Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433832

A MÁV - nál nincs sok minden, az tény. Új dízel nem nagyon lesz. De az a németeknél sem nagyon van. 

Előzmény: sörösgigant (433822)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433831

Nekem ez valahogy nem rémlik, ellenben emeletes"Citthyshuttle" szerelvény inkább!

Előzmény: M63 010 (433826)
troglodita Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433830

na és az Alstom az vezetőállásos- vagy vezetőfülkés és van-e rálátása a vezetőnek az előtte álló szerelvényre?

Előzmény: r1232 (433821)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433829

Sajnos már nincs és így tovább. Valamikor volt, de akkor meg nem volt olyan egyszerű, olyan mintha ma Svájcba menne valaki. De ez mindíg egy kényszer valamilyen szinten, attúl még lehet jó, de dagonya itt is van.

 

 

Előzmény: sörösgigant (433822)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433828

Nekem erről a vonalról kalauz nélküli KN betűs Bz - k rémlenek. De azok nem mentek át Ausztriába. 

Előzmény: M63 010 (433826)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433827

Nem vonat ütötte el, megölhették az osztrák fiút Siófokon

 

http://index.hu/belfold/2016/12/05/nem_vonat_utotte_el_megolhettek_az_osztrak_fiut_siofokon/

Előzmény: oldmumus_v.2 (433790)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433826

Kissé közelebbi példa. Annó volt olyan, hogy heti egy alkalommal Szombathely-Graz közvetlen kocsi, kedvező díjszabással, csurig tele egy B-s sorozatú fülkés kocsi. Sőt, azt mesélték, hogy volt, amikor nem is egy kocsi, hanem 4 ment ki. Igaz, a díjszabása is elégé vonzó volt, mert oda-vissza került az út 400 Ft-tba, ami a kilencvenes évek közepén nem volt azért annyira sok pénz. 3 liter benzin ára talán?

Nos, ekkoriban odafelé semmi extra, Gotthárdig a csörgős vonat végén, sógoréknál meg a Schilerenes szerelvény végén ment a kocsi. Visszaúton kissé eltért a helyzet, ugyanis a vonat csak Fehringig ment, ami vontatta a kocsit. Onnan Gotthárdig egy 5047-es (Jenbacher) ment. Ahhoz kötötték hozzá az egy szem kocsit Gotthárdig. Igaz, ott sík a terep, és sógorék sem vitték túlzásba a pályafentartást, így 80-nal, majd 60-nal mentünk. Kissé vicces, hogy most Gotthárdig villany 120-szal, onnan tovább Fehringig inkább a 60, majd a 80 a jellemző dízelle, és csak onnan megy rendes sebességgel 100-120-szal a vonat Gleisdorfig. Onnan meg a kemény emelkedők miatt kell lassítania. A villamosítás napirenden van, de valahogy mindig csak húzódik. Más kérdés, hogy a vonal végére már nem nagyon akarnak költeni, így van róla szó, hogy Jennersdorfig átveszi a GYSEV, és akkor ott 25 kV lesz az utolsó szakaszon.

 

 

 

Előzmény: hmsoft (433820)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.04 0 1 433825

Az utolsó videónál már azt hittem, hogy beragadt a jutyúb.

Előzmény: hmsoft (433820)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433824

általam ma az újságban olvasott cikk egy részlete fent van itt:

http://www.krone.at/tirol/illegale-auf-gueterzuegen-riskieren-ihr-leben-kontrollen-story-542261

 

ezt egészítették ki a RoLa-s eset kapcsán hozott új intézkedésekkel.

Előzmény: Törölt nick (433798)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.04 -5 0 433823

Légyszi segitsetek mi a logika abban ha első osztályú kocsikat elküldik erösitésként másodosztályú kocsik helyett másnap meg a normál szerelvénybe meg nem lessz első osztályú kocsi.

sörösgigant Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433822

65-ös születésű vagyok. Egyszerű vidéki masiniszta. Elfoglaltak idáig azok a dolgok amik másokat: Munka szórakozás hobbyk. A világ elszaladt mellettem, nem vettem észre hogy lehetne tanulni, és akkor....Akkor netán lehetne kimenni, és így tovább.. Szóval elvoltam a jó meleg dagonyában. Amúgy nem is rossz, tudni kell alkalmazkodni, és mivel nagyrészt azt csináltam amit szerettem így nem is zavart....

 

A Sulzer érdekelne, de csak kíváncsiságból, nem szeretnék azon megrohadni. Mondom nem szeretnék, de ki tudja mit hoz a jövő....

Az úttörővasút nem érdekel a kisvasutak azóta egyáltalán nem amióta ( 83) el kezdtem utazni....79 szeptember elején utaztam egyszer az úttörővasúton , de Hűvöevölgy előtt a Nagyrétnél leugrottunk róla, oszt annyi. Valami túratalálkozó volt, és trappolhattunk az 1 millió lépés Magyarországon stábjával.....

 

A Csörgőt nem én utálom, hanem azok akik anno jártak rajta mikor még jobbak voltak  de sajnos mára kivénhedtek. Azóta lettek más gépek is amik sokkal jobbak, komfortosabbak. Akkoriban irigykedtünk kanizsaiak a dombóvári fiúkra, mert nem kellett nekik aggregátorozni, szívni a Pupos katlannal...

Viszont ma mikor a valamikor lelkes csörgős kolléga nézi, hogy a kollégája a Flirten, akármin ül ő meg....Ő meg viheti kiszerelni megsüketül pattog mint kecskeszar az ólajtón, és így tovább. Elhiszem hogy állítólag jó a hangja meg minden, de a mindennapokban azokon dolgozni hát.....

 

Előzmény: GOLAZ111 (433809)
r1232 Creative Commons License 2016.12.04 0 6 433821

Akkor azok a vasútvállalati vezetők ugyanolyan buták, mint te. Mert ez a mondat nem azt jelenti, de ha még azt is jelentené, a példádban felsorolt vontatójárművek esetében a jármű kialakítása nem akadályozza sem a jobb, sem a baloldalról a minimálisan előírt rálátást. Úgyhogy ez mellé...

 

Arról nem is beszélve, hogy ez a dolog nem új, hanem elég régi, több évtizedes történet és a forgalmi utasításban eddig is szerepelt. Az érintett vonalak, vonalszakaszok és mozdonyok jegyzéke meg külön táblázatban volt kiadva.

 

Magyarul, nincs itt semmi látnivaló, oszoljunk kérem. :-)))

Előzmény: Muurola (433808)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.04 -1 1 433820

Az axióma szerint a Bz a MÁV legperspektívikusabb járműve. Vannak azonban kevésbé szerencsés helyek a világban, ahova nem jutott Bz, tehát egyfolytában csak a szerencsétlenkedés megy. Példának okáért a középső Urál keleti lábánál, Jegorsino állomástól északra és északkeletre (a térképen Jegorsino Artyomovszkijnak hazudja magát, illetve igaza van, mert a városnak tényleg az a neve, csak az állomás különcködik). Észak felé egy darabon villamosított a vonal, ott két kocsihoz VL11m dukál. És nem viccből vagy járműdöglés miatt: a fiúk komolyan gondolják a megoldást. Északabbra még annyira sem kelti magisztrális benyomását a vonal, és a helyi vonatra nehéztolató jut, az egy szem teherkocsira pedig 2TE116. (Utóbbi célra a Bz motorkocsi - mint univerzális vontatójármű -, vagy akár egy BDzx, mennyivel kiforrottabb megoldás...) Ha északkeletre nézünk: na ott a helyi vonatot előre kell egyeztetni (nyilván a hatalmas utasforgalom miatt), viszont legalább nem kicsinyeskednek holmi nehéztolatóval.

hm

M63,008 Creative Commons License 2016.12.04 -1 0 433819

Kapiskálod, valószínűleg pontosan ez a lényeg részéről... :-)

Előzmény: hmsoft (433818)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.04 -1 0 433818

hanem minden egyes mozdonyt jellemző közös tulajdonságokra, amik pl. megkülönböztetik a mozdonyt egy teherautótól

Értelek. Tehát kíséreljük meg úgy értelmezni azt az egyébként is szerencsétlenül fogalmazott mondatot, hogy a lehető legnagyobb habot keverjük vele. Jó. Ez esetben folytatható a műsor a mozdony vs. motorkocsi/motorvonat vs. vezérlőkocsi esetekkel, és még némi összeesküvés-elmélet is társítható hozzá, hogyaszongya', a hatóság meg akarja honosítani - svájci mintára - a vezérlőkocsi ... kocsik ... mozdony ... kocsik ... vezérlőkocsi formációkat, inspirálni akarja a vasúttársaságokat a vontató modulok beszerzésére (mozdonyok helyett), és így tovább.

hm

Előzmény: Muurola (433816)
Vendégsín Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433817

...minden érintett (vasútvállalat) tisztában van a fenti igen-igen jelentős változással?

 

Különös tekintettel arra, hogy egyes sorozatok különböző pályaszámai a következetes hatósági eljárásnak köszönhetően más-más feltételekkel kaptak engedélyt.

És ugye, a magasságos hatóság ugyanezen okból a gőzmozdonyok közlekedését is kettő fűtő alkalmazásával engedi csak meg...

 

Előzmény: Muurola (433795)
Muurola Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433816

Ja, értem. Ez esetben viszont azt lenne érdemesebb beírni, hogy mi az a konstrukciós kialakítás, ami alkalmassá vagy épp alkalmatlanná tesz egy vontatójárművet a jelzőkre történő rálátás biztosítására.

 

De "a mozdony építési sajátossága" kifejezés túl általános, ha úgy tesznek fel egy kérdést, hogy 

 

"Mi a mozdony építési sajátossága?"

 

Itt tehát nem egy konkrét mozdonyra vagy sorozatra kell gondolni, hanem minden egyes mozdonyt jellemző közös tulajdonságokra, amik pl. megkülönböztetik a mozdonyt egy teherautótól. Így tehát a HÜSZ beli mondat is minden egyes mozdonyra vonatkozik, ahol a menetriányi szerinti jobb oldalon ül a mozdonyvezető. 

Előzmény: hmsoft (433813)
Muurola Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433815

Mi az, hogy a kihúzott rész nincs kihúzva??? Az Érvényes HÜSZ-t a Hatályos HÜSZ-szel együttesen kell értelmezni?

 

Szerintem itt inkább arról lehetett szó, hogy nem a HÜSZ-ben kéne meghatározni az érintett sorozatokat, mert a mozdonyok engedélyezési eljárása nem a MÁV keretein belül történik, vagyis a hatóságnak kellene előríni a típusengedélyben, hogy a HÜSZ szerinti korlátozások vonatkoznak-e az adott sorozatra. De akkor is kellhet egy balos lista is erről, nem? :)

Előzmény: hmsoft (433812)
Áthaladójelző Creative Commons License 2016.12.04 0 3 433814

Szinte már cuki, amikor ekkora butaságokat beszélsz :-)

Előzmény: Muurola (433795)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433813

Namégegyszer:

"Vonalak, állomásközök felsorolása, ahol a mozdony építési sajátossága miatt a jelzőkre történő előírt rálátási távolság a mozdony vezetőállásának menetirány szerinti - jobb oldalról nem biztosítható, a csak mozdonyvezetővel közlekedés nem alkalmazható"

 

Ha a kihúzott rész nélkül...

 

hm

 

Előzmény: hmsoft (433812)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.04 -1 0 433812

"Vonalak, állomásközök felsorolása, ahol a mozdony építési sajátossága miatt a jelzőkre történő előírt rálátási távolság a mozdony vezetőállásának menetirány szerinti - jobb oldalról nem biztosítható, a csak mozdonyvezetővel közlekedés nem alkalmazható"

Ha a kihúzott rész nélkül olvasom a (tegyük hozzá: hangyányit bénán megfogalmazott) mondatot, akkor azt jelenti, amit szerinted és pár vasútvállalati vezető szerint jelent. De a kihúzott rész nincs kihúzva, tehát _Nyuszi és M63,008 fórumtársaknál az igazság: kell hogy legyen egy egzakt "érintett mozdonyok listája" is. A listában nem szereplők nem érintettek. Ha pedig nincs lista, akkor a mondatnak, illetve a mellékletnek nincs gyakorlati értelme. (Hiszen a "hol érintettek" és a "kik érintettek" közül a "kik" hiányzik.)

hm

Előzmény: Muurola (433808)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433811

Ezt a vonatot nem találtam meg a noszi lapján. Különvonat volt?

Előzmény: Vilibáttya (433794)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.04 0 1 433810

MÁV 1989 főleg.

 

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4733412

 

Ha nem jelenik meg, akkor az oldalon a zöld szövegre kell kattintani. Van benne protó Gigant, meg egy kis GySEV is és ÖBB is.

GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433809

Rohadt lusta vagyok, utálok tanulni, biflázni. Viszont bevallom sok buzeránssal ellentétben, hogy jobb siránkozni, mint tenni valamit érte....

 

Pedig mennyire igaz. Az ilyen dolgok nem kellenek a kutyának se, csak jó lenne, ha egy jótündér idevarázsolná, de 2 perc múlva úgyis unnánk. Szóval minek tenni érte?

 

 

A MÁV - nál tényleg csak a Gyerekvasút és a gőzös maradt. Magánvasút esetleg, ha megvan még a Floyd Sulzere. 

 

A Csörgőket miért kell utálni? Most már olyan feladatot szoktak kapni, amire tervezték őket. 

 

Előzmény: sörösgigant (433791)
Muurola Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433808

A levelem elküldtek pár vasútvállalati vezetőnek is, akik egyetértettek abban, hogy ez a mondat azt jelenti, amit szerintem jelent. Vagyis jövő vasárnaptól érintett mozdonytípus lesz a Csörgő, Szergej, Szili, Gigant, Taurus és Traxx is. 

Előzmény: 1047 005-2 (433807)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433807

Ne szaladjunk annyira előre!

 

 

Ezt írod:"Márpedig a fenti kritériumnak megfelelő vonalakon MA vonatok százai közlekednek csak mozdonyvezetővel!!!"

 

 

Elég bulváros a "Ma vonatok százai" rész és ebből mennyi közlekedik az érintett mozdony tipusokkal,a kritériumokat nem teljesítő állással előre?

 

 

Sőt,a vasúti szakértő azt is tudja,hogy ma is,meg jó pár évtizede ismert probléma és van is értesítési formula róla az érintettek részére,semmi köze a vonalismeret kérdéséhez.

Előzmény: Muurola (433801)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433806

Reggel amikor voltam szavazni választani, akkor vettem egy ismert újság különszámát. Itt írnak az esetről és arról, hogy az ÖBB az olaszoktól lentről és fentről Innsbruck ahol már átvizsgálják a szerelvényeket. Mert ekkora késési káosz nagy probléma. Közölte az ÖBB szóvivője.

 

Előzmény: Törölt nick (433798)
CsP50k Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433805

Lehet félre értem, de nem a jobbos vezetőállásokról van szó, hanem bármilyen vezetőállás jobb oldaláról?

Előzmény: Muurola (433795)
troglodita Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433804

valaki nagyon unatkozott a hatóságnáál, bocsánat, Hatóságnál és új szabályrendszert talált ki, hogy nekünk jobb legyen?

Előzmény: 1047 005-2 (433800)
troglodita Creative Commons License 2016.12.04 0 1 433803

azért, mert a troli egy kötöttpályás jármű és holnaptól csak végzártárcsával közlekedhet, azért ;-)))

Előzmény: Muurola (433795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!