A Desiro ML egy márkanév, elővárosi motorvonatról van szó, Bécsben ugyanazokat az S-Bahnokat járja a Stammstreckén, mint a Talentek. Mindezt az ÖBB-nél "CityJet" márkanévvel.
A méjnlájnon, ahogy írod. Alapvetően elővárosban elég szokott lenni egy _működő_ klotyó egy ekkora motorvonatra. A gond mondjuk ott kezdődik, hogy a Flirt nem (csak) ilyen fordákat jár, mondjuk Bp-Eger már nem kis részben távolsági forgalmat visz.
Repzééknél a vjv eljéri a mozdonyvezetőtől a kulcsot, és megjavítja a budit a Flörtön.
Nem elég egy klotyó. A sógornál sem elég. Szerinted miért van a Dezső méjlájnon kettő? Biztos azért, mert a többi gönccel elég volt egy... Az új repzeflört is kétbudis lesz.
Nem az emberi végtermék szokta a dugulást okozni, sokkal inkább a mértéktelenül használt wc papír, vagy a bedobált törlőkendő, ami nem a wc-be való. De szedtek már ki eldobható borotvát, pelenkát stb. az eldugult wc-ből...
Párszor már mondtuk, de akkor mégegyszer. A Flirtön nincs S gomb, a vonatkísérőszemélyzet nem fér hozzá a.vezérlőpanelhez, mert nincs kulcsa és a wc lezárja magát, ha hiba van, nem kell manuálisan zárni.
Az egy wc elég, elővárosi feladatkörben bőven. Igazából az utóbbi időben ritkán van azzal gond, hogy megtelt, vagy nincs víz, persze ha valaki nem foglalkozik vele és nem szól időben hogy szervíz kell (a kékeken már a vízkészlet fogyásáról is kapsz figyelmeztetést, nem csak a szenyvíztartályról megteléséről 80%-nál), akkor lehet gond.
Tény, hogy a pályának nagy az elmaradása a víztöltési lehetőségek terén. Szippantós viszont gondolom sógoréknál sincs minden bokorban.
A vasút mindent megtenne az utas elszállításáért, erre a gonosz utas az utazás előtt szándékosan már előző este eszi a babot, a káposztát, gondosan bő tej kíséretében, reggel elindulva óriási küzdelemmel görcsölve benn tartja, majd teleszarja a Flirt-öt.
Szerencse hogy ma péntek van,utolsó tanitási nap,hosszú hétvégére utaznak a családok,és a start erősiti a szerelvényeket,annyira hogy a 927-es a három kocsis alapszerelvény helyett csak kettő kocsival közlekedik!Ez annyira jó!!
Vagy lehet kotkodácsolni, mint a spáros pénztárosnénik, hogy "nem értem ezeket a vásárlókat, mind hozzák ezt a pogácsát, hogy ez az akcijós, pedig nem is ez az, hanem a másik", ahelyett, hogy a kétféle pogácsát szépen elkülönítve és egyértelműen árazva prezentálnák a kedves és persze rém ostoba vásárlók felé...
Igen, ezt nevezik "mérnöki tudománynak/művészetnek" ("art of engineering"), mikor olyan rendszert sikerül tervezni és megvalósítani, ami:
egyszerű
ésszerű,
költséghatékony
egyértelmű
ergonomikus
könnyen használható
könnyen karbantartható
Ha ez valamiért mégsem sikerül, akkor pedig nem vállat vonogatni kell, hanem kialakítani egy olyan speciális munkamódszert ("workaround"), amivel a tervezési/megvalósítási hiányosságok áthidalhatók.
Azért azt említsük meg, hogy helyenként a vonatszemélyzetnek is fel kéne nőni a vákuumos szaniterhez. Mer' amikor kagylóperemig oszcillál a mutra, és a t. vonatkísérő nem képes egy S gombot megnyomni, akkor baj van (mert vizet kellene tölteni, de azt biztos nehéz). Ja, lezárni sem képes.
Meg a lenntartásnak is.
Amikor a szappanadagoló bázisát egy elvágott pillepalack képezi, akkor azért a szakszerű karbantartástól elég messze vagyunk. Csörög-zörög a szekrényben minden, mert arra lusták, hogy rendesen visszazárják a belső ajtókat.
Az utasok máshol is dobálnak mindenfélét mindenhová. Vannak gondok a vákuumos klotyóval mindenütt. De egyrészt nagy marhaság volt egy wécével rendelni vonatokat, másrészt lehetne azért produktívabban is foltozni a lyukakat, ha már így alakult a beszerzés.
Nem kell mosdatni a szerecsent, lehetne ezt sokkal jobban is!
Mielőtt idejövök vádaskodni, megkérdezem a vonatszemélyzetet a mosdó állapotáról és a nem működés okáról. Az utolsó három Eger-Keleti utamon mindháromszor "megtelt" volt az indok.
Akkor lehet, hogy mégiscsak szisztematikus hiba van abban a nagyszerűen működő szippantási rendben, nem...?
A vonatszemélyzetnek meg nem dolga a duguláselhárítás. Ha van rá idő, van pár dolog, amit meg lehet próbálni, de ha az nem segít, akkor nem marad más, mint lezárni.
Egyáltalán nem biztos, hogy azért van lezárva, mert megtelt és szippantani kell. Az esetek nagy százalékában a kedves utastársak áldásos tevékenységének köszönhető, mert képtelenek felnőni a zárt rendszerű wc használatához.. És nehogy azt gondold, hogy feltaláltad spanyol viaszt a szippantási renddel, mert az pont úgy megy, ahogy szerinted kellene, alapesetben nem várják meg, hogy megteljen.
Vajon hány lezárt WC-vel induló, egy FLIRT egységgel kiadott Eger-Keleti gyorsvonat kell még ahhoz, hogy a Start végre rájöjjön, ha már csúcsidőben 2 óra 14 percet áll a milliárdos gép forda szerint Egerben, akkor lassan oda is lehetne szippantós infrastruktúrát kialakítani?
Meg szippantani se csak akkor kellene, ha már tele van, hanem rendszeresen. Bár nem tudom, miért vannak ilyen hatalmas elvárásaim...
Érdekes, hogy a Google Maps és Earth nem mutatja ezt a vasútvonalat, gondolom azért, mert a Gazprom tulajdonában van. Amúgy itt lehet bővebben a földgázmezőről olvasni:
És egy érdekesség a vonalról, ami persze logikus, de eddig nem gondoltam rá: "Ennek a vasútvonalnak a megnyitása lehetőséget adott számunkra a gyors, költséghatékony szállításra az időjárástól függetlenül, az egész év folyamán.”- jelent meg a Gazprom sajtóközleményében." (http://old.biztonsagpolitika.hu/?id=16&aid=992&title=ez-tortent-a-heten-9-het)