Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.30 0 3 433726

A veszprémiek Mfb előtti időkben igen nagy lendületet vettek.

 

Aha, és át is haladtak pl. Bakonyszentlászlón, hogy felérjenek a nyomkarimakenőig a dákkal?

Van, ahol ér valamit a lendület, de olyan is, ahol biza álló helyből kell startolni.

 

Én azt nem szeretném ha 624 lakosú faluban látnák a megváltót meg pár odavetődő turistában.

Ebből nem él meg a vonal.

 

Ez teljesen jogos, és helyes meglátás.

Két megyeszékhelyet, egyetemi várost összekötő vonalról van szó, amelyben kínálati menetrenddel, versenyképes menetidőkkel, és járművekkel van potenciál. Erős a hivatásforgalom Győr irányába, a párhuzamos közút adottságai szintén nem mutatnak nagy eltérést, egyedül Veszprémben van messze a vasútállomás. Ellenben látható, hogy a 30a felújítása, a menetidő csökkentése hozott utasokat Veszprémből.

 

Ja, Varsányig 80-100-zal kéne tekerni, valahogy letudni a Bakonyt (nem annyira fáj a 40 sem, a Semmeringen is csak 50-60 a sebesség, aztán óránként megy át rajta egy pár bordó), aztán Zirctől egy hatvanassal már meg lehet élni. Még a mostani sebességekkel is hozható a busz menetideje.

 

nem mindenki megy fel a 11 esen, azt se veszed észre hogy napi 5-6 pár vonat édeskevés és ezt nem Eplény oldja meg.

 

Nyilván nem oldja meg, de ha még Eplényben sem bírunk megállni, ami nem sok semmi, akkor mi lesz a továbbiakkal?

Kell(ene) itt pár módosítás, korszerűsítés, mert a gőzösökre, meg a kézifékezésre optimalizált keretek között nem nagyon van mit keresni.

 

Tudod sokszor késett a vonat amikor bejárós voltam és kutyát nem érdekli miért , mert elmennek busszal...

 

A vonat máshol is tud késni. Eleve a bézéket ki kell hajigálni a francba, azokkal nem lehet utast fogni, és még azok is el fognak kopni, akik eddig jöttek. A bézé nem vonzó, a bézé nem versenyképes. Megmentette a mellékvonalaink nagy részét, köszönjük neki, de 2016. van.

 

Veszprémbe meg Győrbe is igen komoly és jóval sűrűbb kínálat van közúton.

 

Aminek a megbízhatósága is olyan, amilyen, és úgy Veszprémben, mint Győrben elég sokat vakarózik, mire a városközpontig eljut. Buszoztam elég sokat, köszönhetően a "kínálati" vasúti menetrendnek, azt sem kell bemutatni. Ahogy azt sem, hogy jött ki az a menetidő, ami, 10 perc varsányi kávészünettel.

 

Ha úgy éreznék mint Te bajban lehetnék,  nekem nincsenek félelmeim, hogy nem tudok megállni...

38 ezrelék nekem nincs tériszonyom :) Kisvasútnál van ettől nagyobb is....

 

Kisvasúton nem tol 1200 tonna bele a gödörbe. Eltűnik előled a sín. Ez két villamosfék nélküli 44-essel 26 ezreléken azt jelenti, hogy kb. 20-30-ra kell lefékezned a vonatot csak a hatvanas sebesség tartásához, mert ha meg akarod hagyni a 90 másodperc hűtési időt, mert oldottál, sec-perc és már hatvan felett jársz. Aztán körbetekerheted a fékezőszelepet, mire újra lassul valamit.

Van pár videó a jótyúkon, nézegesd meg, érdemes!

pl.: https://www.youtube.com/watch?v=uJcQJ4T4QWI

Előzmény: f_k (433699)
troglodita Creative Commons License 2016.11.30 0 0 433725
Előzmény: M63 010 (433720)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433724

Köszi, most már emlékszem.

 

:(

Előzmény: zjakabfi (433723)
zjakabfi Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433723
Előzmény: M63 010 (433722)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433722

:( A Bz-s az mi volt?

 

A 150-es az a sóderes kamion volt, ha jól rémlik.

Előzmény: zjakabfi (433721)
zjakabfi Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433721

6 éve volt a 150-esen vezér, vagy vezető állásos halál, és nem rég egy Bz-s mellékvonalon.

 

Előzmény: M63 010 (433720)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433720

http://www.gyertyalang.hu/

 

Itt lehet részvétet nyilvánítani.

 

A halálozási dátumhoz a tegnapi napot beírva könnyen megtalálható a neve és a fényképe.

M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433719

Sok olyan eset van, ahol 70-80-nal megy át. Amúgy meg meg lehetne oldani azt, hogy lassítani kelljen, de azért ne okozzon nehézséget, ezernyi forgalomtechnikai megoldás van erre, csak körül kell nézni.

Előzmény: GOLAZ111 (433718)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433718

Szia Peti! Valószínű még 40 - el sem ment a kamion. Egy ilyen akadállyal csak rontanál a helyzeten, mert túloldalon is át kell rajta vergődni. Ha jól látom a képeken itt rá is lehet látni a pályára, itt nagyjából tényleg a sofőr felelőtlensége okozta a balesetet. Gondolom arra járt napi 50 - szer, megszokásból nem állt meg, úgysem jön vonat. Ilyen esetekben a jobb megoldás az orrkamrás mozdonyok (Kestrel, Warship) vásárlása. Szerintem még van olyan mozdonyuk az angoloknak.

 

 

Előzmény: M63 010 (433717)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 -1 0 433717

Pont most akartam belinkelni. Meghalt a tolatásvezető. :(

 

R.I.P. :(

 

 

Miért nem lehet minden átjáró előtt, ahol nagyobb járművek is járnak, útakadály, ami 40-es tempóra kényszeríti az embert. A kamionosok többsége elalszik vagy elbambul, őket felrázná egy ilyen akadály.

Előzmény: troglodita (433716)
troglodita Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433716
Előzmény: martinaxe7 (433647)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433715

Ez igaz, na meg az előbbi érték csak a Nyugatnémet vasútra vonatkozott.

Előzmény: Törölt nick (433712)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433714

"Ezt leírni azután, hogy azt olvashattuk, évente 25 milliárdot tolnak bele, kissé erősnek tűnik."

 

Ez csak egy szám. A tény meg az, hogy a vasút mint rendszer, ezer sebből vérzik és évről évre veszít a pozíciójából. Mondhatjuk azt is, hogy a pénz sok, akkor mások az okok amiért ilyen keveset tudnak belőle kihozni, de az szerintem még nagyobb probléma...

 

"A piros-fehér szolgáltatónak is jogában áll versenyképes ajánlatokat adni."

Meg is teszik, aztán mégis az kapja, akinek a kezébe nincs más csak pár fecni egy mappában holmi előszerződésékről, keretszerződésekről...

 

"Azaz az adófizetők pénzéből szponzorálnánk a fenti iparágakat? Nem igazán látom, hogy ez nekem miért érne meg havonta 430€-t?"

 

Akkor kérj meg egy közgazdászt, biztosan elmagyarázza neked, miért jó ha pörög egy ország gazdasága és magas a foglalkoztatás. Ha a görög meg a magyar gazdaságba tudják beleborítani a pénzt, akkor a hazaiba is kellene...

 

"Hülyék lennének 100% rendelkezésre állást biztosítani, ha a megrendelő kevesebbel is megelégszik."

 

Ennek az eredménye, az évente egyre kisebb szelet a tortából. Nyilván el lehet ezt adni pozitív dolognak, csak nem nekem...

 

Előzmény: orangutan (433713)
orangutan Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433713

A vasútból évek óta vonják ki a pénzt.

Ezt leírni azután, hogy azt olvashattuk, évente 25 milliárdot tolnak bele, kissé erősnek tűnik.

a szolgáltatók sokszínüsödnek

A piros-fehér szolgáltatónak is jogában áll versenyképes ajánlatokat adni.

Az infrastrukturális beruházások ugyan pénzbe kerülnének, de többnyire a hasznuk nem csak a vasút versenyképességének növelésében merül ki, hanem profitál belőle az építőipar és a hazai vasúttechnológiái ipar is.

Azaz az adófizetők pénzéből szponzorálnánk a fenti iparágakat? Nem igazán látom, hogy ez nekem miért érne meg havonta 430€-t?

 

Vajon ha az építőiparban, vagy a vasúttechnológiai iparban dolgoznék, akkor több, mint nettó 430 €-val nőne a havi fizetésem ezáltal?

 

Sok betöltetlen pozíció, mint pl a mozdonyvezető hiány is a pénzügyi okokra vezethető vissza. Spóroltak a bérfejlesztésen és a képzési költségeken. Cserébe kimaradoznak a vonatok minden nagyobb járvány idején, aminek bizonyára nagyon örülnek az utasok és a teherszállítási partnerek is...

 

Amíg megengedhetik maguknak, hogy a járatok x %-a komolyabb következmények nélkül kimaradjon, addig ez fog történni. Hülyék lennének 100% rendelkezésre állást biztosítani, ha a megrendelő kevesebbel is megelégszik.

Előzmény: Törölt nick (433710)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433712

A deficit meg a szubvenció nem ugyan az... 

Előzmény: M63 010 (433711)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433711

Ez hogy sikeredett? 1991-ben láttam egy híradót Németországban. Rekordeficitről beszéltek 1990-re vonatkozólag. 5 000 000 000 Márkáról, ami ca. 2,6 milliárd Euró! Ekkora infláció azért nem volt!

 

 

Előzmény: attus germanicus (433702)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433710

Nem. Miért éreznék?

A vasútból évek óta vonják ki a pénzt. A beruházások vontatottan mennek, a szűk keresztmetszetek csak gyarapodnak, a szolgáltatók sokszínüsödnek, a járműpark változatosodik, semmi jele racionalizmusnak, tervezettségnek, stratégiának.

Az infrastrukturális beruházások ugyan pénzbe kerülnének, de többnyire a hasznuk nem csak a vasút versenyképességének növelésében merül ki, hanem profitál belőle az építőipar és a hazai vasúttechnológiái ipar is.

Sok betöltetlen pozíció, mint pl a mozdonyvezető hiány is a pénzügyi okokra vezethető vissza. Spóroltak a bérfejlesztésen és a képzési költségeken. Cserébe kimaradoznak a vonatok minden nagyobb járvány idején, aminek bizonyára nagyon örülnek az utasok és a teherszállítási partnerek is...

Előzmény: orangutan (433709)
orangutan Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433709

Rettenetesen sok a szűk keresztmetszet, a betöltetlen pozíció, elmaradt fejlesztés, elmaradt állagmegóvás. Ezek nagy része munkahelyeket teremtene,

 

Nem érzel ellentmondást?

Előzmény: Törölt nick (433707)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433708

Amúgy meg a vasútról van itt szó remélem, nem a betegbiztosítók, meg munkaügyi hivatal, stb. szubvenciójáról...

Előzmény: Törölt nick (433707)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433707

Nem (csak) szubvencióban hiányzik ami hiányzik, hanem infrastruktúrában, munkahelyekben.

Rettenetesen sok a szűk keresztmetszet, a betöltetlen pozíció, elmaradt fejlesztés, elmaradt állagmegóvás. Ezek nagy része munkahelyeket teremtene, gazdaságot élénkítene és közvetve többszörös haszonnal járna. De az egész vasúti keretfeltétel rendszer hatalmas hátrányban van a közúttal szemben, ami a jogi és szabályozási háttér megreformálását igényelné...áh, jobb nem belegondolni. Előbb utóbb vagy beszántják az egészet, vagy hatalmas pénzt kell beledönteni...

Előzmény: attus germanicus (433706)
attus germanicus Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433706

Simán megérné. Kitörne a forradalom, elsöpörnék a teljes politikai elitet. Szerintem ez megér 250 milliárdot ;-)

 

(A teljes német szövetségi költségvetés 2017-re 329 milliárd euró. Ezt kellene megemelni 544 milliárdra topictársunk javaslata alapján. Németországban kb. 43,5 millió ember dolgozik, azaz átlagosan fejenként és havonta 430 euróval kellene csökkenteni a nettó fizetéseket.)

Előzmény: orangutan (433704)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433705

Pénz van dögivel Németországban.

Amit most csinálnak, na az biztos nem éri meg. Drágán, szar és pontatlan a vasút. Átláthatatlan, ezer féle jegy, kedvezmény, társaság...

Zavarkezelés gyakorlatilag nincs, piacvesztés meg van. Lassan kivéreztetik a teherforgalmat teljesen, de távolsági közlekedésben is a buszok erősödnek, nem a vasút...

Előzmény: orangutan (433704)
orangutan Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433704

1. Mibű?

2. Minek? Megérné?

Előzmény: Törölt nick (433703)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433703

Ennek a tízszerese kellene de éveken át, hogy valahogy újra gatyába rázzák az óriást...

Előzmény: attus germanicus (433702)
attus germanicus Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433702

Pár napja ez majdnem szó szerint azonos szöveggel jelent meg különböző újságokban.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/subventionen-deutschland-zahlt-168-milliarden-euro-so-viel-wie-nie-a-1123385.html

Előzmény: expresszbusz (433701)
expresszbusz Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433701

Tudsz rá egy linket adni?

Előzmény: attus germanicus (433652)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433700

Kisvasútnál van ettől nagyobb is....

 

Igen, mi is majdnem 50 ezreléken járunk. De az elegytömegek is jóval kisebbek!

 

(Ettől függetlenül lehet megfutamodással marha nagy galibát csinálni, ha nincs észnél az ember - erre pedig egyetlen kötelező oktatás, továbbképző tanfolyam és/vagy KTI vizsga sem készít fel...)

 

Svájcban mintha lenne adhéziós pályán 70 ezrelék is, és nem hordják irányvonattal a halottakat a temetőbe...

Előzmény: f_k (433699)
f_k Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433699

A veszprémiek Mfb előtti időkben igen nagy lendületet vettek. Ma alig 40 fő van ott igen kevesen maradtak...

Eplèny:

Én azt nem szeretném ha 624 lakosú faluban látnák a megváltót meg pár odavetődő turistában.

Ebből nem él meg a vonal.

Erőltesd ezt jólnáll neked csak épp nem veszed észre , hogy nem mindenki megy fel a 11 esen, azt se veszed észre hogy napi 5-6 pár vonat édeskevés és ezt nem Eplény oldja meg.

Tudod sokszor késett a vonat amikor bejárós voltam és kutyát nem érdekli miért , mert elmennek busszal...

Veszprémbe meg Győrbe is igen komoly és jóval sűrűbb kínálat van közúton.

Ha úgy éreznék mint Te bajban lehetnék,  nekem nincsenek félelmeim, hogy nem tudok megállni...

38 ezrelék nekem nincs tériszonyom :) Kisvasútnál van ettől nagyobb is....

Előzmény: segélyvonókészülék (433695)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433698

Abban a szekrényben nincs is semmi. Legfeljebb szemmagasságban... De amikor oda kell menni, egyébként is tudjuk, hogy oda kell menni. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (433689)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.28 0 1 433697

Cseszheted a hatvanas kitérőt, ha nem hagy a rendszer hatvannal bemenni. Ti. a mostani jelkészletben ninvs hatvan. A jelenlegi vébénk egyébiránt minden, csak nem gyorsaságpárti (a nyomáskapcsolós evm).

 

Az L2 váltóra fékez. Minden váltón annyival mehetsz, amennyivel az járható, miközben a jelzőn szabad negyven van. Tehervonattal elcsörgetsz mellette még 80-90-nel, aztán hatvanas váltón hatvannal, ötvenesen ötvennel. Egyébként ez az L1 is tudja.

Előzmény: GOLAZ111 (433682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!