" Igaz, a forgóvázai tovább élnek V63 006 alatt (ex. 106), de azt mondták már nem mehet 160-al. Valakit tudja mi ennek az oka? "
Az a forgóváz (Ganz UFC) nem volt valami jó járású, a vezérek szerint, ezért is szerezték be a Krupp-licencet. A megmaradt UFC-s gépeket sem járatták túl sokat, bár mostanában nagyon kell a Gigant ezért ismét előszedték azokat is. A 106 is javítást-festést kapott és 120-as forgóvázakat, tehát most ismét 006.
Zöld Púpos? Menj be a Deák modellsportba (a Kálvária téri boltba); ott van a falon egy vitrin, benne figyel a spenótbébi :-) Amennyire emlékszem, még az eleje is kockásra van festve, ahogy kell. Modellvasút-kiállításokon is szoktak ilyenek lenni. Ki tud valami hasonló rendezvényről? Lesz ilyen mostanában? Utóljára tavaly a Petőfi csarnokban voltam ilyenen; idén is lesz?
A múltkori csörgő-üzletről jutott eszembe: ha valakinek kell valamilyen modell, vagy van felesleges/elcserélhető modellje, nem kell visszatartani :-)
"De minek is magyarázkodok? Valóban Studenka Vagonka."
Becsülöm a csehekben, hogy van önkritikájuk. A Bz tényleg egy vagonka...
A mellékkocsiknak viszont jó kis panorámaablakaik vannak, melyeken át a mellékvonal állapota jól figyelhető, no meg a táj is, ha már utazunkl... mindez persze ha éppen nem akasztanak mögéjük még egy motoros kocsit. Mert abból kilátni csak a vezér mellett ülve lehet, de azt is csak akkor ha a kalaj nem foglalja el a helyet...
"Azért állat lenne egy V63, mondjuk 001 eredeti fehér-kék színben, régi áramszedőkkel, pályaszámtáblával..."
Nekem is tetszene...
Egy zöld Púpos se lenne rossz...
Werner!
A Gigant Club oldalán van egy kis hiba: az M46 oldalán nincs link az M46 fotókra.
Azóta nincs hír róla, tovább rohad Szolnokon?
Emlékszem, úgy 85-86 táján a Fradi gyalogfelüljárón mennyit ácsorogtunk és néztük ahogy a Szerjoe tuszkolja fel a kocsikat a Nyugati gurítóra... de szép is volt... most meg az a nagy csend... a vágányok meg lassan rohadnak széjjel... Keleti Gurító azért nehezebben megközelíthető...
V46-ra a Dromedár nekem is új. Én azt Csöpi, Szöcske, HiFitorony néven hallottam. A M41-est Debrecen környékén Pielsticknek is hívják, ott talán nem csörög annyira...? M41 az Északiban amikor még Hámán Kató volt, a NOHAB lágy hangjához szokott vezéreknek Bombázó lett, ezt se kell sokat magyarázni.
További nevek:
M63: Dízel Gigant (ezt lehet hogy mi adtuk neki amikor már nem is üzemelt), Szombathelyen Gyík volt a neve
M62: A Szergej mellett sokan Gergőnek hívják
M28: Mazsola, Kispityu
M31: Zetor
M32: Gokart
V60: Malaclábú
V55: Bocó
411: Truman
275: Nyalóka
424: A Nurmi mellett Bivaly is
242: Koporsó
520: Hruscsov Diesel (az olajtüzelésűek gondolom) , a szenesek Bumbard
...nekem a DB vonalain volt szerencsém 12-14 órás utakhoz, pl. Halle-Sassnitz, Halle-Garmisch-Partenkirchen... igen szuperek voltak... Németország keresztül-kasul, és még hozzá 4 óra a hallei focicsapat jó sörös szurkolóival...
Most kaptuk a hírt a MÁV-tól (hivatalból küldik, ut. ir. vagyunk, tehát nem kacsa, csak friss!!!!):
aug. 30. és okt. 9. között vágányépítés miatt lezárják a Déli pályaudvart teljesen! A vonatok ideiglenes menetrend alapján Kelenföld, Keleti, Józsefváros, Köbánya-Kispest állomásokra/ról közlekednek!
Indulás előtt tessék érdeklődni!!!!!
Kéretik továbbadni.
féloff ki...
(jókorra időzítik, mi? kezdődik a suli... igaz, eddig meg nyár volt)
Eloszor is udv mindenkinek. Lehoczki Gabor vagyok Szegedrol, 29 eves kozgazdasz, ami nem fontos, csak az, hogy vasutmanias.
Vegigneztem az eddigi temakat, es egy par eszrevetel:
V43 1246 volt a "birkas", a baleset elott kb. 2 hettel volt Szegeden egy IC-vel, van is fotom rola meg ep allapotban.
Aug 11-en volt bizony a 18 kocsinal hosszabb vonat is (ha jol emlekszem, 22 volt a maximum), de nyaron hetvegeken a reggeli 5.20-as is altalaban 20 (!) kocsival megy: 8 a Nyugatiba, 6 Tapolcara, 6 Miskolcra. Igy kb. a kocsik 1/3-anak mar nem jut peron, a vonat eleje szinte kint van a valtoknal.
Táblákról:
"A NoHAB gyaritabla-masolatok, amik a csikos gepek oldalara kerulnek, nem
jelentenek semmit, kizarolag azt, hogy Tapolcan eppen melyik eredetit tudtak
a legkonnyebben fellelni. A 004 oldalan es az egyik forgovazan a 013, a
masik forgovazan a 005 gyaritablainak MASOLATAI voltak, Tizesken Parduc
(018) tablamasolatai vannak, a Huszaskan levo (amikor en lattam) egyetlen
forgovaztabla pedig a 004 tablajanak volt a masolata. Akinek a gyari szamok
nem vilagosak, a honlapomon megtalalja oket. Osszel a 001 felujitasan
valoszinuleg reszt veszunk, a gep termeszetesen a sajat tablainak a
masolatat fogja kapni (Nr. 2546)."
Ezt Horváth Ákos írta, utólagos engedelmével idézem (remélem nem veszi le a fejemet érte). A táblákat össze-vissza cserélgették, éppen úgy, ahogy a forgóvázakat, vontatómotorokat, dieselmotorokat.... Ha egy még működő NoHABot szétvágtak, előtte néhány dolgot még megpróbáltak a megmaradt gépek számára megmenteni alaktrészeket. A MÁV sajnos pusztító-hadjáratot indított az M61-esek ellen. A 013-at is selejtezték, pedig még menthető lett volna; a 002 áll, pedif VAN hozzá alkatrész, de nem veszik meg. Szegény 004-ből mindkettő kaphatna alkatrészeket....
020-at most festették vissza csíkosra, de arra mér nem tellett, hogy kopott motorját, amiben ki tudja mikor volt utóljára olajcsere, felújítsák, vagy bármit tegyenek érte......
Na, nagyon eltértem itt a témától...Van még pár gép, amit eredeti festésre állítottak vissza. A Szilik közül is a 1145-öt eredeti színeiben láthatjuk a ceglédi vonalon. A legtöbb eredeti festésű gép pályaszámtáblát is kapott, címerrel, mindennel.
Azért állat lenne egy V63, mondjuk 001 eredeti fehér-kék színben, régi áramszedőkkel, pályaszámtáblával...
Ugye Ti is néztétek a Nat. Geographicon a nagy indiai vasútról szóló filmet? Már a Spektrumon is adták egyszer. Megható volt ennyi, a vasúthoz így kötődő embert látni.
Na. megjöttem.
Az 1. osztályú plüsshuzatos, a 2. osztályú műbőr. Az 1. osztályon egy sorban 3 ülés van, a 2. osztályon 4. Az 1. osztályon 9 üléssor van, a 2. osztályon csak 9. Meg még van sok egyéb apró komfortbeli különbség, ami nem jut eszembe. De a legbiztosabb: az utasok fele vasutas. Felsőfokú végzettségűnek helyből jár az 1. osztályú szabadjegy.
Köszönöm! Igen, ez lesz az! Az eredeti festésű képről 100% ráismertem. Szóval a Púpos.
Na, akkor még egyszer a főkérdésem: miért reszelték le a NOHAB-okról az utolsó betűig az összes, az eredeti gyártóra utaló jelet - feliratot? (Kb. azzal egyidőben, amikor az egyen-dízel-színt kapták.) "Ciki" volt a származása?
nem lehet leselejtezett, mert azt nem mászkálhat...
és nem veszi, csak használja a nemzetközi vonatok kocsijait belföldre is...
1. oszályon még soha nem mentem, passz...
egyébként megfigyeléseim szerint országrészenként nagyon változik a kocsik állapota, gondolom ez függ a helyi vasutasoktól is, de jórészt az utasoktól is...
Ma utaztam a Szeged- Bp. Nyugati között közlekedő gyorssal. Namost nem tudom ti tapasztaltátok e, de elég lestrapált, gondolom leselejtezett román! (CFR) kocsikat húzott. Néhol az álmennyezett hiányzott, elég lepusztult volt a kocsi (illetve a többi is). Hát úgy tűnik a MÁVnak már tényleg alig van pénze és ilyen kocsikat vesz.
Denttel egyett kell értsek abban, hogy a MÁV szép tiszta és megfelelően karbantartott kocsikkal és nem utolsósorban egy átgondolt marketing stratégiával vissza tudná utazóközönségének egy részét hódítani. Persze vannak vonalak, ahol még véletlen se mennék busszal. (Pl. Szeged-Budapest) A nyáron Fonyódra busszal mentünk ( 5 és fél órás út). Odafelé okés volt, tartotta a menetidőt, sok helyen megállt, lehetett WC-ni. na de vissza! Késett (a nagy forgalom miatt), aztán Siófokon megállt 5 percre és utána Szegedig már csak az utasokat vette fel! Cserébe negyed órával hamarabb beért, na de akkor is. Ha nagyon kell, nem tudom, hogyan megyek el WC-re. Szóval hosszú utakra mindenképpen megint csak a vonat a jobb, azzal a problémával, hogy minden vasút a fővárosba vezet, így vannak helyek, ahol nem igazán lehet használni az elcseszett pályatervezés miatt.
Más. Ki tudja azt nékem megmondani, hogy a nem IC járatokon mi a különbség az 1. és a 2. osztály között? Persze az árát kivéve. Miért jobb az 1. ?
a 004 és 010,majd a 004 tragédiája után a 020.
hogy mért kellett az egyen narancssárga azt én se tudom...
"miért nem mind?" idézek Horváth Ákos honlapjáról "A 010 ... Jó külső állapot, újrafestve a régi színekre 1997. májusában privát forrásokból." ebből sejtheted a választ...
Bizony, szép!!! Hőgye papa mesélt róla bőven. Én magam csak egy állomási bizt.bert szerkesztgettem össze, azt is házi feladat gyanánt fiktv állomásra, de az jól sikerült. Vannak foszlányok, amikre emlékszem még. És bizony, piros a majom segge és a közúti jelző :)
Egyet kérdeztem, három lett belőle. :-) Itt a ráadás:
A '60-as évek végén, '70-es évek elején a tapolcai vonalon a személyvonatokat egy zöld színű dízel (dízelelektromos) gép húzta. Nem emlékszem a jelére! :-( A vezetőállás 1/3 - 2/3 arányban osztotta fel a gépet, erről meg az eredeti zöld színéről biztos ráismer valaki. Ma is van hasonló gép, csak persze egyennarancssárgában és a teteje kicsit más. Szóval, mi volt az a régi mozdony és lehet-e még valahol olyat látni?
Nekem valamiféle gyerekkori imprinting miatt a NOHAB a fő kedvencem. Talán azért, mert az húzta Tapolca felé a gyorsvonatokat, ami nekem a nyaralást - meleget - boldogságot jelentette. Egy időben ezek a gépek gyönyörű, egyedi festésűek voltak (bordó alapon két fehér csík). Aztán utólérte őket is a MÁV lehetetlen uniformizálása, amennyiben megkapták a dízelek egyen-narancssárgáját. Ezzel párhuzamosan eltüntettek róluk minden, a gyártóra utaló jelet. (Táblát, feliratot, mindent.) MIÉRT?
Mostanában legalább egy (HÁNY? MIÉRT NEM MIND?) M61 visszakapta az az eredeti színét. Ennek nagyon örülök, olyan, mintha az elveszett gyerekkorom egy kis darabját adták volna vissza. :-)
Felhivnam a T. urak figyelmet, hogy a Duna TV-ben megy egy sorozat, ami a vasutrol szol (MAV). Kedden es csutortokon volt ezen a heten, meg 4 resze lesz, gondolom jovo heten is ugyenezeken a napokon adjak. Eleg keson ment, 10 korul. Ha a kezembe kerul egy musorujsag konkretan leirom a cimet es a kb. idopontot.