4 perccel korábban indult, és 58 percet vártatok. Azaz te eddig mindig 2-3 perccel a vonat érkezése előtt értél ki a pályaudvarra. Mindig! A svájci óra pontosságú BKV mindig pont 5 perccel a vonat indulása előtt rakott le a Nyugatinál, ahonnan 2 perc alatt odaértél az 1-9. vágányokhoz...
Ha meg egyszeri eset, akkor meg nem kell morgolódni, mindenkivel előfordulhat.
Gondolom erre megint készült vágányzári menetrend, igazából ezek a pár perces módositások nem rossz dolgok csak mondjuk Japánban kellene élni és ott valóban lenne is értelme!
Jó kérdés (ravasz)! :) A kép szerint bal oldalon van a leszállás, de lehetne a jobb oldalon is mert ott is van peron,csak akkor funkcióját vesztené az "egy peronon a busszal cimű program"!
No ezt a szolgálatószemléletű vasút jól megoldotta a 70-esen nemrég a RpÚp esti átszállással (valahol fesz.mentesítés volt, ezért a Nyugatiból RpÚp-ig esti járatokhoz Desiro/Csörgő(?) ment ki és csak onnan indult a flirt.)
Mivel az ütemes menetrend szent, ezért a Nyugatiból - (!este van, órás követéssel) - 4 perccel korábban(!) indult a vonat hogy legyen idő átszállni.
Az, hogy egyébként a Flirt utána simán behozta volna már Vácig az átszállás miatti késedelmet - mind1, a lényeg hogy a papíron és a Start számára a dolog jól működött.
Azon pár utastársam véleményét akikkel emiatt kb. 58 percet vártunk a késő estében és ennyivel később értünk haza, nem részletezem, de szerintem mindenki el tudja képzelni.
Általában hamarabb kiérek, most pont nem úgy sikerült.
Vajon amikor döntenem kellett h. vasúti bérletet veszek v. autózom amikor csak lehet melyiket választottam??
Igy van az "nagyon fontos"van friss élményem is, ráadásul amiért beszerelték ( utasok valós idejü tájékoztatása)nem igazán funkcionál.Vasárnap több mint 20 percig figyeltük és a vágányzárak és reklámokon kivül mást nem mutatott! Én kerültem kellemetlen helyzetbe a fülkén belül mert mondtam hogy mutatja a vonatszámát,kocsiszámát,hivatalos illetve valós idejü menetrendjét illetve a sebességet is, na ezek a dolgok amik nem jelentek meg!
A felvetéseidre egyszerü a válasz lesza..ják az egészet, meg igazán felelös nem lenne csak egymásra mutogatás! Nagyobb baj hogy sajnos kezd a Gysevnél is ez a szemlélet eluralkodni! Példa a Raabercity kocsik fütési problémája!
Más, nem kevésbé agyonbürokratizált vasutakon azonban mégis lehet tervezett késésekkel menni, nem kell két percért másik menetrendet szerkeszteni, és megengedett a kritikus szakasz előtti "előny gyűjtés".
Szívasen befotóznám, amit az egyvágányozós, meg kerülőzős cuccokkal kapcsolatban írnak, de belsős brossúra, nem reszkíroznám.
Röviden, felhívják a figyelmünket a lehetőség szerinti pontos közlekedésre, ezért:
- induljunk időben (mp) az állomásokról
- a kritikus helyek előtt vémax erőltetése
- proaktív módon tartalékidő gyűjtése
- figyelni a mozgáskorlátozott igényekre, ezekre készülni
- fokozott kommunikáció, együttműködés a szakszolgálatok között
Nem azt a világot éljük, hogy valaki csak úgy önkényesen verhesse az asztalt - főleg nem egy állami cégnél.
A menetrendszerkesztőknek is egyszerűbb lenne az életük, nem önszántukból lett így szerkesztve, hanem mert ezt írták nekik elő. Pályavasút, Sajt, VPE, stb.. kismillió cégen, szervezeten megy át, még több ember keze alatt, még több káderen akik saját egzisztenciájuk növelése érdekében simán mutogatnának a másikra. Na meg az irreális paraméterek, adminisztráció, elszámolásbeli kötelezettségek, agyon szabályozottság miatt sem mernek "szabadabban" tevékenykedni.
1. miből gondolod, hogy aki megcsinálta a menetrend-módosítást, ő maga akarta megcsinálni, hogy "legyen látszatintézkedése s ne unatkozzon"?
2. miből gondolod, hogy bár tudta esetleg az általad kifogásolt dolgokat, nem más kérte-e így ahogy lett szerkesztve? És ha ezt mondjuk a start kéri, akkor kell-e feltételezni, hogy aki nem tudja az miért nem jár utána, vagy aki tudta, az meg miért nem nyafogott úgy, mint te? :)
Olyan jó érzés amikor az embernek nem kell csalódnia,100%-ra biztos voltam hogy az elöző üzenet irója hozzá fog szólni a témához " mundér becsülete cimmel"! Igaz olyan apróság is van a vágányzári menetrendben hogy a személyzetváltásra Győrben mindkét irányban 1! perc van adva biztos technologiailag ennyi kell, :) de én valószinübbnek tartom hogy aki ezt csinálta annak nincs tudomása arról hogy ott mindig személyzetváltás van az IC vonatoknál.
segélyvonókészülék: Egyszerűen ki lehetne írni, hogy érdemes pár perc késéssel számolni, és annyi.
Ha a pályavasút ragaszkodik az állomási normaidők betartásához, illetve a Start csak a kiszekresztett menetrendhez képesti késésekért tud reklamálni, illetve a korábban közlekedés is alapból tiltott, akkor nincs más lehetőség, mint módosítani 1-2 percekkel a menetrendeket.
Ha valamely vonat 100km alatti távot fut be, az már elővárosi, ha van a közelben nagyváros, ha nincs?
Peti ezegyszer lényegében beletrafált. :) Telt-múlt az idő, és az elővárosi társaságok kezdtek rájönni, hogy kéne valami pénzt is keresni - és hamar eljutottak oda, hogy városközi expressznek álcázott távolsági-szerű vonatokat indítanak. Például az omszkiak bedobtak két Omszk-Novoszibirszk vonatpárt, emelt komfortfokozatú kocsikkal a vonatban. Kerestek is rajta szépen. Mások szintén kijöttek hasonló termékekkel. Ezzel persze elkezdték leharapdálni a távolsági tortát, elkannibalizálni az utasokat az FPK-tól. Amire az volt az állami válasz, hogy fából nyilvánvalóan lehet fakarikát csinálni (vö. távolsági vonatokkal pénzt keresni), de az elővárosi társaság az nem erről szól, hanem a fából vaskarikáról. Tehát hogy nyújtson egy nemszeretem-közszolgáltatást, amit persze mindenki csak eltologatna magától. És a közlekedési hatóság hozott egy törvényt, miszerint az elővárosi társaság legfeljebb 200 kilométeres viszonylatokkal dolgozhat. Mostanság gondolkodnak rajta, hogy fel kellene oldani a tilalmat - amivel automatikusan újraindul a tortaharapdálás. Csak most már jobban megbékéltek a gondolattal.
A "leghivatalosabban" egyébként valóban elővárosinak neveznek minden "hatezres" (6xxx) vonatot. Márpedig ami nem emelt/nagysebességű, nem távolsági, nem városközi expressz, nem "hatszázas" (6xx - na ez egy fura jószág, hol területközinek ("mezsoblasztnoj"), hol helyinek nevezik), az elővárosi. Akár van ott város, akár nincs. Értve a megnevezés korlátait, a falujáró-egykocsis-bohóckodókat azért a napi szóhasználatban sokszor nevezik helyinek, bár az üzemeltetőik az elővárosi társaságok. (Kivéve néhány bújtatott esetet, amikor már annyira nem kell a kutyának sem az a járat (mármint a pár utasán kívül), hogy valamilyen megállapodás szerint mégis az RZsD üzemelteti - persze "hatszázasként", vagy akár távolsági személy vonatszámban, hogy a lóláb ne lógjon ki annyira.)
M63 010 nem fér be egy plusz vonatpár? Az nem megoldás, ha a kritikus szakaszokon 100-200 km-en építenek még egy vagy két vágányt?
Sejthetően ezeket végiggondolták ők is. A plusz személyszállító sajnos egynél több "slotot" vesz ki a pályakapacitásból, hiszen eltérőek a sebességek (mindig hagyni kell némi helyet az ablakos előtt). Ehhez képest az egyszeri fuvaroztató bármikor beerőltet újabb tehervonatpárokat - és akad köztük, akiknek nehéz nemet mondani. A kapacitás növelése a kritikus szakaszokon folyamatosan napirenden van. Ebből a szempontból a Kelet-szibériai Vasút pont nem a legkellemesebb, az erőteljesen dombvidéki, itt-ott tisztán hegyvidéki vonalai miatt. Elég költséges és lassú dolog például végigvésni egy plusz vágányra való helyet valamelyik kellemes kis sziklás folyóvölgy oldalában. És ilyenből akad bőven arrafelé. De például építgetnek állomásközökben vágánykapcsolatokat, hogy az ablakosok "vízisikló-hadművelettel" végigszlalomozhassanak a rájuk támadó tehervonatok között.