Keresés

Részletes keresés

mcg Creative Commons License 2017.07.19 0 0 438152

már állomások is "állnak"...

Előzmény: r1232 (438151)
r1232 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 438151

Nézz rá a térképre, minden nemzetközi áll!

Előzmény: haha 1970 (438150)
haha 1970 Creative Commons License 2017.07.19 -4 0 438150

Győrben van bombariadó? A 317-es ott áll már lassan másfél órája, viszont a 947-es rendesen elment a Keleti felé!

Előzmény: kopaszsop (438149)
kopaszsop Creative Commons License 2017.07.19 0 0 438149

bombariadó miatt áll az összes nemzetközi? :O

mcg Creative Commons License 2017.07.19 0 0 438148

várjál, 2 hete szombat reggel a 36-oson a mentesítőn 150, a napontáson 250 utas volt...

de hogy honnan jöttek, azt én sem tudom...

Előzmény: DJ. Bakter (438144)
attus germanicus Creative Commons License 2017.07.19 0 1 438147

Olyan jól is hangzik, hogy "minden állomáson és megállóhelyen ... gyorsvonati pótjegy váltása kötelező".

Előzmény: sssey (438146)
sssey Creative Commons License 2017.07.19 0 0 438146

M63 010

 

Ez hogy jött ki, amikor a Flirt simán döngethet 120-szal?

 

5:54 menetidejű 1 db van, a 6260-as.

Ez a többitől eltérően Ceglédig is mindenhol megáll, azaz Záhony az 53. megállója, valamint Nyíregyházán 32 percet áll.

Ezt hétközben Traxxx-al viszik. (legalábbis iskolaidőszakban, a jelenlegi állapotot nem ismerem, de ma Szili viszi)

 

A többi "csak" 05:29 menetidejű.

 

sssey

 

 

 

 

Előzmény: M63 010 (438142)
benbe Creative Commons License 2017.07.19 0 1 438145

Úgy, hogy Ceglédtől minden állomáson és megállóhelyen megáll. De nem kell senkinek végigutazni, hiszen Cegléden és Nyíregyházán is utoléri az IC. Aki végigmegy, az meg is érdemli. Egyszerűen a Budapest-Cegléd-Szolnok gyorsított, a Szolnok-Debrecen személy és a Debrecen-Záhony személy lett összevonva egy vonatszámba, hogy a Hajdúszoboszló-Apafa utasoknak ne kelljen átszállni.

Előzmény: M63 010 (438142)
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.07.19 0 0 438144

Az utasok biztos fel. A 8802-8803-ason (ez a pécsi fürdős) már gyakorlatilag senki nem utazik. Valaha 10 kocsi volt minden nyári nap tele. Most pedig nyáron is vonatpótlózás van egy ideig.

 

Ma már a fenyvesi táborokba is busszal jönnek a gyerekek.

Előzmény: M63 010 (438141)
r1232 Creative Commons License 2017.07.18 0 4 438143

Nem kellett 4 és fél órát ülni rajta.

Az történt, hogy a 19701 gépe fekve maradt Tapolcán. Így a pécsi sebes gépét tették rá. Ez helyett ment a Bz Fonyódig, ha jól nézem a menetrendi adatokat, ahol "szembecsere" és fordult vissza a kaposvárival, míg annak a szerelvénye meg fordult a pécsire.

Előzmény: haha 1970 (438138)
M63 010 Creative Commons License 2017.07.18 0 0 438142

Ez hogy jött ki, amikor a Flirt simán döngethet 120-szal?

Előzmény: 431 290 (438139)
M63 010 Creative Commons License 2017.07.18 -2 0 438141

Felfértek az utasok? Nem igaz, hogy ennyire nincs mozdony! Vigye akkor villany Cellig, onnan meg M47.

Előzmény: 431 290 (438135)
gjovar Creative Commons License 2017.07.18 0 0 438140

Kérdezném   mit jelent:  30p felváltva,IC,Rj, KIVÉVE-2--3 orányi  idöszakaszt!!!!Nem értem.

 

MÁs téma.:    Ma RJ  41-el  plusz  stb mentünk  Püspökladányba...Nem tom jól emlékszem-e arról volt szó /valahol/ ,h  Bia-és Budaörs között   120 a tempo..Na most itt  a kijelzön végig   140-et láttunk.   Ez visszairányba  nem  volt  teljesen igy,   mert  110-125 között sétált ezen a szakaszon,  ettöl függetlenül   csodálkozásomra  19.19-kor megállt Móváron.  Az külön  érdekesség, h a  19.24-re  hirdetett HELYI JÁRATU  1K autobuszrol  MINDENKI  lemaradt.!!!!!!!

Mert az orrunk elött  elment:::a

 

 

  Reggel  a  Klf- Köki-Pladány-nyal voltak kételyeim, pontos volt minden.

D.u kicsit aggódtam ,  a kamilla IC ugyan 2 p-et késett,  és a peron u.a. volt, igy G43-ra beültünk  és  irány klf aztán RJ42-vel haza.

Előzmény: f_k (438132)
431 290 Creative Commons License 2017.07.18 -1 0 438139

Ez kb. olyasmi szintű agymenés, mint a Nyugati - Záhony 5 óra 54 perces útja Flirt-tel...

Előzmény: haha 1970 (438138)
haha 1970 Creative Commons License 2017.07.18 -2 0 438138

Köszi szépen mindenkinek, azért ez durva négy és fél órás ut "Studenkával"!

alkotasu Creative Commons License 2017.07.18 -1 0 438137

Szerintem ez 117 182, nem 117 1826, mint ahogy a topiktárs írta.

Előzmény: 431 290 (438135)
benbe Creative Commons License 2017.07.18 0 0 438136
Előzmény: haha 1970 (438133)
431 290 Creative Commons License 2017.07.18 0 0 438135

Ő az. 

Előzmény: haha 1970 (438133)
kombi Creative Commons License 2017.07.18 0 0 438134

Ugye, nem mondod komolyan, hogy Bz...

Előzmény: haha 1970 (438133)
haha 1970 Creative Commons License 2017.07.18 -5 2 438133

Légyszi segitsetek hogy ez milyen mozdony lehet "117 1826", mert ma ez hozza a Kaposvári személyt Szombathelyre!

f_k Creative Commons License 2017.07.18 0 0 438132

Kelenföld Tatabánya szakaszt nézzük:

30 percenként személy

30 percenként felváltva Ic, Rj kivéve 2-3 órányi időszakot

Óránként min. 2 teher

Ezen felül az ütemen felüli mentesítő stb. vonatok

 

Óránként min. 6 esetleg 7 vonat irányonként....

 

Előzmény: segélyvonókészülék (438131)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.17 0 0 438131

Leginkább annyi hátrányt jelent a 40-es kitérő, hogy egy állomással hamarabb kell félretenni az előztetendő vonatot, mert már a következő állomásig "utolérné" a követő vonat. Esetenként jelenthet egy plusz előztetést egy Fradi-Hegyes szakaszon. 

 

Ennyire kihalt az a vonal, mióta utoljára arra jártam?

Óránként, irányonként kb. mi az átlag?

Előzmény: István Gyuri (438129)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.17 0 1 438130

De végül is a (bécsi) villamosokra is lehetne ilyen biztonsági berendezéseket tenni, mert ott is előfordulnak olyan esetek, amik súlyos következményekkel járhatnak.

 

Ne sarkíts! Ez nem a te szinted.

A közúti vasút alapvetése a látra közlekedés.

Ahol a vonat ennyivel jár, ott jelző sincs...

Előzmény: István Gyuri (438129)
István Gyuri Creative Commons License 2017.07.17 -1 0 438129

r1232: Van olcsóbb megoldás is, csak akarat kell hozzá...

Ja, az ETCS L2-nél is van olcsóbb megoldás, csak akarat kell, hogy elfogadjuk, hogy esetleg 1-2 balesettel több lesz.

De végül is a (bécsi) villamosokra is lehetne ilyen biztonsági berendezéseket tenni, mert ott is előfordulnak olyan esetek, amik súlyos következményekkel járhatnak.

http://www.krone.at/oesterreich/strassenbahnfahrer-raste-mit-45-kmh-in-kurve-gegen-mauer-geprallt-story-578948

 

Nagyobb csomópontoknál szerintem kevésbé, ott általában helyhiány miatt nehezebb is gyorsabban járható vágánykapcsolatokat kialakítani, míg vonali megelőző vágányoknál jobban számít.

Leginkább annyi hátrányt jelent a 40-es kitérő, hogy egy állomással hamarabb kell félretenni az előztetendő vonatot, mert már a következő állomásig "utolérné" a követő vonat. Esetenként jelenthet egy plusz előztetést egy Fradi-Hegyes szakaszon. Ehelyett többet érne több állomás, mert nappali vágányzárakban, vagy haváriahelyzetekben sokkal többet veszít vele a tehervonat, gyakorlatilag a megbízhatóságát veszíti el...

 

Abban egyetértünk, hogy a helyhiány probléma, de azért, mert ahol van hely, oda még nem kell nyakra-főre nagyseb. kitérőket tenni...

Fix menetrendi struktúrák esetén, egyvágányú pályákon a menetrendileg indokolt helyre igen, de a többi szerintem nem megtérülő többletköltség, amíg szinte semmire nincs pénzünk...

 

De már régen is közkeletű tévedés volt ez. Bz 12,5 t, az M47 12 t tengelyterhelésű. :-)

Jó, akkor gépmenetben mehessen az is "emelt" sebességgel, de nem mindegy, hogy még hány és milyen terhelésű szekér van még mögötte.

És egyébként sem csak a tengelyterheléstől függ a pályára gyakorolt hatás.
 

Luigi78: Igen, azoknak egy része. Nem mind. A leghosszabb az sima 40-es.

Ezt a hármat engedik a motorvonatokkal 60-al.

Köszi az infót.

Előzmény: r1232 (438111)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.17 0 0 438128

Bár nekünk is ez lenne a legkomolyabb problémánk! :) 

Előzmény: hmsoft (438125)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.17 0 0 438127

Szabatosan!

 

Nem kábetűs, de a kapatosra rímel! :) 

Előzmény: siófoki35 (438126)
siófoki35 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 438126

komótosan?

Előzmény: segélyvonókészülék (438124)
hmsoft Creative Commons License 2017.07.17 0 0 438125

Egy kis carszkojeszelói: mi a kisforgalmú vonal? (rzd-partner.ru alapján)

Az orosz állami infraszolgáltató ismét nekifut a "kisforgalmú vonal" definíciójának, alapvetően azért, hogy legalizálhassa a minimális fenntartási ráfordításokat, esetenként pedig a vonalbezárást. Tehát a saját belső fogalomrendszeréhez képest ki kell valamelyest terjesztenie a "kisforgalmú vonalat", vagyis annak előbb-utóbb meg kell jelennie törvényi hatókörű rendelkezésekben.

Az RZsD leánycége, a Közlekedésfejlesztési és Gazdasági Intézet (IERT) a következő definíciót alkotta. Kisforgalmú vonal az, amelyen az éves teherforgalom nem éri el az 5 millió bruttótonnát, az elegyforgalom pedig a 8 vonapár per nap értéket. Kábé ez volt a definíció, amióta az eszemet tudom, szóval semmi újat nem szültek. Annyira nem, hogy a "pedig"-et sem egyértelműsítették, hogy akkor ez most "és", vagy "vagy". A definíciót kiegészítették annyival, hogy ha az éves teherforgalom 6-10 millió bruttótonnával meghaladja a minimumot, akkor a minimum plusz 30%-nál többet is lehet költeni az infrára. Bárhogy is számolták, de az 5 millió tonna / 8 vonatpáros minimum alá jelenleg a közcélú hálózat 15.353 kilométere esik (a vonalhossz 18%-a). Például az Októberi Vasúton 2.392, a Moszkvai Vasúton 2.581, a Távol-Keleti Vasúton 1.440, az Északi Vasúton 1.263 km vonal tartozik ide. Év eleje óta két "vonalbezárásra" került sor, mindkettőt jó hosszan kifejtették a sajtóban, azzal együtt, hogy mennyire nem volt gazdaságos a fenntartásuk. Az első egy 40 méter (nem kilométer, méter!) hosszú csonka volt valamelyik állomáson. A második talán 30 méter. Biztos nem megy definíció meg IERT nélkül... :)

hm

segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.17 0 0 438124

Ha alap dolgok magyarázatát keresed, érdemes a kulcsszóval az idézett nick hozzászólasai között rákeresni.

A hőskorban itt nagyon sok minden szépen le lett írva, szelépen, alaposan, (meg van egy k-betűs szó, ami most nem jut eszembe, de biztos nem a "kapatosan", na, úgy is).

Előzmény: Ashi Valkoinen (438120)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.17 0 0 438123

Vajon peti eljutott már idáig?

 

Hoooogyne, peeersze! :):):):)

Előzmény: sssey (438119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!