolog. De hol? A Vezig-en, vagy a pécsiek húzzák a szájuk szélét szokásosaní?!
Előzmény: Vaskalap kartárs (52044)
mdbz Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52068
"Sajnálom, hogy egyik képen sem lehet jól látni a sajátos tengelyelrendzést..."

"Ha jól emlékszem, két tengely egymással kapcsolt rugózást alkot, és ezek közül a belső tengely be van húzva a szélsőhöz. A harmadik pedig külön rugózik."

Jól emlékszel! Íme a valóság:


mdbz

Előzmény: hmsoft (52013)
division by zero Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52067
És milyen légkondi van ebben az orosz csodában? Mert nyitható ablakot nem látok :-(((
Előzmény: Törölt nick (52055)
Carpy Creative Commons License 2002.06.18 0 0 52066
En szivem szerint egy Dunantuli es egy balparti, valamint egy budapesti elovarosi tarsasagot szeretnek. De persze lehet horizontalisan is darabolni, palya es kereskedovasutra. Tk. mindegy, csak elo azzal a baltaval! :-)))
Előzmény: Blöky (52065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!