Nem ismered-ismerheted hogy a látványos elemeken kívül még mi a dolgunk.
Motivációs utazáson hasalt már rá exjv, hogy érkezés után nem öcssi, pizza, fagyizás , bandázás a cimbikkel, hanem menet az ügyeletre kulcsok le aztán tűz ki a tárolóba , fel az emeletre az új kulcsokért, majd átvétel, tolatás indulásra beállás. Utána mindenkivel egyszerre kell ( kellene ) foglalkozni, és indulás....
Szegény nagyot nézett, pedig amúgy velük találkozunk a legtöbbet...
Azt szoktam mondani annak idején a mindenféle vezetsésee jogosultnak, hogy: "nem abból áll a vezetés, hogy induláskor felteszem a seggem konyhára és érkezés után lelépek mint kurva a sezlonról, hanem előtte-utána akad egy s más...."...
attól még a Mávnál ugyanúgy nem dolgozik 4 és 7 közt senki. Megtehetik.
Norbi, ez nem csak nálunk van így! Próbálj meg átmenni autóval a Magyar-Ukrán határon, műszakváltás idejében! Normál időben 2-3 óra a várakozás, váltás előtt-után meg 5 óra! Állami cégeknél már csak így megy ez...
Ami igazából meglepett, az az, hogy nem azt a választ kaptam, hogy "igen, lehetne", ha a szabályok között így lenne leírva, hanem azt, hogy mit képzelek ééén, hogy jövök én ehhez.
Igen, pl. az osztrákoknál ahol kiáll egy motorvonat órákra ott kiszemetel a mozdonyvezető. Igaz így nem esik ki az ideje, és a takarítókat is megspórolják. Felmosni nem kell neki, budit sem takarít...
A buszoknál is vannak méretes kiállások, de nézzük meg mekkora egy busz alapterülete és mekkora egy motorvonaté....
A szélvédők elhelyezkedése, illetve a járművek kialakítása is egészen más....Arról nem is beszélve hogy egy sofőr-egy busz. Itt a ma már ritka motorvonatozásom alatt megfordulhatok-4-6 kocsival is, bónuszként 1-2 mozdonnyal is, mivel vannak vegyes ( droid/ nem droid fordulók...)
A forgalmi irodában tapasztaltakkal kapcsolatban meg igazad van. Igaz létezett-létezik talán valami olyasmi hogy a forgalmi szolgálat elsőbbsége...
Ha odamentek éjjel akkor nem kell foglalkozni azzal, hogy a bugris aludni akar, hiszen más is szívesebben alszik-aludna éjjel...
Az, hogy az áru/ biomassza odaérjen időben az már csak legenda hogy pl. bennünket nem érdekel.
Igazából a probléma forrása a biztber volt, ebben igazad van. Ami a szépsége, hogy a nagy zavartatás már egyáltalán nem a biztbereseken múlott, hanem más szakszolgálatokon. :(
Amikor a biztberes nappal bemegy a forgalmiba, hogy valamit megnézne, akkor azt kapja a fejéhez, hogy miért nem éjjel megy, két vonat között alig van 20 perc, nem lehet csak úgy nyomkodni a berendezést! Amikor pedig éjjel megy, akkor az a baj, hogy nem tud aludni, ezt nappal, két vonat között nyugodtan meg lehet nézni.
De ugyanezt látom sok helyen, máshol is: ez nem az én dolgom, nekem ezzel nem kell foglalkozni...... Kezdem érteni, hogy évekkel ezelőtt sokan miről írtak itt (is): a volánnál a buszvezető két forduló között felsöpri a vonatot, a MÁV-nál sokaknak az is derogál, hogy a motorvonat vezetőállását rendben hagyják ott maguk után. :-(
Mindig mindenről a másik tehet, mindig minden a másik dolga. Egy nagy zavartatásnál meg áll a vasút és soha, senki sincs, akit számon lehetne kérni: persze hibás csak a beosztott, utolsó dolgozó lehet; aki az utasítást írta, sose...
Nagyon gyakran az az érzésem, hogy az egy huszadrangú dolog, hogy az utas és az áru célba akar érni. Egy dolog számít: az, hogy nehogy többet kelljen csinálni, mint amennyit muszáj (erre - kívülállóként - nagyon jó példának látom a mellékvonali jegyértékesítést az mv. által).
Viszont emberileg egy 00, kiállhatatlan, furafickó.....Közvetlen kollégáitól az infó...
Afféle neten keménykedő fotehuszár, megnézném a való életben mire menne....Gyáva. Pont.
Amúgy egy "szigetüzemben"szaladgáló, azon kívül csak közvetett forrásokból tájékozott fazon....
Emberi kapcsolatai jóformán nincsenek, csodabogár. Amúgy nagy kedvence vagyok. Mikor a területére csináltam a vonalismeretet, kíváncsian vártam volna mit szólt volna hozzá ha mellé osztottak volna be tanulónak. :)
És az se érdekli őket hogy egy elég komoly megrendelőt (Audi) szopatnak meg napi szinten, a Kádár-rendszerbeli szokásjog erősebb.
16:30-kor érkezik az Audi vonata, ami jó esetben 19:30 körül húzható ki a DB részéről. Ok, ott szintén a vasút módján működik a műszakváltás, volt rá próbálkozás hogy legyen köztes műszakban 10-22 tolatócsapat, de nem volt értelme attól még a Mávnál ugyanúgy nem dolgozik 4 és 7 közt senki. Megtehetik.
Vannak állomások Magyarországon ahol ki lehet tenni a "műszakváltás miatt zárva" táblát.
Fegyencváros kőbaltai felén 5.15-7.10 meg 17.10-19.00 között + - 5-10 perc nincs bakter, se geló. Kelet is bezár Nyugaton belassul minden.
A dolgozók vidékiek egyre kevesebben vannak és sok mindent megtehetnek. Többet mint máshol. Van több állomás még ahol van geló és néha egy órát is várni kell...
A megfutamodás elleni biztosítás miatt nagyon nem mindegy mikor ki akaszt.
Vannak személyvonatos körbejárós vonatok ahol nincs tol vez , de 30 percen belül megvan a körbejárás elég levegővel állva tartani a szerelvényt (személyvonat) ott akaszt az mv. de nem húzza be az elején a közepén a végén a kézifékeket, mint a tehervonaton (400-700 méteresek átlag), ami a gyaloglással is számolva lehet 20-25 perc főleg ha az állvatartási fék százalék magas esetleg az állomás 2,5 ezreléknél jobban lejt...
Te...négyszer lefogtam a kezeim,de az ötödik f.sz hsz-ed után már elgurult a pirula !
B@zmeg : te nyomkodd a k.rva gombjaidat,ha nem megy,kérj segítséget...erre van kib..tt papírod !!!OK?????
Én meg elviszem a vonatot,A-ból B-be,és C -be,mert nekem meg arra van papírom !!!! OK??????
Majd ha én megkérlek-mondjuk addig állj féllábon- hogy HELYETTEM vidd el az Agramot ,majd akkor dumálj a "csoport"-ról,meg a MINDENKI SEGÍTHETNE dologról.
Igen, szolgálat folyamatosan van. (A határőrök is általában itt szoktak felszállni.)
Valóban, én a "gép" szót használom, de a szoftver a lényeg - mivel azoknak a pontos tudását kevéssé ismerem, nem mertem ez ügyben "okosnak látszani". :)
Nemzetközi utazás során a határt átléped egy vonattal, úgy hogy arról nem szállsz le. Évekre visszaolvasva lehet itt találni a történeteket a belföldi és nemzetközi jegyek, belföldi és szomszédos ország belföldi jegyek kombinálásáról, melyek indíttatása a takarékosság volt - és bizonyos esetekben nem volt szabályos. (Ha más nem teszi meg, erről szívesen írok holnap, de most sietek.) A konkrét példákra:
Komáromnál egyértelműen belföld-belföld. A másiknál elméletileg a teljes útra nemzetközi jegy kéne, de a gyakorlatban ennek általában nincs értelme. A díjszabás pedig, ennek feloldására sokszor célzottan használja az ún. "hosszabb út részbeni fedezésére felhasználható" fogalmat, mely során kimondja hogy ha a te jegyed egy nemzetközi viszonylatban használható, nem tiltja hogy hozzá további jegyeket vegyél, netán úgy sem hogy ugyanazzal a járattal mész tovább.