Ja, kicsit tényleg bulváros a "civilsajtó" hangvétele, de lényegében ül.
Az ilyen rabló szövegnek, hogy "ez nem vereség, csak a frontvonal kiegyenesítése, meg taktikai visszavonulás" meg má' száz éve sem hitt senki.
Ami sz.r volt, az is marad, amin az utóbbi években sikerült valamit hozni, azt meg jól szétverik. Mindezt továbbra is versenyképtelen áron, átlagjúzernek megfizethetetlenül, vagy nevettségesen drágán. Akinek meg van rá pénze, az ennyiért árut is kap, nem ezt.
És mindehhez a legvérforralóbb a stílus. Fent is, lent is. Tisztelet a kivételnek.
Azt szeretném egyszer megérni, hogy ha a pénztárnál vett jegyemben a kalauz kifogást talál, akkor nem nekem adja elő a díjszabást A-tól Z-ig, és nem engem büntet meg, hanem először konzultál a pénztárral.
Mert még odáig sem jutottunk el, hogy a vasút által eladott jegyért a vasút áll jót, nem meg az utas. Meg szerintem nem is fogunk.
"lehetőség lesz emelt sebességű közlekedésre, ezeknek köszönhetően szét lehet választani egy-egy vonal esetében az IC- és a gyorsvonati rendszert két kétórás ütemekre. Kínálati csökkenés nem lenne, a vasúttársaság azonban a legjobban szeretné kihasználni a kedvezőbb közlekedési lehetőségeket és feltételeket."
Ha leírták volna, hogy a gyorsvonatok és a "szétválasztott" IC vonatok továbbra is a jelenlegi díjszabással (változatlan felárral illetve felármentes szakaszokkal) lesznek igénybe vehetők, akkor engem meggyőztek volna.
"Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a START Klub Kártyacsalád nem szűnik meg, hanem menetrendváltástól megújul."
Ha leírták volna, hogy ez a "megújulás" nem jelenti a jelenlegi kedvezmények megnyirbálását, és/vagy a kártyák árának emelését, akkor engem meggyőztek volna.
Hatalmas pirospont a blogoknak az összehangolt akcióért, jó látni hogy együtt tudják mozgósítani erejüket az utasok érdekében.
Sajnos egy picit bulvárra vették azzal hogy összeomlásról beszéltek, pedig az nem lesz, csak szépen lassan csúszik le a színvonal évről évre. De mindenképpen hasznos figyelemfelkeltő akció volt. Még az is kiderült, hogy a Start kommunikációs osztálya 90 napnál hamarabb is képes válaszolni :)
A MÁV-START minden esetben haladéktalanul tájékoztatja az utasokat az őket érintő lépésekről
Khmm, az utolsó pillanatokban, a honlapja hátsó zugaiban, valahol jól elrejtve...
Egy ilyen LINT 41 pár percnyivel arrébb, a wormsi pályaudvaron.
Mellette a másik vágányon egy LINT 54 pihen. Ez (nem árulok el nagy titkot) 13 méterrel hosszabb, nem Jakobs-forgóvázas, hanem két önálló kocsirészből áll.
Megvan, csak elő kéne keresnem. Ez már egy pót-pótlék volt, úgy rémlik, mert decemberben kijött egy vastagabb pótlék is, mert vagy akkor volt a villamosítás befejezése Szombathely felé vagy akkor volt a másfél éves menetrend, és egy pótlékot akkor adtak ki.
A Magyar-Szlovén vasút megnyitása kapcsán kérdezném, hogy megvan e neked az a menetrendi pótlék ami a Zazalövő - Bajánsenye közti közlekedésről szól? kb. 2000 körül...
Korábban valahol mintha Te tetted volna be...
Érdekel az is, hogy a konkrét határátmenet mikor nyílt meg ill. mikor lett átadva és van menetrendszerinti közlekedés Murska Sobota és Hodos között a Szlovén oldalon.
Többen kérdezték, hogy mi történt, nem láttam Class 66 - ost? Természetesen nemcsak láttam, de le is fényképeztem. Bár ez inkább 77 - es a pályaszáma szerint, de így is szép. A mellette álló Br 296 - al összehasonlítva látszik, hogy mennyivel alacsonyabb, mint egy európai szerkesztési szelvényű jármű.
Alstom Coradia LINT a wormsi Rajna hídon. Ez a motorvonat az Alstom németországi gyárában készült. Ennek ma már szinte semmi jelentősége, mert egyesült a Siemens és az Alstom. Szerintem ez olyan lesz, mint a Penn Central... de ne legyen igazam!
És mit nem lehet találni? 2 1600 - as sorozatú mozdony a genti kikötő egy félreeső vágányán árválkodik. Belgiumban jó pár helyen lehet leállított járművekre bukkanni. Az 1600 - as sorozatú mozdonyok 4 áramneműek (körűek:), 7 éve állították le a sorozatot. Furcsa, hogy ezeken (1601 és 1604) lengyel graffitik vannak.
Nekem érdekesnek tűntek a forgóvázaik, mintha valami átmeneti típus lenne.
Ja ez benéztem, csak Elvira néni már megint megbuggyant!
Ugyanis a railjet vágányzár miatt megy máskor, ez kiment a fejemből, de most rákerestem Elvirával, és csakazért is csak a 3 perces railjet csatlakozást ajánlja fel, és az utána következő IC-ről mélyen hallgat. :(
Picit ráncba kellene szedni a csajt, mert sunyít! :(
Eddig nem is figyeltem erre. Miért akarják a pápaiakat végképp leszoktatni a vonatozásról? Csak azért is úgy van megszerkesztve a menetrend, hogy ne lehessen biztosítani a csatlakozást. Hogy a fenébe lehet a normális 6-8 helyett 3 perces csatlakozásra menetrendet szerkeszteni??? Tegnapelőtt láttam, csak azért is csak akkor járt be a gyors, amikor a railjet már kihúzott. :(
Ha már elvették tőlük a gyorsokat, akkor miért nem csináltak normális csatlakozást??? :(
Egy kis carszkojeszelói: barátkozás a vágányzárral (gudok.ru alapján)
Az orosz fővonalakon a vágányzár puszta emlegetése is többnyire vértolulást okoz a cargós körökben: szabályos közelharcokat kell vívni a 4 órás "ablakokért". Ehhez képest a Nyugat-Szibériai Vasúton nemrég meghonosították a "teljes vágányzár" technológiáját, amelyet más területi vasutak is sikerrel vesznek át. Na nem, nem arra kell gondolni, hogy kilenc, meg tizenkét hónapra lezárnak egy fővonalat. Hanem, hogy egy kétvágányú fővonal egyik vágányát akár 24 vagy 48 órára is teljesen kizárják.
Legutóbb a Moszkva-Murom fővonal 13 km hosszúságú, Butilici-Kondakovo állomásközében alkalmazták a "teljes vágányzárat". Itt az átlagos forgalom 100 vonatpár per nap, zömében természetesen tehervonatok. Előzetes egyeztetések (amelyek során a cargo részéről a leglájtosabb előadás a Hattyú Halála volt, oda-vissza háromszor) után, az állomásközben 48 órára kizárták a bal vágányt, október 10-én 05:30-tól. Összesen tíz nagygépet illetve gépláncot alkalmaztak, a nem önjáró munkagépek, valamint az anyagszállító menetek céljaira huszonhárom mozdonyt biztosítottak. A munkák a régi felépítmény eltávolításából, az alépítménykorona javításából, védőréteg beépítéséből és az új felépítmény fektetéséből, vágányszabályozásból álltak. A semleges sínhőmérsékletet indukciós melegítéssel biztosították. (Arrafelé mostanság már kezd hideg lenni.) Mindkét állomás felől egyidejűleg dolgoztak, az operatív központot Butilici állomáson állították fel, innen irányították többek között a résztvevő 400 pályás dolgozó ellátását. A napi háromszori meleg élelmen kívül fontos volt a száraz melegedőhelyiségek, megfelelő ruhák biztosítása is, például azért, mert az első napon folyamatosan szakadt az eső. 48 óra alatt 6000 méternyi új pályát adtak át. Az "ablakos" módszerhez képest, számítások szerint 1,2 millió rubelt tudnak így megtakarítani kilométerenként - persze a "teljes vágányzár" nem csodaszer, hiszen van az a hisztizésmennyiség a tehervasút részéről, amikor már nem vállalható fel.
OK, köszönöm a pontosítást, lényeg, hogy (pontos számok nélkül) a vonatban rohadt hideget csinált a személyzet, és sem vodkát, sem pufajkát nem osztottak :-)
A beépített klíma nem képes 30 fokban ennyire lehűteni az utasteret. A hőfokszabályzási görbe eleve 21 fokról indul és korrekció nélkül 30 fok körül olyan 26-27 fokot igyekszik tartani. Ha ezt a lehetséges 5 fokos maximummal lehúzom, akkor is 21-22 fok lesz a szabályozási hőmérséklet (amit nehezen ér el, mivel az ajtó nyitások miatt beáramlik a kinti meleg). Ami persze szintén nem kellemes kintről belépve, de nem 18 fok.
Egyébként elkeserítőnek tartom, hogy az általad megválaszolt hangulatkeltésen kívül másra nem jó hazugsáokat ennyire bekajálják, még itt is... 66 fokos FLIRT, persze...
Keletiben ma ismét "villámkezü" emberek vannak szolgálatban az Avala egy perc várakozás után indult tovább Bécs felé, ez biztos igy volt hiszen a vonatinfó irta az pedig a máv-start hivatalos informácios oldala! ;)