16:50-kor megérkezik a páros a Keletiből. Ez két egység. Szétakad (ehhez nem kell váltót állítani), bejön a Bz 17:00-kor Szilvásról, 553 a 16:50-kor érkező vonat hátsó egységével kiadva elindul a Keletibe. 17:04 és 19:04 között meg talán összevarázsolják a két egységet Egerben...
Nem kifogásokat kellene keresni (szerelvényforduló, kézi állítású váltók), hanem megoldani azt a rohadt problémát.
A szerelvényfordulón nem szoktak variálni Egerben, tolatást meg kell rendelni meg a páratlan végén célszerű mert jön a Szilvásváradról a Bz az 17 orára ér be.
Helyszíni állítású váltók vannak kenyérgőzös Eger személybe a dominó. Vágányút beállítása 4-6 perc minimum.
17.04 kor nem tudott volna elindulni a 553 így pontosan.
Hát lehet, mondjuk elképzelem, ahogy Füzesabonyban vagy Hatvanban a nyugdíjas néni átcsoszog az aluljárón, elmegy W.C-re, visszacsoszog és megy tovább a vonat. Ez hány perc?
Pedig, ha szólva lett a jegyvizsgálónak, eddig minden esetben a következő állomáson arra várt a vonat, hogy a kedves utas elvégezze ügyes-bajos dolgait. (A gyorsvonatot is állították már meg azért, mert a kedves utasnak sürgős elintézni valója támadt.)
Ízlelgesd azt a kifejezést, hogy ZÁRT rendszerű wc. És tudni fogod a.választ. Amúgy arra van protokoll, ha rossz a wc. Jelzed a jegyvizsgálónak, ha igényed van, és a következő megállásnál biztosítaniuk kell a lehetőséget arra, hogy el tudj menni.
1. Egy sor térkő lepakolása, és a megálló épületének kipofozása nagyon nem egy nagyságrend egy új megálló építésével, semmilyen téren. És nem, 1950-ben sem így működtek a dolgok, mielőtt felteszitek ezt a lemezt.
A félfejű sín az valami demódarab, vagy esetleg spec. célú?
Amúgy ilyen krómozott síneket hova gyártanak?
A Jevraz Holding dizájnerei azért krómozták le az acélárut, hogy az installáció kellően figyelemfelkeltő&lélegzetelállító legyen, arról nem hallottam, hogy nekiállnának nagy tömegben síneket fényesíteni. :) Ilyesmiket állítottak ki: T62 - vályússín R50, R65 - normál vignol sínek R65DT350 - az R65T1-essel szemben, az edzést sűrített levegő hozzávezetéssel oldják meg, külön-külön a sínfej két oldalán áramvezető sín (metróba) UR65, UR50 - könyöksínek R65 és R50 kitérőkhöz OR65, OR50 - csúcssínek R65 és R50 kitérőkhöz (az UR, OR a "félfejű")
Nekem az nem fér a fejembe, hogy miért nem lehet egy túlfolyót építeni ezekbe a High-tech wc-kbe olyan esetben ha valami meghibásodás lenne?
Így mondjuk bár lehúzni nem lehet de ha megtelik a tartály akkor is tudnál brunyálni max az kifolyna a túlfolyón a vágányokra. Na bumm, nem eukomform de legalább nem h..gyozol be Pestig.
Meglepő módon gyorsan szerzek jegyet az egri pénztárban. Persze, mert abban a sorban álltam, ahol a régi szoftverrel adnak jegyet, szemlátomást kétszer gyorsabban halad.
16:35 - Felszállok az egy egység FLIRT-re, amelynek a mozdonyvezetője gondterhelten ingázik a WC és a vezetőfülke között.
16:50 - Megérkezik a Keletiből a páros gyors két egység FLIRT-tel, mely utána 2 óra 14 perc dekkolás után indul majd vissza (19:04) a fővárosban.
17:04 - Elindulunk és haladunk menetrend szerint. WC hibát jelez (nincs víz), ezért nem is lehet használni. Egy kétórás vonatúton. Másik WC másik egység híján nincs.
19:00 - Meglepő mód pontosan, bejáraton ácsorgás nélkül megérkezünk a Keletibe. Az utasok rohannának a WC-re, nade, hol is van ilyen a Keleti környékén?
Tudom a vasutas mantrát, hogy szerelvényforduló meg minden szar, de ugyanmár, Egerben (ha már nem lehet szippantani és tölteni), miből állt volna a 16:50-kor érkező gyors hátsó egységével elindulni a Keletibe, amin működött a WC? Az állomáson marad két egységet meg össze lehet csatolni abban a rendkívül szerelvényspórolós 2 óra 14 perces fordulóidőben!
Vissza kell cserélni a szerelvényeket, karbantartási ciklus, meg miegymás? Igen. A plusz szerelvénymenet futását meg verjék le azon, aki miatt víz nélkül indult már az az egy egység a Keletiből...
Na ja, ne lassítsuk! A menetidő viszont szerintem nem romlott. A gond ott van, hogy legyen-e mellette párhuzamos személy, mert azokon nem túl sok az utas, ha viszont kivesszük őket, akkor a gyorsoknak meg törvényszerűen lassulnak. Ha meg a kisforgalmú megállókat kivesszük, az szintén a személyek kiesése mellett hat, ami meg a gyorsok lassítását vonja maga után. Viszont pl. egy Herendi megállás a busztömegeket csökkentené, akárcsak az órás követés Ajkától.
Amúgy jelenleg nincs sok pluszmegállás az eredeti gyorsvonati megállókhoz képest, bár Szombathely és Celldömölk között nem kéne lassítani, ott legyen csak gyors a vonat.
Eredeti gyorsvonati megállások: Szhely-Sárvár-Cdk-Boba-Devecser-Ajka-Veszprém-Hajmáskér-Várpalota-Szfehérvár-Kelenföld-Déli
Később Pétfürdőn is megálltak a vonatok. De ez még a kilencvenes években kezdődött. Ehhez az új rendszerben csak Öskü jött hozzá. Tehát összességében nem vészes az állomások számának a növekedése.
A baj a Szombathely-Celldömölk lassúzás pár vonatnál, igaz, ez menetidőben nem sok pluszt jelent, de megállásszámban már jelentősebb.
Na meg pár vonat szolgálati célból megáll a személyforgalomból már kizárt állomásokon műszakváltás céljából. Na ezért nem ártana sürgősen KÖFI-t építeni, hogy ne kelljen vasutas ezekre a helyekre. (Sárszentmihály, Csór, meg nem tudom mi a harmadik...)