Az a jobbak között van. De vegyük észre, hogy ott sem a terminál alatt áll meg a vonat. Kevés helyen vállalják be úgy. Csalóka, de az embert simán gyalogoltatják/mozgójárdáztatják sokszáz méteren át szinte mindenhol, csak ha ez kilátás nélküli, csillogó folyosón történik, úgy nem annyira feltűnő. "Zöldmezős" repterek közül hirtelen beugrik Frankfurt (főleg a Fernbahnhof), Heathrow (legalábbis a tube), Rome FCO ... Sok helyen pedig olyan a "vasúti kapcsolat", hogy mondjuk egy busz visz Vecsés vagy F1 magasságába a vasútra, csak normálisan ki van építve az átszállóhely. Persze van ellenpélda is, Genf vagy Schiphol, ahol szinte(?) a terminál alól indul a vasút, de ezeken a helyeken is van rágyaloglás márcsak azért is, mert maga a reptér elég nagy. És ebből az előbbi nem átmenő állomás, hanem direkt leágazás (ahogy egyébként a londoni ill. római példa is.)
Szerintem közel sem olyan rossz a helyzet. A vasútvonal közel van, és a reptér messze nincs körbeépítve. Egyszerűen arról van szó, hogy amikor kijelölték a terminálok helyét, szerintem a legvadabb álmokban se jött elő egy átmenő vasútvonal ötlete, legfeljebb a metró nagyon távoli jövőbe vesző meghosszabbítására gondolhattak.
(Mondjuk úgy, hogy máshol sem feltétlenül vannak könnyebb helyzetben, annak viszont nem csak előnye van, ha a reptér a világ végére kerül.)
Olvasgatom a hozzászólásokat és hát valóban úgy tűnik, hogy az ideális vonalvezetés az lenne, ha a két kifutó közé építenék meg a vasútvonalat, no de van erre technikai/biztonsági/stb. lehetőség szerintetek? Nem igazán tudom elképzelni, hogy a jelenlegi biztonsági hisztéria közepette egy hatalmas építőtelep kapjon helyet Ferihegy kellős közepén...
Igen, amíg "MÁV-Railnet" névre hallgatott a wifi a kékeken, tökéletesen működött. Erre kicserélték itt is a pipálósra, azóta viszont többnyire csatlakozni sem tudok. Tudja valaki, mi értelme volt elcseszni valamit, ami működött? Mondjuk abból a szempontból is érdekes, hogy a posta-bhv-n és a Desiro-n is ilyen pipálós van, de ott megy.
A kék FLIRT-ek fedélzeti wifije nem működik. Hálózat van, de kapcsolódás lehetetlen. Ez kivétel nélkül mindegyik kékre érvényes.A pirosokon működik. Csíkos ingákon is többnyire. Az IC kocsik jelminősége változó. Most épp egy olyanban ülök, melyben hasít a net.
Működik, működik, éjszakai utolsó vonaton, végállomás előtt két megállóval. Egyéb esetben az van, hogy nem lehet kapcsolódni, nem lehet kapcsolódni, ehhez sem és a szomszédos, közelebbi kocsihoz sem.
Pedig valahogyan csak megoldható a dolog, ha a repceflirteken meg tudják oldani, ott úgy megy a wifi, mint itthon, kb.
Nem tudom vrobee miért vannak ilyen rossz tapasztalataid, nekem az esetek 60-70%-ban működik a Wifi. Piros FLIRT-eken, csíkos Bhv-n és Bp IC kocsikon szoktam használni.
A kék FLIRT-eken, na, azon _egyiken_ sem működött még eddig. A kezdeti időkben MÁV-Railnet volt rajtuk, az egész jól ment is, aztán mióta MÁV-StartWifi1005 (1000+os számtartományban vannak már) és hasonló van rajtuk, azóta sosem tudtam netezni vele. Sem laptop, sem mobil, sem tablet számára nem tudott adni érvénys IP címet, 6 vagy 7 szerelvény.
Ugyanezen típusú Wifi a pirosakon általában azért megy.
Nem ismerem a technológiai hátteret. De azért azt tudni kell, hogy más cégek járművein azért elműködget a net. (Pl. Prága-Bp. Eurolines-buszok Rajkán túl...) Nem hasít úgy, mint az otthoni kábeles csomag, néha elakad, de működik.
Ez már tényleg OFF itt és inkább telekom téma, de ;-)
Na jó, igazad van, ráadásul az illető utas több dolgot is kifogásolt: késés, klíma, wifi. Amúgy az egyik szentendrei hév szerelvényen is van wifi, de csak káromkodni hallom az embereket, hogy nem tudnak kapcsolódni. (Nekem céges fél gigám van, az a wifimentes övezetekre bőven elég.) Szerintem ez úgy van, hogy kocsinként beszerelnek egy-egy cuccost, ami tud mondjuk 30 klienst kiszolgálni, aztán ha pont 90-en próbálkoznak, akkor megpróbálja körbekapcsolgatni őket, hogy mindenkinek jusson egy kicsi a nagy semmiből. Vagy pedig a későn érkezőket szó nélkül visszadobja. Azért gondoljunk csak bele, egy MIX/A kocsiban simán elfér 150 utas, ha abból csak minden második akar netezni/online zenét hallgatni/filmet nézni, az már iszonyat adatmennyiség, amit menet közben kéne kiszolgálni, ráadásul úgy, hogy közben a bázisállomások is váltakoznak. Alighanem egy kicsit túl nagy feladatot vállalnak azok, akik ilyet ígérgetnek. Vagy minimum azt kéne valahogy elérni, hogy az ilyen wifiken csak bizonyos korlátozott szolgáltatások legyenek elérhetők, online video és más hasonlók nem.
A vonatos (vagy akár buszos) wifire visszatérve: ha benne van az ÁSZF-ben, hogy bizonyos járattípusokon (pl. IC) ezt a vasút biztosítja a pótdíj/felár fejében, akkor lehet reklamálni.
Ha nincs benne, csak többletszolgáltatásként a lehetőségekhez mérten igyekeznek minél több helyen adni (és egyáltalán nem pótdíjért/felárért, nem csak IC-n stb.), akkor nincs mit reklamálni.
Ez kezd OFF lenni, de ez is egyfajta informálás. Ti. hogy a mobilnet mindenkori használhatóságára ne számíts, ha feladatkritikus a dolog. Mondjuk ne alapozd rá a céged teljes jegyértékesíti rendszerét...
Nem kéne terelni. Nem a szívszakadás a téma, nem a panaszkodó személye, és nem is a mobilnet-csomagok ára.
Hanem az, hogy a szolgáltató beígér egy szolgáltatást, reklámozza magát vele. Aztán az a szolgáltatás nincsen. Nem az van, hogy nem garantálja a minőséget. Nem az van, hogy néha nem működik. Hanem hogy sohasem, vagy szinte sohasem használható.
Hasonló magatartásért a piaci cégek költségvetésüktől és az eset súlyosságától függően millióstól százmilliósig terjedő bírságokat szoktak kapni.
a mobilszolgáltatók a mobilnet előfizetési díjért cserébe 0 Mbit/s adatforgalmat garantálnak.. Ez így le.van írva..
... mert a törvény úgy szól, hogy a mobilszolgáltatók is kell leírják garantált sebességnek, amit 7/24 az ország bármely pontján minimum tudnak biztosítani.
A mobilszolgáltatóknál a fizika és a földrajz miatt nincs az a 0-nál nagyobb sebesség, amit bármely pontra tudnának garantálnáni, nem úgy, mint a vezetékes/kábeles szolgáltatók az általuk ellátott területen (merthogy azok helyhez kötött, körülhatárolt hozzáférési pontok).
Az előírások ezt így nem veszik figyelembe, hogy másféle kritérium kellene ahhoz, hogy értelme is legyen ennek a garantált értéknek, így marad a 0, aminek az infótartalma a fogyasztók számára pont 0.
Pedig ez a tájékoztatási kötelezettség azért lenne, hogy a fogyasztókat informálja, mire számíthatnak.
Ennyit _garantálnak_ , de az nem azt jelenti, hogy ennyi is _van_. El kell olvasni a vonatkozó apróbetűt, én nem tettem meg, abban viszont biztos vagyok, hogy ha a cég egész hónapban mindenkinek mindenhol ezt nyújtaná, akkor nem sokáig reklámozhatná a szolgáltatását.
azért én már hallottam olyan előfizetési csomagról, ahol pl. havonta 2000 Ft-ért adnak 100-150 MB adatforgalmat, a normál beszélgetési lehetőségen túl ;-)))
Ha tovább nézem, egyre egyértelműbb, hogy Kőbánya-Kispesttől már 4 vágányos pálya Pestszentlőrincen (az azért nem is lesz olyan egyszerű...), Csévéző utcánál fog kiágaznia Ferihegyi Reptérre vezető út alatt, ahol az erdőbe ér - gondolom vágatban, majd a Bélatelepi út és a kerítés vonalát követve a kifutópályától északra menne tovább. De a kerítésen belül már egész biztosan kéreg majd mélyvezetésben, ahol a terminálhoz mélyvezetésű állomással kapcsolódik, majd azt elhagyva a felszínre érkezik. Bár gyanítom, hogy az M0-ást is minimum vágatban éri el, hogy az alatt át tudjon menni. Onnantól már csak szinte szántóföldek vannak, mivel a 4-es út folytatása még nincs meg, azt nem keresztezi. Úgy látom, hogy az eredeti vonalba simán visszatér, mert van hely a +2 vágány kiépítésére... csak egy kicsit közelebb kerül a vasút a házakhoz.
Sőt, Gyömrői út folytatása ma is megvan, és attól északra vihetik a vágányokat, majd a reptér kifutópálya mellett valahol, a reptér alatt valahol. Bár most nekem a még északabbra lévő Rákoshegy melletti kerítés és szervíz út menti vonalvezetés még jobbnak tűnik, mivel akkor nem keresztezik a kifutópályát... Nyilván szintben sosem kereszteznék.
Nem egy részlet gazdag a rajz, de én is azt látom, hogy nem a mostani Ferihegy mh-től ágazik ki hanem Pestszenlőricnél- úgy a Csévéző u. magasságában- és onnan, hogy viszik majd tovább az a kérdés.