Na, abból indultunk ki, hogy bizber, meg oldalvédelem.
Az állomás szerepe valóban inkább "kelenföldes". Azonban Meidling nem "külön" állomás, hanem Hbf szervws, és integrált része.
Meidlingben összesen van 8 vágány, mind peronos, ezen kell megoldani mindent.
Délről-Keletről csatlakozik a Südbahn (2+2), a Stammstrecke(2), a pottendorfi (1), és az Oswald-összekötő (1). Átmenő fővágányként 6 darab vezet északi irányba, plusz ugye Matzleinsdorf.
Kelenföldre ritkásan áll ki tárolóról induló vonat, és kevéssé jellemző az ott végállomásozó, majd tárolóra járó szerelvény is. Nem kapcsolódik fűtőházhoz, egyéb üzemi dologhoz se.
Azonban a lényeg, ami miatt a példálózás kezdődött annyi, hogy ott a hazai oldalvédelmekkel, vágányút oldási időkkel, meg egyebekkel nem tudnád ezt a forgalmat (közel se) bepaszírozni arra a p..csányi helyre.
Van érkező, és ott "oszló" Meidlingben is, ahogy onnan induló (tolatásként kiállított, és szerelvényként érkező is).
A tehereknek is kell a vágány, sőt, be se férnek jobbára jelzőn belül.
Matekórázhatunk, és akkor igazad van, de remélem érzed, hogy itt most nem grammra megy, hanem azt kívántam érzékeltetni, hogy sokkal több.
Csúcsban csak induló kevesebb, mint másfél percenként egy vonat (26 perc alatt 20 db), csak személyszállító, ebben se érkező, se szerelvény, se semmi nincs még beleszámolva.
Keletiben nincs átmenő vágány, nincs teherforgalom, ráadásul összesen 4 vágány vezet kifelé belőle, amint utasszállító vonatok közlekednek.
Másrészt, azt írtad, hogy egy nagyságrenddel több vonat van Meidlingen. Ha a Keletiből óránként hat indul (és az érkezők?!), akkor Meidling esetén ez óránként 60 vonatot jelentene (remélem, a "nagyságrend" jelentésével tisztában vagy). Annyi meg nincs.
Meidlinget inkább Kelenföldhöz hasonlítanám, azzal már kb. egálban van, ha a személyszállítókat nézzük. Az általad kiválasztott intervallumban 4 vonattal van kevesebb Kelenföldön, 8 peronos vágányon.
Ééééértem! Mint mindenhol. A bécsi hábéefen is ki kéne menni a kapu elé, de az alvós vonatokról lelépő, az éjszakai hiányt bepótló bagósokat nem csesztetik. A szekurittynak is van szíve. :) :)
Hangyányit kurtább, Hbf-en még sok cseh, szlovák és magyar induló van, ami nem átmenős vonat, plusz a helyből induló Bruck-i, pozsonyi (HlSt, és Putri), simmering felé.
Hbf végképp őrület. És derékban erősen szorít. Annyival egyszerűbb Hbf, hogy az 1-2 peron kvázi megállóhely, nem zavar bele a körökbe, mígamíg ugyanez a vonal meidlingben elágazik, vagy sok vonat ott fordul, esetleg kiáll-visszaáll.
Már nincs a kocsi végében, a kupac szén mellett a kijelölt hely?
2014 óta már az sincs, tilos a dohányzás az egész vonaton. Az állomásokon van kijelölt dohányzóhely. Tehát ahol valamilyen technológiai folyamattal kapcsolják össze a tartózkodást (gépcsere, személyzetcsere, WC ürítés, szemétürítés, tüzelőanyag feltöltés (téli időszakban), tolatási művelet, és ezek tetszőleges kombinációja), és emiatt adott 10...30 perc, ott kocsiból ki, dohányzóhelyre, ahol horpadt homlokkal, vákuum üzemmódban a szükséges mennyiségű cigi elszív, és nyomás vissza. Külön gáz az erősebb dohányosoknak, ha olyan vonaton utaznak, amelyik jópár órán keresztül nem érint ilyen "technológiai" helyet, és csupa egy-két percezik az érintett állomásokon. Ekkor a gyakorlat az, hogy a kocsi mellett, a peronon szívják el. Papíron ez is tilos, de adott esetben nem szokás szólni érte.
A hatóság sem fogja leszedni, hanem feljelenti szabálysértésért. Ha mégis leszedik, mert mondjuk nekiállt hepciáskodni, akkor már 1:1, mert ők szabad helyváltoztatáshoz való jogot sértettek, az utas viszont hatósági intézkedést gátolt.
A bagózás az üzletszabályzat megszegése, mint pl. a moziban való kamerázás. Aha, és az üzletszabályzat megszegése a szolgáltatásból való kizárást vonhatja magával. Tehát a moziban megkéred a kuncsaftot, hogy fáradjon ki a nézőtérről, a vonaton pedig megkéred, hogy szálljon le a következő állomáson. De van itt két dolog: 1.) mi történik, ha nem sétál ki a moziból / nem száll le? (ekkor már szükséged lesz valamilyen, intézkedésre felhatalmazott személyre), 2.) a távolsági vasúti utazásból való kizárás orosz földön a szabad helyváltoztatásról szóló, alkotmányos jog megsértése, tehát amíg az aktuális hatalom át nem írja az alkotmányt, addig erősen megfontolandó, hogy ki kit és miért zár ki az utazásból (úgy, hogy az illetőnek van érvényes jegye).
Mellesleg ha az aktuális hatalom hozzányúl az alkotmányhoz ilyen téren, akkor rúg egy szép nagy öngólt, legalábbis a lyukas hálót máshol kell nekiállni megfoltozni. Ugyanis odaát jelenleg nem sztrájkolhat a mozdonyvezető, a forgalmi szolgálattevő, meg még pár hasonló pozíciójú ember. És azért nem, mert ha sztrájkolni kezdenek, akkor pontosan ezt az alkotmány-passzust sértik meg. És ha ez az alkotmány-passzus megszűnik létezni, akkor a mv. is sztrájkolhat onnantól kezdve. Márpedig mindenki tudja, hogy _igazából_ nem a meglévő alkotmánypont szerint nem sztrájkolhat a mv., hanem azért nem, mert akkor nem továbbíthat tehervonatot sem, és az már fájna. De arra nincs alkotmánypont, tehát egy másikhoz nyúltak. Olyan apróság pedig, hogy odaát egy tehervonatos mv. az esetek 0%-ában továbbít ezt is, azt is, már nem érdekel senkit.
1-2 rendőr elenyésző költséget jelent a teljes személyzethez képest Nem biztos, hogy a belügy is így gondolja, de persze súgni lehet nekik. :)
Elővárosi vonat Azokról nem szólt az egész téma, csak a távolságiakról.
Na meg rövid távon hozzájön a szörnyű szájszag. Micsoda üzleti lehetőség: alkoholteszter mellett bagószag-teszter elterjesztése az intézkedő közegeknél. (A "leheljen rám" ugyanis munkajogilag vitatható megoldás. Mert szegény rendőrt ezek után megcsapja egy tömény Belomor Kanal + Psenyicsnaja orkán, és ki tudja, megáll-e a lábán.)
Távolsági vonat, több napon át 15-20 kocsival. Itt a kocsinként 1-2 utaskísérő mellett a vonatonként 1-2 rendőr elenyésző költséget jelent a teljes személyzethez képest.
Elővárosi vonat: 12-16 kocsival, rengeteg utassal. Itt a sok utas ki tudja termelni a rendőr-vasútőr költségeit.
Középtávú, közepesen hosszú vonat. Na itt meg menet közbeni tettenérés esetén a legközelebbi állomáson az utast, az üzletszabályzat megszegésem miatt le kell rakni, és szevasz. Ha meg nem száll le, akkor mi van? Ha nem falusi megálló, hanem középváros legalább, akkor meg ott gondolom van vasúti rendőrőrs, és akkor perceken belül ott vannak, így nem kell sokat várni a leszállításra.
a távolsági vonatokon mindig van kalauz/utaskísérő, így nagyon könnyű lebukni a bagózás miatt Az utaskísérő nem hatósági személy, nem intézkedhet. A távolsági vonatokon van fenntartott hely biztonsági őrök vagy rendőrök részére (utóbbiak már intézkedhetnének), de ebből nem következik, hogy a teljes úton a vonaton vannak. Ha a helyzet eldurvul, az utaskísérő hívhat éppenséggel rendőrt a következő állomásra, de ezzel vállalja, hogy emiatt késik majd a vonat, és emiatt fogja mindenki anyázni. Esetfüggően kezelendő, ha jót akar magának.
akkor meg érhetetlen Lásd a 436431 második részét.
Mivel a távolsági vonatokon mindig van kalauz/utaskísérő, így nagyon könnyű lebukni a bagózás miatt, akkor meg érhetetlen az egyéb szankció az amúgy sem alacsony büntetés mellett.
a kisebb összeg nem hatásos Mostanság az a teória tartja magát, hogy nem a büntetés mértéke, hanem a horogra akadás valószínűsége hatásos igazán. Lehet is benne igazság: ha nagy valószínűséggel elkapnak, akkor eleve úgy kell nekimenned, hogy vállalod a macerát. És a többség nem fogja vállalni.
különben nem törnék a fejüket egyéb szankciókon Akik törik, azok egy közlekedési szövetség tagjai. Ismerjük a céljaikat? Lehet a céljuk egyszerűen a figyelemfelkeltés, vagyis hogy bedobnak pár kétes ötletet, csak hogy beszéljenek róluk? Bizony, hogy lehet.
Akarni szerintem bárhol bárki akarhat, kérdés csak, hogy arra poroszkál-e egy közeg, és intézkedik-e. Viszont hogy a javaslatot beterjesztő miképpen képzelte el a javaslata megvalósítását... Mondjuk az Expressz-3 fejlesztésével éppenséggel megoldható, hogy ha az utas jegyet szeretne venni A-ból B-be, akkor gyorsan bekérdezünk a belügyi adatbázisba, és ha az jön belőle, hogy az illető visszaeső tiltott-helyen-dohányzó, akkor felajánljuk neki, hogy bocs, de itt most egy kis kerülőre fog kényszerülni, az A-tól és B-től egyaránt kétezer kilométerre lévő, kies C-be is be kell látogatnia egy átszállás erejéig. És sajnos a csatlakozás nem éppen közösperonos-kétperces, mert három napot kell várnia a másik vonatra. A távolsági jegyhez (repülőjegy után szabadon) kell név, születési idő és azonosító okmány szám - tehát az azonosítás (összekapcsolás a belügyi adatbázis adataival) megugorható. Na de ha valakit szándékosan hosszabb utazással szeretnénk szívatni, nem gondoljuk, hogy - mivel úgysincs veszítenivalója, hiszen visszaesőnél visszaesőbb már nem lehet - átmegy ellenállási mozgalmárba, és végigbagózza a háromszor hosszabb utat, háromszor jobban keserítve a környezetét?