lehetne arra menni,de úgy számolták nem éri meg, mert lassabb, mint Hatvanban pályás buszra átszállni...
Amúgy meg a legszomorúbb az, hogy a pályasebesség a teljes kizárásos részen semmit nem fog javulni, csak így kényelmes az építés...a dokumentumot aláíró két ember meg tojik nagy ívben a vasútra és annak használóira, ők csak a "maguk pénzét" akarják kivenni a rendszerből...épp munkabérnek álcázva...
Ha az alagút miatti kizárásra gondolsz, akkor a teherforgalmat a jelentős tranzit jellege miatt - mint a Rotterdam-Genova tengely része - mellékvonalakra terelik. A fotósok, filmesek nagy örömére lehet látni és megörökíteni többféle vasút dízelgépeit. Itt a Vosslochtól kezdve a Ludmilláig minden van.
Attól függ, hol :-) Mondjuk Kölnnél vagy Frankfurtnál biztos, hogy problémás lenne, főleg Kölnnél, ahol az alternatívaként szolgáló A1-ről a kamionok két éve ki vannak tiltva (és még legalább négy évig ki lesznek). Itt az A3 teljes kizárása biztos, hogy óriási torlódásokat okozna. Ha valamelyik Duna-hidat kellene lezárni, ott a bajor erdőben elég nehéz volna kerülőutakat találni, a tranzitnak meg München felé már jelentős kerülő lenne.
De ez össze se volna hasonlítható azzal, amikor megáll a vasút hetekre, és nincs vasúti alternatíva egyáltalán, mert az, hogy kerülni lehet valami egyvágányos villamosítatlan mellékvonalon, az olyan, mintha egy autópálya forgalmát beterelnéd a falusi dűlőutakra.
Az olyan esetek, mint a mostani rastatti (a Rajna-völgyi vasútvonal 8 hétre ki van zárva a forgalomból) mutatják a vasút gyengeségét. Ha egy autópályán történik valami, ami miatt hetekre le kell zárni, vannak kerülőútvonalak. Vasúton meg most az van, hogy az utasokat busszal szállítják, a teherforgalmat pedig (ami igen jelentős amúgy) kamionokra terelik.
Szvsz ez így jogilag nem állja meg a helyét. A kamerával megfigyelt terület esetén a területre belépéskor egyértelműen tudnom kell hogy az adott terület meg van figyelve.
Ez nem úgy működik hogy egyszer csak megjelenik egy felmatricázott akárki kamerával együtt, aki kijelenti hogy ez márpedig kamerával megfigyelt területté vált, mivel ő épp itt van egy kamerával. A megfelelő matricákat a vonatokon (peronokon) kell elhelyezni.
Bár a 80 szolgáltatási színvonalát jól jellemzi két pár miskolci IC is, amit látok napközben a terepi munkám során - az egyik szlovák gyorsvonati kocsikkal megy, a másik meg 1.o, 2.o és egy halbi összeállításban hasít.
A legkultúráltabban kinéző vonat arrafelé az egri gyors FLIRT-tel kiadva, meg egy cseh kocsikból (2 db 2.o, 1 db 2.o kerekesszékes, 1 db étkező, 1 db 1.o) álló (talán) kör-IC.
A nyarat végigszoptuk vele. Rohadjon meg elevenen aki így kiadta. A régebbi Ap, Bp kocsikon már ha voltak legalább működött. Ezeken nem. Nagy melegben.