"Mostantól vasúti szerelvények is bekapcsolódnak a Waberer's rakományainak szállításába Budapest és a németországi Neuss között. A társaság más útvonalakon is tervezi az intermodális pótkocsis szállítást."
"A Waberer's szakértői csapatával jelenleg azon dolgozik, hogy következő lépésként új intermodális vonalakkal bővüljön a kínálat Olaszország és a Ruhr-vidék irányába. Szintén a tervek között szerepel, hogy a most indított, németországi útvonalon a heti 30 pótkocsis kapacitás 100 darabra növekedjen irányonként, valamint, hogy a dedikált vontatók száma (24 darab) megnégyszereződjön a közeljövőben - közölte a fuvarozócég."
Vezetni is szeretem, utazni is szeretek rajta. Ezen ellennék bármely dízeles vonalon, utasként pláne kívánni sem lehet ennél jobbat.
Mellékvonalon soha, semmi a nyomában sincs. A közelében sem.
Viszont a máv start egyszerűen nem méltó egy ilyen járműhöz.
Hülye hozzá, béna hozzá, meg le is sz@rná (mint a többit).
Ahogy r1232 kolléga írta, a gyesevnek MÁV Szombathelyi Ig. Soproni Területi Kirendeltségnek is beletörött a bicskája. Egy bizonyos időszaktól kezdve legalábbis. Amióta MÁV kirendeltség.
> 1. Ez nem MTU. Ez Mercedes-Benz. Ott figyel a csillag a 120° hengerszögű V12-es mind a tizenkét hengrfedelén. (Tudom, hogy az mtu is merci, meg minden, de mégiscsak a Maschienen und Turbinen Union az nem Mercedes Benz, mer' nem és kész).
Mindenkinek igaza van valamelyest. Ezek a 183-as méretcsaládba tartozó MTU-motorok, melyek a Mercedes-Benz közúti jáműmotorra épültek. A "törzsmotor" részegységei tudtommal azonosak, csak az MTU más segédüzemekkel "öltöztette fel" a motorokat a különböző felhasználási területeknek megfelelően. Itt van egy jó áttekintő táblázat az egyes kivitelekről.
Ha egy dezsőbe beletört a bicska, ami egy szutyok csuklósbusz, mechanikus váltóval, akkor a jenbacher pláne olyan magas a startnak, mint tyúknak az ábécé.
Ez műszakilag egy magas osztályt képviselő szerkezet, kifejezetten igényes, és drága elemekből.
1. Ez nem MTU. Ez Mercedes-Benz. Ott figyel a csillag a 120° hengerszögű V12-es mind a tizenkét hengrfedelén. (Tudom, hogy az mtu is merci, meg minden, de mégiscsak a Maschienen und Turbinen Union az nem Mercedes Benz, mer' nem és kész).
2. Egyáltalán nem probléma a felújítása. A legkevésbé sem az. Ellenben olcsónak sem nevezhető.
Az újabb 20 Flirt beszerzésével kidobandó, valamint az ÖBB-nél eladósorba kerülő Jenbacherekből kellene venni pár (kacatot) tucatot, és akkor a ca. 30 éves járművekkel felújítás után még ca. 20 évig lehetne a mellékvonalakat kiszolgálni.
Mégis minek? Állítólag lesz új, a mérőkocsiból. Egész pofásan néz ki.
Az újabb 20 Flirt beszerzésével kidobandó, valamint az ÖBB-nél eladósorba kerülő Jenbacherekből kellene venni pár tucatot, és akkor a ca. 30 éves járművekkel felújítás után még ca. 20 évig lehetne a mellékvonalakat kiszolgálni. A Dezső sok helyre túl nagy és sokkal drágább is. Elnézve a jelenleg Bz-vel (is) kiszolgált egyre fogyó számú vonalat (korábban bezárás, mostanában villamosítás miatt), egy jelentős részüket kiválthatná. Az IP-k természetesen maradnának.