az egész vonatban kikapcsolták a klímát, mert Trézsi, a törzsutas elől FÁZOTT.
A klímáról csak annyit: 30 fok van, egyszál pendelyben vagy. Beülsz a piros villamosba, a 18 fokra állított klímába. Köztudott dolog, hogy a kinti hőfoktól kb. 4-5 fokkal hűvösebb a helyes beállítás. Mégis, akkor miért állítja a tudatlanja 18 fokra?
Tatabánya egy szélsőséges eset, az elővárosi utasok többsége nem ilyen távolságról indul. Az utas szempontjából nem a puszta menetidő, hanem az eljutási idő érdekes, méghozzá úgy, hogy az indulási ill. érkezési időt nem feltétlenül szabadon választja meg. Tehát: kijutás az állomásra, várakozás, utazás, célba eljutás, a menetrend miatti fölösleges elszúrandó idő és/vagy a tartalékidő. A vasút elővárosban ott erős, ahol jó a kínálat, jók a városi kapcsolatok, tűrhető a megbízhatóság. Maga a menetidő ritkán a döntő faktor.
Kelenföld-Déli. Volt szerencsém, sokszor. Megfizethetetlen érzés, amikor oda kellene érni valahova, de ehelyett a vonat a nyílt pályán zárt ajtókkal vár. Mert a kereszt, kijár, bejár, foglalt, az IC, a gyors, a Józsi, meg a váltó. Autóval, tömegközlekedéssel tudsz korrigálni, leszállsz, elfordulsz. Vonattal ugyebár ez nem lehetséges, a szerelvény foglya vagy.
Amit egyébként sokan hajlamosak nem beleszámolni: az bizony az idő! Odajutás a vasútállomásra, onnan elközlekedés, ugye nem lehet az indulás pillanatában megérkezni, ezek mind-mind hosszú percek. Egyszer-egyszer nem gond, de ha évekig, akkor bizony elgondolkodik az ember.
A menetrend sincs jól kitalálva sokszor, pl. Budapest-Székesfehérvár, a kevés megállásokkal közlekedő vonatokat elengedik 5 órakor, a többség akkor végez a munkahelyén. (Nem 4-kor!). Következő vonat amit elérsz, 17:40, Z30/G43 átszállás, 18:40-re vagy Fehérváron (de még csak az állomáson!).
Ha esetleg elkapod az 1 db 2. osztályú kocsiból álló Göcsej IC-t, akkor érsz haza 18:15-re az állomásra, onnan még ugye elközlekedés.
Nem akarsz mindenhol megállni? Gond egy szál sem, 18:30 indul egy következő gyors, haza is érsz 19:15-re.
Ugye mondanom sem kell, hogy 17:00-ás indulással a munkahelyről autóval (ahonnan ezeket a vonatokat mind nem érem el), 18:10 körül már a nappaliban vagyok, otthon.
Dehát semmi gond, hiszen csak napi 1 óra veszteség. Évente 300 óra, azaz 12 teljes napnyi idő megy el csak ezzel, és még csak az egyik irányról beszéltem.
Egyetlen dolgot elismerek: reggel, ha beállnak a bevezők, jobb LEHET. De nem minden reggel.
Egyébként pedig teljesen élethelyzet függő, én pl. állok inkább a dugóban, kellemes klímában zenét hallgatok, mint hogy Böske néni csirkecombját, az érdi közönséget és a 36 fokos melegben 66 fokra felmelegedett Flirtöt kelljen élveznem, hiszen az egész vonatban kikapcsolták a klímát, mert Trézsi, a törzsutas elől FÁZOTT.
A 120a-ról van tapasztalat: időnként szarakodás a Keleti előtt, menetrend szerinti 5-10 perc is a százlábú híd alatt, nem kéne oda is peront tenni és utasforgalomra megnyitni? :-)
Ha 60-nal is, de "suhanunk" az álló Pesti út, Élessarok, Mázsa tér hülye forgalomszervezésű (és a tahó autósok miatt beduguló) csomópontjai miatt, majd látom az álló Hungária körutat, Kőbányai utat. Majd dobálhatnám az óránként 440Ft-ot, ha épp nem állhatok be a belső parkolóba, persze újabb keringő a parkolóhely keresésére. Délután ugyanez a cirkusz a másik irányba.
Persze időnként van rumli, gázolás, felsővezeték-szakadás, biztberhiba, járműdöglés, hatósági intézkedés stb. Amibe bele is szaladok, évente kb. 5x, a többit a fórumon olvasom :-). Közúton évi 150 ilyen felesleges kuplung- és üzemanyag-égetős nap van. Ha belefutok, felhívom a kollégát, hogy kicsit később váltok, nem szokott gond lenni (ez visszafelé is működik!)
Ha éjszakás vagyok, valamivel jobb, mert szembúl látom a rumlit. Évente kb. 10 ilyen alkalom, mert pl. sok fahulladék van bent, megmunkálandó anyag van stb.
A munkába járást 100%-ban térítik, akkor minek autózzak? A messzebbről_bejáróknak (meg aki ezt kéri) nem bérletet, hanem Start Klub VIP kártyát vált ki a cég, mindkét fél jobban jár.
Attól még, hogy 24 órából két (vagy akár több) órán át a vasút adja - várakozással együtt is - a gyorsabb eljutást vasútállomástól vasútállomásig, vagy akár még egy átszállással együtt még egy busz/metró/villamosmegállóig, attól még nem válik egyedüli értelmes választássá minden az agglomercióból a nagyvárosba (azon belül bárhová) közlekedőnek.
Ez igaz, de akinek ez nem vált értelmes választássá, az meg is lépte, hogy váltott közlekedési eszközt! Viszont a jelenlegi utazóközönségből már nem (vagy csak kis mértékben) lesz lemorzsolódás. Arról nem is beszélve, hogy a mai "elővárosi" fogalom már nem az 50-60 km-ről való bejárásról szól, hanem Győr, Miskolc, meg hasonló távolságokról.
Győrből pl. próbálj meg a vonaton kívül hasonló feltételek mellett bejárni Bp.-re! (sűrűség, menetidő)
Attól még, hogy 24 órából két (vagy akár több) órán át a vasút adja - várakozással együtt is - a gyorsabb eljutást vasútállomástól vasútállomásig, vagy akár még egy átszállással együtt még egy busz/metró/villamosmegállóig, attól még nem válik egyedüli értelmes választássá minden az agglomercióból a nagyvárosba (azon belül bárhová) közlekedőnek.
Akármennyivel robog el a közút mellett.
((NB: Megvan az óriásplakát ugye? //Vác Budapest akár 25 perc//. Na ez az AKÁR szállóige lett a 70-es vonal mellett élők egy részénél. Nem pozitív értelemben.))
Nem hiszem, hogy akár a 120/a-ról, vagy a 100/a-ról, vagy pl. Tatabányáról mondjuk busszal, vagy autóval előbb lehetne a fővárosba érni, mint vonattal a jelenlegi menetidők mellett. Nem beszélve a városi szakaszról, ahol a közút egy helyben áll, miközben a vonat 60-80 km/h-val robog el a közút mellett.
Azért ha legközelebb jössz nézz be a "Mátyásba" ( 100 méter az állomástol), egy kis "koleszterin mentes" ebédre, isteni a pacal illetve a szalontüdő ott! ;)
Én rendszeresen az 595-2-vel jártam haza, Keletiben már eleve művészet volt péntek délután felszállni, ügyeskedni kellett, hogy legyen hely.
Ugye Marci,, a régi szép idők... :-)
Aztán hiába hozták az IC-ket, elfogytak az utasok! Ahogy nazareth kolléga is írta, mindenkinek tele lett a ...-ke a mostani szolgáltatással. Egymást meg nem váró vonatok, tömegnyomor a 3 kocsis IC-n, első osztály hiánya, gyorsok megszüntetése, mind-mind utasvesztéssel járt.
Érdekes, hogy az elővárost azt bezzeg nyomták, pedig épp az elővárosi utasok azok, akik úgy sem fognak más közlekedési eszközt választani, mert nem tudnak! Inkább a távolsági közlekedést kellett volna előtérbe helyezni, mert azt nagyon lezüllesztették.
Bő 3 órát én nőre se mindre várok :D Meg baromi későn, este 11 után érnék haza úgy, az így hajnali keléssel nem élvezetes, a tájat akarom élvezni az úton, nem álomba ringatni magam a zakatolással :)
Visszaindultam a 905-tel, öröm az ürömben, hogy erre se jártam még, legalább itt is megnézem milyen szép a kis országunk.
Most,hogy vágányzár van,borulnak a fordulók.Én az emigről vettem.De,ha naponta rákukkantasz,egy ideje(kb.mióta a Vectronok forgalomba álltak) a
917 -942-933-318 meg a 317-916 fordán egymást cserélgetik.Egyik nap egyik kezd a 917-el,másnap a másik van rajta,az előző napi meg a 317-esre megy.Kb egy jó hónapig az 502-es meg az 503-as Tau váltogatta egymást.
6 utáni kezdésünk nincs is. Akkor szokott ilyen lenni, ha valami öregebb kolléga megmaradt szolgálatát kapom. Egy hónapban egyszer. A reggeli személyeket sem az éjszakás műszakokba integrálják bele többnyire, mert akkor több éjszakás szolgálat lenne, mint nappalos. Így is van olyan amikor úgy van. Augusztusban 18 szolgálatból 10 volt éjszaka.
Nekem tavaly télen volt részem ilyesmiben, gyalogost fogtunk az egri gyorssal - de nem lett meg, csak a nyoma a vonat elején. Amíg a kiérkező rendőrök is a keresésére indultak, minket nyíltvonalon átraktak az egy órával későbbi miskolci gyorsra.
Mi egy helyben állunk, de emig alapján a 151-es Gigant jön/jött érte Herceghalomról. A dologban az a legbosszantóbb, hogy a 11 perccel mögöttünk érkező RJ-t már helytelenben el tudták engedni.
Ausztria ebből a szempontból jobb. Egy öt perces átszállásra simán lehet számítani. Rendre 10 percen belüli csatlakozásokkal operálok (meg a fél ország), megy.
Ha mégse jönne össze (ahhoz valami esemény kell), hát nekem a vasút a munkáltatóm, egy telefon, hogy sorry, ez van, a vasút b...zta el, a vasút oldja is meg, és ennyi, még csak morgás sincs miatta. Évente 1-2 alkalom, sosem volt gondom még ebből.
Mi kevesebbet teherezünk, idén néhány répaforda lett cudar korai, meg van egy teljesen feleslegesen nekünk idepasszolt semmeringi, ami reggel hármas kezdés, amúgy a nappalos teherek sem vészesek ilyen szempontból. Az éjjelesek teherek tudnak húzósabbak lenni, de nem a kezdés miatt, hanem mert mész egész éjjel, mint a vaknyúl.
Meg van egy csomó vegyes forda. Néhány első, vagy második személyvonathoz kell még négy után jönni, amit simán meg lehetett volna oldani másként is, de hát azt a pár hajnalost ki lehet bírni. Jellemzően a nappalos 6-7 körül kezdünk. Pont jó. Sok a bejárós. Nagyon. Még a fűtőházfőnök is bejárós... :) Akkora várólisták vannak a környékbeli vidéki fűtőházakba, hogy na.
Ha nem az ól környékén lakik egy bécsi, az is megy annyit munkába, mint mi, másik országból. :) Én 45 perc alatt bent vagyok hajnalban autóval, (vonattal 1.10-1.20), csak a reggeli dugóknál tud teljesen kiszámíthatatlan lenni, még baleset sem kell, hogy akár másfél-két óra is legyen. A reggel 8-9-re autóval menés nagyon rizikós (ha későn végzek, muszáj autóval). Van, hogy egy óra, sima ügy, van, hogy a duplája. Tud világ lenni az utakon.