Keresés

Részletes keresés

orangutan Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433713

A vasútból évek óta vonják ki a pénzt.

Ezt leírni azután, hogy azt olvashattuk, évente 25 milliárdot tolnak bele, kissé erősnek tűnik.

a szolgáltatók sokszínüsödnek

A piros-fehér szolgáltatónak is jogában áll versenyképes ajánlatokat adni.

Az infrastrukturális beruházások ugyan pénzbe kerülnének, de többnyire a hasznuk nem csak a vasút versenyképességének növelésében merül ki, hanem profitál belőle az építőipar és a hazai vasúttechnológiái ipar is.

Azaz az adófizetők pénzéből szponzorálnánk a fenti iparágakat? Nem igazán látom, hogy ez nekem miért érne meg havonta 430€-t?

 

Vajon ha az építőiparban, vagy a vasúttechnológiai iparban dolgoznék, akkor több, mint nettó 430 €-val nőne a havi fizetésem ezáltal?

 

Sok betöltetlen pozíció, mint pl a mozdonyvezető hiány is a pénzügyi okokra vezethető vissza. Spóroltak a bérfejlesztésen és a képzési költségeken. Cserébe kimaradoznak a vonatok minden nagyobb járvány idején, aminek bizonyára nagyon örülnek az utasok és a teherszállítási partnerek is...

 

Amíg megengedhetik maguknak, hogy a járatok x %-a komolyabb következmények nélkül kimaradjon, addig ez fog történni. Hülyék lennének 100% rendelkezésre állást biztosítani, ha a megrendelő kevesebbel is megelégszik.

Előzmény: Törölt nick (433710)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433712

A deficit meg a szubvenció nem ugyan az... 

Előzmény: M63 010 (433711)
M63 010 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433711

Ez hogy sikeredett? 1991-ben láttam egy híradót Németországban. Rekordeficitről beszéltek 1990-re vonatkozólag. 5 000 000 000 Márkáról, ami ca. 2,6 milliárd Euró! Ekkora infláció azért nem volt!

 

 

Előzmény: attus germanicus (433702)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433710

Nem. Miért éreznék?

A vasútból évek óta vonják ki a pénzt. A beruházások vontatottan mennek, a szűk keresztmetszetek csak gyarapodnak, a szolgáltatók sokszínüsödnek, a járműpark változatosodik, semmi jele racionalizmusnak, tervezettségnek, stratégiának.

Az infrastrukturális beruházások ugyan pénzbe kerülnének, de többnyire a hasznuk nem csak a vasút versenyképességének növelésében merül ki, hanem profitál belőle az építőipar és a hazai vasúttechnológiái ipar is.

Sok betöltetlen pozíció, mint pl a mozdonyvezető hiány is a pénzügyi okokra vezethető vissza. Spóroltak a bérfejlesztésen és a képzési költségeken. Cserébe kimaradoznak a vonatok minden nagyobb járvány idején, aminek bizonyára nagyon örülnek az utasok és a teherszállítási partnerek is...

Előzmény: orangutan (433709)
orangutan Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433709

Rettenetesen sok a szűk keresztmetszet, a betöltetlen pozíció, elmaradt fejlesztés, elmaradt állagmegóvás. Ezek nagy része munkahelyeket teremtene,

 

Nem érzel ellentmondást?

Előzmény: Törölt nick (433707)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433708

Amúgy meg a vasútról van itt szó remélem, nem a betegbiztosítók, meg munkaügyi hivatal, stb. szubvenciójáról...

Előzmény: Törölt nick (433707)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433707

Nem (csak) szubvencióban hiányzik ami hiányzik, hanem infrastruktúrában, munkahelyekben.

Rettenetesen sok a szűk keresztmetszet, a betöltetlen pozíció, elmaradt fejlesztés, elmaradt állagmegóvás. Ezek nagy része munkahelyeket teremtene, gazdaságot élénkítene és közvetve többszörös haszonnal járna. De az egész vasúti keretfeltétel rendszer hatalmas hátrányban van a közúttal szemben, ami a jogi és szabályozási háttér megreformálását igényelné...áh, jobb nem belegondolni. Előbb utóbb vagy beszántják az egészet, vagy hatalmas pénzt kell beledönteni...

Előzmény: attus germanicus (433706)
attus germanicus Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433706

Simán megérné. Kitörne a forradalom, elsöpörnék a teljes politikai elitet. Szerintem ez megér 250 milliárdot ;-)

 

(A teljes német szövetségi költségvetés 2017-re 329 milliárd euró. Ezt kellene megemelni 544 milliárdra topictársunk javaslata alapján. Németországban kb. 43,5 millió ember dolgozik, azaz átlagosan fejenként és havonta 430 euróval kellene csökkenteni a nettó fizetéseket.)

Előzmény: orangutan (433704)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433705

Pénz van dögivel Németországban.

Amit most csinálnak, na az biztos nem éri meg. Drágán, szar és pontatlan a vasút. Átláthatatlan, ezer féle jegy, kedvezmény, társaság...

Zavarkezelés gyakorlatilag nincs, piacvesztés meg van. Lassan kivéreztetik a teherforgalmat teljesen, de távolsági közlekedésben is a buszok erősödnek, nem a vasút...

Előzmény: orangutan (433704)
orangutan Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433704

1. Mibű?

2. Minek? Megérné?

Előzmény: Törölt nick (433703)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433703

Ennek a tízszerese kellene de éveken át, hogy valahogy újra gatyába rázzák az óriást...

Előzmény: attus germanicus (433702)
attus germanicus Creative Commons License 2016.11.29 0 0 433702

Pár napja ez majdnem szó szerint azonos szöveggel jelent meg különböző újságokban.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/subventionen-deutschland-zahlt-168-milliarden-euro-so-viel-wie-nie-a-1123385.html

Előzmény: expresszbusz (433701)
expresszbusz Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433701

Tudsz rá egy linket adni?

Előzmény: attus germanicus (433652)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433700

Kisvasútnál van ettől nagyobb is....

 

Igen, mi is majdnem 50 ezreléken járunk. De az elegytömegek is jóval kisebbek!

 

(Ettől függetlenül lehet megfutamodással marha nagy galibát csinálni, ha nincs észnél az ember - erre pedig egyetlen kötelező oktatás, továbbképző tanfolyam és/vagy KTI vizsga sem készít fel...)

 

Svájcban mintha lenne adhéziós pályán 70 ezrelék is, és nem hordják irányvonattal a halottakat a temetőbe...

Előzmény: f_k (433699)
f_k Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433699

A veszprémiek Mfb előtti időkben igen nagy lendületet vettek. Ma alig 40 fő van ott igen kevesen maradtak...

Eplèny:

Én azt nem szeretném ha 624 lakosú faluban látnák a megváltót meg pár odavetődő turistában.

Ebből nem él meg a vonal.

Erőltesd ezt jólnáll neked csak épp nem veszed észre , hogy nem mindenki megy fel a 11 esen, azt se veszed észre hogy napi 5-6 pár vonat édeskevés és ezt nem Eplény oldja meg.

Tudod sokszor késett a vonat amikor bejárós voltam és kutyát nem érdekli miért , mert elmennek busszal...

Veszprémbe meg Győrbe is igen komoly és jóval sűrűbb kínálat van közúton.

Ha úgy éreznék mint Te bajban lehetnék,  nekem nincsenek félelmeim, hogy nem tudok megállni...

38 ezrelék nekem nincs tériszonyom :) Kisvasútnál van ettől nagyobb is....

Előzmény: segélyvonókészülék (433695)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433698

Abban a szekrényben nincs is semmi. Legfeljebb szemmagasságban... De amikor oda kell menni, egyébként is tudjuk, hogy oda kell menni. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (433689)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.28 0 1 433697

Cseszheted a hatvanas kitérőt, ha nem hagy a rendszer hatvannal bemenni. Ti. a mostani jelkészletben ninvs hatvan. A jelenlegi vébénk egyébiránt minden, csak nem gyorsaságpárti (a nyomáskapcsolós evm).

 

Az L2 váltóra fékez. Minden váltón annyival mehetsz, amennyivel az járható, miközben a jelzőn szabad negyven van. Tehervonattal elcsörgetsz mellette még 80-90-nel, aztán hatvanas váltón hatvannal, ötvenesen ötvennel. Egyébként ez az L1 is tudja.

Előzmény: GOLAZ111 (433682)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433696

Az M40 oda nehéz. Szentlászlóig mehet.

Előzmény: GOLAZ111 (433683)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.28 0 2 433695

Ja, jön a náci kártya. Már vártam.

 

Egyrészt, ha a veszprémiek megéltek ott a klasszik dácsiával, és ennek én vastagon, és heti rendszerességgel a tanúja voltam, akkor azóta csak könnyebb lett, és meg kéne oldani. Továbbá annak a vonalnak ők az igazi expertjei, mert senki ott annyit nem harcolt olyan göncökkel, mint ők.

A köveket sem Eplénynél kellett pakolni, vannak annál cvíderebb helyek.

 

Másrészt mi köze a fizetésnek ahhoz, hogy kiismerjük magunkat a lomon, amit hajtunk?

Szerinted a bundesznál (ami, jelenlegi munkahelyemként pályafutásom igen kicsi részét adja ezideig) nincsenek régi kramancok, amiknek a hetes gringó is csókolomot köszön? A 42-esek öregebbek, mint a szilikózisok. Szerinted nincs olyan, hogy a szellőző olyan csapágyas, hogy az már szó szerint fáj? Szerinted nem fordul elő, hogy a cucc egyszer csak nem megy, és a f..z se tudja miért, és nem produkál tipikus tünetet, csak nem megy, és kész?

A legutóbb csak úgy, nem fogott a kieg.fék. Nem hagyott békén, pedig én bejártam az ólba a bakra, azt a cuccot szvsz egy évig se fogom újra látni. Az alvásidőmből kellett egy negyed óra, a fülem, hallgatózni, meg egy pont olyan stangli, mint a giganton a selejtezőhengerbe való vasrúd. És aztán már fogott a kieg.fék.

 

Szerinted nem akadnak el napi rendszerességgel tehervonatok az ősz, a takony, meg a kontraívek, meg a többi? Dehogynem.

 

A 38 ezrelékről még azért annyit, hogy ott már tériszonyom van. Volt durvább is, de az rövid, meg már nem használják, meg oda tényleg jóformán csak gépmenetben mentünk le.

 

Egy szónak is száz a vége:

a komoly pálya nem az, ahol azon aggódsz, hogy hogy fogsz felmenni, hanem az, ahol lefelé azon parázol, hogy hogy fogsz megállni. És ilyen azért nem sok van.

Előzmény: f_k (433691)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433694

Látom a szememmel...

Előzmény: GOLAZ111 (433684)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433693

Az L1 az csak egy kísérlet, azt nem kell komolyan venni.

Előzmény: sörösgigant (433668)
f_k Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433692

M62  vel meg remot Dácsiával szolgáltam ki 2,5km hosszban 28 ezrelék emelkedésű iparvágányt minden gond nélkül....

Előzmény: segélyvonókészülék (433690)
f_k Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433691

Ausztriából oltod az igét. 

Én megéltem a Bakonyban , de nem mindenki és nem az elit a méradó.

Veszprém őket kitúrták mások. Őka vonalról mentek fel homok nélkül apróbb köveket alápakolva...

T3 túlórába nem hárítok el hibát. Szó szerint besokaltam. Kár, hogy Ti nem ilyen foson jártok meg ilyen kevés pénzért....

 

Előzmény: segélyvonókészülék (433689)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433690

Kiscsillag, 38 ezrelék, meg 3-400 tonna. Ja, villamos, ja, meg olyan teljesítményszabályzás, amilyen.

Előzmény: f_k (433681)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.28 0 3 433689

NEM ISMERITEK SE AZ M41 est se a 11 es vonalat eléggé!

 

Nyíhahaha! :)

Csúsztam két csörgővel-két kocsival a friss hóban, L-ben, nem két méter. És nem kopogott utána, olyan jól volt kenve a sín. Úgy röhögött a mester, majd leesett a székről. Letört a nagy szarvam hónapokra utána. Nem Eplénynél. Nehéz vonal, de távolról sem Eplény a legneccesebb része.

És akkor te még nem is dácsiáztál arra, ami aztán tényleg az aztán volt. Mer' annak se ereje, se tapadása, csak a naaagy büdös visítása. Meg a kétnyomásos kormányszelep.

 

A bézét nem két mellékkel kell odaküldeni, és annyi. A Szentgáli púpra se zavarnak fel egy szilikózist 1800 tonnával.

 

És akkor nem figyeltél: olyan vonalon is megéltem a Bakonyban tanultakkal, ahol ősszel első fokozatban pörög az 5047 (elmesélem, hogy annál kisebb nincs neki, csak a nulla), és egy bar-nál beleold a csúszásvédelem. És 120-as a vonal és a vonat is. 

És ha a púpossal 38 ezrelékben, meg a sárban feltoltuk a cuccot (nem két béhát) a tetejére úgy, hogy a lejtőn állásból indultunk, nem a lapról.

Ja, nem mindenki.

Ja, hogy a Bakonyba oda-odavetődők ott jó időben a 40-et se tudják tartani, mert vagy 80, vagy 10?

Meg a győri flörthuszár nem találja el negyvenről a zirci sokkocsis "peront" (se), és úgy tol vissza?

Hát kérem, masiniszta nem a flörthöz kell!

 

Ja, és meghallgatnék végre egy veszprémi kollégát is, mert az a vélemény a vélemény, a miénk csak szájkarate.

 

Apropó, érdeklődik hogyléted felől a hetes gringó T3-as szekrénye. ;) 

Előzmény: f_k (433686)
sörösgigant Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433688

Mind ott maradt volna. Az biztos. 

A mi L 1ünkről beszélek. Ez pedig csak hátramozdító.Nem is kicsit. 

Előzmény: 1047 005-2 (433687)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433687

"Nem. Viszont bízzuk már rá a vezetőre hogy megállítsa."

 

 

Lásd Ceglédbercel-Cserő?Pld.:Mennyien maradtak volna ott,ha nem ugranak ki időben az FMK-002-ből?

 

Vagy:http://www.fajltube.com/files/istorie/118_poze/image010.jpg

 

"Múlt nyáron volt egy kijelölt gép amivel használni kellett. Totális csőd, késések, rendkívűli megállások, macera volt vele."

 

 

n+1:az a magyar L1,nem az L1 rendszer!

Előzmény: sörösgigant (433685)
f_k Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433686

Ónos eső idején gondolom nem dolgoztál a Bakonyban.

M41 esetén 1024 ford/min fűtés miatt 5 ik fokozatnak megfelelő fordulaton úgy pörgött el a Csörgő 2 kocsival hajnalban első vonatnál, hogy a túlsebességvédelem avatkozott be kb. 15 km/h esetén az óra 115 km/h mutatott.

NEM ISMERITEK SE AZ M41 est se a 11 es vonalat eléggé!

Az év 365 napból áll.

Ebből van kb. 40 vagy 50 nap amikor kedvezőtlenek a feltételek.

 

Volt egy nyílt vonali 20 km/h korlátozás szakadó esőben 2 mellékkel ott se akarta elérni a 40 km/h -t a Bz vánszorgott 25-30 km/h val.

 

Ami keveredés: nem a vonal hanem a megállóhelyen előírás a vonali emelkedés fele , ez pár száz méter csupán.

A másik dolog a Zirc és Veszprém közti 30 perc körüli menetidő jelentősen megnőne ha Eplény miatt nem 40 km/h mennének a csörgők vagy a Bz-k.

Más típusa nincs a Máv Startnak jelenleg a tengelyterhelés is behatárllja a dolgokat a támfalak és hidak miatt 17.5 t a tengelynxlmás úgy tudom Porva Csesznek és Veszprém között.

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (433648)
sörösgigant Creative Commons License 2016.11.28 -1 1 433685

Nem. Viszont bízzuk már rá a vezetőre hogy megállítsa. Mivel a fedezendő pontok olyan messzire vannak, valóban meghaladhatja pl. a bejáratot. Az igaz. Viszont eleve már nem nagy sebességgel érkezik a jelzőhöz, így utána úgy is megáll. 

 

Vannak érvek mellette is, valóban. Viszont összesítve csak késéseket generál, nem visz előbbre csak hátra. Néha hasznlájuk mert kell. Múlt nyáron volt egy kijelölt gép amivel használni kellett. Totális csőd, késések, rendkívűli megállások, macera volt vele. Pillanatnyilag jobb ha az L 1 helyett marad az EVM. 

Előzmény: 1047 005-2 (433679)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 433684

Honnan ez a bátor ítélet?

Előzmény: Törölt nick (433655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!