Ha van szerződés a frekikre, semmi gond. A rádió használatához frekvenciaengedély kell, amit csak EU jóváhagyásos, típusengedélyes készülékre adnak meg. Amit linkeltél, az amatőrrádió, arra nem!
Más kérdés, hogy páran svarcban használják. Az éterből elfogott jelnél nem derül ki, miből jön, ezért nem foglalkoznak vele.
Érdekes sztori. Rutinos mozdonyvezető, észrevette, hogy nincs fék, rádión áthaladót kért Merisortól Nagybárig. Aztán Merisorig már nem ért el. Kiugorhatott volna, de a mozdonyon maradt a segédjével, valószínűleg még próbálkozott megállítani a szerelvényt.
A rádió hasznos dolog, de ha lehet, az ütközőbak még hasznosabb. Az imént kaptam egy levlistán: ütközőbak akció, 75.000 helyett most csak 68.500 rubelért. 5 év garanciával. Nem is kell messziről hozatni, Szentpéterváron gyártják. Szóval 1:1-es terepasztalozóknak soha vissza nem térő alkalom. :)
Az nem igaz, hogy a kutya nem foglalkozik vele. És az sem, hogy tilos, mert amit én közelről ismerek, annak a magánvasútnak van szerződése a vasúti frekvenciák használatára. Lehet, hogy érdemes megemlíteni a főnöködnek, hogy ilyenben gondolkodsz.
Üdv mindenkinek! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy tudnátok e olyan megfizethető árú rádiót ajánlani,amit a vasúti kommunikációhoz tudnék használni. Forgalmat elérni stb. Pftnél vasúti járművezetőként dolgozom és nagyban megkönnyítené a munkánkat. Nekünk sajnos csak telefon jár,urh rádió nem. Válaszokat előre köszönöm.
Ez így biztos nem jó. Vagy 6312 és "Bpzmot", bár ez utóbbi a képek alapján sosem volt a járműre feliratozva, vagy 136-001, de ekkor már nem lehet Bpzmot, ugyanis az új pályaszámokkal a betűs azonosítók minden járműről el lettek távolítva. Tehát pl. már BVpmot sincs.