Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433466

Proliknak, egyszerűen. 1. Bejárat, 2. Bejárat, 3. Bejárat, 1. Kijárat, 2. Kijárat, Fénysorompót fedező jelző, stb...stb..

 

De hát ez van, jó reggelt! Pontosabban utasításban definiálva van, csak nem mindenhol sikerül betartani! Az alapok meg vannak, csak normálisan kellene építkezni rá.

 

te meg a százzal guruló vonatból az ismert fenntartási viszonyok mentén dekódold a sokkarakteres halmazt?

 

Azt semmi sem tiltja, hogy nagyobb karaktereket rakjunk rá... Egyébként még 120-nál sötétben is olvasható. :-)

 

ha valami egyszerűen felfogható, logikus, és érthető.

 

De ez egyszerűen felfogható, logikus és érthető. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (433458)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433465

"Kijárati jelző nélküli állomás esetén a bejárati vágányút végét (egyéb híján) egyértelműen megjellöli a biztonsági határjelző. Legkésőbb ennél (felhatalmazás hiányában) a behaladó vonattal meg kell állni."

Budapest-Déli, teher vágánycsoport. Csak az 1. és 2. vágányon van főjelző a páratlan vonatok részére (ami itt éppen második bejárati jelző lett), a többi vágánynál nincs. Nem is mindig sikerül megállni a Kelenföld felől bejáró szerelvényvonatnak a figyelembe jövő biztonsági határjelzőnél.... De nem baj, jó az úgy, elvégre tavaly is ilyen volt. És ez az 1950-es évek óta elmondható minden évben....

(A kijárati jelző előjelzőjével sem tud nagyon mit kezdeni az utasításrendszerünk, mert ilyen formában nem ismeri.)

Előzmény: segélyvonókészülék (433460)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433464

Igen. VU alapján

 

VU alapján bármit csinálhatsz.

Előzmény: r1232 (433459)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.11.21 0 1 433463

"Hívójelzés esetén, főleg, ha hívó feloldó is van, például szerepe van az ellenkező irányú bejárati jelzőnek. Szóval ez nem ilyen egyszerű, ahogy gondolod."

Főleg, ha a Hívójelzés feloldása jelzés kijárati jelző hátlapján található...

Előzmény: r1232 (433457)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.11.21 0 1 433462

"Az, hogy egy tolatásjelzőt hogyan jelölsz, az nekem mint mv-nek lényegtelen, ami lényeg, az az árbóc színezés (biztosított vagy sem)."

Hogyan különböztetsz meg egy biztosított és egy nem biztosított törpe tolatásjelzőt? Hogyan jelölöd az árbócszínezését?

 

"első kijárat a Kx, a továbbiak Kxa, Kxb, stb jelölésűek lennének"

Nekem ez nem egyértelműen következik a függelékből (és másnak sem egyértelmű).

 

"Mint ahogy azt sem, hogy fedezőjelzőt nem térközjelzőként jelölünk, erre is van egyértelmű szabály (nagybetű+f), illetve második bejárati jelzőt nem kijáratként (ez mind Kelenföld környéki példa)."

Egyezik.

 

Igazából ezek a problémák pont azért merülnek fel, mert nem egyértelműek a szabályok. Mottó: "Megmagyarázni én is meg tudom, én nem értem!" ©Déri János

Előzmény: r1232 (433454)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 -1 0 433461

Van TH tábla?

 

Nem jellemző.

 

 

Akkor állomásra minek?

Előzmény: r1232 (433459)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433460

Egy állomás területe is a bejárati jelzők közötti terület. Nincs ebben semmi különbség. Pont ugyanúgy, mint egy kijárati jelző nélküli állomás esetén..

 

Kijárati jelző nélküli állomás esetén a bejárati vágányút végét (egyéb híján) egyértelműen megjellöli a biztonsági határjelző. Legkésőbb ennél (felhatalmazás hiányában) a behaladó vonattal meg kell állni.

A te pályaelágazásodban mi jelöli a bejárati vágányút végét, és miként kapsz felhatalmazást a kihaladásra?

 

Mert az állomás bejárati jelzője önmagában SOHA nem elég ahhoz, hogy az állomásból ki is haladhass.

Előzmény: r1232 (433457)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433459

Ha szerinted van területe, akkor a területén lehet tartózkodni

 

Igen, lehet.

 

Tolatási mozgást végezhetsz ott?

 

Igen. VU alapján (pl. Érd-elágnál az Érd-Tárnok átállós meneteknél, először behaladsz az elágazásba, majd az ott szolgálatot teljesítő fszt utasítására haladhatsz ki a másik bejárati jelző elé).

 

Van TH tábla?

 

Nem jellemző.

Előzmény: segélyvonókészülék (433455)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433458

Nem-nem-nem!

 

Nem erre gondoltam!

 

Proliknak, egyszerűen. 1. Bejárat, 2. Bejárat, 3. Bejárat, 1. Kijárat, 2. Kijárat, Fénysorompót fedező jelző, stb...stb..

 

Én is tudom, hogy miként jelölik a sógorok a jelzőket. Tudom, hogy pl. H4 jelző az a kezdőpont felé mutató kijárati jelző a 4. vágányon. Rá van festve a fekete jelzőlapra fehér festékkel.

Ettől függetlenül komplikáltabb szolgálati helyeken ott virít a fényvisszaverő AS tábla (kijárat), vagy ha a jelző másféle szerepet is betölthet, akkor nyíllal, hogy AS(függőleges nyíl) - ZS (vízszintes nyíl), hogy a proli ne keveredjen el.

Mert, ahogy _Nyuszi is írta, nagybetű, kisbetű, szám, kutykurutty, az se érti, aki odarakta, te meg a százzal guruló vonatból az ismert fenntartási viszonyok mentén dekódold a sokkarakteres halmazt?

 

Bár, igaz is, dekódold csak, láthatólag elégedett vagy a status quo-val.

 

Valahogy az az érzésem, a vasutas nem érzi jól magát, ha valami egyszerűen felfogható, logikus, és érthető.

 

Belevesztünk a saját frazeológiánkba, és marhán úgy érezzük, hogy ez valami rózsakeresztes kör, ahol a saját szimbólumrendszerünket olyannyira cirádássá kell tenni, hogy az egy nem beavatott csak évek során legyen képes így-úgy elsajátítani, ha, és amennyiben.

Miért?

Előzmény: r1232 (433456)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 1 433457

Egy állomás területe is a bejárati jelzők közötti terület. Nincs ebben semmi különbség. Pont ugyanúgy, mint egy kijárati jelző nélküli állomás esetén..

 

Hívójelzés esetén, főleg, ha hívó feloldó is van, például szerepe van az ellenkező irányú bejárati jelzőnek. Szóval ez nem ilyen egyszerű, ahogy gondolod.

Előzmény: segélyvonókészülék (433453)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433456

A jelző jellegtábláján. Tudod, a K vagy V jelölések+vágányszám, vagy csoport esetén egy cs. Ebből még azt is tudod, hogy a vonal kezdő, vagy végpontja felé haladsz. :p

Előzmény: segélyvonókészülék (433452)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433455

Elnyelte a zindex, megpróbálom rekonstruálni:

 

Ha be- és kihaladsz, akkor a behaladást a bejárati jelző tiltja/engedi meg, igaz? A kihaladással mi a helyzet?

 

Ha szerinted van területe, akkor a területén lehet tartózkodni (egy állomásén, aminek tényleg van be- és kijárata, lehet). Oké! Ha nem férsz ott el, akkor túlhosszú vagy? Tolatási mozgást végezhetsz ott? Van TH tábla?

 

Még ragozhatom, ha szeretnéd. Bukfenc, akárhogy is, ellentmondásos.

Előzmény: r1232 (433450)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433454

Utasítás szerint nincs már törpe tolatásjelző, csak tolatásjelző! Az, hogy egy tolatásjelzőt hogyan jelölsz, az nekem mint mv-nek lényegtelen, ami lényeg, az az árbóc színezés (biztosított vagy sem).

 

Nem így a főjelzőknél, ott már lényeges a helyes elnevezés!

A több kijárati jelzőknél tudtommal egyértelmű a szabály (első kijárat a Kx, a továbbiak Kxa, Kxb, stb jelölésűek lennének), csak épp nem sikerül ezt sem betartani.

Mint ahogy azt sem, hogy fedezőjelzőt nem térközjelzőként jelölünk, erre is van egyértelmű szabály (nagybetű+f), illetve második bejárati jelzőt nem kijáratként (ez mind Kelenföld környéki példa).

 

Ha a jelzőárbóc festésének forgalomszabályozó szerepe van, akkor mi van azokkal az - eredetileg árbócos - jelzőkkel, amiknek nincs árbócuk, ezért a jellegtábla a jelzőlap mellé van helyezve?

 

Semmi, a jellegtábla megfelel az árbócszínezésnek. De erre az utasítás is kitér. Ez mondjuk tényleg lehetne javítani, mert egy jelző szerepét a jellegtábla színe és nem az árbócszínezés, ami jellemzően szürke, határozza meg. Persze vannak még helyek, ahol maga az árbóc van festve a jellegnek megfelelően, de egyre kevesebb. Maradjunk annyiban, hogy ez egy régről megmaradt zsargon.

 

addig ennél sokkal fontosabb dolgok nincsenek rendbe téve.

 

Ezek kivételesen rendbe vannak téve. Már csak be kellene tartania az illetékes szakszolgálatnak, mert a gond itt van, hogy még új telepítésnél sem sikerül...

Előzmény: _Nyuszi (433446)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433453

És az a terület miképpen értelmezhető egy állomáshoz viszonyítva?

Ugyanúgy?

Szvsz semmiképpen.

 

A jelző fedezi az egy darab váltót, amiről ha lehaladtál, ismét nyíltvonalon vagy.

Ez mindenféle miskulancia nélkül a legegyszerűbb megoldás.

Előzmény: r1232 (433450)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433452

Olyan tábla, hogy "kijárati jelző"?

Hol?

Előzmény: r1232 (433449)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433451

Vagy hogy hívjuk azt a nyíltvonalat ami összeköti a 2 váltót?

 

Az már két (sőt három) darab elágazás. Közöttük pedig nyíltvonal van.

Így a legegyszerűbb.

Mert nem feltétlenül kell két darab váltó. Egy is elég, folytatás a nyíltvonal, és majd egyszer, egy szolgálati hely.

Előzmény: 1047 005-2 (433448)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433450

Namost egy elágazáson áthaladsz, oda nem be- és onnan nem kijársz.

 

Nem, egy elágazáson nem át, hanem be és kihaladok. Mivel az elágazásnak is van területe, nevezetesen a bejárati jelzői között (amikből a legegyszerűbb esetben 3-nak kell lenni), ennek ugye bizonyos forgalmi helyzetekben van jelentősége. Csak épp kijárati jelző nincs (mert nincs értelme).

Előzmény: segélyvonókészülék (433444)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433449

A jelzőre kellene biggyeszteni egy táblát, hogy ez a jelző most mi, a forgalomszabályozó szerepét illetően (Kijárati- Bejárati, stb.). Nyilván ott, ahol ennek jelentősége van, nem meg egy egyvágányú vonal kétvágányos állomásán.

 

Van ilyen tábla és az utasításnak megfelelő jelölés esetén a jelző funkciója is egyértelműen azonosítható. A probléma ezen jelzések nem megfelelő alkalmazásával van.

Előzmény: segélyvonókészülék (433445)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433448

"Namost egy elágazáson áthaladsz, oda nem be- és onnan nem kijársz."

 

 

Namost egy elágazási váltón áthaladsz,az elágazásba be- és onnan kijársz.Vagy hogy hívjuk azt a nyíltvonalat ami összeköti a 2 váltót?

Előzmény: segélyvonókészülék (433444)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433447

Támogatnám azt a megoldást, hogy a forgalom jelölgesse be magának a terveken, hogy melyik jelzőt hogyan akarja elnevezni, ne a színes lámpás szakszolgálatnak kelljen kitalálni. Elhiheted, hogy a biztberest sem érdekli (és nem is mindig érti) az összefüggéseket, utóbbira talán én is jó példa vagyok.

Előzmény: segélyvonókészülék (433445)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.11.21 0 2 433446

Érdekes kérdést vetettél fel. :)

Ha két biztosított tolatásjelző van egymás után, de nincs közöttük váltó, akkor hogyan kell elnevezni őket? Mondjuk E2 lenne mindkettő, de ugye ketten vannak (Hűvösvölgy). Ugyanez a kérdés mondjuk az SR2 előtt lévő törpök esetén is fennáll (pl. Gyékényes). És még egy: a Déli alagútjában lévő nem biztosított törpe tolatásjelzőkkel mi a helyzet?

Második és további kijárati jelzőknél bejön a kisbetűs elhatárolás. Melyik kapja az "a" jelölést? Az első vagy a második? (z.B. valahol a sorrend K2, utána pedig a K2a, máshol pedig az első a K2a, a második a K2b.) (Ráadásul ez a kisbetűzés a térközjelzőknél a helyes/helytelen vágányra utal, célszerűbb lett volna a /1, /2 jelölés...)

Hogyan kell jelölni az egy jelzőárbócon lévő, egyirányba néző (iker) fényjelzőket (Nyíregyháza)?

Ha a jelzőárbóc festésének forgalomszabályozó szerepe van, akkor mi van azokkal az - eredetileg árbócos - jelzőkkel, amiknek nincs árbócuk, ezért a jellegtábla a jelzőlap mellé van helyezve?

-----------------

Ezek szőrszálhasogatós kérdések, de nagyon jól mutatja szerintem, hogy miközben a vizsgán azon megy a vita, hogy akkor az most "rézsútos kék sáv", vagy "ferde kék csík", addig ennél sokkal fontosabb dolgok nincsenek rendbe téve. Mert mára eljutottunk odáig, hogy minden lehetséges verzióra próbálunk írni egy szabályt, de közben tele van a hálózat kivételekkel. Ami nem baj, csak ha nem végtelen mennyiségű szabályt alkotnánk, hanem elveket adnánk a dolgozók kezébe, akkor lehet, hogy mindenki boldogabban kelne fel reggelente.

Előzmény: r1232 (433442)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433445

Hát ha még a jelzők jelölései is követnék az utasításban leírtakat

 

A jelzőre kellene biggyeszteni egy táblát, hogy ez a jelző most mi, a forgalomszabályozó szerepét illetően (Kijárati- Bejárati, stb.). Nyilván ott, ahol ennek jelentősége van, nem meg egy egyvágányú vonal kétvágányos állomásán.

 

És akkor jelölgesse a színeslámpás szakszolgálat, ahogy neki jólesik. Mi közöm nekem az ilyesmihez? Max. annyi, hogy ha kapok egy ÍR-t, hogy x állomás Ubul 4 sz. jelzője használhatatlan, akkor el tudjam olvasni a jelzőn, hogy az az Ubul 4, vagy nem az az Ubul 4. Egyértelmű azonosításra szolgál, akkor és ott.

A t.kömnek se hiányzott vizsgán, hogy még ezzel is foglalkozni kellett. Minek?

Előzmény: r1232 (433442)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433444

Ebben sajnos nem a nevezéktan a leggyengébb láncszem.

 

Ez igaz.

De ha a definiciós rész nincs rendben, akkor elég nehéz elkezdeni építkezni.

 

Ilyen alapon kilőhető lenne a fedezőjelző megnevezés.

 

Logikusan bejárati jelzője annak a szolgálati helynek lenne, amelynek kijárata (akár kijárati jelzője) is van.

 

Namost egy elágazáson áthaladsz, oda nem be- és onnan nem kijársz.

Az elágazás kvázi egy darab váltó (lényegében egy pont a vonalon, amely pontot logikusan egy fedezőjelző fedez), amely előtt még itt vagy, és amelyen áthaladva már amott vagy.

Ezzel szemben egy állomásnak van területe, amely forgalmi szempontból jóval komplexebb, mint egy "erre megyek - arra megyek" történet.

Előzmény: 1047 005-2 (433438)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433443

Jelenleg is többközpontos, pontosabban a forgalmi irodába költözött a II. torony (ott van a feloldóblokk és az emeltyűk is), az I. torony pedig kulcsrazárva várja, hogy történjen valami (bár azt nem tudom, hogy miért kell a blokkmező, ha egy ember van szolgálatban ott).

Én annyit szeretnék, hogy tűnjön el a villamos blokkszekrény, és legyen kulcsfüggés a torony és a forgalmi között.

Az általad vázolt főkulcsos játék sem rossz ötlet, sőt. Bár jelen formában ennek a szolgálati helynek semmi értelme..

Előzmény: Divrotcé (433432)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433442

Nekem igen (ott elöl) van fűtés, WC, folyóvíz, ágy. Mi kell még? :-)

 

Ez kivételesen nem akkora kupi. Hát ha még a jelzők jelölései is követnék az utasításban leírtakat (ez viszont nem az utasítás, hanem az azt nem, vagy nem jól alkalmazók sara)..

Előzmény: segélyvonókészülék (433441)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433441

Tudom, meg a bézé kényelmes...

 

Kupi az egész, csak már megszoktad.

Előzmény: r1232 (433439)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433440

"Egy dolog a lényeg, hogy az adott jelzőnek ki a kezelője."

 

 

Ki,hát természetesen a forgalomszabályzó személy.(vicc)

Előzmény: r1232 (433437)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433439

Semmi komplikáció nincs ebben.

Előzmény: segélyvonókészülék (433433)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433438

"Egységes nevezéktan, egységes hozzárendelés, egységes szabályozás."

 

 

Ebben sajnos nem a nevezéktan a leggyengébb láncszem.

 

Ilyen alapon kilőhető lenne a fedezőjelző megnevezés.

Előzmény: segélyvonókészülék (433436)
r1232 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 433437

Egy dolog a lényeg, hogy az adott jelzőnek ki a kezelője. A többi nem annyira lényeges.

Előzmény: 1047 005-2 (433428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!