Engedély nélkül indítottak el egy vonatot Zalaegerszegről, a szemből érkező szerelvénnyel együtt azonban biztonságos távolságra megálltak egymástól - közölte a MÁV Kommunikációs Igazgatósága kedden az MTI megkeresésére.
A társaság a zalatajkiado.hu információját megerősítve azt közölte, hogy vasárnap, nem sokkal 22 óra előtt, Zalaegerszegről engedély nélkül indították el a Zalaszentivánig közlekedő személyvonatot.
HALADÁSA KÖZBEN A VONAT TÖBB VÁLTÓT MEGRONGÁLT. A BIZTOSÍTÓBERENDEZÉS MEGFELELŐEN MŰKÖDÖTT, ÍGY A HIBÁT ÉRZÉKELVE AZ ELLENKEZŐ IRÁNYBÓL ÉRKEZŐ GÖCSEJ INTERCITY RÉSZÉRE MEGTILTOTTA A TOVÁBBHALADÁST AZ ÁLLOMÁSRA. A KÉT VONAT EGYMÁSTÓL 500 MÉTER TÁVOLSÁGBAN, BIZTONSÁGOSAN MEGÁLLT.
A két szerelvényen utazó 30-35 utas nem volt veszélyben. A helyzet tisztázását követően, fél óra elteltével érkezett meg az állomásra az intercity.
A megrongálódott váltókat hétfőn éjjel, fél kettő előtt helyreállították.
A MÁV SZAKÉRTŐK BEVONÁSÁVAL VIZSGÁLJA AZ ESETET.
(Index)
Namost, a mozdonyvezetőnek nem tűnt fel hogy rosszul állt a váltó?
Nem az IC összeállítása változik, hanem a 2 celli közvetlen kocsi kap Győrben 2 (vagy 3...vagy 1) Bhv, Byee, vagy Bp kocsit. Ami csak akkor derül ki, hogy milyet és hány db-ot, amikor az IC már Győrben van.
Úgy néz ki újra belefognak ebbe a dologba, egyszer már nem sikerült nekik, de addig nem nyugszanak amíg keresztül nem verik... :(
Tájékoztatjuk utasainkat, hogy 2019. január 1-jétől megszűnik a START Klub Társkártya értékesítése. A 2019. január 1. után is érvényes START Klub Társkártyák, a rajtuk feltüntetett érvényességi időpont végéig továbbra is felhasználhatók 50%-os kedvezményű menetjegy vásárlására."
A SR-en az ajtó menet közben nem nyílt, a peronablak se, az oldalfolyosóra a tömegtől nem lehetett bejutni, a két vagon közti ajtót tartottuk nyitva levegőért.
Ha ez már a 2019-re beharangozott egységes közlekedési rendszer (MÁV-xxKK (ex Volán)) része, és a jövőben a START Klub Kártya mindenre érvényes lesz (vö. Halbtaxabo / GA Svájc), akkor nem szóltam :)
Tájékoztatjuk utasainkat, hogy 2019. január 1-jétől megszűnik a START Klub Társkártya értékesítése. A 2019. január 1. után is érvényes START Klub Társkártyák, a rajtuk feltüntetett érvényességi időpont végéig továbbra is felhasználhatók 50%-os kedvezményű menetjegy vásárlására.
Mondjuk fura, hogy itt nálatok ennyire ügyelnek az ilyesmire.
Emlékszem, még a '90-es évek legelején, tizenéves koromban a haverommal valahol Pápa és Győr között felfedeztük, hogy a gyorsvonat hátsó kocsijának végén lévő ajtó zárja rossz, és ki lehet nyitni kb. arasznyira. Ki is nyitottuk, ott vigyorogtunk ki rajta. Vaszaron észrevették a dolgot, Gecse-Gyarmaton megfogták a gyorsot, hátrajöttek, és jól letoltak minket a lábunkról.
Mi meg csak néztünk ki a fejünkből. A CFR-n szocializálódtunk, ott akkoriban teljesen természetes volt, hogy nyitott ajtóval mászkálnak a vonatok, sőt, a vonat végén lévő leengedett átjárólemezen ücsörögve, lábat lógatva is lehetett utazni, a kutyát nem érdekelte (mondjuk ma sem nagyon).
"A menetrendváltás óta nem lehet az S210-es vonatokra az e-ticket rendszerben jegyet vásárolni. Az elvira nem ajánlja fel a jegyváltás lehetőségét az olyan menetvonalakra, ahol az egyik választott járat S210-es. Hasonló mutatványra bukkantunk a 121-es vonal egyes járatai esetében. Érdekes lenne tudni, hogy a Vonatinfó alkalmazásban is felbukkan-e ez a "hiba". (Automatákon tegnap délután nem lehetett.)"
Ekkora marhaságot életemben nem hallottam! Jó, hogy kötelezővé nem teszed már, hogy vegyek egy hülyetelefont! Eszem ágában sincs ilyet venni, nagyon jól elvagyok a nyomógombos, sokkal értelmesebb telefonommal 10 éve, ami nem idegesít halálra a kiismerhetetlenségével, az érintőképernyőjével, ami tuti, nem azt a betűt jeleníti meg, amit begépelnék, és magától kijavít, mert ezeknek már tudatuk van, és mindent jobban tudnak az embernél! Nem is értem, hogy jut valakinek az eszébe, hogy ahhoz, hogy egy utazási szolgáltatást használjak, a szolgáltató kötelezővé tegye, vagy legalábbis elvárja, hogy egy százezer forintos műszaki készüléket megvegyek? Esetleg vért ne adjon az utas a MÁV-nak, hogy még jobban működjön a hulladék szolgáltatása???
Érdekes. Mondjuk fura, hogy itt nálatok ennyire ügyelnek az ilyesmire. Mármint most ezt nem rosszból gondolom, sőt, jó látni, hogy itt ennyire "felfújják" azt, hogy nyitott ajtóval suhan a szerelvény.
Velem eddig már kétszer megesett, hogy egy régi B-s (lehúzható ablakú kupés) vagonban csak úgy kinyílt az ajtó, ahogy a szerelvény 100-120 km/h sebességgel száguldott. Csak úgy magától. Mondjuk igen, az annak is lehet az oka, hogy rosszul lett becsukva stb.